Autostrazile din Romania
#126
Scris 03 noiembrie 2007 - 05:43
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#127
Scris 14 noiembrie 2007 - 08:49
vineri sau sambata se da drumul si la al 2-lea pod de la Baneasa.
Aceasta postare a fost editata de nicukla: 14 noiembrie 2007 - 08:49
#128
Scris 15 noiembrie 2007 - 02:28
#129
Scris 19 noiembrie 2007 - 03:16
luni este inaugurarea la centura Pitesti....cu tot alaiul,Tariceanu,Vacaroiu,Basescu.
vineri sau sambata se da drumul si la al 2-lea pod de la Baneasa.
sa-i fffffffffffffff pe toti 3.
duminica seara/noaptea era sa-mi las rotile pe acolo. era si pazita de masini de politie, ca nu cumva prostimea sa treaca inainte sa faca astia marea inaugurare.
sa nu mai zic ca am stat la iesirea din sibiu vreo ora la un semafor, ca nu intelegeam ce s-a intamplat, a trecut politia, apoi din sens invers 2 masini de salvare in mare viteza, dar in rest nu mai circula nimeni, doar smecherii pe contrasens, ca oricum nu le face nimeni nimic, o masina de politie era oprita intr-o curba, ce dracu facea acolo nu am inteles. desigur la semaforul cu pricina, erau niste agarici de la drumuri (ca oricum astora nu le poti face nimic) si semaforul era indreptat spre padure.
pe autostrada am venit bine, ploua si batea vantul tare, iar chilotii o lasasera mai moale si am mers in voie.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#130
Scris 19 noiembrie 2007 - 03:57
Duminica am fost in Ploiesti, iar al doilea pod de la baneasa era tot inchis.
#131
Scris 19 noiembrie 2007 - 05:31
Sambata am fost la Rm. Valcea si am facut prostia sa o iau pe centura Pitestiului. Cred ca prin camp era mai bun drumul.
:party1: :cunaooooo: :party1:
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#132
Scris 19 noiembrie 2007 - 05:44
#134
Scris 21 noiembrie 2007 - 11:54
#135
Scris 28 februarie 2008 - 06:21
Doru Cireasa
Aparut in editia din 28 Februarie 2008 www.cotidianul.ro
Pretul astronomic de 2,6 miliarde de euro, recomandat de o firma britanica pentru autostrada Comarnic-Brasov, implica o taxa minima de opt euro pe doar 57 de kilometri.
Aglomeratia de pe Valea Prahovei ar putea fi
evitata, dar cu costuri mari
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a aprobat in Consiliul sau Tehnico-Economic (CTE) un studiu realizat de catre firma britanica Atkins conform caruia costul total de realizare a autostrazii, in sistem de concesiune, este de nu mai putin de 2,6 miliarde de euro. Daca s-ar construi cu bani de la bugetul de stat, costul total ar fi chiar cu 800 de milioane de euro mai mare, sustine studiul.
Potrivit datelor din documentatia de licitatie, traficul exprimat ca medie zilnica anuala va varia in perioada 2013-2025 intre 9.887 de vehicule (portiunea Predeal-Risnov, in 2013) si 45.000 de vehicule intre Sinaia si Busteni, in 2025. Pe aceasta perioada, media anuala zilnica va fi deci de 25.000 de masini. Luind in calcul o perioada de concesionare de 30 de ani, adica pina in 2040, si presupunind ca tendinta de crestere a traficului se va mentine pina la finalul concesiunii, media perioadei ar putea fi 30.000 de masini. In concluzie, in cei 30 de ani ai concesiunii, portiunea va fi tranzitata de 328 de milioane de vehicule. Daca statul va decide recuperarea investitiei din taxa de autostrada impusa, atunci soferii vor trebui sa plateasca cel putin opt euro pentru ca firma concesionara sa-si recupereze investitia. Suma care, daca ar fi perceputa, ar putea duce la falimentul proiectului, cei mai multi soferi preferind rute alternative gratuite, precum DN1.
Studiul de fundamentare a concesiunii realizat de Atkins, care va sta la baza propunerii de realizare a autostrazii in concesiune, a fost facut de firma britanica in doar patru zile. Contractul cu aceasta a fost semnat pe 6 decembrie, iar in 10 decembrie documentul fost realizat, discutat si parafat de CTE. Din partea CNADNR a fost prezent la aprobare doar un economist debutant.
Pretul recomandat de Atkins corespunde unui cost unitar de 45 de milioane de euro pe kilometru. Suma este de doua ori mai mare decit cel mai generos pret vehiculat pentru autostrada Transilvania, construita de Bechtel, de 9 ori mai mare decit pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti si de 15 ori mai mult decit cea platita pentru Autostrada Soarelui, in urma cu cinci ani. Oficiali din cadrul proiectului justifica suma uriasa prin faptul ca autostrada va fi construita in zona muntoasa si va avea numeroase poduri si viaducte. Informatiile oficiale arata ca tronsonul Comarnic-Brasov ar putea avea in jurul a 57 de poduri si viaducte, adica, in medie, unul la fiecare kilometru.
Chiar si derulat pe Valea Prahovei, proiectul este mult mai scump decit altele cel putin la fel de dificile derulate in Slovacia sau Grecia. Un tronson de 16 kilometri pe autostrada D1 din Slovacia, intre Dubna Scala si Turany, care va avea 27 de poduri, va costa intre 170 si 210 milioane de euro, adica 13 milioane de euro pe kilometru. Preturile recomandate de Atkins depasesc inclusiv sumele platite in Grecia. Potrivit oficialilor din proiectul Egnatia Motorway, pretul de realizare a unui kilometru de tunel pentru aceasta autostrada este de cel mult 30 de milioane de euro, adica cu o treime mai mic decit kilometrul de autostrada construit la suprafata intre Comarnic si Brasov. Cu cinci miliarde de euro, adica cu o suma nici macar dubla fata de estimarile Atkins, in Grecia se construiesc in prezent, in buna parte in zona de munte, 570 de kilometri de autostrada, adica de zece ori mai mult decit pe Valea Prahovei. Proiectul elen prevede 1.650 de poduri importante cu o lungime totala de 40 km si 76 de tunele care insumeaza 49,5 kilometri. Potrivit datelor furnizate anul trecut de un oficial al Bancii Mondiale, pretul mediu de construire a unui kilometru de autostrada variaza intre doua milioane de euro in Bulgaria si 12 milioane de euro in Polonia si Cehia. In Germania, media este de 10 milioane de euro, iar in Franta si Grecia, de opt milioane de euro.
Un studiu intors din condei
Firma Atkins sustine concesiunea autostrazii cu metode criticate in UE.
Metoda PSC (Public Sector Comparator) folosita de Atkins pentru compararea celor doua variante - concesiune sau plata de la bugetul de stat - este privita cu scepticism in tari cu experienta in PPP (parteneriat public-privat). PSC presupune exprimarea riscurilor implicate de fiecare dintre cele doua variante in unitati monetare (spre exemplu, riscul de intirziere a proiectului, in cazul finantarii de la buget) si aducerea la momentul actual a valorii economice nete finale a concesiunii, calculata pe perioada celor 30 de ani, cu ajutorul unei rate anuale de discount. Cu ajutorul unei metode statistice, numita Monte Carlo, se determina cit de probabila este obtinerea unei economii, numita �value for money�, prin aplicarea unei variante in detrimentul celeilalte. Metoda este contestata in tari ale UE, din cauza relativitatii ei, a numarului mare de necunoscute presupuse si supozitii facute si a riscului ridicat de tratare subiectiva a informatiilor.
Metoda folosita pentru analiza concesiunii Comarnic-Brasov a fost etichetata in 2003 de catre Jeremy Colman, adjunct al sefului Curtii de Conturi din Marea Britanie, drept un �pseudostiintific hocus-pocus�. �PSC depinde de judecati subiective ale riscurilor sau ale ratelor de discount care pot avea efecte dramatice asupra costurilor�, afirma si James Leigland, sef al Comisiei africane pentru PPP. La anumite proiecte verificate, un comitet parlamentar britanic a gasit �manilulari ale calculelor si interpretari eronate ale rezultatelor�. Distorsiunile sint desigur in favoarea adoptarii concesiunilor, iar factori precum riscul renegocierii ulterioare a acestora nu sint luati in calcul. Dezavantajele finantarii de la buget sint accentuate, iar avantajele concesiunii sint exagerate, concluzioneaza specialistii. Astfel, un oficial al Bancii Mondiale afirma ca 50% dintre contractele de concesiune a infrastructurii din tarile in curs de dezvoltare sint renegociate ulterior, rezultind in final termeni mai putin avantajosi pentru stat.
In cazul autostrazii Comarnic-Brasov, Atkins si CNADNR refuza orice transparenta asupra studiului ce pledeaza pentru concesiune deoarece informatiile ar avantaja participantii la licitatia in curs. �Studiul nu poate fi facut public deoarece aceste date sint sensibile�, sustine Stefan Szobotka, purtator de cuvint al CNADNR. In nota aprobata de CTE se precizeaza ca �analiza Monte Carlo indica faptul ca eficienta economico-financiara a variantei PPP este pozitiva cu o probabilitate de 22%�. O interpretare logica a acestei afirmatii, ca ar exista doar o sansa din cinci ca parteneriatul sa fie eficient economic si financiar, este respinsa de oficialii CNADNR. �22% reprezinta probabilitatea ca proiectul sa nu se preteze a fi implementat in sistem PPP, intrucit nu va obtine �value for money�. Acesta reprezinta diferenta dintre variatia costurilor ajustata cu riscul pentru acelasi proiect intre alternativele de achizitie publica si PPP�, pretinde CNADNR.
#136
Scris 28 februarie 2008 - 10:12
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#137
Scris 29 februarie 2008 - 07:29
da in cazul in care cer 8 euro pe tronsonul ala, sa nu mai ia bani pentru infrastructura, ca ii dam noi durect unde e cazu.
#138
Scris 29 februarie 2008 - 11:30
Am inteles ca nici macar licitatie nu se face.. doar discutii cu ofertanti
caietul de sarcini deja fixa pretul de la 1.5 la 3 miliarde.. prosti aia de ziceau ca au un cost mai mic.
Chestia e ca 300.000lei pt a merge 57 km pe autostrada.. e enorm.
Alti sunt mai destepti si obtin preturi mai mici
#139
Scris 29 februarie 2008 - 11:57
cand o sa vada ca merg 5 masini pe zi acolo, o sa scada pretu la 10 roni.
#140
Scris 29 februarie 2008 - 12:15
Si mai este un zvon, ca sunt 2 variante.. concesine.. si ori se plateste direct la utilizare ca taxa de autostrada, ori plateste statul urmand ca banii sa-i ia prin alte mijloace de la soferi.. si in cazul asta... cum mai este... si daca iese la 8 euro taxa.. sigur va plati statul...ca nu se poate suporta de soferi.
Este necesara.. dar la ce pret.
hai sa-ti mai zic o istorioara.. la noi in bloc a luat zilele recute foc un apartament.
din cauza focului.. scarile sunt afumate rau si trebuie renovate..
Prima firma a cerut 400 milioane pt renovat..
urmatoarea 200, apoi alta firma cu 160 si ultima 120 milioane.(si a facut si la un bloc alaturat, deci se vede calitatea lucrari) ... Inchid paranteza
Nu trebuie sa faci autostrada cu primul ofertant la cel mai mare pret.. mai bine mai astepti...
Si nu sugera pretul.. asta a fost de fapt primul scandal de la licitati.
Oricum.. sunt sigur ca contractul se va semna pe ultima suta de metri a guvernarii... la fel ca altele. Dupa ei.. potopul.. ca platesc altii.
Aceasta postare a fost editata de aztec: 29 februarie 2008 - 12:16
#141
Scris 29 februarie 2008 - 12:40
#142
Scris 29 februarie 2008 - 01:48
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#143
Scris 29 februarie 2008 - 02:15
Se discuta cu fiecare in parte despre in cat timp cred ei ca pot construi autostrada si despre pret, cat cer ei ca sa construiasca autostrada.
Evaluarea asta de 57 de mil pe kilometru a transpirat din greseala.
Si pe tronsonul Bucuresti -Ploiesti or sa se faca pana la urma 3 benzi pe sens in loc de doua.
#144
Scris 29 februarie 2008 - 04:21
adica platim de la stat 500 km si 57km, o taxam in beneficiul unui prvat ce face bucata aia... sincer.. ca om, imi pare usor dubios.
#145
Scris 02 martie 2008 - 10:34
http://www.dars.si/Default.aspx?lang=2
(si-au declarat independenta in '91 ... si au o vreo 500 km autostrazi la o suprafata de 10 ori mai mica decit a Romaniei ... adica (avind in vedere ca si noi am pornit pe calea democratiei tot cam pe atunci) ar trebui sa avem si noi vreo 5000 km de autostrazi la ora asta ...)
http://en.wikipedia....rni_Kal_Viaduct
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#146
Scris 03 martie 2008 - 09:42
#147
Scris 03 martie 2008 - 10:24
Tari mai mari au probleme mai mari, zic eu.
... ce vrei sa spui, ca nu-mi dau seama ?
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#148
Scris 03 martie 2008 - 10:53
Aceasta postare a fost editata de Cristian: 03 martie 2008 - 11:03
#149
Scris 03 martie 2008 - 11:10
Conflicte intre interese sunt mai mici la o polulatie mai mica pe un teritoriu si mai mic. Nu vreau acum sa fac politica.
Nici eu nu vreau sa fac politica ... da' daca e greu sa eviti conflictele de interese intr-o tara mare si cu polulatie mare ... atunci "federalizam" si am rezolvat problema ...
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#150
Scris 03 martie 2008 - 11:17
Aceasta postare a fost editata de Cristian: 03 martie 2008 - 11:19
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi