Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Diesel vs benzina vs tehnologii alternative


  • Please log in to reply
498 replies to this topic

Poll: COMBUSTIBILI (88 membri au votat)

CRED CA VIITORUL SE PREFIGUREAZA

  1. tot cu combustibili clasici (benzina/motorina) (12 voturi [13.79%])

    Procentaj din vot: 13.79%

  2. benzina + gpl (3 voturi [3.45%])

    Procentaj din vot: 3.45%

  3. benzina/motorina + electric (32 voturi [36.78%])

    Procentaj din vot: 36.78%

  4. hibrid clasic + metanol/hidrogen (26 voturi [29.89%])

    Procentaj din vot: 29.89%

  5. nuci de cocos, orice, numai clasici nu! (14 voturi [16.09%])

    Procentaj din vot: 16.09%

MASINA MEA FUNCTIONEAZA PE:

  1. benzina (54 voturi [62.07%])

    Procentaj din vot: 62.07%

  2. motorina (29 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  3. benzina+gpl (4 voturi [4.60%])

    Procentaj din vot: 4.60%

MI-AS LUA MASINA PE:

  1. benzina (29 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  2. motorina (14 voturi [16.09%])

    Procentaj din vot: 16.09%

  3. benzina + gpl (8 voturi [9.20%])

    Procentaj din vot: 9.20%

  4. benzina/motorina + electric (28 voturi [32.18%])

    Procentaj din vot: 32.18%

  5. benzina/motorina + metanol/hidrogen/altceva (8 voturi [9.20%])

    Procentaj din vot: 9.20%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#226 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 19 august 2008 - 06:00

Foarte tare. Asta am nevoie. Doar ca arata naspa si pare cam "nesportiva", prefer o tesla.
Din paacte inca nu s-a gasi metoda sa incarci bateriile la masinile astea si cine stie cit mai dureaza, probabil zeci de ani.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#227 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 19 august 2008 - 06:03

Articol despre acest XS500
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#228 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 19 august 2008 - 09:47

Mda, mi-a mai scazut entuziasmul. 35k$ pentru o masina chinezeasca de 35CP. 1000 da parai calul.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#229 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 20 august 2008 - 11:42

...iar dacă mai pui că şi bateriile alea Li-Ion mor �n maxim trei-patru ani şi cine ştie c�te mii de dolari vor costa altele noi...
Chestia cu durata de viaţă de 150.000 de mile s-o spună lu' mutu'. Mai degrabă i-aş crede dacă mi-ar spune că au văzut un porc zbur�nd. :)
Bateriile cu litiu mor singure �n timp, chiar dacă ţii maşina �n garaj şi doar te uiţi la ea. Sau poate or ţine 150.000 de mile dacă eşti comis voiajor şi faci milele astea �n doi ani. :D
  • 0

#230 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 21 august 2008 - 10:26

Inviorati-va !


General Motors ar putea vinde Chevrolet Volt ca Opel in Europa - 19 August 2008

General Motors (GM) este tot mai aproape de forma finala cu masina sa electrica prezentata sub forma conceptului Chevrolet Volt in urma cu 2 ani. Oficialii companiei americane au comunicat ca intentioneaza sa vanda Chevrolet Volt in America pana in 2010, dar sa il aduca si in Europa cel mai probabil sub brandul Opel, dar nu mai devreme de 2011. In prezent GM lucreaza la scaderea costului de productie pentru Volt si la cresterea autonomiei pe care masina o poate oferi. Acest aspect tine de tehnologia patului de baterii pe care masina il va folosi.

Sistemul este dezvotat in prezent de un consortiu de companii format dintr-o companie coreeana, LG Chem si una americana, A123Systems Boston. Este foarte important ca bateriile sa cantareasca putin, sa se incarce relativ repede si sa coste decent. Este foarte posibil ca GM - asa cum au declarat di Renault sau Nissan - sa gandeasca un sistem de leasing pentru patul de baterii. Oricum, productia de masa a acestui tip de baterii va trage in jos puternic de costurile la producator ale bateriilor si implicit de pretul lor in showroom.

O alta modalitate de a mari raza de actiune a masinii este imbunatatirea coeficientului aerodinamic al masinii. Inginerii si designerii de la GM lucreaza acum la acest aspect. Surse din cadrul companiei au dezvaluit ca cele mai noi schimbari ale caroseriei au adus un pus de 10 km la autonomia actuala a Volt-ului. Aceste mici retusuri vor face totusi ca aspectul masinii de serie sa difere de Conceptul Chevrolet Volt.


stiriauto.ro


Land Rover presents ERAD diesel-hybrid prototypes
Posted on Tuesday 22 July 2008


Land Rover is using this week�s London Motor Show to present its new ERAD (Electric Rear Axle Drive) diesel-hybrid in a pair of Freelander 2 (LR2) prototypes, which have already begun conducting real world tests. The new hybrid system is being designed as a scalable and modular system that could be applied across a variety of Land Rover models and powertrains, and is just one part of a broad range of sustainability-focused solutions being investigated under the collective name �e_TERRAIN TECHNOLOGIES� project.

In addition to the ERAD diesel-hybrids, Land Rover is also developing engine stop-start technology, other advanced hybrid systems and lightweight vehicle architectures. The ERAD system was first showcased in the LRX concept vehicle but has since been further developed into a working prototype with help from the UK government.

It�s a parallel hybrid system, which means the vehicles can be driven solely by electric power or by the diesel engine, or by a combination of both, and initial testing has shown that it reduces carbon emissions by as much as 20%. Though mounted on the rear axle, the ERAD can deliver power to the front wheels, via the propshaft, enabling it to drive the vehicle in full four-wheel drive. Drive comes from a 288-volt motor capable of 25kW of continuous power, with a peak of 35 kW, and a healty 200Nm of torque.

The second key technology on the ERAD diesel-hybrid prototypes is the Crankshaft Integrated Starter Generator (CISG), which works with the four-cylinder turbodiesel engine of the Freelander 2 prototype mules. The CISG is a powerful electric unit mounted within the special dual-clutch transmission fitted to the prototypes. It acts as a supplementary motor for adding torque to the driveline and also for starting the main diesel engine. In addition, both the ERAD and the CISG can be used for regenerative braking.

While the advanced hybrid system is still early in its development phase, other fuel-saving technologies such as the new stop-start system are expected to debut as early as next year.


motorauthority.com

  • 0
... looking for a Journey

#231 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 22 august 2008 - 01:09

O alta modalitate de a mari raza de actiune a masinii este imbunatatirea coeficientului aerodinamic al masinii. Inginerii si designerii de la GM lucreaza acum la acest aspect.

Nu cred că se mai poate scoate prea mult din asta acum. Acu' treizeci de ani, c�nd maşinile arătau ca nişte şifoniere pe roţi, s-ar fi putut, dar azi deja cele mai multe s�nt suficient de aerodinamice şi nu cred că se mai pot �mbunătăţi prea mult.
�n plus, durerea cea mai mare nu-i pe autostradă, ci �n oraş, că acolo consumu-i mare şi autonomia mică. Or c�nd mergi bară la bară nu prea te mai ajută aerodinamica. :lol:

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 22 august 2008 - 01:10

  • 0

#232 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 22 august 2008 - 01:22

Ceea ce este important este faptul ca Exista prima masina adevarata care se vinde, se comercializeaza, merge pe strada, avem si colegi de forum care au vazut-o, nu e doar o poveste, performantele sunt reale. Da, este scumpa, costa 98.000 USD, se fac doar cateva sute anul acesta, la anul mai multe, se va vinde si in Europa...
Dar NU este o iluzie, o promisiune, o teorie, un concept. Daca ai bani chiar poti cumpara una. Evident ca tehnologia/ principiul se poate aplica unei masini de familie, un sedan cu 4 usi. Nu o sa accelereze in 3.9 secunde ? A, doar in 12 ? Sincer nu ma intereseaza. Daca pretul va ajunge in jur de 30-35.000 �, chiar va fi o optiune interesanta - si la cat va costa litrul de benzina sau motorina intr-un an- doi, chiar tentanta.
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale

#233 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 22 august 2008 - 01:43

�n oraş, că acolo consumu-i mare şi autonomia mică. Or c�nd mergi bară la bară nu prea te mai ajută aerodinamica. :lol:

nu chiar, masinile electrice sunt destul de eficiente si in oras...nu exista ralanti...
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#234 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 22 august 2008 - 02:41

Daca pretul va ajunge in jur de 30-35.000 �, chiar va fi o optiune interesanta - si la cat va costa litrul de benzina sau motorina intr-un an- doi, chiar tentanta.


Pai da, da trebuie sa iei in calcul curentul folosit. Ca doar ala nu'i iei din aer.
Poate cineva sa faca un calcul (daca or exista si date suficiente pe net) pentru un plin de ... curent la o masina d'asta? Sa vedem, in comparatie cu un motor cu combustie, ce pret iese pe 100km ...
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#235 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 22 august 2008 - 03:46

Running costs
Electric car operating costs can be directly compared to the equivalent operating costs of a gasoline-powered vehicle. A litre of gasoline contains about 8.9 kW�h of energy. To calculate the cost of the electrical equivalent of a liter of gasoline, multiply the utility cost per kW�h by 8.9. Because automotive internal combustion engines are only about 20% efficient, then at most 20% of the total energy in that liter of gasoline is ever put to use.

A car powered by an internal combustion engine at 20% efficiency, getting 8 L/100 km (30 mpg), will require (8.9*8)*0.20 = 14.2 kW�h/100 km. At a cost of $1/L, 8 L/100 km is $8 per 100 km. A battery electric version of that same car with a charge/discharge efficiency of 81%, and charged at a cost of $0.10 for kW�h would cost (14.2/0.81)*0.10 = $1.75 per 100 km, or would be paying the equivalent of $0.22/L. The Tesla uses about 13 kW�h/100 km, the EV1 used about 11 kW�h/100 km


Asta zice wikipedia
Cred ca daca se inlocuiesc preturile si moneda si unitatile de masura iese un cost exact. Daca in calculul final inlocuim in formula (14.2/0.81)*0.10 = $1.75 per 100 km tariful maxim perceput de Electrica, obtinem
(14.2/0.81)*0,7871 = 13.799 RON per 100 km

O Tesla m-ar costa 12.632 RON/ 100km (sau o masina cu un motor cu acelasi randament)
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale

#236 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 22 august 2008 - 03:52

Deci la exterior, un diesel mic, condus linistit, nu este cu mult mai scump
Diferenta de pret e mare doar daca vorbim de consum urban, la o benzinara si mai ales in aglomeratie

Deocamdata doar pretul de achizitie e cel mai mare impediment
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#237 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 22 august 2008 - 03:54

Daca luam in considerare ca ma costa 75-80 RON/ 100 acum.....
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale

#238 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 22 august 2008 - 04:33

Pai da ... dar a ta nu e masina noua. Comparatia trebuie facuta doar intre masini noi, ca acolo ar putea fi preturile cat de cat apropiate. Daca vorbim de un SH, o sa'ti ia cam multi km sa amortizezi diferenta.

Un plus al masinilor electrice ar trebui sa fie, insa, si costurile de intretinere, nu? Banuiesc ca neavand atatea componente ca un motor cu combustie, fiabilitatea ar fi mai mare ...
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#239 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 22 august 2008 - 04:47

Pai ce vreau eu costa
~40000 � fara TVA pret de achizitie
? taxa de prima inmatriculare
1800 RON impozit anual
~80 RON/100 km consum
?(nu vreau sa ma gandesc) /revizie
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale

#240 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 22 august 2008 - 05:02

Daca nu ma insel la hibride TPI-ul este 0.
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#241 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 22 august 2008 - 05:23

Swiby, daca poti, numeste modelul care te intereseaza, sa vedem daca exista echivalent propulsat de motoare electrice
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#242 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 26 august 2008 - 10:08

Japonia se pregateste in mod serios pentru venirea masinilor electrice
de Vlad Barza HotNews.ro
Marţi, 26 august 2008, 11:28 Economie | Auto


Vor mai trece multi ani pana vom avea pe strazi masini electrice, insa in Japonia lucrurile stau cu totul altfel. Niponii incep sa monteze statii de incarcare la supermarketuri, restaurante si parcari, dispozitive unde soferii isi vor incarca bateriile masinii gratuit. In plus, exista un dispozitiv la care automobilul electric nu trebuie sa stea decat putine minute pentru a se incarca suficient, scrie Financial Times.

Prima masina electrica va intra pe piata din Japonia in 2009. Guvernul sustine si ajuta financiar investitiile ce trebuie facute in retelele de energie electrica. Totul, pentru a inlatura dezavantajele ce tin de autonomia mica a masinilor electrice.

Tot pentru o mai rapida raspandire a tehnologiei electrice se fac si imbunatatiri care sa-i convinga pe sceptici ca merita sa se gandeasca la o masina electrica. Astfel, compania Tokyo Electric Power a dezvoltat un aparat care genereaza suficient de multa energie incat in cinci minute sa incarce o masina electrica de dimensiuni mici pentru un drum de 40 km. Compania spune ca in 10 minute, autonomia ar putea ajunge la 60 km. Aparatul costa 36.000 de dolari, iar compania il testeaza cu Mitsubishi si Subaru, primii mari constructori ce vor lansa masini electrice pe scara larga in 2009, respectiv 2010.

Autoritatile din Japonia vor in mod serios sa vada cat mai multe masini electrice pe strazi. Astfel, regiunea Kanagawa vrea sa instaleze 150 de statii de incarcare in ideea de a avea pe sosele cel putin 3.000 de masini electrice, peste cinci ani. Guvernul de la Tokyo va ajuta regiunile si orasele care vor sa aiba o infrastructura pentru masini electrice. In plus, sunt promise si avantaje pentru soferii masinilor electrice, de la asigurari mai ieftine, pana la imprumuturi avantajoase.

Financial Times mai noteaza ca se vorbeste de posibilitatea ca cea mai mare companie postala din Japonia sa-si schimbe intreaga flota de 21.000 de masini, in vehicule electrice. Dar pana atunci vor mai trece ani buni.

Scopul Japoniei este ca in 2020, numai jumatate din masinile vandute in tara sa fie propulsate de motoare cu combustie interna.

Primele masini electrice care urmeaza sa fie lansate in Japonia vin de la Mitsubishi (un hatchback mic cu cinci usi numit MIEV ce va iesi in 2009) si de la Subaru (un microcar de doua usi numit R1 ce ar trebui sa vina in 2010).
  • 0
... looking for a Journey

#243 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 27 august 2008 - 01:54

�n plus, durerea cea mai mare nu-i pe autostradă, ci �n oraş, că acolo consumu-i mare şi autonomia mică.


Masinile electrice sint mult mai eficiente la viteze mici la decit viteze mari. E drept, accelerarea repetata 0-50kmh cere energie, dar vestea buna e ca in limite decente nu conteaza daca accelerezi cu scirt sau foarte lent. Deci pina la urma e greu de spus unde e autonomia mai mare, in oras sau pe autostrada, dar pina una alta problema majora s-a dovedit a fi autonomia la viteze mari (>120-130) pe autostrada. Macar din cauza ca in oras nu faci prea multi km intr-o zi.

merge pe strada, avem si colegi de forum care au vazut-o, nu e doar o poveste,


E una albastra in San Francisco (Tesla are sediul in zona), probabil e prototip, o tot vedeam de acum un an, apoi am auzit de un accident, de vreo 2-3 luni n-am mai vazut-o. Pe vremea aia auzeam ca aveau probleme la trasmisie (in mod ciudat desi are motor electric are transmisie cu 2 viteze).

Din pacate masina electrica la ora asta nu e o solutie de masa. Nu exista centralele care sa produca curentul necesar si mai rau nu exista infrastructura de transport a energiei... Chestiile astea dureaza zeci de ani si costa sute de miliade. E drept problema se poate usura prin investitii locale, genul imi trag panouri solare pe casa si morisca in curte si de la ele imi incarc masina (da numai pe soare), dar costa, nu-s rentabile si-s nepractice.

Deci la exterior, un diesel mic, condus linistit, nu este cu mult mai scump


Diferenta e ca tesla asta e echivalentul unui Lotus de 200CP si face 4s la suta,e foarte tare pe circuit si mai arata si misto. Cu alte cuvinte ai o masina sport foarte capabila, nu un dizel mic condus linistit.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#244 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 27 august 2008 - 07:06

Pai da, mersi, dar la 98k $ iti iei un Lotus si mai ramai si cu bani :)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#245 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 27 august 2008 - 07:25

LE: Sau iti iei 2 Lotus Elis (standard - 4.9sec 0-100km/h) si tot ramai cu bani :)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#246 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 27 august 2008 - 07:59

Da cine a zis ca-i ieftin? :) evident foarte putini isi permit masini de 100k chiar daca merg gratis.

Acu daca iei in considerare 6$/100km diferenta de bani la alimentare cu o masina de 8L/100 (ceea ce lotusul nu poate fi in trafic mixt) mai economisesti cam 6000$ la suta de mii, la care se mai aduna ceva avantaje fiscale si in final tot nu ies banii, iar daca schimbi si bateriile s-a dus naibii treaba.
Numai ca peste 10 ani cind masinuta asta o sa fie cu 20-30k mai ieftina, bateriile mai bune si benzina 3$/L (si probabil si curentul mai scump cu atita cerere) o sa discutam altfel.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#247 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 04 septembrie 2008 - 10:41

Honda va lansa un hibrid concurent pentru Toyota Prius si vrea sa-l vanda cu cel mult 18.500 dolari
de Vlad Barza HotNews.ro
Joi, 4 septembrie 2008, 18:34 Economie | Auto


Insight ar putea deveni un concurent serios pentru Prius
Foto: Honda Honda va prezenta la salonul auto de la Paris masina hibrida Insight, hatchback pe care sefii constructorului nipon vor sa-l poata comercializa la mai putin de 18.500 dolari. Honda va incepe sa-l vanda in primavara lui 2009 si ar vrea sa gaseasca 200.000 de clienti pe an.

La Paris va fi prezentata versiunea concept a Insight, nume pe care Honda il reia, dupa ce l-a folosit intre 1999 si 2006 pentru alt hibrid mai mic. Insight este un hatchback cu cinci usi si cinci locuri, ce va fi produs la uzina japoneza din Suzuka, unde e produs si singurul hibrid Honda vandut in prezent, Civic Hybrid.

Honda vrea sa recupereze distanta care o separa de Toyota prin acest nou model hibrid la care motorul electric si bateriile sunt mai usoare, costurile de productie au scazut iar consumul mediu de combustibil ar trebui sa fie redus si el.

Japonezii vor sa vanda anual cam 200.000 de masini insight, dintre care jumatate in America de Nord. Directorii Honda vor ca masina sa nu fie mai scumpa de doua milioane yeni (18.500 dolari).

Toyota vinde de sapte ori mai multe hibride decat Honda. In primele sapte luni, vanzarile de hibride ale Toyota au crescut cu 8%, pana la 280.000 de unitati, in timp ce Honda a ajuns sa vanda circa 40.000, crestere de 27%.

Toyota va lansa o noua generatie a hibridului Prius la inceputul lui 2009 si spune ca pretul masinii va scadea.

===================

Audi A2 ar putea fi o masina electrica creata pentru orasele aglomerate - 4 Septembrie 2008


Pachetul hibrid (benzina/electric) care ii era destinat initial lui Audi A1 este pe cale sa ajunga la bordul unui model Audi A2 dezvaluie surse de la Ingolstadt, sediul Audi. Ar fi practic o revenire a modelului de clasa B a celor de la Audi, dupa ce a fost retras de pe piata la 6 ani de la lansare (1999-2005).

Conceptul Audi A1 a fost prezentat in urma cu un an de Audi la salonul de la Tokio si a fost comunicat drept un vehicul �hibrid�, trendy si gata pana in 2010. Doar cu motorul electric conceptul Audi A1 poate sa acopere o distanta de 100 de km, iar componentele sale electrice atarna doar 70 de kg la greutatea totala a masinii.

Se pare ca intrgul design al masinii va fi gandit in sensul unei masini pentru oras, usoara si �eco-frendly�. Daca informatia are la baza mai mult de un sambure de adevar, cu siguranta vom afla mai multe detalii despre Audi A2 la salonul auto de la Paris de peste o luna.

Sursa: germancarblog.com
  • 0
... looking for a Journey

#248 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 04 septembrie 2008 - 10:56

==========

GM: Production Chevy Volt will be unveiled this month
Posted Sep 4th 2008 2:29PM by John Neff
Filed under: Hybrids/Alternative, Green, Chevrolet, GM


Excitement around the production version of the Chevy Volt is reaching a fever pitch. Last week we brought you spy video and images of what appeared to be a production Volt on the set of Transformers 2: Revenge of the Fallen, and while General Motors has since revealed that what we saw was not necessarily the series hybrid's final form (and that it was actually a rebodied, gas-powered Malibu), it nonetheless proved that the Volt's design is nearing the end of its gestation. Today GM revealed to Automotive News that the production Volt will, in fact, be unveiled this month as part of the automaker's 100-year anniversary celebration. The main events for the celebration are Monday, Sept. 15th and Tuesday, Sept. 16th, so we expect the car to be unveiled on one of those two days.

Ford Motor Company celebrated its centennial in 2003 and used the occasion to debut an equally exciting yet very different vehicle: the Ford GT. Fast forward five years and the hottest vehicle on everyone's mind is not a supercar, but a series hybrid. Times have certainly changed.

http://www.autoblog....led-this-month/
  • 0
... looking for a Journey

#249 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 14 septembrie 2008 - 06:42

http://www.autoblog....011-chevy-volt/

http://www.autoblog....brid-is-the-in/
  • 0
... looking for a Journey

#250 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 21 septembrie 2008 - 01:35

Fotografii si informatii noi despre Chevy Volt:

New official details on the Chevrolet VoltSeptember 17, 2008 at 9:42 pm � Filed under Cars, Chevrolet, International News



More photos and details of the new Chevrolet Volt have been revealed and this time there are also photos of the interior, and no GM staff blocking our views of the new production hybrid car by General Motors. The Volt was unveiled on GM�s 100th anniversary.

Unlike other hybrid vehicles which use either the petrol or electric engine to move the car, or some hybrids like Honda�s IMA which uses the petrol all the time with no electric-only mode and uses the electric motor only for assist, the Chevrolet Volt runs on the electric motor at all times. The electric motor produces 150 horsepower and 370Nm of torque and gets power from a 16-kWh lithium ion battery (220 lithium ion cells) which is recharged via brake energy regeneration or the internal combustion engine.

The combustion engine (powered by gasoline or E85) only kicks in to charge the battery and because that is its only function it can be tuned to be extremely efficient at this, working best only at a certain RPM range required to drive a dynamo and charge the battery. GM calls this type of hybrid an E-REV or Extended-Range Electric Vehicle.

When you are parked at home, the battery can also be charged via a standard household plug with 120V (8 hours) or 240V (less than 3 hours) output. Charging times are of course less if the battery has not been fully depleted. Based on American electricity tariffs at time of publishing, the Volt uses 80 US cents per day (or 10 US cents per kWh) to charge up for 65km per day of driving. According to GM, running a Chevrolet Volt and charging it daily will use less electricity annually than an average home�s refrigerator and freezer.



The interior features an LCD instrument display and a 7 inch touch screen vehicle information display. All climate and entertainment controls are also touch screen-style with an optional nav system that can use the onboard hard drive for map in additional to music storage, so the Volt�s interior matches its �futuristic� powertrain.

Lastly, here are some figures. The Volt�s wheelbase at 2,685mm is slightly shorter than the Mitsubishi Lancer and Honda Civic at 2,700m. It�s 4404mm long, 1798mm wide and 1430mm tall. It has a 301 liter boot. It rides on 17 inch forged aluminium wheels which are wrapped with specially developed low rolling resistance tyres.

If you think the Volt will mark a turn in GM�s financial records for the next 100 years, think again. GM�s COO Fritz Henderson said that GM is likely to lose money with every Chevrolet Volt sold. In fact, according to Henderson he�s never seen a situation where GM made money with a �generation 1 technology�. GM�s vice chairman Bob Lutz says there is still hope for profit as a huge conservative chunk of figures have been attributed to battery warranty claim costs and if there are not many claims the project could turn a profit.

The Volt will only go on sale in November 2010 (and China in 2011) but 100 production Volts will be built in 2009 for internal test fleets and media test drives. The Chevrolet Volt will be built on the same platform as the upcoming Chevrolet Cruze.

Look after the jump for more photos and videos of the Chevy Volt.

PHOTO GALLERY: Chevrolet Volt hybrid car
Click thumbnails to view high resolution photo

http://paultan.org/a...volt/#more-8033
  • 0
... looking for a Journey




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi