Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Diesel vs benzina vs tehnologii alternative


  • Please log in to reply
498 replies to this topic

Poll: COMBUSTIBILI (88 membri au votat)

CRED CA VIITORUL SE PREFIGUREAZA

  1. tot cu combustibili clasici (benzina/motorina) (12 voturi [13.79%])

    Procentaj din vot: 13.79%

  2. benzina + gpl (3 voturi [3.45%])

    Procentaj din vot: 3.45%

  3. benzina/motorina + electric (32 voturi [36.78%])

    Procentaj din vot: 36.78%

  4. hibrid clasic + metanol/hidrogen (26 voturi [29.89%])

    Procentaj din vot: 29.89%

  5. nuci de cocos, orice, numai clasici nu! (14 voturi [16.09%])

    Procentaj din vot: 16.09%

MASINA MEA FUNCTIONEAZA PE:

  1. benzina (54 voturi [62.07%])

    Procentaj din vot: 62.07%

  2. motorina (29 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  3. benzina+gpl (4 voturi [4.60%])

    Procentaj din vot: 4.60%

MI-AS LUA MASINA PE:

  1. benzina (29 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  2. motorina (14 voturi [16.09%])

    Procentaj din vot: 16.09%

  3. benzina + gpl (8 voturi [9.20%])

    Procentaj din vot: 9.20%

  4. benzina/motorina + electric (28 voturi [32.18%])

    Procentaj din vot: 32.18%

  5. benzina/motorina + metanol/hidrogen/altceva (8 voturi [9.20%])

    Procentaj din vot: 9.20%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#176 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 04 august 2007 - 02:56

Din cate stiu Brazilia este aproape complet cu industria auto pe baza de etanol. Deci... se poate.


Ok ... Brazilia e un caz fericit, are suprafete mari pe care se cultiva trestia de zahar. Insa sunt multe tari unde nu ai suprafete sa cultivi. Poate genetica sa ajute un pic, insa oricum, suntem abia la inceput. Chiar sunt curios cat de convenabil va fi acest combustibil
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#177 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 04 august 2007 - 03:20

din cate am inteles in US se dau acum subventii k lumea pt cei care cultiva porumb sau sfecla in vederea producerii de biocombustibili.
motoarele pe etanol sunt adaptate din cele pe benzina, nu-s complet noi. plus ca merg cu E85, adica 85% etanol si 15% benzina :D
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#178 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 04 august 2007 - 09:18

ce e de fapt etanolul asta? trebuie alte motoare, sau se pot adapta cele actuale?

hai ma.
CH3-CH2-OH
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#179 R&D

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 212 Mesaje:
Inregistrat: 06-februarie 03
  • Location:Cluj-Napoca
  • Marca:Volvo
  • Model:V40 transat
  • Motorizare:2.0T 165cp

Scris 04 august 2007 - 10:00

Sepoate face si din prune bistrite...
  • 0
Ford Mondeo limousine 2.0TDDI GHIA 116cp 2001 - de vanzare 6500 euro
Proud to be Renault F1 fan

#180 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 05 august 2007 - 09:32

da e pacat sa-l folosim ca si combustibil...
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#181 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 26 august 2007 - 05:56

Se poate trage usor concluzia asupra a ce ne indreptam daca exista interese economice pentru ca gheata de la polul nord sa se topeasca !!!

=====================================

Un "razboi rece" la propriu - goana dupa resursele Polului Nord

Calatoriile la Polul Nord nu mai au doar scopuri stiintifice sau sportive
AP PHOTO


Zona Oceanului Arctic a devenit in ultima perioada un adevarat camp de lupta intre cele cinci natiuni arctice - Rusia, Canada, Norvegia, Danemarca si SUA. Sub intinderea de gheata a Polului Nord se ascund comori la care toata lumea ravneste: rute navigabile, diamante, aur si vaste rezerve de gaze naturale si petrol.

Topirea ghetii polare a lansat o adevarata cursa a revendicarilor teritoriale in aceasta parte a lumii, aducand in discutie legendarul Pasaj de Nord-Vest, o legatura intre Oceanul Atlantic si Oceanul Pacific cu o importanta comerciala colosala, dar si discutii intense despre resursele de gaze naturale si petrol din plaforma continentala, in cazul in care topirea ghetii va permite exploatarea lor.

Astfel, in timp ce premierul canadian Stephen Harper si presedintele american George W. Bush incearca sa ajunga la un acord in privinta suveranitatii asupra Pasajului de Nord-Vest, din Oceanul Arctic, Rusia si Danemarca se intrec in expeditii la Polul Nord. Nici Norvegia nu lipseste din peisaj, ea cerandu-si drepturile indiferent de deciziile comunitatii internationale.

Rusia vrea sa puna mana pe Polul Nord

Moscova isi revendica drepturile teritoriale in zona Polului Nord, dupa ce pe data de 2 august a anuntat ca a infipt un steag rusesc la o adancime de 4.000 de metri, pe lantul muntos submarin Lomonosov. Oficialii rusi au explicat ca aceasta regiune apartine Rusiei, deoarece ea este o prelungire a platoului continental siberian.

Argumentul este suficient de puternic pentru a cere forurilor internationale anexarea suprafetei bogate in resurse energetice. Potrivit legislatiei internationale, un stat are dreptul sa anexeze o zona maritima daca dovedeste ca platoul subacvatic are o compozitie geologica similara cu solul continental.

Astfel, Rusia ar putea castiga, in regiunea artica, o zona egala ca suprafata cu cea a Frantei, Germaniei si Italiei la un loc, adica o crestere a teritoriilor sale cu 1,2 milioane de kmp. De asemenea, Rusia s-ar alege si cu noua-zece miliarde de tone de potential combustibil.

Din acest motiv, presedintele Vladimir Putin a anuntat ca e necesar pentru Rusia sa isi exprime "interesele economice, strategice, stiintifice si de aparare " in teritoriul Arctic, mai alesc ca aceleasi intentii au fost exprimate si de Statele Unite, Danemarca si Canada, tari cu iesire la acest ocean.

Danemarca isi vrea felia de tort

Expeditia rusilor a starnit si reactia Danemarcei, care a organizat rapid o misiune de cercetare la Artica, asemanatoare celei realizate de specialistii rusi. Echipa de geologi danezi va cerceta tot lantul muntos submarin Lomonosov sa vada daca nu cumva este legat si de Groenlanda, parte a teritoriului danez.

Potrivit BBC News, ministrul Stiintei si Tehnologiei din Danemarca, Helge Sander, cercetarile se vor incheia in momentul in care vor fi fost adunate date complete. Expeditiile vor continua pana in 2014, iar rezultatele vor fi folosite pentru crearea unei harti geologice a platformei continentale submarine.


O imagine deja clasica: drapelul rusesc, pe fundul Oceanului Arctic
AP PHOTO



Ministrul danez a precizat ca misiunea a fost planificata cu mult inainte ca Rusia sa revendice peste un milion de kilometri patrati din zona arctica. Ea a mai spus ca revendicarile de pana acum ale Rusiei si Canadei nu afecteaza cu nimic dreptul Danemarcei la propriile pretentii.

Canada si America nu gasesc solutii pentru batalia de la Pol

SUA si Canada si-au anuntat si ele participarea in cursa pentru Polul Nord, initiata de Rusia, desi nu au reusit sa ajunga la o intelegere pentru a face tabara comuna.

In urma unui summit nord-american organizat la Montebello (Canada), presedintele american, George W. Bush si premierul canadian, Stephen Harper, au polemizat pe tema suveranitatii asupra Canalului de Nord-Vest, din Oceanul Arctic.

In timp ce Canada revendica Pasajul, precizand ca acesta face parte din apele teritoriale proprii, Statele Unite nu au ratat nici o ocazie sa afirme ca acesta apartine apelor internationale.

Aceeasi problema a existat intre cele doua parti si in 1985, cand un spargator de gheata american a traversat culoarul ce face legatura intre oceanele Atlantic si Pacific, fara a solicita in prealabil permisiunea autoritatilor canadiene.

Desi SUA si Canada au cazut la pace, trei ani mai tarziu, prin semnarea unui acord de cooperare in zona Arcticului, problemele par sa nu se fi rezolvat in totalitate.

Oameni noi, probleme vechi

Actualul conflict aminteste de o alta disputa care a persistat timp de mai multe decenii in zona artica. Doua tari din aceasta regiune - Canada si Danemarca - s-au ghiontit mai bine de 30 de ani pentru a pune mana pe o mica insula izolata din aceasta zona.

Situatia s-a tensionat in ultimii ani, in conditiile in care topirea calotei polare deschide cai noi de navigatie spre pamantul candva inaccesibil.

Cele doua state isi disputa insula Hans, o bucata de stanca nelocuita cu o suprafata de aproape 1,5 kilometri patrati, situat in centrul canalului Kennedy din stramtoarea Nares, care separa cel mai nordic punct al Canadei de nordul Groenlandei, teritoriu danez.

Primul pas in revendicarea peticului de pamant a fost facut in 1984, cand Tom Hoeyem, ministrul danez responsabil pentru Groenlanda, a zburat cu un elicopter pana pe insula Hans unde a arborat drapelul national. De asemenea, el a lasat acolo si o sticla de coniac si o pancarda pe care a scris �Bine ati venit in Danemarca�.

Insula a continuat sa fie vizitata de-a lungul anilor de mai multi demnitari danezi si nimeni nu se astepta ca, in anul 2005, o unitate a armatei canadiene sa faca o viztita pe mult ravnita insula. Intr-un gest similar ca cel al Danemarcei, canadienii si-au inaltat steagul cu frunza de artar si au lasat la temelia lui o sticla de whisky.

Astfel, o disputa teritoriala aparent fara miza si purtata pe un ton cat se poate de calm a capatat brusc accente serioase, mai ales ca in schema au intrat si tari precum Rusia, Norvegia si SUA.

Surse: BBC News, Reuters, AP

HotNews.ro, C. Marin, 25 aug 2007
  • 0
... looking for a Journey

#182 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 31 octombrie 2007 - 10:24

http://www.autoghid....9-l/100-km.html

Frankfurt 2007: Volvo ReCharge Concept consumă 1,9 l/100 km
20.09.2007

Volvo Cars lansează Volvo ReCharge Concept, un hibrid alimentat la priză cu motor electric pe fiecare roată şi baterii care pot fi re�ncărcate, maşina beneficiind astfel de un avantaj ecologic deosebit. O re�ncărcare permite o autonomie a motoarelor electrice de aproximativ 100 de km. �n cazul epuizării energiei, se trece automat pe motorul Flexifuel pentru a se continua călătoria, respectiv pentru re�ncărcarea bateriilor. Prototipul Volvo ReCharge apare la Frankfurt �n pielea unui Volvo C30 cu design deosebit realizat special pentru această ocazie.

Un motor electric la fiecare roată
Conceptul Volvo ReCharge combină c�teva inovaţii tehnologice de ultimă oră �ntr-un aşa-numit �hibrid de serie�, unde nu există vreo conectare mecanică dintre motor şi roţi.


- Pachetul de baterii integrat �n copartimentul destinat bagajelor foloseşte tehnologia bateriei Litiu-Polimer. Aceasta se doreşte a fi o soluţie de durată, fără a fi necesară schimbarea acestora.
- 4 motoare electrice, unul la fiecare roată, oferă putere independentă de tracţiune
- Propulsor �n 4 cilindri de 1,6 litri Flexifuel foloseşte un generator avansat care �ncarcă sistemul motoarelor electrice ale maşinii.

Atunci c�nd se merge doar pe rezervele energetice ale automobilului, costurile operaţionale sunt aşteptate să fie cu 80% mai mici faţă de cele ale unei maşini pe benzină.

�Proporţia maşinilor electrice va fi din ce �n ce mai crescută �n viitor deoarece standardele CO2 sunt din ce �n ce mai stricte. Din moment ce acest concept asociază energia bazată at�t pe baterii, c�t şi pe un propulsor pe combustie internă, reprezintă un model interesant pentru constructorii de maşini din viitor�, ne-a spus Magnus Jonsson, Vice-Preşedinte la Departamentul de Cercetări şi Dezvoltare al Volvo Cars. �Este o invenţie de răsunet mondial şi care poate reprezenta o soluţie �n vederea transportului de viitor. O persoană care nu conduce mai mult de 100 de km pe zi va merge rar la staţiile de carburant. Pentru şoferii din State, �n această categorie se regăsesc aproape 80% dintre şoferii auto. Acest hibrid cu conectare la priză va emite cu 66% mai puţin CO2 �n comparaţie cu cel mai bun hibrid de pe piaţă. Cifra de emisii CO2 poate fi chiar mai mică prin folosirea unor combustibili ca biogazul, hidrogenul sau chiar puterea nucleară.�

Şoferul poate alege sursa de propulsie
Motorul bazat pe ardere internă intră �n funcţiune �n momentul care 70% din puterea bateriei a fost epuizată. Oricum, ocupantul scaunului din st�nga-faţă poate opta pentru folosirea propulsorului pe benzină �n orice moment prin apăsarea unui buton.
�Este o diferenţă considerabilă �ntre un hibrid produs de Volvo şi �ntre un hibrid realizat de alt producător, iar aceasta constă �n faptul că modelele concurente folosesc motorul electric doar �n momente scurte de timp cu scopul de a susţine propulsoarele bazate pe combustie internă. �n schimb, soluţia noastră vine pentru a permite oamenilor să se deplaseze efectiv pe baza unui motor electric. �n plus, �n cazul epuizării energiei acestuia, varianta de propulsor clasic reprezintă un element de siguranţă pentru şoferii care conduc mai mult de 100 de km pe zi�, ne-a spus Ichiro Sugioka, manager de proiect al prototipului Volvo ReCharge. �Ceea ce este mai interesant �l reprezintă faptul că sistemul este implementat pe un C30 care �şi păstrează caracteristicile de agilitate şi performanţă de dinainte. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h nu ia mai mult dec�t 9 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 160 km/h.�

Volvo ReCharge Concept se potriveşte de minune cu acei şoferi care circulă pe distanţe moderate �n fiecare zi. De exemplu, dacă ne referim la navetiştii care se �ncadrează �n 100 de km cu distanţa dintre domiciliu şi locul de muncă, aceştia pot să se folosească la maxim de baterii, iar consumul de combustibil răm�n�nd la 0 litri/100 km. De asemenea, dacă distanţa este mai mare de 100 de km � de exemplu, 150 de km � maşina va consuma mai puţin de 2,8 litri de benzină �ntr-o astfel de călătorie. Consumul per total ar ajunge la o cifră de 1,9 l/100 km.

�Singura cerinţă a maşinii o reprezintă accesul la priză, fie acasă sau la serviciu. O re�ncărcare totală necesită 3 ore, iar 60 de minute sunt suficiente pentru 50 de km�, ne-a spus Magnus Jonsson.

Tudosă Mihai Marian
  • 0
... looking for a Journey

#183 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 01 noiembrie 2007 - 12:58

50km la ce viteza sau cat timp? Ca de ex, in traficul din Buc, energia o consumi mai mult stand si folosind radio/climatizare decat mergand :D

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 01 noiembrie 2007 - 12:59

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#184 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 17 noiembrie 2007 - 04:59

Imagine amplasata

Schwarzenegger vizitează Salonul Auto Internaţional de la Los Angeles
16.11.2007
După ce a luat parte la conferinţa de presă, Guvernatorul Californiei, Arnold Schwarzenegger, a avut oportunitatea să simtă, din interior, atmosfera noului model lansat, conceptul up! blue de la Volkswagen. Stefan Jacoby, Preşedinte şi CEO al Volkswagen, America, a �mpărţit confortul unui �up! blue� �mpreună cu Schwarzenegger.

Acest prototip este propulsat at�t de către un motor electric, c�t şi de o pilă de hidrogen ce funcţionează la temperatură �naltă. Cu o lungime de doar 3,65 m, oferă spaţiu suficient pentru 4 persoane şi se m�ndreşte cu un aspect de maşină a viitorului.

Arnold Schwarzenegger, renumit �n urma cariei sale de actor şi politician, a dat dovadă de interes extraordinar pentru vehiculele cu mijloace de propulsoare alternativă. Volkswagen of America, Inc. va fi prima companie care va distribui tehnologia �clean diesel TDI� celor 50 de state din spaţiul american. Pentru �nceput, modelele ce se vor bucura de această tehnologie vor fi Jetta Sedan şi Jetta SportWagon.

Aceasta postare a fost editata de scaevola: 17 noiembrie 2007 - 05:00

  • 0
... looking for a Journey

#185 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 17 noiembrie 2007 - 05:12

50km la ce viteza sau cat timp? Ca de ex, in traficul din Buc, energia o consumi mai mult stand si folosind radio/climatizare decat mergand :lol:

pai tocmai ca nu prea e cum zici tu
motorul electric nu consuma daca stai in bara la bara si ai porniri repetate...ok, are randament mai prost dar nici pe departe asa prost ca cel cu ardere interna
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#186 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 17 noiembrie 2007 - 06:03

Info Los Angeles Show: Chevy Volt, in noiembrie 2010
16 Noiembrie 2007

Una dintre vedetele Salonului Auto de la Los Angeles a fost conceptul Chevrolet Volt care, desi a fost foarte bine primit, nu va fi gata pentru lansare decat in noiembrie 2010. Aceasta informatie, precum si altele legate de viitorul model sportiv au fost oferite chiar de vicepresedintele GM, Bob Lutz, care a mai precizat ca primele teste pe sosea ale prototipului vor incepe anul viitor.

Tehnologia unor baterii eficiente este singurul obstacol in calea dezvoltarii in masa a vehiculelor electrice, insa GM se pare ca a gasit solutia. Una dintre acestea o reprezinta bateriile litiu-ion, care sunt mai usoare si mai sigure, insa exista pericolul ca acestea sa explodeze din cauza ca sunt montate impreuna asa cum se procedeaza in cazul modelelor hibride.

Se pare ca aceasta problema a fost rezolvata odata cu incheierea unui parteneriat cu firma A123 Systems Inc., care prevede dezvoltarea unei baterii cu nanofosfat, eficienta pentru vehiculele electrice si cele cu celule de hidrogen. Lutz a mai declarat ca pentru versiunea de serie a lui Volt se va folosi acelasi tren de rulare ca pe noul sedan Malibu, ambele modele urmand sa foloseasca aceste baterii litiu-ion. De asemenea, versiunea de serie a lui Volt nu va semana prea mult cu conceptul prezentat la Los Angeles, Lutz spunand doar ca va fi �agresiv�.

==================

Info Los Angeles Show: Chevy Volt, in noiembrie 2010
16 Noiembrie 2007

Una dintre vedetele Salonului Auto de la Los Angeles a fost conceptul Chevrolet Volt care, desi a fost foarte bine primit, nu va fi gata pentru lansare decat in noiembrie 2010. Aceasta informatie, precum si altele legate de viitorul model sportiv au fost oferite chiar de vicepresedintele GM, Bob Lutz, care a mai precizat ca primele teste pe sosea ale prototipului vor incepe anul viitor.

Tehnologia unor baterii eficiente este singurul obstacol in calea dezvoltarii in masa a vehiculelor electrice, insa GM se pare ca a gasit solutia. Una dintre acestea o reprezinta bateriile litiu-ion, care sunt mai usoare si mai sigure, insa exista pericolul ca acestea sa explodeze din cauza ca sunt montate impreuna asa cum se procedeaza in cazul modelelor hibride.

Se pare ca aceasta problema a fost rezolvata odata cu incheierea unui parteneriat cu firma A123 Systems Inc., care prevede dezvoltarea unei baterii cu nanofosfat, eficienta pentru vehiculele electrice si cele cu celule de hidrogen. Lutz a mai declarat ca pentru versiunea de serie a lui Volt se va folosi acelasi tren de rulare ca pe noul sedan Malibu, ambele modele urmand sa foloseasca aceste baterii litiu-ion. De asemenea, versiunea de serie a lui Volt nu va semana prea mult cu conceptul prezentat la Los Angeles, Lutz spunand doar ca va fi �agresiv�.

=================

Volkswagen a prezentat un Tiguan pentru Bibendum Challenge 2007
17 Noiembrie 2007

Desi abia si-a facut debutul mondial, Tiguan deja are o versiune "verde", care, la randul ei, a fost lansata odata cu debutul editiei din anul acesta a Bibendum Challenge, gazduita de metropola chinezeasca Shanghai.

Denumita Tiguan HyMotion, noua varianta completeaza gama de automobile ecologice cu care s-a prezentat VW, cum ar fi Passat-ul chinezesc cu zero emisii (Lingyu) sau o droaie de diesel-uri ultra-economice. HyMotion se foloseste de un motor electric alimentat de baterii Li-Ion, care baterii sunt reincarcate de o pila de combustie sau cu energia regenarata din franare.

Fata de alte hibride asemanatoare, se remarca performantele foarte bune: Tiguan-ul in cauza atinge o viteza maxima de 150 km/h, iar primii o suta in doar 14 secunde.
  • 0
... looking for a Journey

#187 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 09 ianuarie 2008 - 08:31

GM face eforturi dar ... orizontul de 3 ani mi se pare enorm de indepartat !


GM�s powertrain of the future: E-Flex
Thursday, August 30, 2007
http://www.autocar.c...llCars/227557/#

General Motors, parent company to car brands Vauxhall, Opel, Holden, Chevrolet, Saab, Buick, Cadillac, Pontiac, Hummer and others, is about to take the lead in the race to make the car a sustainable means of personal transportation.

Within the next three years, it plans to bring a family of cars it calls E-Flex to market that could make both conventional internal combustion engines and hybrid-electric technology seem harmful and outmoded.


From also-ran to the head of the green field

GM, until very recently the world�s largest car-maker, gave up ground to rivals Toyota and Honda in the late �90s and the early �00s in the rush to adopt hybrid petrol-electric technology as the saviour of the climate. �The General� was always sceptical about hybrid technology, maintaining that it was expensive and relatively ineffective when it came to cutting emissions, and that other routes around the problem � via biofuels, hydrogen fuel cells and pure electrical power � would prove better.

GM�s philosophy will soon be vindicated. Behind the scenes for the last two years, it has been focussing on what it calls �the electrification of the motor car.� That focus is about to pay off with a family of electrically powered battery cars capable of travelling commuter distances without any emissions at all, and of tackling longer trips on a choice of petrol, diesel, hydrogen, bioethanol or biodiesel.


Chevrolet Volt: an early warning shot

Back at the Detroit motor show in January 2007, the Chevrolet Volt concept arrived as the first sign that something big was about to happen at GM. Here was an electrically powered sports car capable of hitting 60mph in less than 9.0sec that could also be charged from the mains and convey you the 40 miles to work and back on electric power alone.

Beyond that range, it relied upon a modest, low-emissions 1.0-litre petrol engine that extended its range up to 600 miles. But fundamentally, it was not a hybrid, said GM; it was a pure EV (electric vehicle) backed up by a petrol engine.


E-Flex: don�t call me �hybrid�

The genius behind the Volt is GM�s E-Flex system; it�s the reason why the firm has reallocated some 500 powertrain engineers over the last eighteen months, and it�s been the recipient of more development miles and money than you could realistically account for.

Instead of a petrol or diesel engine, E-Flex has, at its heart, a 161bhp electric motor and a 150kg, 16 kilowatt-hour lithium-ion battery. You charge this battery from the mains, or by regenerative braking, and once it�s totally spent, it will have taken you around 40 miles.

GM says, in 95 per cent of journeys you will have, by then, arrived at work, or at home, or somewhere else where you will be able to find an electrical power point, and the necessary 3.5-hours it takes to recharge your car. And that alone is worth a considerable slap on the back. Until recently, the battery technology required to give that kind of range, performance and charging time just didn�t exist. It�s only thanks to development contracts GM agreed with electrical giants LG Chem and Continental Automotive Systems that it does now. At least it does in unproven form.

What happens once the batteries have run out is just as interesting. GM is developing three different versions of the E-Flex car, each with a different crutch for its electrical propulsion system (see gallery). The Volt used a turbocharged, 1.0-litre petrol engine capable or running on normal petrol, E85 bioethanol or even E100 pure ethanol. However, there is also an E-Flex chassis in the works with a hydrogen fuel cell, and one we�re about to be shown, which uses GM�s 1.3-litre turbodiesel engine.

In every case, the combustion engine or fuel cell serves only as a power generator; they�re not attached to the wheels at all. However, they�ll allow GM�s new breed of EVs to go beyond commuter range; to forge up and down the interstates, autobahns and motorways of the wider world. And that, together with GM�s experimental battery technology, should make them as acceptable to the masses as piston-engined cars ever were.


Son of Volt: the Opel E-Flex concept

Visitors to the Frankfurt motor show this September will be shown the next step on the road to making E-Flex a production reality, a new monocab concept called the Opel E-Flex. Picture it as a more modern-looking, slightly smaller, battery-powered Vauxhall Zafira and you won�t be far wide of the mark.

We�ve been given only a couple of enigmatic renderings of the car up to now (see gallery). What�s significant is that this will be the next interpretation of the E-Flex philosophy; the next illustration of what will be possible if the line GM is currently following runs to its completion. And it�s an Opel, which means it could come to the UK as a Vauxhall, offering realistic, practical and affordable carbon-neutral motoring to Brits for the first time.

Questions like �when will it be available,� and �how much will it cost,� will have to wait until later. All that GM will say now is that real-world proving tests on the E-Flex battery technology begins early next year. If they go well, the first E-Flex models could be on the road by 2010. There�s no guarantee a Vauxhall or Chevrolet will be among them, of course, but it�s a strong possibility.

And before you right E-Flex off as more far-flung wishful thinking from a car-maker keen to win PR points, bear this in mind. The E-Flex mules that begin hot- and cold-weather testing next year are based on GM�s new global compact car platform architecture known internally as the �Delta Platform�. So, incidentally, will the next Vauxhall Astra and Zafira, not to mention the eventual replacement for the Chevrolet Lacetti.

Coincidence? Don�t you believe it.


Matt Saunders
  • 0
... looking for a Journey

#188 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 09 ianuarie 2008 - 09:25

GM avea un avans important cu EV1 acu 10-15 ani, insa interesele sint de asa natura incit sa NU se vrea inmultirea acestui tip de vehicule.
  • 0
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style

#189 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 10 ianuarie 2008 - 09:09

buhaha ... interesele, masoneria, oculta mondiala si evreii :)
  • 0
Salam. Florin Salam.

#190 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 10 ianuarie 2008 - 09:34

Fara sa vrei, poate, ai nimerit-o foarte bine... E mai putin important ca tu nu crezi...
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#191 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 10 ianuarie 2008 - 07:09

Fiecare are dreptul creada in ce pokemoni vrea sufletelul lui, dar in cazul asta presupun ca argumentele nu mai conteaza, nu?
  • 0
Salam. Florin Salam.

#192 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 10 ianuarie 2008 - 08:49

argumentele unui locuitor din tara care provoaca razboaie pt petrol sunt la fel de interesante :o
daca tu crezi ca nu exista interese in lumea combustibililor banuiesc ca acum 1 luna l-ai asteptat si pe Mos Craciun...
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#193 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 10 ianuarie 2008 - 09:36

poate nu va vine sa credeti...dar la mine chiar a venit.
:o
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#194 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 11 ianuarie 2008 - 12:04

O luam pe cimpuri, aici nu e vorba de razboaie si petrol, e vorba de viabilitatea automobilului electric care nu prea e. Nici macar in momentul de fata la 100$/baril d-apoi in trecut la 20$/baril.
PS: MIke, la remarca aia trebuia sa-ti dau un raspuns de genul "si asta vine de la cel care a vizitat tara aia care bla bla", era la fel de inteligent.

Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 11 ianuarie 2008 - 12:08

  • 0
Salam. Florin Salam.

#195 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 02 martie 2008 - 08:51

Japonezii chiar o fac ... in sudul Californiei:

The Zero-Emission Sedan of the Future. A Reality Today.
cu 600 usd/luna, mentenanta inclusa:

http://automobiles.h...clarity/owning/

http://automobiles.h...energy-station/
  • 0
... looking for a Journey

#196 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 05 martie 2008 - 05:16


Sursa: Caranddriver !




BMW X5 Vision Diesel Hybrid Concept - Auto Shows
Rethinking the cylinder count.

BY JENS MEINERS
February 2008

Let�s be honest: A four-cylinder engine is not something you want in a large SUV or off-roader. You need at least a six-cylinder to move with any authority. Better yet, a V-8.

The motor works of Munich in Bavaria are out to change that perception, showing us that even in a crossover such as the X5 a four-cylinder oil burner is sufficient when mated to an electric motor tiny enough to fit into the transmission case. The X5 Vision concept is part of BMW�s �Efficient Dynamics� strategy designed to offer performance while reducing fuel consumption and carbon-dioxide emissions.

The X5 Vision at the 2008 Geneva auto show uses the automaker�s newest turbo-diesel engine�the twin-turbocharged 2.0-liter four that has impressed us in smaller BMWs and that makes 201 horsepower on its own. The small electric motor is rated for an additional 20 horsepower.

In the torque department, the X5 Vision is ahead of the 260-hp X5 3.0si, which makes 225 pound-feet at 2750 rpm. The turbo-diesel four delivers 295 pound-feet at 2000 rpm. The electric motor produces another 155 pound-feet. You can�t add them up, as the electric motor reaches its torque peak at a different rpm than the diesel. But this hybrid should definitely launch with zeal.

As a mild hybrid, the X5 Vision doesn't run on just electric power. But the extra boost takes you north of 130 mph, and the SUV can do 0-to-60 mph in a claimed 8.9 seconds while delivering an impressive 36 mpg. Yes, it is a four, but in a diesel, the number of cylinders is not as relevant as are torque and efficiency.

Mated to an Eight-Speed Automatic
The mild-hybrid powertrain was co-developed with the former DaimlerChrysler. Mercedes is using the system with its seven-speed automatic transmission; BMW has decided to mate the hybrid technology to a ZF eight-speed automatic.

BMW is betting on mild and two-mode full hybrids simultaneously. BMW partnered with DaimlerChrysler and General Motors on the two-mode system. Next year, BMW will launch the X6 hybrid with a two-mode system that will have an electric motor that makes about 65 horsepower. The mild-hybrid package is set for production as well�but not in an X5. We hear it will first come in a gasoline-powered sedan, likely the all-new PAS (for "progressive activity sedan"), which will be based on the next-generation 5-series.

A side note: The European version of the full-hybrid Lexus RX400h gets just 29 mpg in Europe. Granted, at 272 horsepower it is more powerful than BMW�s X5 concept. But BMW proves that a mild hybrid can top a full hybrid�s mileage if the package is right. This sufficiently powerful and advanced concept is a compromise that many drivers would be able to live with�although we�d selfishly prefer the concept wheels on a crossover with a V-8.
  • 0
... looking for a Journey

#197 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 06 martie 2008 - 03:51

http://www.auto.ro/s...Ox--a28886.html

Info Geneva 2008: TH!NK Ox
06 Martie 2008

Salonul Auto de la Geneva i-a prilejuit fabricantului norvegian de vehicule electrice, Think Global, sa dezveleasca un nou concept ecologic, botezat Ox, practic prima masina de cand compania, intrata in faliment in 2006, a renascut gratie ajutorului oferit de cativa investitori din Tara Fiordurilor.

Ox, spun cei de la Think, va constitui o baza de constructie pentru un viitor vehicul electric cu cinci usi, platforma modulara fiind suficient de flexibila pentru ca nordicii sa o poata folosi si la dezvoltarea altor autoturisme, pe care planuiesc sa le vana in Europa, America de Nord si Asia.

Masina din imagine este echipata cu un motor de 60 kW alimentat cu baterii litiu-ion, capabil sa o propulseze pana la 100 km/h in numai 8,5 secunde.


Imagine amplasata




http://www.autoblogg...hybrid-concept/

Geneva '08 Preview: Volkswagen Golf TDI Hybrid concept
Posted Feb 28th 2008 7:38AM by Sam Abuelsamid
Filed under: Diesel, Hybrid, Volkswagen, Geneva Motor Show

Volkswagen has confirmed the speculation that they will indeed be displaying a diesel-hybrid Golf at the Geneva Motor Show next week. The Golf TDI Hybrid will in fact be a strong parallel hybrid capable of running off either the diesel engine, an electric motor or both. As expected, start-stop capability is part of the deal. Interestingly the drivetrain uses a 7-speed DSG dual clutch transmission rather than some type of CVT. The Golf TDI Hybrid will apparently achieve fuel consumption of 3.4L/100km or 69mpg (U.S.). VW hasn't released any photos or other details of the Golf Hybrid yet so we'll just give you a shot of the Golf BlueMotion for now.

http://reviews.cnet....tml?tag=ss_thmb

BYD F3DM
Chinese automaker Byd touts the F3DM as both an electric vehicle and a hybrid-electric vehicle. The car, which can apparently be run in electric-only or gasoline-electric hybrid modes, can be plugged into a 220V outlet and can then run for nearly 70 miles on one charge without starting up the 1-liter engine, according to its designers.
  • 0
... looking for a Journey

#198 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 01 aprilie 2008 - 06:07

Un site interesant:

http://www.evworld.com




GM, Ford hesitant about hybrids in Europe

  • 0
... looking for a Journey

#199 R&D

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 212 Mesaje:
Inregistrat: 06-februarie 03
  • Location:Cluj-Napoca
  • Marca:Volvo
  • Model:V40 transat
  • Motorizare:2.0T 165cp

Scris 02 aprilie 2008 - 04:23

Adevarul este ca niciuna dintre tehnologiile alternative nu sunt viabile... si ma tem ca nici nu vor fi.
Au trecut timpurile cand se credea ca deja exista alternativa la petrol dar interesel le fac sa fie tinute la sertar. Povesti...
Daca era asa de mult era tras presul de sub arabi.. daca nu de SUA atunci de Europa.
Orice tehnologie alternativa fie nu ofera autonomie 100% (solara, electrica), fie e prea scumpa (adica cheltui mai multa energie pentru a produce energie).
Cu 2 lei faci 1... asa ca nu renteaza.
Vrem sau nu sa recunoastem, suntem prizionierii hidrocarburilor...

Aceasta postare a fost editata de R&D: 02 aprilie 2008 - 04:25

  • 0
Ford Mondeo limousine 2.0TDDI GHIA 116cp 2001 - de vanzare 6500 euro
Proud to be Renault F1 fan

#200 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 02 aprilie 2008 - 05:45

Cu 2 lei faci 1... asa ca nu renteaza.

in momentul in care o sa te coste echivalentul in benzina 2.1 lei, o sa renteze
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi