Diesel vs benzina vs tehnologii alternative
#151
Scris 17 iulie 2007 - 09:10
iar mirosul s-a pastrat
#152
Scris 17 iulie 2007 - 09:31
#153
Scris 17 iulie 2007 - 09:54
that`s the point! sa mai adaugam cat polueaza razboaiele pornite fara sens, dar nici asta nu-i intereseaza, ca nu-i la ei acasa. Ca soldatii se imbolnavesc de tot felul de boli ciudate, se trece cu vederea. Riscurile meseriei si victime colaterale.poluare de la masini, mai ales cu tehnologii cat de cat actuale, nu autobuzele de acum 20 ani, o gluma fata de poluarea industriala, sau cat consuma avioanele cele iubite americanolor, dar avioanele polueaza la inaltime si nu ii intereseaza.
Sunt din ce in ce mai mandru ca-s bistriteansint din ce in ce mai convins de faptul ca masinile de generatii recente, recte euro 3, euro 4 si euro 5 NU mai sint decat intr-o masura foarte mica responsabile de poluare. doar daca aceste simboluri, euro n, nu sint decat niste motive inventate pentru a obliga la schimbarea relativ rapida a masinii, odata la 3-5 ani, din cauza cresterii impozitelor odata cu gradul de poluare...
#154
Scris 17 iulie 2007 - 09:57
asa ca pana se rezolva problemele importante, fazele ca motorul diesel polueaza si miroase si alte bazaconii mi se par niste chestii fie ipocrite fie naive
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 17 iulie 2007 - 09:58
#155
Scris 17 iulie 2007 - 10:01
Americanii care se tin mai smecheri decat europenii, au bagat niste norme de de-poluare exagerate, in schimb tot poporul are masini cu motoare de 6000 cmc si 80 CP. Decat sa interzica dieselul in anumite state, mai bine sa mareasca impozitarea la masinile de peste 2000 cmc si sa tripleze putin pretul benzinei, sa vezi cum trec toti americanii la masini normale cu motoare normale, care polueaza de 10 ori mai putin decat camioanele lor la care ei le spun cica SUV, cu care umbla prin aglomeratiile urbane. In acest domeniu (poluarea) americanii ar trebui sa ia exemplu de la europa, si nu invers. Sa mai adaug pe lista ca americanii nu au semnat acordul de la kyoto, adica pe ei ii doare in fund de ceilalti, ei isi permit orice.si vrajitorule, pe o distanta de 100km parcursi vrei sa zici ca un truck american cu motor de 5 litri si consum de camion polueaza mai putin ca masina mea care consuma 5%? ma indoiesc.
asta e rautate gratuitacred ca nu se referea la polouare produsa ci la cum pute in spatele masinilor
iar mirosul s-a pastrat.
#156
Scris 17 iulie 2007 - 10:18
dieselul miroase, asta e. nu ii scade valoarea, dar miroase
#157
Scris 17 iulie 2007 - 10:24
si daca pui un consum de motor pe benzina de 15% in forja la redline ca asa e la moda si un consum de diesel de 5%... s-a dus dracului toata poluarea redusa la benzina
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 17 iulie 2007 - 10:31
#158
Scris 17 iulie 2007 - 10:40
acu sa nu imi ziceti ca nu miroase mai tare
#159
Scris 17 iulie 2007 - 10:46
mirosul de diesel m-a deranjat doar cand mergeam dupa un autobuz de 30 de ani, in rest nu am bagat de seama. Parca era vorba ca dieselul polueaza mai putin decat un benzinar. Eu asa stiam.
#160
Scris 17 iulie 2007 - 10:49
deci in concluzie la o masina o data pe luna mi se pare neglijabil, poate depinde si de motorina cu care e alimentata, poate in iasi e motorina care miroase a trandafiri si de asta nu miroase la semafor de la cei din fata
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 17 iulie 2007 - 10:49
#161
Scris 17 iulie 2007 - 10:44
Productia de Co2 e insa alta goanga. Furia asta cu carbonul are vreun an vechime si e propaganda in cea mai mare parte, ca sa nu mai spun ca sint interese economice in spate (sa cumperi produse locale etc).
Una peste alta insa protocolul de la Kyoto e mai implementat in USA care nu l-a semnat decit in tarile care l-au semnat. Si protocul ala e o aiureala si e normal sa nu fie semnat. Unul din putinele lucruri bune facute de Bush.
Sandule, tu esti ipocrit... nu-mi spune mie ca tu ai lua trenul pina la Paris 2 zile in loc de avion 1 ora ca sa poluezi mai putin. Hai sa fim seriosi. Oamenii nu-s conduis de poluare ci de nevoi si de ce isi pot permite.
#162
Scris 17 iulie 2007 - 11:37
stiai prost. scoate mai putin dioxid de carbon, dar polueaza pe ansamblu mai multParca era vorba ca dieselul polueaza mai putin decat un benzinar. Eu asa stiam.
un articol interesant pe tema asta
http://www.grinningp...ine-article.htm
#163
Scris 18 iulie 2007 - 07:49
<<dieselul face particule si oxizi de azot care omoara oamenii si dau boli de respiratie>>
haha o sa apara in curand etichete pe masini ca pe pachetele de tigari cu condusul poate provoca una si alta, sau poate dauna calitatii spermei LOL
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 18 iulie 2007 - 07:51
#164
Scris 18 iulie 2007 - 01:26
Pasamite ca sa nu mai depinda asa mult de petrolul (care vine in USA mare parte din tari "neprietene"), USA avand se pare rezerva mari de carbune, sa genereze curent electric in centrale pe carbune, sa dezvolte astfel sursa de energie pt hibride si plug-in hibride cu care navetistii sa economiseasca petrol, iar CO2 rezultat in aceste centrale (mai ales ca emisiile vor fi concentrate la cetava sute de centrale nu la milioane de tevi de esapament) sa il ingroape la propriu folosind aceasta inovatie - o tehnologie care compreseaza CO2 in concentratie foarte mare si il ingroapa/depoziteaza la mare adancime. Aceasta metoda spun ei ca s-a inspirat din natura, actualmente CO2 fiind inmagazinat in mod natural in subsolul planetei.
Sursa este un documentar pe care l-am vazut chiar la TVR, precum si alte materiale de pe net.
#165
Scris 18 iulie 2007 - 03:20
Automobilul electric care ajunge la 180 km/h in 6 secunde
Corriere.it
Un inginer din Noua Zeelanda a creat automobilul electric cel mai rapid din lume, prototip numit Wrightspeed X1, care ajunge la 180 de km pe ora in doar 6 secunde.
Automobilul despre care Ian Wright, creatorul sau, spune ca intrece chiar si super-masini este folosit acum de inginerii constructori pentru a dezvolta ceea ce va fi masina viitorului, scrie cotidianul italian Corriere della Sera in editia online.
Prototipul a fost creat dupa ultimele tehnologii ale momentului, are baterie si motor electric si este una dintre cele mai performante masini de pana acum.
Bateria care cantareste o treime din greutatea masinii este pozitionata in spate pentu a asigura echilibrul masinii. Consuma 200 W pe ora in oras, echivalent cu un litru de benzina la 70 de kilometri consumat de o masina obisnuita.
Deocamdata bateriile pentru o astfel de masina electrica sunt foarte scumpe, comparativ cu pretul benzinei, dar daca acesta din urma va continua sa creasca ar putea fi mai convenabila o masina electrica decat una cu carburant.
HotNews.ro, C.N.A., 18 iul 2007
#166
Scris 18 iulie 2007 - 04:46
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.
#167
Scris 18 iulie 2007 - 05:25
Life must be taken one disaster at a time
#168
Scris 18 iulie 2007 - 05:31
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.
#169
Scris 18 iulie 2007 - 05:32
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#170
Scris 03 august 2007 - 10:02
Dupa luni intregi de testari riguroase, flota demonstrativa de hibrizi alimentati cu etanol a Ford Motor este pregatita sa cucereasca strazile. Primele 3 din prototipurile de hibrizi E85 Escape de la Ford au fost livrate deja catre Departamentul de Energie Ford si Asociatia Combustibililor Regenerabili.
Acestea sunt primele autovehicule-hibrid din lume, capabile sa functioneze pe combinatii de carburanti continand etanol in proportie de 85%. Etanolul este un combustibil regenerabil care se poate produce din porumbul american sau din sfecla de zahar.
Sue Cischke, Senior Vice-President al Ford, in cadrul Diviziei de Sustenabilitate, Mediu si Securitate, a declarat ca Ford este compania ideala ce poate institui o colaborare intre cele doua tehnologii lansate de Ford (cea a autovehiculelor-hibrid, cat si cea a automobilelor capabile sa functioneze cu combustibili pe baza de etanol).
De asemenea, initiativa Ford de a fabrica automobile care sa ruleze pe baza de etanol este meritorie, intrucat reducerea emisilor de gaze poluante este imperativa, la nivel mondial. Astfel, prototipul E85 Escape Hybrid emana cu 25% mai putine gaze cu efect de sera decat un Escape Hybrid alimentat cu benzina. De asemenea, modelul functioneaza pe combustibili complet regenerabili, ceea ce poate reduce dependenta SUA de importul de petrol.
Dar, o provocare majora in polularizarea carburantilor regenerabili este data de disponibilitatea si accesibilitatea infrastructurii. Mai putin de 1 procent dintr-o retea de 170,000 de statii de benzinarie din SUA sunt dotate cu etanol E85. Extinderea disponibilitatii si a utilizarii la scara mai larga a modelului E 85 constituie elementul critic in propulsarea Americii catre independenta energetica. � In acest scop, e nevoie de strategii pe termen lung incorporate in politicile statului si de o dezvoltare mai pronuntata a infrastructii de combustibil �, afirma Sue Cischke, Senior Vice-President Ford.
Ford a fost primul producator de automobile care a introdus pe piata auto un hibrid SUV prin Ford Escape Hybrid in 2004. Pentru 2008, versiunile hibrid ale polularului Ford Fusion vor adera si ele la trendul initial.
Pe langa fabricarea acestor modele in premiera in industria auto mondiala, Ford si-a luat, totodata, angajamentul de a dezvolta si alte tehnologii de carburanti alternativi si nepoluanti, apeland la cele mai neconventionale surse.
#171
Scris 04 august 2007 - 01:37
As fi curios sa aflu niste cifre.
Are careva idee cat porumb/sfecla de zahar este necesar pentru obtinerea unui litru de etanol?
Cam care este productia pe hectar de porumb/sfecla?
As vrea sa vad cam cate hectare ar trebui cultivate numa ca sa acoperi un consum minim. Plus ca trebuie tinut cont si de cheltuielile aferente. Spre exemplu, adaptarea benzinariilor. Si evident, construirea rafinariilor (sau cum s'ar numi acestea) de etanol
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#172
Scris 04 august 2007 - 09:19
@ Andrei - Deocamdata cifrele pe care le ceri sunt incredibil de mari la productie fata de cifrele foarte mici la exploatare . Dar sincer pe viitor eu Etanolul il vad ca pe urmatorul combustibil de baza al planetei .
#173
Scris 04 august 2007 - 09:26
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.
#174
Scris 04 august 2007 - 09:31
#175
Scris 04 august 2007 - 09:52
LE : http://en.wikipedia....l-based_engines
Aceasta postare a fost editata de Cristian: 04 august 2007 - 09:53
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi