Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Diesel vs benzina vs tehnologii alternative


  • Please log in to reply
498 replies to this topic

Poll: COMBUSTIBILI (88 membri au votat)

CRED CA VIITORUL SE PREFIGUREAZA

  1. tot cu combustibili clasici (benzina/motorina) (12 voturi [13.79%])

    Procentaj din vot: 13.79%

  2. benzina + gpl (3 voturi [3.45%])

    Procentaj din vot: 3.45%

  3. benzina/motorina + electric (32 voturi [36.78%])

    Procentaj din vot: 36.78%

  4. hibrid clasic + metanol/hidrogen (26 voturi [29.89%])

    Procentaj din vot: 29.89%

  5. nuci de cocos, orice, numai clasici nu! (14 voturi [16.09%])

    Procentaj din vot: 16.09%

MASINA MEA FUNCTIONEAZA PE:

  1. benzina (54 voturi [62.07%])

    Procentaj din vot: 62.07%

  2. motorina (29 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  3. benzina+gpl (4 voturi [4.60%])

    Procentaj din vot: 4.60%

MI-AS LUA MASINA PE:

  1. benzina (29 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  2. motorina (14 voturi [16.09%])

    Procentaj din vot: 16.09%

  3. benzina + gpl (8 voturi [9.20%])

    Procentaj din vot: 9.20%

  4. benzina/motorina + electric (28 voturi [32.18%])

    Procentaj din vot: 32.18%

  5. benzina/motorina + metanol/hidrogen/altceva (8 voturi [9.20%])

    Procentaj din vot: 9.20%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#151 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 17 iulie 2007 - 09:10

cred ca nu se referea la polouare produsa ci la cum pute in spatele masinilor
iar mirosul s-a pastrat
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#152 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 17 iulie 2007 - 09:31

hmm la mine nu pute decat daca mergi in spatele unui camion, poate depinde si de filtre si modul de amplasare a locului de unde trage aerul, la mine nu intra miros aproape niciodata, doar daca trec printr-un nor mare de fum atat
  • 0

#153 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 17 iulie 2007 - 09:54

poluare de la masini, mai ales cu tehnologii cat de cat actuale, nu autobuzele de acum 20 ani, o gluma fata de poluarea industriala, sau cat consuma avioanele cele iubite americanolor, dar avioanele polueaza la inaltime si nu ii intereseaza.

that`s the point! sa mai adaugam cat polueaza razboaiele pornite fara sens, dar nici asta nu-i intereseaza, ca nu-i la ei acasa. Ca soldatii se imbolnavesc de tot felul de boli ciudate, se trece cu vederea. Riscurile meseriei si victime colaterale.

sint din ce in ce mai convins de faptul ca masinile de generatii recente, recte euro 3, euro 4 si euro 5 NU mai sint decat intr-o masura foarte mica responsabile de poluare. doar daca aceste simboluri, euro n, nu sint decat niste motive inventate pentru a obliga la schimbarea relativ rapida a masinii, odata la 3-5 ani, din cauza cresterii impozitelor odata cu gradul de poluare...

Sunt din ce in ce mai mandru ca-s bistritean :lol:
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#154 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 17 iulie 2007 - 09:57

pai razboaiele alea inutile nu is fara sens, is fix pentru a sustine consumul lor de petrol, consum total ineficient si cu risipe enorme, dar la tv se arata mari aparatori ai masinilor electrice si contra diesel ca cica polueaza si apoi se plang cand le creste litrul de benzina ca nu mai au bani sa bage benzina in truckul de 3 tone si motor de 5 litri ca sa se plimbe sa isi cumpere popcorn

asa ca pana se rezolva problemele importante, fazele ca motorul diesel polueaza si miroase si alte bazaconii mi se par niste chestii fie ipocrite fie naive

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 17 iulie 2007 - 09:58

  • 0

#155 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 17 iulie 2007 - 10:01

si vrajitorule, pe o distanta de 100km parcursi vrei sa zici ca un truck american cu motor de 5 litri si consum de camion polueaza mai putin ca masina mea care consuma 5%? ma indoiesc.

Americanii care se tin mai smecheri decat europenii, au bagat niste norme de de-poluare exagerate, in schimb tot poporul are masini cu motoare de 6000 cmc si 80 CP. Decat sa interzica dieselul in anumite state, mai bine sa mareasca impozitarea la masinile de peste 2000 cmc si sa tripleze putin pretul benzinei, sa vezi cum trec toti americanii la masini normale cu motoare normale, care polueaza de 10 ori mai putin decat camioanele lor la care ei le spun cica SUV, cu care umbla prin aglomeratiile urbane. In acest domeniu (poluarea) americanii ar trebui sa ia exemplu de la europa, si nu invers. Sa mai adaug pe lista ca americanii nu au semnat acordul de la kyoto, adica pe ei ii doare in fund de ceilalti, ei isi permit orice.


cred ca nu se referea la polouare produsa ci la cum pute in spatele masinilor
iar mirosul s-a pastrat.

asta e rautate gratuita :lol:
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#156 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 17 iulie 2007 - 10:18

de ce e rautate?
dieselul miroase, asta e. nu ii scade valoarea, dar miroase
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#157 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 17 iulie 2007 - 10:24

vezi poate miroase din masina si nu de afara :lol:

si daca pui un consum de motor pe benzina de 15% in forja la redline ca asa e la moda si un consum de diesel de 5%... s-a dus dracului toata poluarea redusa la benzina

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 17 iulie 2007 - 10:31

  • 0

#158 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 17 iulie 2007 - 10:40

de ce schimbi subiectul? :lol:
acu sa nu imi ziceti ca nu miroase mai tare
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#159 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 17 iulie 2007 - 10:46

la urma urmei, nici un benzinar nu scoate Channel no.5 pe esapament...

mirosul de diesel m-a deranjat doar cand mergeam dupa un autobuz de 30 de ani, in rest nu am bagat de seama. Parca era vorba ca dieselul polueaza mai putin decat un benzinar. Eu asa stiam.
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#160 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 17 iulie 2007 - 10:49

asta cu mirositul mai simteam si eu cam o data pe luna cand aveam astra, dar se pare ca jetta are filtre mai bune sau priza de aer mai buna ca in ultimele 4 luni de cand am jetta chiar nu s-a simtit niciodata miros de diesel in masina de la masina din fata (vorbind de autoturisme nu de camioane din 1900 toamna)

deci in concluzie la o masina o data pe luna mi se pare neglijabil, poate depinde si de motorina cu care e alimentata, poate in iasi e motorina care miroase a trandafiri si de asta nu miroase la semafor de la cei din fata

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 17 iulie 2007 - 10:49

  • 0

#161 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 17 iulie 2007 - 10:44

Le-ati amestecat voi: dieselul face particule si oxizi de azot care omoara oamenii si dau boli de respiratie. Si da, un motor diesel mic face mult mai multe din astea ca un benzinar mare din aceeasi generatie. Problema in orase e densitatea de masini, e clar ca un hibrid e mult mai bun daca merge numai pe electric.
Productia de Co2 e insa alta goanga. Furia asta cu carbonul are vreun an vechime si e propaganda in cea mai mare parte, ca sa nu mai spun ca sint interese economice in spate (sa cumperi produse locale etc).
Una peste alta insa protocolul de la Kyoto e mai implementat in USA care nu l-a semnat decit in tarile care l-au semnat. Si protocul ala e o aiureala si e normal sa nu fie semnat. Unul din putinele lucruri bune facute de Bush.
Sandule, tu esti ipocrit... nu-mi spune mie ca tu ai lua trenul pina la Paris 2 zile in loc de avion 1 ora ca sa poluezi mai putin. Hai sa fim seriosi. Oamenii nu-s conduis de poluare ci de nevoi si de ce isi pot permite.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#162 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 17 iulie 2007 - 11:37

Parca era vorba ca dieselul polueaza mai putin decat un benzinar. Eu asa stiam.

stiai prost. scoate mai putin dioxid de carbon, dar polueaza pe ansamblu mai mult

un articol interesant pe tema asta
http://www.grinningp...ine-article.htm
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#163 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 18 iulie 2007 - 07:49

nu ma duc cu avionul la paris, ci cu masina, cred ca ma duc pe 15 august, diesel power :huh:

<<dieselul face particule si oxizi de azot care omoara oamenii si dau boli de respiratie>>
haha o sa apara in curand etichete pe masini ca pe pachetele de tigari cu condusul poate provoca una si alta, sau poate dauna calitatii spermei LOL

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 18 iulie 2007 - 07:51

  • 0

#164 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 18 iulie 2007 - 01:26

Americanii au scos acum o noua "inovatie" si odata cu ea se contureaza un nou scenariu !

Pasamite ca sa nu mai depinda asa mult de petrolul (care vine in USA mare parte din tari "neprietene"), USA avand se pare rezerva mari de carbune, sa genereze curent electric in centrale pe carbune, sa dezvolte astfel sursa de energie pt hibride si plug-in hibride cu care navetistii sa economiseasca petrol, iar CO2 rezultat in aceste centrale (mai ales ca emisiile vor fi concentrate la cetava sute de centrale nu la milioane de tevi de esapament) sa il ingroape la propriu folosind aceasta inovatie - o tehnologie care compreseaza CO2 in concentratie foarte mare si il ingroapa/depoziteaza la mare adancime. Aceasta metoda spun ei ca s-a inspirat din natura, actualmente CO2 fiind inmagazinat in mod natural in subsolul planetei.

Sursa este un documentar pe care l-am vazut chiar la TVR, precum si alte materiale de pe net.
  • 0
... looking for a Journey

#165 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 18 iulie 2007 - 03:20

===========

Automobilul electric care ajunge la 180 km/h in 6 secunde


Corriere.it



Un inginer din Noua Zeelanda a creat automobilul electric cel mai rapid din lume, prototip numit Wrightspeed X1, care ajunge la 180 de km pe ora in doar 6 secunde.

Automobilul despre care Ian Wright, creatorul sau, spune ca intrece chiar si super-masini este folosit acum de inginerii constructori pentru a dezvolta ceea ce va fi masina viitorului, scrie cotidianul italian Corriere della Sera in editia online.

Prototipul a fost creat dupa ultimele tehnologii ale momentului, are baterie si motor electric si este una dintre cele mai performante masini de pana acum.

Bateria care cantareste o treime din greutatea masinii este pozitionata in spate pentu a asigura echilibrul masinii. Consuma 200 W pe ora in oras, echivalent cu un litru de benzina la 70 de kilometri consumat de o masina obisnuita.


Deocamdata bateriile pentru o astfel de masina electrica sunt foarte scumpe, comparativ cu pretul benzinei, dar daca acesta din urma va continua sa creasca ar putea fi mai convenabila o masina electrica decat una cu carburant.

HotNews.ro, C.N.A., 18 iul 2007
  • 0
... looking for a Journey

#166 rezare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Mesaje:
Inregistrat: 27-ianuarie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda/Suzuki
  • Model:Accord/SX4
  • Motorizare:201CP/107CP

Scris 18 iulie 2007 - 04:46

200W pe ora?! Cat 3 becuri? Nu e cam putin?
  • 0
The Power of Dreams.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.

#167 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 18 iulie 2007 - 05:25

Mie ca in curand o sa ne certam pe chestii de genul "Cum sa consume mah a ta doar 30W? Ca in cartea masinii zice clar 35W extra, si 45W urban" sau "Eu bag in a mea numai curent Premium la 10A(mperi) de la centrala Agip ca am auzit ca e mai bun decat ala de la Petrom" sau "De cand i-am schimbat bateriile la a mea parca se misca altfel." :huh: :D
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#168 rezare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Mesaje:
Inregistrat: 27-ianuarie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda/Suzuki
  • Model:Accord/SX4
  • Motorizare:201CP/107CP

Scris 18 iulie 2007 - 05:31

Oricum, in afara de sunetul motorului in 4 timpi, orice altceva e net superior electric ca si confort :huh: Asa ca ar fi bine sa ne certam in Watti in loc de litri de benzina.
  • 0
The Power of Dreams.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.

#169 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 18 iulie 2007 - 05:32

Asta e poza atasata la articolul de pe hotnews ... deci nici vorba de autovehicul de persoane

Imagine amplasata
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#170 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 03 august 2007 - 10:02

Ford scrie istoria in domeniul carburantilor bazati pe etanol
Dupa luni intregi de testari riguroase, flota demonstrativa de hibrizi alimentati cu etanol a Ford Motor este pregatita sa cucereasca strazile. Primele 3 din prototipurile de hibrizi E85 Escape de la Ford au fost livrate deja catre Departamentul de Energie Ford si Asociatia Combustibililor Regenerabili.

Acestea sunt primele autovehicule-hibrid din lume, capabile sa functioneze pe combinatii de carburanti continand etanol in proportie de 85%. Etanolul este un combustibil regenerabil care se poate produce din porumbul american sau din sfecla de zahar.

Sue Cischke, Senior Vice-President al Ford, in cadrul Diviziei de Sustenabilitate, Mediu si Securitate, a declarat ca Ford este compania ideala ce poate institui o colaborare intre cele doua tehnologii lansate de Ford (cea a autovehiculelor-hibrid, cat si cea a automobilelor capabile sa functioneze cu combustibili pe baza de etanol).

De asemenea, initiativa Ford de a fabrica automobile care sa ruleze pe baza de etanol este meritorie, intrucat reducerea emisilor de gaze poluante este imperativa, la nivel mondial. Astfel, prototipul E85 Escape Hybrid emana cu 25% mai putine gaze cu efect de sera decat un Escape Hybrid alimentat cu benzina. De asemenea, modelul functioneaza pe combustibili complet regenerabili, ceea ce poate reduce dependenta SUA de importul de petrol.

Dar, o provocare majora in polularizarea carburantilor regenerabili este data de disponibilitatea si accesibilitatea infrastructurii. Mai putin de 1 procent dintr-o retea de 170,000 de statii de benzinarie din SUA sunt dotate cu etanol E85. Extinderea disponibilitatii si a utilizarii la scara mai larga a modelului E 85 constituie elementul critic in propulsarea Americii catre independenta energetica. � In acest scop, e nevoie de strategii pe termen lung incorporate in politicile statului si de o dezvoltare mai pronuntata a infrastructii de combustibil �, afirma Sue Cischke, Senior Vice-President Ford.

Ford a fost primul producator de automobile care a introdus pe piata auto un hibrid SUV prin Ford Escape Hybrid in 2004. Pentru 2008, versiunile hibrid ale polularului Ford Fusion vor adera si ele la trendul initial.

Pe langa fabricarea acestor modele in premiera in industria auto mondiala, Ford si-a luat, totodata, angajamentul de a dezvolta si alte tehnologii de carburanti alternativi si nepoluanti, apeland la cele mai neconventionale surse.
  • 0
... looking for a Journey

#171 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 04 august 2007 - 01:37

Etanolul este un combustibil regenerabil care se poate produce din porumbul american sau din sfecla de zahar.

As fi curios sa aflu niste cifre.
Are careva idee cat porumb/sfecla de zahar este necesar pentru obtinerea unui litru de etanol?
Cam care este productia pe hectar de porumb/sfecla?
As vrea sa vad cam cate hectare ar trebui cultivate numa ca sa acoperi un consum minim. Plus ca trebuie tinut cont si de cheltuielile aferente. Spre exemplu, adaptarea benzinariilor. Si evident, construirea rafinariilor (sau cum s'ar numi acestea) de etanol
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#172 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 04 august 2007 - 09:19

Sincer la cate mutatii genetice ... sau ma rog cum s-or numi chestiile astea facute pe plante sa traiasca mai mult , sa fie mai rezistente la caldura si sa consume mai putina apa ... o sa se gaseasca o solutie sa genereze si mai mult ulei din samanta lor (parerea mea) . Teoretic totul este posibil ... trebuie numai sa vrei si sa ai initiativa .
@ Andrei - Deocamdata cifrele pe care le ceri sunt incredibil de mari la productie fata de cifrele foarte mici la exploatare . Dar sincer pe viitor eu Etanolul il vad ca pe urmatorul combustibil de baza al planetei .
  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein

#173 rezare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Mesaje:
Inregistrat: 27-ianuarie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda/Suzuki
  • Model:Accord/SX4
  • Motorizare:201CP/107CP

Scris 04 august 2007 - 09:26

Din cate stiu Brazilia este aproape complet cu industria auto pe baza de etanol. Deci... se poate.
  • 0
The Power of Dreams.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.

#174 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 04 august 2007 - 09:31

ce e de fapt etanolul asta? trebuie alte motoare, sau se pot adapta cele actuale?
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#175 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 04 august 2007 - 09:52

din cate stiu eu ... trebuiesc alte motoare


LE : http://en.wikipedia....l-based_engines

Aceasta postare a fost editata de Cristian: 04 august 2007 - 09:53

  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi