Stiri si zvonuri din industria auto
#351
Scris 11 aprilie 2008 - 08:27
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#352
Scris 11 aprilie 2008 - 11:52
cuplul maxim e in jur de 1800, adica cam pe unde cade turatia la schimbarea vitezei. e de bine, zic eu.
Aceasta postare a fost editata de oaspetele: 11 aprilie 2008 - 11:54
#353
Scris 11 aprilie 2008 - 01:25
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#354
Scris 11 aprilie 2008 - 07:55
#355
Scris 11 aprilie 2008 - 09:15
#356
Scris 12 aprilie 2008 - 11:34
Subaru of America has issued a stop sale on all models equipped with the company's 2.5L turbocharged four-cylinder engine. The stop sale � which affects Forester, Legacy and Impreza vehicles equipped with the engine built in January and February � is due to a potential engine wear issue.
According to the stop sale order issued to all U.S. Subaru dealers, in markets outside of the U.S., Subaru has received complaints of an engine knock in vehicles equipped with the 2.5L turbo engine. After investigating, Subaru determined that the engine noise was due to engine wear and has since discovered which batches of vehicles are at risk of being equipped with the faulty component.
No U.S. models have been reported to have the problem, but Subaru wants to ensure it's not selling its customers faulty vehicles.
The defect is said not to impact vehicles with the naturally aspirated version of the 2.5L or any other displacement engines.
sursa :www.leftlanenews.com
Din fericire se pare ca numai modele din U.S. au fost raportate cu aceasta "problema". Dar se pare a fi doar a autosesizare.
Aceasta postare a fost editata de Cristian: 12 aprilie 2008 - 11:40
#357
Scris 12 aprilie 2008 - 11:38
#358
Scris 12 aprilie 2008 - 11:43
Nu, nu ne afecteaza pe noi (cred), dar totusi... nu prea da bine pentru imaginea Subaru... mai ales ca US este o piata importanta pentru aceasta marca. Si acolo s-au luat primele masuri.
Aceasta postare a fost editata de Cristian: 12 aprilie 2008 - 11:50
#359
Scris 14 aprilie 2008 - 12:56
Hyundai Romania lanseaza saptamana aceasta modelul i10, mezinul gamei marcii coreene, la preturi incepand cu 7.900 euro, TVA inclus, pentru motorizarea de 1,1 litri 66 CP benzina, au spus pentru Hotnews.ro, reprezentantii companiei.
Dealerii Hyundai primesc in prezent comenzi pentru i10, iar de la jumatatea acestei sapatamani masina va fi in toate showroom-urile marcii. Peste cateva luni i10 va fi disponibil cu inca o motorizare pe benzina, dar si cu un diesel.
Masina va concura cu modele precum Chevrolet Spark, Fiat Panda, Citroen C1, Toyota Aygo sau Peugeot 107.
Masina i10 e produsa in India la uzina din Chennai si a fost lansata pe plan mondial in octombrie 2007. i10 inlocuieste modelul Atos care nu a fost comercializat in Romania.
i10 are un consum mixt de 5 litri/100 km, emisii de 119 g CO2/km, atinge 100 km/h in 15,6 secunde si are 3,56 metri lungime.
Spre sfarsitul anului Hyundai va lansa in Romania modelul de clasa mica i20, care va inlocui automobilul Getz. De anul trecut numele tuturor modelelor noi Hyundai contin litera "i" urmata de doua cifre care reprezeinta clasa din care face parte masina (i10 pentru clasa A, i20 pentru clasa B, i30 pentru modelul de clasa C lansat in 2007)
http://economie.hotn...el-din-gama.htm
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#360
Scris 14 aprilie 2008 - 08:32
Automobilul sarb Zastava: De la bombardamentele NATO la situatia de a fi curtat de mai-marii lumii auto
Zastava, producatorul national auto al Serbiei, a avut o istorie complicata. Acum 20 de ani vindea masini in SUA si devenea subiect international de bancuri. Acum un deceniu bombele NATO au distrus cateva cladiri si au ranit muncitorii. Insa producatorul e din nou in carti, si, desi construieste "la foc mic", e curtat de cativa constructori de prim rang. Cine vrea Zastava si cum vor sarbii sa incerce reteta "Dacia - Renault", arata o analiza just-auto.
Istorie cu bancuri, decapotabile si bombe
Compania Zastava din orasul Kragujevac a fost fondata acum peste 150 de ani, ca producator de armament. Pe la 1930 producea camioane pentru armata Iugoslava, iar primul autoturism a iesit de pe liniile de asamblare in 1953. O mare parte din istoria Zastava se leaga de Fiat, mai multe modele ale italienilor fiind la originea masinilor Zastava produse si azi.
Din 1986 masinile Zastava au ajuns si in SUA, sub marca Yugo, iar cel mai ieftin model avea un pret de pornire extrem de atragator: sub 4.000 de dolari. Variantele de top erau decapotabile, aveau jante din aliaj si transmisie automata, insa marile probleme de fiabilitate au facut din Yugo subiectul preferat al glumelor, la fel cum se intampla la noi cu Lastun.
Criza din Balcani a dus, la inceputul anilor 90', la inchiderea majoritatii filialelor internationale ale Zastava, mai ales ca sanctiunile impuse fostei Iugoslavii nu mai permiteau exporturi. In 1999, fortele NATO au bombardat complexul din Kragujevac care figura ca fiind o tinta militara din cauza productiei de arme. Cateva hale au fost distruse, au fost raniti muncitori, iar productia a scazut mult.
Cele mai ieftine masini din Balcani
De la dezastrul de acum noua ani, Zastava a inceput sa-si revina iar productia a crescut treptat, chiar daca tinta de anul acesta: 18.000 de masini, este minuscula fata de maximul de 250.000 atins la apogeul Yugo. Productia din prezent combina modele relativ noi cu masini putin schimbate in ultimii 30 de ani.
In toamna lui 2005 s-a semnat acordul pentru asamblarea la Zastava a celei de-a doua generatie Fiat Punto, pe care producatorul are dreptul sa-l vanda in cateva tari din Balcani, sub numele Zastava 10. Un alt acord international a fost semnat in iulie 2007 cu Opel, pentru asamblarea modelului Astra Classic, cu piese din Polonia.
Tinta este constructia a 30.000 de masini Astra intre 2008 si 2012, iar la Punto nu se pot produce mai mult de 800 de masini pe luna in prezent. Zastava 10 costa de la 8.000 de euro in sus. Asamblarea de masini Opel ar trebui sa inceapa spre finalul anului.
Din vechea garda face parte modelul Skala 55, care practic e aproape identic cu modelul Fiat 128, masina anului in Europa in 1970. Modelul Zastava din prezent costa 4.000 de euro. O alta masina neschimbata de mult timp este modelul Koral, pe platforma de Fiat 127, cu pretul de 4.300 euro.
Sarbii au si un rival pentru Dacia, hatchback-ul Florida, ceva mai nou decat celelalte, proiectat in 1987 de celebrul Giugiaro. Modelul a primit un suflu de modernitate si dispune din 2007 de motoare common-rail Ford - PSA, la fel ca cele de la Peugeot 207 si Ford Fiesta. Preturile sunt intre 5.000 si 8.500 de euro.
... continuarea aici http://economie.hotn...-lumii-auto.htm
Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 14 aprilie 2008 - 08:33
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#361
Scris 16 aprilie 2008 - 07:15
Volkswagen planuieste sa isi extinda linia de autoturisme 4x4. Germanii par interesati de un model intre dimensiunile compacte ale Tiguanului si Touareg. ViitorulvSUV ar putea ajunge pe piata in 2011 si va avea 7 locuri. Masina este conceputa pentru a rivaliza cu XC60 de la Volvo si va fi construit pe platforma modificata a urmatoarei generatii de Passat, cu nume de cod PQ47.
Pana acum presa internationala specula ca Volkswagen ar putea pur si simplu sa lungeasca platforma Tiguan-ului, la fel cum a procedat si Nissan cu Qashqai pentru a crea spatiu la interior celui de-al treilea rand de scaune. Totusi, avand in vedere ca viitoarea generatie de Touareg va fi mai mare, VW pare decis ca cea mai buna solutie ar fi un model �independent�, bazat pe viitorul Passat. Ce mai urmeaza ramane de vazut.
Oricum Volkswagen lucreaza in prezent la o platforma de masina pick-up, gandita cu transmisie integrala. Acest model a fost deja surprins la teste in Nordul Europei, iar SUV-ul de 7 locuri ii poate fi "ruda de sange".
Sursa: autocar.co.uk
#362
Scris 16 aprilie 2008 - 11:14
#363
Scris 17 aprilie 2008 - 12:51
Producatorul japonez de automobile si motociclete Suzuki Motors Corporations a anuntat oficial deschiderea unui birou de reprezentanti in Romania care va coordona dezvoltarea retelei de dealeri si va stabili politicile comerciale ale marcii japoneze in Romania, a spus directorul general al reprezentantei Alin Radu.
Biroul functioneaza din data de 15 februarie si are in prezent doar 3 angajati. Japonezii au decis sa intre cu birou propriu pe piata romaneasca dupa ani in care vanzarile marcii au scazut mult sub potentialul pietii. Radu a precizat ca problemele intampinate de Suzuki in trecut se datoreaza capacitatii insuficiente de productivitate a fabricii din Ungaria, care insa incepe sa faca fata cererii de masini.
In prezent, masinile Suzuki se vand in Romania prin intermediul a 3 dealeri (Bucuresti, Timisoara si Oradea), iar pana la sfarsitul anului reteaua ar putea ajunge la 10-11 dealeri pentru automobile si cel mult 12 pe segmentul motociclete, unde in prezent exista 10 puncte de vanzare.
Estimarile de vanzari ale Suzuki Romania pentru anul curent sunt de 3.000 de automobile si 700 de motociclete. Ca modele noi vor aduce in aceasta primavara automobilele Splash, de clasa mica, similar ca design cu Opel Agila.
In afara de modelele Grand Vitara si Jimny, care sunt aduse din Japonia, toate celelalte modele pe care Suzuki le va aduce in tara sunt produse in Ungaria.
http://economie.hotn...nta-romania.htm
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#364
Scris 17 aprilie 2008 - 11:02
http://www.automarke...ania-11056.html
Iata oamenii care vor conduce Ford Romania!
Joi, 17.04.2008
Lyle Watters, Dionisio Campos, Leonard Meany, Ion Ion si Dinel Staicu sunt cei 5 directori Ford in Romania.
de Robert Gherghe
Venirea companiei Ford pe piata romaneasca, prin achzitionarea Automobile Craiova, a dus la o serie de noutati in peisajul auto din tara noastra. In primul rand, noua denumire a companiei a fost oficializata si este intitulata Ford Romania.
In urma unei sedinte a Adunarii Generale a Actionarilor s-a stabilit si noua componenta a Consiliului de Administratie (CA) Ford Romania. Prin intermediul unui vot secret s-au ales cei cinci membri ai CA Ford Romania, membri care au si calitatea de directori.
Functiile in Consiliul de Administratie sunt mandatate pe o perioada de 4 ani. Primul membru al Consiliului de Administratie este negociatorul-sef al Ford cu statul roman, Lyle Watters. Echipa celor cinci este completata de spaniolul Dionisio Campos, directorul Ford Romania, irlandezul Leonard Meany, director financiar, Ion Ion, managerul Daewoo Craiova si Dinel Staicu, actionar SIF Oltenia, consemneaza Cotidianul.
Pana in prezent, nu s-a ales presedintele Consiului de Administratie, dar surse din interior sustin ca marele favorit este americanul Lyle Watters.
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#365
Scris 17 aprilie 2008 - 11:39
Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 17 aprilie 2008 - 11:39
#366
Scris 21 aprilie 2008 - 04:06
Renault va prezenta in toamna la salonul auto de la Sao Paolo un concept Sandero pick-up, iar recent deschisul centru de design din Brazilia va participa la un concurs pentru cea mai buna idee de facelift pentru Logan, scrie just-auto.com.
La centrul de design din Brazilia, 10 oameni lucreaza sub comanda lui Vincent Pedretti, unul din designerii Renault Koleos. Din echipa fac parte brazilieni, argentinieni si columbieni.
La salonul care va avea loc in octombrie la Sao Paolo, Renault va prezenta o versiune pick-up a modelului Sandero, sub forma de concept.
Patrick le Qu�ment, vicepresedinte pe design la Renault, a anuntat ca printre primele misiuni ale centrului brazilian se va nunara participarea la concursul pentru cea mai reusita idee pentru Logan-ul restilizat.
Renault va mai angaja oameni in Brazilia, pentru a fi construite diverse prototipuri. Studioul de design din Brazilia este al saselea pe care Renault il detine, dupa Paris, Barcelona, Seul, Bucuresti si Bombay, mai noteaza just-auto.
Despre varianta restilizata a Logan cei de la Dacia nu au dat informatii, insa diverse surse au indicat ca noul Logan va aparea in 2009, desi nici varianta 2008 nu ar fi exclusa. Logan a aparut in 2004 si a primit un facelift foarte discret in 2006.
Dacia Sandero a fost prezentata in martie la salonul auto de la Geneva si va fi lansata in iunie in Romania. Preturile vor fi cuprinse intre circa 7.000 euro si 9.500 de euro in tara, iar productia ar trebui sa ajunga in septembrie la 5-600 de masini pe zi.
Dacia Sandero va intra in productie la Mioveni in luna mai si preia motorizarile pe benzina (1.4 litri 75 CP si 1.6 litri 90 CP) si pe motorina 1.5 dCi 70 CP si 1.5 dCi 85 CP), care se gasesc pe alte modele ale gamei Dacia.
Platforma industriala de la Mioveni este cea de-a doua din cadrul grupului in care este produs modelul Sandero, dupa uzina din Curitiba (Brazilia), care fabrica Renault Sandero pentru Brazilia si Argentina. Din 2009 Sandero va fi produs si in Africa de Sud.
http://economie.hotn...andero-pick.htm
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#367
Scris 24 aprilie 2008 - 10:34
PSA Peugeot - Citroen vrea sa construiasca doua uzine de motoare pentru automobile, una in Franta, cealalta intr-o tara din estul Europei, pe lista aflandu-se Romania, Polonia, Turcia si Ucraina, scrie Easybourse.com, care citeaza Dow Jones. Uzina est-europeana ar trebui sa inceapa productia in 2012.
Investitia va fi de 300 milioane euro, iar locul va fi ales pana la finele acestui an. La uzina vor fi construite motoare mici, in trei cilindri, cu capacitate de sub un litru si emisii de dioxid de carbon extrem de reduse, sub 100 g/km.
Pentru uzina franceza investitiile vor fi tot de 300 milioane euro, iar fabrica ar trebui sa inceapa productia in 2011, in regiunea Lorraine din estul Frantei, langa o fabrica de motoare existenta.
PSA a vandut anul trecut 3,22 milioane automobile, in crestere cu 4% fata de 2006. In Europa grupul a vandut 2,05 milioane masini, dintre care 1,1 milioane au fost Peugeot, iar restul de circa 950.000, Citroen. Grupul a avut 12,8% din piata. In Romania, Peugeot a vandut anul trecut aproape 17.000 de vehicule, iar Citroen s-a apropiat de 5.000.
http://economie.hotn...otoare-auto.htm
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#368
Scris 30 aprilie 2008 - 07:36
Fiat va construi un automobil de clasa mini, precum si alte masini low-cost in Serbia, la uzina Zastava, scrie Automotive News, dupa ce astazi italienii au semnat un memorandum de intelegere cu autoritatile de la Belgrad pentru preluarea uzinei si infiintarea unei companii mixte unde Fiat e majoritara, scrie Automotive News.
Din 2010 uzina va deveni centru de productie in Europa centrala si de est pentru o noua familie de modele Fiat low-cost, din programul denumit "B compact".
Fiat a anuntat astazi ca noua companie va investi 700 milioane euro in modernizarea uzinei din orasul Kragujevac, Autoritatile sarbe vor contribui cu 200 milioane euro, prin scutiri de taxe si acordarea de ajutoare.
Fiat ar putea ajunge la o capacitate de 200.000 de unitati pe an in Serbia, pana la finalul lui 2009. Productia va creste in 2010 pana la 300.000 pe an, dupa adaugarea gamei "B compact"
Primul model nou pe care Fiat il va produce in tara vecina este un automobil mini poreclit "Topolino", la fel ca celebrul automobil lansat de Fiat in 1936, scrie Automotive News.
Bazat pe platforma A, utilizata de Fiat la modelele 500 si Panda, noul minicar va avea patru locuri si va fi mai mic decat aceste doua modele, urmand sa aiba 3,15 metri lungime si sa fie lansat spre finele anului viitor. E de asteptat ca o versiune de top a noului Topolino sa fie produsa tot in Serbia pentru a fi vanduta in strainatate sub brandul Lancia.
Zastava are deja un acord cu Fiat pentru asamblarea modelelor Punto, care sunt vandute sub denumirea Zastava 10 in Serbia si alte state balcanice vecine, precum si in Rusia.
http://economie.hotn...tara-vecina.htm
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#369
Scris 07 mai 2008 - 09:18
Still most successful automaker in the competition
BMW has once again played the dominant role at the International Engine of the Year Awards, whose 2008 edition have just been announced. The Munich-based company took the honours six times in what appears a one-sided contest skewed in favour of the blue and white-propeler outfit.
To top it all, the coveted International Engine of the Year was part of the six that BMW scooped. This category was taken by the 3.0-litre twin-turbo for the second time in a row. It beat Volkswagen Group�s 1.4 TSI powerplant almost by a 100 points to the post and BMW was represented no less than four times in the top 8 for this main award. The awards are presided over by a panel of 65 international motoring journalists from 32 countries across the whole world. They serve to recognize engineering excellence in many of the cars that we all love.
In the categories section winners included the VW Group�s 2.0-litre turbo found in such luminaries as the Golf GTI and SEAT Leon Cupra. Subaru won the 2.0-litre to 2.5-litre category with the 2.5 turbo. But a sigh of relief must have gone to Porsche who took the Performance Engine of the Year Award. This was a hotly contested category with engines like Audi�s 5.2-litre V10 twin turbo, Nissan 3.8-litre twin turbo GT-R and two M engines in the V10 and new 4.0-litre V8. In fact, so close was the competition in this regard that the top three nominees � 3.6 Porsche, 5.0 BMW and 4.0 BMW respectively � were separated by a mere four points!
Other prominent engine makers like Ferrari, General Motors, Ford and Mercedes-Benz (especially AMG division) will now have to take serious stock of their wares to catch up to the ever-dominant BMW and Volkswagen.
Here�s the list of the 2008 winners:
International Engine of the Year 2008
BMW 3-litre Twin-Turbo (135i, 335i, X6)
Best New Engine of 2008
BMW 2-litre Diesel Twin-Turbo (123D)
Green Engine of the Year
Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)
Best Performance Engine
Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo, 911 GT2)
Sub 1-litre
Toyota 1-litre (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citro�n C1, Subaru Justy)
1-litre to 1.4-litre
Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)
1.4-litre to 1.8-litre
BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)
1.8-litre to 2-litre
Volkswagen/Audi 2-litre Turbo (A3, A4 Cabrio, A6, TT, Eos, Jetta, Golf GTi, Altea, Leon, Skoda Octavia)
2-litre to 2.5-litre
Subaru 2.5-litre Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy)
2.5-litre to 3-litre
BMW 3-litre Twin-Turbo (135i, 335i, X6)
3-litre to 4-litre
BMW 4-litre V8 (M3)
Above 4-litre
BMW 5-litre V10 (M5, M6)
#370
Scris 07 mai 2008 - 10:28
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#371
Scris 07 mai 2008 - 10:43
cam multe motoare de bmw peacolo
... pai bmw asta e fabrica de motoare (din Bavaria)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#372
Scris 07 mai 2008 - 10:57
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#373
Scris 07 mai 2008 - 11:00
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#374
Scris 13 mai 2008 - 03:49
Senatul a adoptat astazi un proiect de lege care prevede anularea taxei de prima inmatriculare pentru autoturisme şi autovehicule precum si restituirea sumelor incasate din aceasta taxa auto. Restituirea banilor se va face intr-un termen de cel mult 90 de zile de la depunerea solicitării.
Printre motivele ce au stat la baza adoptarii acestui proiect legislativ se mentioneaza faptul ca introducerea acestei taxe contravine Tratatului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana, nivelul taxei este unul foarte ridicat ce transforma aceasta taxa intr-o povara fiscala pentru cetateni, iar introducerea taxei creeaza un tratament discriminatoriu intre competitorii de pe piata auto romaneasca.
Propunerea legislativa a fost aprobata de 45 dintre cei 52 de senatori prezenti. De asemenea, 6 senatori au votat impotriva, iar unul s-a abtinut.
Data: 13 mai 2006
Sursa: Capital
#375
Scris 13 mai 2008 - 03:56
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi