Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Stiri si zvonuri din industria auto


  • Topic inchis Acest topic e inchis
1748 replies to this topic

#1501 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 09 iulie 2010 - 10:29

@aer curat : nu e chiar asa cum zici tu. nu toti, dar cand ai de'a face cu (si acum cateva exemple ):
...................................

Asa e nu toti sunt praf si pulbere, DAR din pacate nu putem vorbi decat de 1-2 lucratori in service (ing., tinichigii, etc.) la unul sau altul din dealer-i. Nici macar de un atelier intreg. Ce sa mai spun de o retea .............
De poRO, Reno & Dacia si multi altii nu cred ca mai are rost sa mai aduc aminte. La Eurial cu ffff mare greutate am gasit pe cineva (angajat al importatorului in Buc) cu care sa pot discuta normal si la obiect; era directorul tehnic al unitatii din Otopeni (pe vremea aia inca nu terminasera unitatea din Militari, unde oricum am avut alte aventuri). Iar ca mecanic, sa nu ajung sa schimb "juma de masina" cu costurile aferente, a trebuit sa fac un drum la Tg Mures. La Citroen vroiau sa ma puna sa schimb turbina cu totul, sa cumpar una noua, ca in cele din urma sa constat ca saraca turbina nu era de vina.
La Skoda, am avut noroc ca masina nu a avut nicio problema mai bine de 4 ani, iar acum cand am mai schimbat una alta (placute, distributie) am facut-o in afara retelei. Dar pana si pt revizii stateam cu inima stransa, norocul meu e ca am gasit de la bun inceput o pers de treaba (una din aceste exceptii) si a fost ok.
La Kia deocamdata nu am avut probleme si sper sa nici nu am; dar si pe acolo se practica subtilizari de filtre, ulei, etc.; chestiune pt care ii consider cam la fel de vinovati si pe cei care le cumpara, nu numai pe cei care le FURA.
Si mai pot continua si cu altele.


Mai Cipriane, cum poti compara tarifele din Bucuresti cu cele din provincie ? Tu ai idee de unde iau aia piese de schimb ? Ai tu idee care sunt stocurile de p/s ale "dealerilor" din tara ? Cum poti compara chiriile din provincie cu cele din Bucuresti ? etc,etc, etc....

Mai sa fie, astea sunt incomparabile, ca unii fac neurochirurgie si altii vand castraveti in piata .....................
Reteaua este aceiasi, multi dintre dealer-i au cumparat terenul si au construit ei dealership-ul; mai mult de atat nu cred sa fie diferente de pret uriase (daca chiar ar fi) intre pretul terenului in Brasov (unde are Delcar-ul sediul) si terenul din comuna Pantelimon unde este Avia sau la iesirea din Buc in Militari unde este Brady. Piesele sunt in retea, pot diferii stocurile fiecarui dealer (dar si acolo sunt niste reguli in reteaua poRO), dar preturile pieselor nu pot avea diferente semnificative.
Iar Delcar-ul nu este un amarat de dealer prafuit de provincie, tocmai pt ca este detinut de cine este detinut, a vandut f mult si bine merci si-n Buc si nu numai; pe la ei prin service trec f multe masini zilnic (chestiuni discutate de mine cu un angajat al lor).
Pana acum mi-au dovedit ca au mai putina aroganta si nesimtire fata de client, decat cei din Buc., mai mult chiar cel putin intr-o anumita masura coopereaza constructiv si incearca sa faca tot ce pot ei din prima. Nu pot spune ca acest lucru este valabil pt intreg atelierul, pt ca nu am verificat / avut contact cu ei toti.
Ideea e ca, cel putin in cazul descris de mine, ii poti compara fara nicio problema sau retinere.



....................
Suntem un popor de hoti prosti !

Si, din pacate, de lasi. :o
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#1502 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 09 iulie 2010 - 10:33

Tot cind ne vedem, o sa-ti povestesc de ce nu cred ca la noi se poate face ceva in unitatile mari, cel putin citiva zeci de ani de acum incolo.
Pina si legea te impiedica.


Ai omorât speranţa :o
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1503 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 10 iulie 2010 - 07:26

Cipriane, diferentele de pret la terenuri sunt chiar uriase, in plus nu toti au cumparat ci stau cu chirie in diverse locatii, grosul pieselor de schimb nu sunt pe stoc la cei din provincie, etc ....
Unde mai pui ca nici clientul "lemurian" nu-i de lepadat. Nu vrei sa stii ce specimene apar si cu ce pretentii/aere se prezinta la ateliere.
Citeva zile la o "receptie" te-ar face sa-ti schimbi total viziunea despre relatia client-service.
  • 0

#1504 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 10 iulie 2010 - 07:53

....
Unde mai pui ca nici clientul "lemurian" nu-i de lepadat. Nu vrei sa stii ce specimene apar si cu ce pretentii/aere se prezinta la ateliere.
Citeva zile la o "receptie" te-ar face sa-ti schimbi total viziunea despre relatia client-service.


Un URIAS adevar graita-i! Cred ca am mai povestit pe undeva, cand eram odata la o revizie la Forester, s-au perindat vreo 3 bucati numa de clienti d-astia, de-mi venea mie sa-i strang de gat, care eram doar spectator.

Uneori, cand ajunge cutitul la os, sau poate pentru ca se mai schimba vremurile, oamenii nu mai sunt atat de lasi. Cel mai bun exemplu este cu Hyundai Auto Romania. Din cauza numeroaselor probleme de la noul Accent, dar mai ales a faptului ca dupa x ani tot nu se rezolvau, piesele fiind in continuare la fel de proaste, plus preturile din service au creat o razmerita printre posesorii de handeiuri. Ca urmare, pana acum au avut loc 3(!) intalniri oficiale cu HAR, (la una am participat si eu) unde partile si-au spus pasurile, au stabilit niste puncte de actiune, au promis una si alta. Rezultatele au fost slabe, au aparut greu, dar au fost. Nici macar n-am garantia ca acele rezultate n-au aparut mai degraba ca urmare a crizei decat ca urmare a intalnirilor.
De asemenea, din inside info de acolo am aflat ca chiar s-au straduit, dar se pare ca omu de rand este foarte greu manevrabil, si daca are niste apucaturi cu greu i le scoti din cap. Au dat si oameni afara din cauza asta (pe langa cei disponibilizati din cauza crizei!)

Asa ca inclin sa-i dau foarte mare dreptate lui Relu, care probabil a si avut de a face de mai multe ori direct cu tot soiul de clienti, nu doar vanzare - cumparare si gata.
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#1505 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 10 iulie 2010 - 11:05

Cipriane, diferentele de pret la terenuri sunt chiar uriase, in plus nu toti au cumparat ci stau cu chirie in diverse locatii, grosul pieselor de schimb nu sunt pe stoc la cei din provincie, etc ....
Unde mai pui ca nici clientul "lemurian" nu-i de lepadat. Nu vrei sa stii ce specimene apar si cu ce pretentii/aere se prezinta la ateliere.
Citeva zile la o "receptie" te-ar face sa-ti schimbi total viziunea despre relatia client-service.

Noi discutam de un caz concret, iar eu sincer nu stiu sa existe dif de pret ale terenului asa de mari cum spui tu; repet in cazul mentionat de mine (daca vb de un dealer din Scarpinatii din Deal e alta poveste).
Eu nu le-am luat apararea lemurienilor si nici nu am sustinut ca nu exista (din pacate sunt destul de multi), dar ce spui tu e interfata client - receptie (consilieri service) care nu ar trebui sa influenteze prestatia celor din atelier (mecanici, etc.). Mai ales ca-n majoritatea service-urilor, in mod normal, clientul nu are voie in incinta service-ului.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#1506 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 10 iulie 2010 - 11:13

Soluţia e să lucrezi pro de la intrare până la ieşire. Şi atunci poţi avea pretenţii. Dacă începi să-i propui clientului tot felul de scheme, că ai nişte piese, că poţi face rost, că îl bagi mai repede etc., normal că îl strici. Argumentul că vai sunt clienţii dificili mă lasă rece, sunt dificili peste tot şi nu numai service-urile au parte de ei. Ce treabă are dificultatea cu faptul că mi-au vândut piesele mie??? Ce fel de scuză e asta?

De undeva trebuie început şi nimic nu e uşor pe lumea asta. Altfel să nu ne mai văităm că ţara e în cădere liberă. Apropo, ieri s-a estimat că România va avea minim 10 ani de criză şi recesiune. Mie mi-e să nu cădem direct în anii 90 rapid. Avem noroc că ne dau ăştia bani mulţi acum, dar în 2-3 ani se va schimba situaţia.

Aceasta postare a fost editata de cata69: 10 iulie 2010 - 02:22

  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1507 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 10 iulie 2010 - 02:19

cine ne da bani, o sa-i vrea si inapoi, intr-un fel sau altul.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1508 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 10 iulie 2010 - 03:25

... Argumentul că vai sunt clienţii dificili mă lasă rece, sunt dificili peste tot şi nu numai service-urile au parte de ei. Ce treabă are dificultatea cu faptul că mi-au vândut piesele mie??? Ce fel de scuză e asta?

Pai te-o lasa rece, dar tu privesti numai din partea aia a baricadei.
Sa te intreb ceva: daca nu ar avea cui sa vinda piesele, le-ar mai ciordi ???
Daca mecanicul nu intra in contact cu clientul, cum ii vinde piese ciordite ???

Ai idee cam ce procent de clienti idioti sunt din total ?
Mi-a jena sa scriu pe forum...

Si am mai zis ceva inainte, un lucru la care nimeni nu a dat importanta: Daca eu vreau sa dau afara un idiot de angajat, pot ????

Aceasta postare a fost editata de Relu: 10 iulie 2010 - 03:26

  • 0

#1509 berkut

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.629 Mesaje:
Inregistrat: 07-aprilie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:HANDEI
  • Model:6 viteze
  • Motorizare:1994

Scris 10 iulie 2010 - 04:08

doar eu cu relu ma inteleg aici ?
  • 0
imatur pentru ca am subaru.

#1510 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 10 iulie 2010 - 04:13

Şi cum crezi că se desfăşoară vânzarea, vine clientul şi îl obligă să-i vândă piese de pe alte maşini? Nu prea cred. Tot mecanicul te întreabă sau îţi propune subtil că ar putea să facă rost de la nişte amici de piese la jumătate de preţ. Sunt clienţi idioţi, sunt clienţi pt. orice, normal, nu trăim într-o lume perfectă, dar da, clientul şi mecanicul nu ar trebui să se vadă, într-o ţară ideală sau dacă se văd, nu tratează direct nimic, mecanicul îl trimite la recepţie. Mecanicul este controlat intern prin sistem video cu circuit închis plus superiori în incintă. Aşa nu putem elimina fenomenul niciodată, dar de undeva trebuie să pornim. În alte ţări cum crezi că a fost? Sunt şi acolo amatori de chilipiruri, idioţi, dar în faţa unui sistem cât mai mult modelat spre corectitudine, vor avea şanse tot mai mici să câştige ceva. Iar când s-a dovedit că au greşit, răspund toţi penal, material şi adio serviciu. Aşa se face la nemţi. De fapt la nemţi am văzut mai multe situaţii. Una în care existau rampe individuale (ca un garaj de beton la noi) cu 2 mecanici, clientul avea dreptul să stea în faţa "garajului" şi să asiste (absolut interzis în interior şi culmea, respectau toţi sau erau la cafenea) şi alta în care nu vedeai niciodată mecanicul, el lucra în altă parte de clădire, accesul interzis publicului, dar totul erau zeci de camere video chiar de la intrarea în service. Alta în care se lucra într-o hală de sticlă şi toată lumea vedea absolut tot ce se întâmplă. Probabil nu era imposibil 101% să furi ceva, dar foarte puţin probabil şi nu cred că merita riscul. Dacă te-au prins, rămâi cu furtul ăsta o viaţă şi nu te mai angajează decât la spălat pe jos. În plus acolo mai funcţionează şi spiritul civic destul de puternic, colegii reacţioneză, dacă se fură într-un service, reputaţia lui scade serios, concurenţa e mare. Oamenii pe stradă îţi atrag atenţia dacă ai greşit, dar zâmbesc mereu, nu-s stresaţi ca aici. Mă gândesc că nu o fi fost aşa mereu. O fi şi o trăsătură a poporului, dar în mare parte este educaţie. Şi asta într-o ţară unde au decăzut destul de mult ca şi grad de civilizaţie, unde turcii au intrat cam peste tot (până şi în echipa de fotbal :o), deci nu mai sunt nici ei "puri".

Poţi da afară pe cine vrei, doar că nu imediat. Aşa e legea şi normal că trebuie protejat şi angajatul cumva. Că mulţi sunt obraznici, că nu avem justiţie, că există o criză majoră în sistem, asta e altă problemă. Problemele sunt peste tot, dacă nu facem ceva de la mic la mare, greu desigur, pe termen lung nu va fi decât din rău în mai rău. Dacă ar merge bine într-o parte, sistemul s-ar egaliza cumva spre mai bine. Eu nu mă gândesc la mine, că mă descurc sau nu-mi pasă, dar lasăm toate astea moştenire şi tare mi-e că nu e ceva cu care să ne mândrim.

Dacă pui mereu în balanţă rezultatul obţinut cu efortul depus, cred că în România nu poţi acţiona niciodată, fiind foarte dezechilibrat.
Poate reuşim să scăpăm de nişte lucruri care se pare că au ajuns să ne caracterizeze parcă şi mai mult. Îmi pare rău că a fost definitiv intelectualul român, că la televizor suntem sistematic imbecilizaţi, că peste tot lumea se gândeşte cum să mai fure un şurub, că suntem statistic cel mai trist popor din lume, CEL MAI TRIST, că ne ducem la biserică să ne batem pe sarmale şi apă în spiritul creştin - şi aici aş face o paranteză, nu înţeleg cum se poate ca acolo lumea să fie aşa combatantă, rău de tot, dar societatea în general să fie una mai mult decât pasivă.
Din câte văd, parcă numai trăsături negative sunt la români. Ne mai mândream cu ospitalitatea, dar am în ultimii ani multe drumuri prin ţară şi sincer, cred că mai bine m-au primit ungurii (de restul nici nu mai vorbesc) - la unguri excepţie fac benzinăriile de pe autostradă, unde e jale, în rest, mai ales prin orăşele, fără reproş.

Ştiu foarte bine cum e cu clienţii, am fost legat de service, de magazin mulţi mulţi ani, în plus am lucrat cu oameni de toate felurile şi din altă postură, unde ei erau mereu obligaţi la mine, ştiu foarte bine cum reacţionează, cum au tendinţa permanentă de a ocoli regulile, de a se descura altfel, numai corect să nu fie. După o zi te poţi interna la balamuc, ştiu perfect cât de imbecil e românul de rând. Asta nu scuză hoţia şi lipsa de profesionalism.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1511 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 10 iulie 2010 - 04:32

Cata,
Daca in mod normal clientul NU se vede cu mecanicul, cum ajung sa discute ? Nu inseamna ca acel CLIENT il cauta ( stie el cum ) pe mecanic ? Nu inseamna ca tot CLIENTII se F.T intre ei ? Vine clientul "A" si zice: da-l in p.la mea pe clientul "B", ca io mi-s ciumeg si am pile in service !
Cererea genereaza intotdeauna oferta !

In privinta datului afara, crede-ma ca NU poti da afara un angajat decit daca face greseli FOARTE mari, penale, etc... sau desfiintezi postul !
Daca ai un angajat neserios, care lucreaza neglijent, NU ai cum sa-l dai afara, crede-ma !

Aceasta postare a fost editata de Relu: 10 iulie 2010 - 04:32

  • 0

#1512 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 10 iulie 2010 - 06:47

Am luat în calcul şi asta, dar nu văd cum poate un client să-l oblige pe mecanic să-i vândă vreo piesă de pe altă maşină, chiar nu văd cum. La noi nu ştiu să existe cazuri în care să nu ai acces la mecanic, dar nu asta e problema, el chiar vorbeşte cu tine şi oferă "soluţii". Pt. că ar fi absurd să crezi că un client ştie ce maşini sunt în service, ce probleme au, cât stau acolo, ce piese sunt bune etc. Deci revenim la mecanic.

Ce spui tu ar fi faptul că mecanicii (angajaţii extrapolat) nu pot fi nici controlaţi, nici sancţionaţi, nici daţi afară. Eu îţi spun că se poate. Nu pot să spun aici de unde ştiu, dar ştiu, chiar de multe ori, repetiţie pe linie.

Dar aşa e România, e mai complicat, totul e mai complicat. Chiar acum a dat la tv veşnica problemă a folosirii armelor de foc de către poliţişti. Aproape fără excepţie nu au fost abuzuri pe linia asta niciodată. Totuşi la noi încă trebuie să te gândeşti de multe ori dacă să scoţi arma, să tragi, cum să reacţionezi în faţa infractorului. Normal că nu mai există nici un respect pt. ei şi nici lor nu le mai vine să-şi facă meseria.

N-am spus că de vină sunt numai mecanicii sau că toţi clenţii sunt îngeri, repet, după o singură zi de lucru cu "publicul" practic simţi nevoie de un concediu. Pe mulţi i-ai bate cum deschid gura, alţii nu pricep nici desenat, ştiu perfect, am experimentat direct ce e mai rău. Dacă nu faci faţă pleci, nu-ţi bagi picioarele şi începi să vezi ce poţi "fura" de pe acolo sau cum poţi freca menta. Nu vrei să pleci, ar trebui să te "ajute" cei pt. care lucrezi. Dacă nu, sunt la fel de vinovaţi. Până atunci mecanicul are posibilitatea de a te refuza frumos. Are datoria de a repara măcar cu simţul răspunderii, nu spun perfect, că mecanica uneori nu e o ştiinţă exact, trebuie experienţă pt. multe lucruri mai subtile. Aici şi reprezentanţele greşesc. Îniţial pe garanţie, apoi pe banii tăi, încurajează nu repararea punctuală, ci schimbarea în mare a pieselor presupus defecte, până dispare problema. Din asta mie mi se pare că pierde toată lumea.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1513 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 10 iulie 2010 - 08:27

Am luat în calcul şi asta, dar nu văd cum poate un client să-l oblige pe mecanic să-i vândă vreo piesă de pe altă maşină, chiar nu văd cum.

Cum sa-l oblige ? Ii cere !

La noi nu ştiu să existe cazuri în care să nu ai acces la mecanic,

Cum nu ? 99.99% ! Arata-mi un service unde clientul poate discuta cu mecanicul care-i face masina, sau poate sta linga el cind lucreaza.

dar nu asta e problema, el chiar vorbeşte cu tine şi oferă "soluţii". Pt. că ar fi absurd să crezi că un client ştie ce maşini sunt în service, ce probleme au, cât stau acolo, ce piese sunt bune etc. Deci revenim la mecanic.

Ala e receptionerul, in niciun caz mecanicul. Acel receptioner e "prostit" si el de mecanic.

Ce spui tu ar fi faptul că mecanicii (angajaţii extrapolat) nu pot fi nici controlaţi, nici sancţionaţi, nici daţi afară. Eu îţi spun că se poate.

Eu iti demonstrez ca nu, decit daca face greseli extrem de grave. LEGEA nu te lasa !!

Nu pot să spun aici de unde ştiu, dar ştiu, chiar de multe ori, repetiţie pe linie.

Si eu stiu, dar din proprie experienta. O sa-ti povestesc cind ne vedem.

Dar aşa e România, e mai complicat, totul e mai complicat. Chiar acum a dat la tv veşnica problemă a folosirii armelor de foc de către poliţişti. Aproape fără excepţie nu au fost abuzuri pe linia asta niciodată. Totuşi la noi încă trebuie să te gândeşti de multe ori dacă să scoţi arma, să tragi, cum să reacţionezi în faţa infractorului. Normal că nu mai există nici un respect pt. ei şi nici lor nu le mai vine să-şi facă meseria.

E fix ca lucrul cu angajatul in service. Crede-ma :(

N-am spus că de vină sunt numai mecanicii sau că toţi clenţii sunt îngeri, repet, după o singură zi de lucru cu "publicul" practic simţi nevoie de un concediu. Pe mulţi i-ai bate cum deschid gura, alţii nu pricep nici desenat, ştiu perfect, am experimentat direct ce e mai rău.

Eu am 12 ani de lucru cu ei, nu 1 zi ... :)

Dacă nu faci faţă pleci, nu-ţi bagi picioarele şi începi să vezi ce poţi "fura" de pe acolo sau cum poţi freca menta. Nu vrei să pleci, ar trebui să te "ajute" cei pt. care lucrezi. Dacă nu, sunt la fel de vinovaţi.

Cum sa-l ajuti pe unu care a venit clar nu sa munceasca ci sa ciordeasca ?

Până atunci mecanicul are posibilitatea de a te refuza frumos. Are datoria de a repara măcar cu simţul răspunderii, nu spun perfect, că mecanica uneori nu e o ştiinţă exact, trebuie experienţă pt. multe lucruri mai subtile. Aici şi reprezentanţele greşesc. Îniţial pe garanţie, apoi pe banii tăi, încurajează nu repararea punctuală, ci schimbarea în mare a pieselor presupus defecte, până dispare problema. Din asta mie mi se pare că pierde toată lumea.

Nicaieri in lumea asta nu se repara ceva in service-uri, ci se schimba reperul sau subansamblul complet. Ca uneori mecanicii nostri sunt "depasiti", e foarte adevarat. Dar depinde de service, unele sunt chiar foarte bune. Bune insemnind ca au mecanici priceputi, sau proaste ca n-au.


l.e.
Apropo de furaciuni: daca nu s-ar cere oglinzi de BMW "second", cerzi ca le-ar mai fura cineva ? La fel e si in service-uri.
Dupa parerea mea, cei care cumpara piese de ciordeala, sunt cel putin la fel de vinovati ca hotii !
  • 0

#1514 adytzu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.294 Mesaje:
Inregistrat: 14-noiembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mazda
  • Model:6
  • Motorizare:2.0l, 147CP

Scris 10 iulie 2010 - 11:06

Asta nu am priceput-o niciodata: ce au, frate, oglinzile de beemve? Sunt aurite?
De ce nu se fura si de Handei sau la alte marci? :)
A mai fost o vreme in care se luau stergatoarele...dar aia era pe vremea "impuscatului", cand nu gaseai de unde sa cumperi.
Sau capacelele de la ventile.
  • 0
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."

#1515 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 10 iulie 2010 - 11:14

Pentru ca sunt multi "amatori" de second :)

Aceasta postare a fost editata de Relu: 10 iulie 2010 - 11:15

  • 0

#1516 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 11 iulie 2010 - 12:28

Cum sa-l oblige ? Ii cere !

Şi poate foarte frumos să spună NU


Cum nu ? 99.99% ! Arata-mi un service unde clientul poate discuta cu mecanicul care-i face masina, sau poate sta linga el cind lucreaza.

La BMW am discutat cu toţi mecanicii, la Subaru, la Renault, la Hyundai, la Dacia. Singurul loc a fost Midocar, unde nu am apucat eu personal că aveam treabă, a fost altcineva. A fost şi singurul loc unde la revizie nu am stat lângă maşină. Însă la alt service VW din provincie am stat fără probleme, mi-am pus mâinile în cap cum lucrează. Până şi la RAR teoretic nu trebuia să am acces acolo, dar nu se putea să nu fie cu scandal la noi.

Ala e receptionerul, in niciun caz mecanicul. Acel receptioner e "prostit" si el de mecanic.

Nici nu credeam că un mecanic face ce vrea într-un service. De asta am spus că ceilalţi colegi ar putea să schimbe situaţia, nu să participe, dar am pretenţii prea mari.

Eu iti demonstrez ca nu, decit daca face greseli extrem de grave. LEGEA nu te lasa !!

Mai mult decât să fi concediat oameni de la firmă nu pot să-ţi spun, când nu mai era nevoie de ei, adio în condiţiile legii.

Si eu stiu, dar din proprie experienta. O sa-ti povestesc cind ne vedem.

Presupun că ştiu cazul.

E fix ca lucrul cu angajatul in service. Crede-ma :)


Eu am 12 ani de lucru cu ei, nu 1 zi ... :(

Bine ai venit în club. Dar zic eu că nu bate lucrul cu nişte oameni cu funcţie. E infinit mai dificil. Printre altele, poate cel mai complex joc.

Cum sa-l ajuti pe unu care a venit clar nu sa munceasca ci sa ciordeasca ?

Era să-l "ajute" să plece mai repede :(

Nicaieri in lumea asta nu se repara ceva in service-uri, ci se schimba reperul sau subansamblul complet. Ca uneori mecanicii nostri sunt "depasiti", e foarte adevarat. Dar depinde de service, unele sunt chiar foarte bune. Bune insemnind ca au mecanici priceputi, sau proaste ca n-au.

Nu se repară fizic, dar nu se înlocuieşte jumătate din maşină, fără să se determine cauza mai precis. Nu spun că nu e la fel peste tot, era o plângere la adresa reprezentanţelor în sine, aşa lucrează. O fi mai ieftin şi nu m-am prins eu. O fi vreo hibă legislativă de pe afară, unde dacă ai reparat greşit ceva, plăteşti de vorbeşti singur.

l.e.
Apropo de furaciuni: daca nu s-ar cere oglinzi de BMW "second", cerzi ca le-ar mai fura cineva ? La fel e si in service-uri.
Dupa parerea mea, cei care cumpara piese de ciordeala, sunt cel putin la fel de vinovati ca hotii !


N-am spus că nu sunt vinovaţi, dar e altă discuţie aici. Când se fură în service, fenomenul e mai simplu de controlat, cei din service pot lua diverse măsuri, nu mai spun că pot refuza din start practici din astea. Apoi există şî un cntract între service şi client, există toate premisele să nu se întâmple ceva. Când îmi fură mie oglinzile, apare mica infracţionalitate. Ea poate fi controlată numai de câtre poliţie. Există 2 aspecte. Mica infracţionalitate în forme uşoare este relativ tolerată (dacă nu fură oglinzi, trec la jafuri armate, tâlhării etc, în esenţă infracţiuni ce presupun violenţă). Al doilea ar fi că de multe ori cei prinşi sunt minori şi protejaţi la rândul lor de lege. Nu au bunuri, nu pot fi traşi la răspundere, părinţii răspund foarte greu pt. faptele lor. Procesele pot dura ani de zile şi în final nu te alegi cu nimic.

De vină după mine sunt exclusiv cei care cumpără, pt. că ei sunt singurii în măsură să mai poată controla fenomenul. Nu se fură numai de la BMW, ci şi de la multe alte mărci. Ieri am văzut Ford Galaxy în zonă fără carcasă de exemplu. Încep să fure de la tot mai multe mărci pt. a crea o piaţă, posibil ca cererea la BMW să fi scăzut, într-un final şi-au dat seama cam toţi că era o prostie să tot cumpere oglinzi şi acum îşi pun ce găsesc prins cu lipici.

Evident că se poate aplica şi la service, dar acolo am alte pretenţii, plătesc un serviciu, am un contract, au alte metode de control şi coerciţie, să nu crezi că nemţii dacă erau corecţi 100% mai aveau camere absolut peste tot şi pază înarmată (am uitat să menţionez asta, la service-ul BMW unde am fost erau gărzi). Dar uite că se poate cu anumite măsuri, încet încet se modifică ceva. Mecanicul nu mai face manevre pt. că este periculos, în timp şi clientul acceptă că o maşină cere bani şi de întreţinere, o vinde când nu o mai poate ţine etc.

Poate fenomenul nu va fi niciodată eliminat definitiv, dar nici măcar măsuri de bun simţ nu se iau.

Şi la final toate astea nu au nici cea mai mică legătură cu imbecilitatea clienţilor, care te omoară de multe ori, sunt de o prostie poate de necrezut, ştiu exact cum sunt oamenii, ştiu cum e să lucrezi cu ei, cum e să încerci să-i schimbi. Tu te bucuri de un privilegiu, îi şi poţi da afară dacă chiar te enervează, eu eram obligat prin serviciu să lucrez cu ei, nu aveam de ales. Şi mai trebuia să existe şi rezultate pozitive la final, să-şi ia examenele. Imaginează-ţi cum e să ţi din scurt oameni cu funcţii, oameni care erau obişnuieţi ca ceilalţi să plece capul în faţa lor. Imaginează-ţi cum e să predai unor puşti care te omoară cu zile. De asta eu am fost de acord cu cererile profesorilor şi cu grevele. E o meserie extrem de grea şi obositoare, extrem. Cum e cu clienţii care nu ştiu ce vor, dar vor şi trebuie să le dai şi nu e bine şi te freacă de-ţi vine să le crapi capul, ştii şi tu foarte bine, nu trebuie să-ţi mai spun eu.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1517 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 11 iulie 2010 - 01:28

.................
Si am mai zis ceva inainte, un lucru la care nimeni nu a dat importanta: Daca eu vreau sa dau afara un idiot de angajat, pot ????

De putut poti, dar nu e chiar f simplu si usor.


........................
Dupa parerea mea, cei care cumpara piese de ciordeala, sunt cel putin la fel de vinovati ca hotii !

F adevarat, de altfel asta am spus si eu mai sus.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#1518 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 11 iulie 2010 - 04:48

De putut poti, dar nu e chiar f simplu si usor.


Ba e chiar foarte complicat. Eu a trebuit sa desfiintez postul respectiv pentru ca persoana nu vroia sa-si dea demisia desi am pierdut si bani si clienti din cauza lui.
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#1519 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 11 iulie 2010 - 10:39

Nu ştiu ce probleme aţi avut voi, dar în mulţi ani nu am întâlnit nici o dificultate. Şi vorbesc despre ceva concedieri pe o perioadă de vreo 10 ani, deci cadru legislativ s-a tot schimbat.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1520 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 11 iulie 2010 - 11:01

noi am avut PESTE 400 de angajati (soferi) la firma de transport, IN TOATA TARA aproape, si stim cu totii cum sunt soferii... mai niste motorina, mai un cric, mai o roata de rezerva, mai una alta...
SE POT DA AFARA fara nici o problema. da, dureaza un pic mai mult, dar se poate.
cea mai simpla solutie e intr-adevar desfiintarea postului, dar o vad doar ca pe o masura extrema. si nu cred ca e cazul, decat f f rar. si cum la noi nu era cazul... :)

deci stiu si eu cum e sa ai contact direct cu oamenii. mai ales cu romanii. cred ca e cea mai grea chestie.

si unde sunt multi, e de ajuns sa dai 1-2 exemple, si incep sa inteleaga pana la urma.
daca nu stai cu pistolul deasupra lor, nu poti face treaba.
asa e romanul, cum s-a zis mai sus, prefera sa fure sau sa frece menta decat sa lucreze.

cat despre o supraveghere in service-ul, nu vad cum un service "mare", "de calitate" in Romania nu si-ar permite o supraveghere video pentru un control mai bun. dar li se rupe.

eu unul nu as avea nici o problema in plata unui tarif mai mare ( bine, justificat oarecum, nu umflat artificial ) DAR sa mi se si ofere servicii de calitate pe masura pretului cerut.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1521 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 17 iulie 2010 - 12:53

Noul motor TwinAir debuteaza pe FIAT 500

FIAT anunta introducerea noului motor TwinAir in doi cilindri 85 CP (900 cmc) ce va echipa modelul FIAT 500 din luna septembrie 2010.
FIAT 500 TwinAir 85 CP va dispune si de un buton ECO amplasat pe bord, care, odata activat, va contribui la reducerea consumului. Butonul va oferi posibilitatea de a selecta doua modalitati de condus: Normal si Eco. In primul caz, butonul ECO este dezactivat si se produce un cuplu maxim de 145 Nm, asigurand un sofat mai sportiv. In modul ECO, cuplul este setat la 100 Nm la 1.750 rot/min, pentru a asigura un consum de energie minim, potrivit spatiului urban. Chiar si efortul de a sofa este mai mic (este activata functia City).


... dat draqu' butonu' asta ECO :D
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#1522 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 17 iulie 2010 - 01:49

Deci da. Dacă "normal" e pleaşcă, ECO va fi ...

Aia o "funcţia city" o pricep, am văzut zeci de cazuri care nu erau capabile să ia de volan.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1523 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 17 iulie 2010 - 03:09

OOOOOhhhooooo bine ca a venit vorba de serviceurile de la noi. Mama cata ...U.E.... le-as da astora cu service-uri....niste nenorociti. Service-urile Mitsubishi sunt groaznice. Arata jalnic, oameni pregatiti sumar spre foarte prost, piese proaste, preturi mari, nu am cuvinte. Ce am mai trait eu cu ei... Mi-ar fi schimbat jumatate de masina degeaba si in plus se uitau la mine si la taicamiu ca la un amarastean. Ba baiatule, cred ca n-ai vazut nici in filme cati bani am dat io pe masina asta. Daca auzeati ce scoteau pe gura inlemneai in ce mod grosolan si superior vezi doamne ne dadeau ei noua explicatii tehnice, fiind atat de boi incat nu-si dadeau seama ca discutau cu 2 ingineri , nu versati, foarte versati in ale auto. Aoleu daca erau angajatii mei direct flagrant le faceam si ii bagam la puscarie direct. Cum ma sa incerci de 3...4... ori sa furi pe fata , clientul atragandu-ti de fiecare data atentia ca-l furi ?

Pe scurt multe service-uri "autorizate" din Bucuresti sunt cloace unde se aduna tiganii bisnitari care se dau mecanici, exact cum sunt samsarii de masini, asa sunt si mecanicii din service-uri care stau acolo ca sa prinda in plasa clientii boi, in special femeile. Cele mai bune service-uri sunt cele de cartier , mici, particulare, in care patronul e implicat puternic.

Aceasta postare a fost editata de greierasul: 17 iulie 2010 - 03:10

  • 0

#1524 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 17 iulie 2010 - 03:43

@cata sa stii ca eu am apreciat modul city la 500, devine directia usoara ca fulgu, intorci volanul cu degetul mic :lol: evident ca nu mi-ar placea sa fie asa tot timpul, dar cum ai cum sa opresti asta e perfect. cat despre motor, sper ca fiind supraalimentat sa ofere totusi ceva, ca 1.4 aspirat e lesinat de tot si cu Sport On. de abarth nu mai spun, pe sport off e "livable" nu e chiar asa de dura suspensia, iar pe sport on nu tre sa mai zic nimic :D ;)
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#1525 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 17 iulie 2010 - 03:51

Sa inteleg ca il tradezi pe Marcel, nu-ti place faptul ca nu are nici macar servo?
Eu nu vad rostul butonului City de la Fiat, face directia din usoara si lipsita de feedback in foarte usoara si cam atat. Cel putin asta era cazul Fiat-ului Bravo cu care am mers...
  • 0




3 useri citesc subiectul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi