Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Opel Astra H 2006


  • Please log in to reply
100 replies to this topic

#101 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 20 ianuarie 2013 - 11:16

Cata69 - eu au am condus DSG 7 si pot sa-ti spun ca in modul Drive, masina schimba in treapta superioara imediat pana in 2000 rpm. Se pare ca modulul de gestionare electronica a modului de functionare opereaza schimbarea treptelor pt a obtine un consum foarte bun si imediat iti taie elanul. Te trezesti frecvent ca mergi cu 70-80 km la ora si esti in treapta a 6-a sau a 7-a. Acel lag se produce la un kick-down in D, daca vom comuta in modul Sport cutia schimba la 3600 rpm (cel putin pe masina de test de la PBN - 1.2 TSI 105 cp, Highline, DSG7).

Alexx - man sunt convins ca la GTI avem cu totul alt set-up si cutia schimba mai rapid. Si lag-ul nu este produs de lipsa de cuplu in DRIVE, pur si simplu se simte o jumate de secunda de "gandire" pentru selectarea treptei potrivite in functie de apasarea acceleratiei ceea ce nu este anormal deloc, ci doar diferit de o manuala.
 

 

Sunt destul de sigur ca timpul mare de schimbare vine din modul cum isi preselecteaza treptele: esti in a 3-a, el preselecteaza a 4-a. Acum, daca tu brusc te-ai decis sa retrogradezi si ii dai comanda din padela de pe volan (ca sa eliminam orice algoritm ar putea rula in ECU-ul cutiei) astepti cam o secunda pana cand el selecteaza treapta a 2-a, face rev-matching si iti cupleaza treapta ceruta. E o problema de actionare, nu ne decizie, ECU-ul stiind foarte bine ce are de facut. Pe unele forumuri din afara se spune ca reprezentanti VW ar fi dat ca explicatie, pentru acest lag la downshift, evitarea transmiterii de socuri in componentele cutiei la o schimbare brusca. Daca stam sa ne gandim ca o cutie similara pusa pe o masina sport costa cat un GTI, as spune ca e o explicatie plauzibila. 

 

D'aia îmi plac mie CVT-urile ca alea nu au lag. Sunt foarte placute pe motoare mici.

 

In mod ideal cred ca ar fi CVT in oras si manuala atunci cand vrei sa conduci, nu sa sofezi. DSG-ul e un compromis. Oricum, senzatia cand esti cu acceleratia la podea si schimbi din padele aproape instant, iar sunetul motorului te acompaniaza, este nepretuita.

 

PS: Drive-ul merge f misto in orasele civilizate, nu in Bucuresti unde trebuie sa fii tot timpul pe faza ca poate e unu parcat pe banda 1 ca vrea sa isi ia o cola, poate cel de pe banda a 3-a vrea sa faca dreapta si tot asa. In drive poti sa ai si 300CP, timpul de raspuns la astfel de evenimente ii face inutili. Eu merg in drive doar pana se incalzeste motorul sau prin trafic lenes. In rest, doar secvential :).


  • 0




3 useri citesc subiectul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi