Sambata 6 octombrie ma uit pe net si vad un Volvo V40 2.0T interesant. In poze apare putin lovit in stanga spate. model 2002, piele, xenon, clima automata, trapa electrica,jante aliaj, full... Masina avea instalatie pe gaz si trei proprietari. oricum aveam motor si cutie pe epava mea, asa ca nu era problema. Bara spate era lovita, la fel si semnalizatorul de pe aripa. Le aveam pe toate. Duminica plecau 2 prieteni impreuna cu fratele meu in Germania si mai aveau loc si pentru mine. Asa ca ma hotarasc ca duminica sa plec si eu.
Vorbesc cu persoana care vindea Volvo, era un privat. Mai greu cu engeleza, oricum i-am obtinut adresa si duminica am pornit. Dimineata buna , pe la 6 pornim cu un Sharan. Ii trimit un SMS la cel cu Volvo daca e acasa duminica sa vad masina. Nu-mi raspunde. Trecem de Nurnberg (masina era in Nassig, undeva dupa Nurnberg, spre Frankfurt) si reusesc sa dau de om la telefon. Ne spune ca ne asteapta. Ajungem condusi de i-Go pana la casa omului. Deja era intunerec. Acolo erau trei tinerei cu accent de rusi. Masina era deja pornita, motorul cald. Asta nu m-a incantat prea mult. La bord era aprins si martorul de defect motor, ala galben. Ma rog.. zic eu, o fi de la gaz. Ne uitam la exterior... destul de neingrijit. Cateva zgarieturi pe care le vedem si cu lanterna
). Mergem in spate unde era lovita... de fapt masina fusese lovita destul de rau, in poze nu arata chiar rau pentru ca fusese trasa cat de cat la loc... dar era de lucru pe ea. Ne urcam in masina.. hopa. Becul de la airbag aprins. Nici unul sarit... doar ambele centuri fata erau detensionate. Dreapta nu se putea folosi deloc. Asta nu stiam cand am pornit de acasa. Iesim in proba cu masina, xenonul batea la 2 metri in fata. Cu faza scurta aproape nu mai vedeai nimic. In rest motorul mergea ok. Pe benzina mergea chiar bine. Dar prea multe deja... xenonul decalibrat, calculatorul de airbag si centurile, lovitura mare din spate... Plus ca nu au vrut sa lase sub 6000 de euro. Deloc. Asa ca am plecat de acolo. Aveam rezervata pana luni la 12 un Megane Grandtour din 2004, 1.9 dCi, 6 viteze, 150k km in Wilhelmshaven. Aproape in Danemarca
. Trebuia sa ajungem la Formula 1 in Kassel, unde urma sa dormim. Ajungem pe la 12... la Formula1 receptia se inchidea la 10. Mergem la hotelul de langa, Ibis, incearca cel de la receptie sa vada camere libere in Formula1.. nimic. Asa ca luam camera in Ibis. 50euro camera dubla fata de 22 la Formula1. Pe dimineata la 6 ne trezim sa ajungem pe 9 in parcul cu Megane. Intarzaiem pe drum.. ajungem pe la 10. Vedem Megane-ul... grila fata sparta si condensorul de AC la fel. In spate se vedeau in poze doar mici lovituri. De fapt arabii au schimbat bara spate, si sub bara era dezastru. Masina fusese lovita destul de bine. In interior volanul f.f. uzat.AM vazut megane-uri cu peste 200k km si aratau mai bine. Centurile ok, airbagurile pareau la locul lor dar in bord era aprins becul de airbag. Ma rog... am zis ca dam 4800 pe masina. Nu au lasat-o sub 5100. Sa le fie de bine... am plecat de acolo.
Urmatoarea masina era in Duseldorf. Un Laguna Concorde 1.8 16V din 01.99. Prima inmatriculare... de fapt ea era din 1998 fabricata. Masina o lua un prieten, pentru vanzare. Masina arata chiar bine... Astia nu au vrut sa lase nici macar 50 de euro din ea. In acte era euro2... dar ce mai conteaza daca in Romania e euro3... Acolo lanaga ei la numere se inchisese la 3. Nu vreau sa vina nici cu noi la numere in Neuss la ~15km distanta cu masina aia. Asa ca singura solutie a ramas sa luam numere galbene. Intre timp am sunat si noi la o Laguna 1.8 16V in Worms. Prima inmatriculare 10/99. Ne intelegem la pret prin telefon, si zicem ca ajungem pe ora 19. Stiam ca la numere se inchide, si sa nu mai fim nevoiti sa asteptam inca o noapte pe acolo, am zis ca luam numere galbene si noi, platim masina si tot mergem. Asa ca ajungem la biroul de numere, unde toti vorbesc doar germana
... Scoatem 2 numere galbene pe 5 zile cu ~90 euro perechea, ne intoarcem in Dusseldorf, prietenul le pune pe masina si porneste spre tara, noi mergem in Worms sa luam Laguna.
Ajungem pe la 7... stupoare. Masina arata deplorabil. Farurile parca au stat luni de zile in gunoi de grajd. Masina era tot fabricata in 98... desi era inmatriculata prima data in 10/99.. mai rar asa ceva. Avea pe ea 4 cauciucuri de iarna uzate.. nu stiu daca erau 2 de un fel. Motorul ala... mai prost sa mearga nu am auzit un motor... Spalat proaspat si tot arata ca un motor de Saviem din '70.
Ok.. buna treaba pana aici. Intrebam de un internet cafe, il gasim, ne uitam .. nimic care sa ne convina prin apropiere. Aevam si niste numere platite... parca nu am fi venit cu mana goala...
dar ce sa aduci daca nimic nu e ok?
... Inainte de a veni de acasa am vazut pe net un anunt cu un alt Volvo V40 din 2001, turbo 181.000 km. Masina de la privat, dar vorbea engleza. Am povestit cu el sambata din Romania sa lase 200 de euro din pret. A zis ca nu lasa. Daca nu o vinde in 2 luni atunci mai scade.. dar el nu se grabeste... ca masina e ok, ca etc. etc. In dusseldorf l-am sunat a doua oara si i-am spus casunt in Germania si daca lasa masina la pretul meu o iau. Mi-a multumit pentru telefon si a inchis.
Intamplator sau nu, masina era tot in Worms. Dupa dezamagirea cu Laguna, am zis: "Daca tot suntem aici, ce ar fi sa ma duc sa o vad?" Daca nu lasa cei 200 de euro, am zis.. nu iau masina. Dar macar sa o vad cum arata si ce stie. Asa ca il sun , desi era intunerec si il rog sa-mi dea adresa daca nu deranjam sa vedem masina. Trimite SMS cu adresa, o bagam in navi.. si la drum. In 10 minute suntem langa masina. Exterior f. frumos. Iese omul din casa, intram in masina, excelent intretinuta... nu ii dadeam mai mult de 100k km. Ma rog, masina cu care facuse drumuri lungi, etc. Dotari din plin: jante aliaj, 4 anvelope de vara noi, scaune din piele incalzite, DSA, clima automata, pilot automat,4 geamuri electrice.. un volvo dragut. Pornim motorul, mergea ok. Povestim putin cu omul, om serios, ulterior aflam ca este doctor si a avut drumuri si prin ROmania, stia de Arad si Sibiu.
Ii spun ca vreau sa facem un test cu ea. Ne da cheile. Zice ca el nu vine cu noi si nici nu ia nimic garantie, spune doar: "Am incredera ca va veti intoarce". Ne spune pe unde iesim in afara localitatii sa vedem cum merge la drum lung. Ne urcam in masina, dam bataie, motorul mergea excelent, la fel si cutia de viteze.. si masina in general se simtea foarte OK.
Ne intoarcem, ii spun ca e masina imi place dar daca o lasa la pretul meu, adica sa lase 200 de euro. Sta un pic se gandeste si accepta. Apoi se consulta cu sotia lui si spune, da, masina e a voastra la pretul vostru. Nu stiu de ce fac asta... dar azi dimineata cand m-ai sunat eram 100% hotarat sa nu reduc pretul la masina. El mai avea un Audi A6 avant din 2006, masina de firma a sotiei lui asa ca nu era stresat deloc sa o vanda.
Ii spunem ca a doua zi la 8:30 o sa fim la el, sa fim pe 9 sa radieze masina si sa venim spre casa.
Dimineata suntem la 8:30 la el, deja povesteam ca niste amici, era un om deosebit de serios si serviabil in acelasi timp. Ne-a dat si rotile de iarna, 4 anvelope Kumho pe jante de tabla, noi si astea. Facute in 2006, rulate f.f putin, practic nici nu se vede ca ar fi rulat. Ne mai da si 6 capace pentru jante. Mergem si radiem masina, semnam actele, mergem la el la banca unde depune banii in cont si cu ocazia asta se verifica si autenticitate lor. Ne conduce la un magazin unde aveam de facut ceva cumparaturi, ne salutam si pornim spre casa. Masina mergea excelent, am ajuns in Ungaria pe autostrada (cu tempomatul pus pe 130km/h si uneori mai mult in depasiri, dar respecatand si limitarile de 100 si 120) la un consum de 7.8%. Dupa ce m-am dat jos de pa autostrada in Dabas-Pilis am lasat-o incet.. pe la 100-110 in afara si 60-70 in localitati, regulamentar. Am ajuns in Bors cu 7.6%.
In Cluj am ajuns tot cu 7.6, apoi in oras a inceput sa creasca.. acuma am undeva la 7.8 sau 7.9. Pentru 165cp este chiar rezonabil.
Destinatia masinii inca nu este hotarata.este de vanzare pe autovit
http://www.autovit.r.../7/9/668579.php Daca iau pe ea pretul dorit de mine , cu tot regretul am sa o vand si recuperez ceva bani. Este prea scumpa pt. mine ,deocamdata, dupa evenimentul pe care l-am avut cu celalalt V40. Daca intr-o luna nu o vand, pana expira numerele rosii, atunci va ramane masina mea. Oricum tot pe un V40 2.0T ma opresc. O fi asta.. sau altul... o sa vedem.
Aceasta postare a fost editata de R&D: 15 octombrie 2007 - 04:56