Pas Cu Pas ... Cumparare Masina din Belgia si Germania
#176
Scris 24 septembrie 2007 - 08:52
M-au mai sunat unii dar se speriau de taxa ca e mare .
Plec cu 2 viitori propietari de masini sa isi cumpere masini,unul vrea o astra sau focus si celalalt un Mondeo.
Tu ce ai facut?ai primit raspunsul?Cand pleci dupa masina?
#177
Scris 26 septembrie 2007 - 10:21
M-am intors joia trecuta din Germania. Ca idee generala, e din ce in ce mai greu sa gasesti masina buna la pret bun.
Dupa 10 septembrie am inceput sa caut masini, lundu-mi concediu din 17 in 20 septembrie.
Ma interesa un Volvo V40 T4 cu motorul defect, din 2000. Miecuri sau joi, inainte de a pleca s-a vandut. Habar nu am de ce... a stat 6 luni sau mai bine si nu a intrebat nimeni de el. Apoi a aparut la un privat un V40 2.0T din 2002, avariat stanga spate. Adica geamul lateral de la portbagaj spart. panoul de la usa infundat si aripa spate zgariata. Aveam toate piesele intregi pe a amea, deci era ok. Dar fiind la privat, nu se putea rezerva. Asa ca, binenteles, vineri seara, inainte de a pleca, masina s-a vandut.
Trebuia sa aduc o masina pentru un prieten , un Volvo S40 pana in 10k euro. Vineri, tot inainte de a pleca s-a vandut cel care era prima optiune, undeva la nord de Nurnberg. El vroia unul rosu, din Berlin. Sambata am suat si am rezervat S40-ul si am mai rezervat doua Laguna 1 pana luni. Una in Merzig, in granita cu franta, si alta in Bad Urach, aproape de Ulm . Asa ca am pornit spre Berlin. Pentru a nu mai plati si vigneta de Slovacia am mers pe Viena-Praga. Am mers cu masina fratelui meu, impreuna cu doi prieteni. Unul vroia masina pentru el, altul imi aducea mie o masina incoace. Ne mai astepta un prieten in Nurnberg, daca mai aveam nevoie e un sofer.
Duminica dimineata am pornit, am trecut Ungaria , Austria, Cehia fara probleme si am dormit in Dresden. Luni la prima ora, la 8 ora locala, eram la Volvo S40. Era un 1.9 D cu 179k km. Dotat f. bine, arata f. bine. Am pornit motorul, mergea super. Dar cand apasai ambreiajul, si apoi il lasai, se auzea un timp un zgomot in cutia de viteze. Sau in carcasa ambreiajului. Putea fi volanta sau rulmentul de presiune.. sau cine poate sti. Si ambreiajul prindea f. sus cand ma iesit cu el in proba. Kilometrii destul de multi, anul 2000, pretul era undeva la 7k euro... prea scump daca avea si probleme. In rest masina arata superb si motorul mergea brici. (deh, motor de Renault ). Asa ca renuntam la acel S40, si cautam o alta adresa unde era o Laguna de 1.6, tot in Berlin. Ajungem la autohouse, aia deschideau doar la 10, masina era la client acasa, era si din 1998, si pretul era destul de mare asa ca nu mai pierdem vremea. Mergem la un alt parc, sa vada un prieten o Alfa 156 din 2001. Masina arata destul de rau... nu ne place. Tot in acel parc mai aveau o Laguna 1 din 2000, de 1.6, inca nu era pusa la vanzare. La bord avea 35k km ). Era putin indoita usa... dar cerea berlinezul un pret enorm de mare pe ea. 5000k euro .
Asa ca "excursia" din Berlin a fost un fiasco. Sunam la un alt S40, de dat asta benzinar, cu km mai putini. Il rezervam si pornim spre Muke, la repr. VW de acolo. Aprox 500km . Ajungem pe ora 3 la ei, pe o ploaie torentiala. Masina era hmmm... un albastru nemetalizat. Scaunul sofer putin uzat pe lateral, pedala de ambreiaj tocita. Ni se spune ca fostul proprietar a fost un om mare si gras. Iesim cu ea in proba, masina mergea f. f. bine. Nu ne placea faptul ca nu avea dotari mai multe, si acele semne de uzura. Cand ne intoarcem din proba, ploaia se opreste. Ne mai invartim pe langa masina, ne mai gandim... problema mai amre era ca masina trebuia luata pe banii altuia. Grea decizie. Dar, slava Domnului, ca situatia se usureaza. Masina incepe sa se usuce si se vad o multime de mici pete de vopsea degradata. Ca si petele de gainat.. peste tot, pe capota, pe pavilion... Asa ca renuntam. Mergem mai departe. In timpul asta ma suna omul cu Laguna din Merzig. Ii spun ca intarzaiem, dar marti dimineata la prima ora suntem la el. De acolo mergem inca ~250km pana la sud de Frankfurt, sa vada prietenul care refuzase Alafa un Ford Focus tddi de 90cp. Vanzatorul ne asigura ca masina e ok. Ajungem acolo, tot pe ploaie. Nu mai era nimeni in parc, dar vedem masina. Geamul drt. spate prins cu carton sa nu cada in portiera. Bara fata si spate cu vopseaua sarita. Inca cateva mici lovituri. Interiorul arata jalnic. Apoi vedem ca e si masina adusa din Italia. Ok... inca o tzeapa... ne urcam in masina si plecam spre Merzig. Ne oprim undeva pe autostrada, dupa Sarrbrucken si dormim la un motel.
Ploua, noi facusem peste 2000km si nu gasisem nimic. Aiurea zi.
Marti dimineata ne trezim si pornim spre Merzig. Ajungem pe la 8 ora locala. Gasim si autohausul ala. Vedem Laguna, arata bine, o masina ~ ok in sfarsit dupa toate tzepele din ziua precedenta. Masina era din 2000, ~122k km.Intre timp mai mergem la un alt parc auto din zona si vedem un Ford Focus Sedan de Luxemburg. Super fain, echipare Ghia, ~90k km, dar motor 2.0 benzina La 8:30 il sun pe vanzatorul de Laguna sa-i spun ca am venit si ne grabim. Asta, cu vocea schimbata imi tot spune nu stiu ce de "kunden" . . Intr-un final apare pe 9 si ceva... Si imi spune ca el a inteles ca eu sunt in Frankfurt si nu vin dupa masina, asa ca masina e rezervata pana la ora12 de un anume Igor. M-am suparat , am zis ca i-am spus ca vin la prima ora, imi arata SMS-ul meu cu rezervarea pana luni la 16, apoi al lui Igor de rezervare pana marti la 12. Ca nu vrea sa-mi dea masina. Eu ziceam ca masina e a noastra, ca nu de aia am batut atatia km, fratele meu zicea sa plecam sa-l lasam cu maisna cu tot. Intre timp ne da cheia masinii, actul de Franta(masina era adusa din Franta).Iesim in proba, dam banul, mergem si facem numere, dar se puteau doar de cele galbene, de 5 zile, fara carte verde, masina neavand TUV-ul, fiind din Franta. Asta il suna pe Igor, sa-i spuna ca masina a fost vanduta.Din pacate in conditiile alea nu s-a putut negocia nimic. Mai avea un Scenic dCi din 2002, deja rezervat de niste slovaci. Intre timp prietenul se hotareste sa cumpere Focus-ul Sedan. Iesim in proba, masina super faina. Peiele, full electric, roti de iarna, curata. 5400 euro. Mai face numere, de data asta rosii, pe 15 zile. Si pornim spre Bad Urach udne mai aveam si ultima Laguna. Asta era la 3-400 de km.. de data asta inspre est, spre casa.
In zona Saarland sunt masini f. faine si mai ieftine. Doar ca e mai departe, si e si plin de rusi, lituanieni, romani care cauta. Practic, dieselurile dispar instantaneu.
Ajungem si in Bad Urach pe la ora 5:30 a lor. De data asta ne miram. Masina era la o repr. Renault intr-un satuc cochet, intre munti. Omul de acolo vorbea engelza bine, iesim in proba cu masina, avea rezervorul peste jumate plin, puteam sa ne plimbam cat vrem. Am lasat garantie actele mele si o masina. . Masina ne place, era o Laguna deosebita. Concorde, din 1999, motor 1.8 16V, ~123k km, distributia schimbata la 120k km, intretinuta, tapiserie piele integral, scaune cu reglaj electric, incalzite, clima, bord computer, insta;latie audio original Alpine cu cd-changer de 6 cd-uri. Eleron, jante aftermarket de 16 cu anvelope 225/50/16 omologate TUV. In seara aia prietenul cu Focus o ia spre Romania, noi platim masina urmand ca a doua zi sa-i facem numerele. A doua zi dimineata luam adresa unde putem face numerele, mergem acolo si intr-o ora avem numere de 15 zile pe masina. Recuperam si cealalta masina cumparata din Merzig si pornim spre casa. Fratele meu merge spre Nurnberg sa-si ia un coleg, noic cu cele doua Laguna urmam drumul spre Degendorf, urmand sa ne intalnim in prima benzinarie din Austria. Ne intalnim si pornim in coloana, Volvo de Romania si 2 Laguna. Ne mai pierdem decateva ori si prietenul din Laguna nu avea telefon . Ne regasim si oprim intr-o parcare sa mancam. Chiar in parcarea de langa Viena, frumos luminata unde era administratia autostrazii. Normal, in cateva minute apare o dubita, se dau jos din ea 2 persoane cu lanterne, de la autostrada si verifica vignetele. Le aveam, dar nu lipite, erau puse doar pe parbriz in portvigneta. La toate 3 masinile. Astia se enerveaza, cer chitantele. Gasim chitanta pentru 2 nu si pentru a treia. Incep baietii ca amenda 120 euro de masina, bla bla bla. Pana la urma le explicam ca noi avem vigente valabile, le lipim pe parbriz si plecam mai departe. Fara amenda.
Aproape de Nickelsdorf, sa intram in Ungaria, drum liber, spre dimineata, frumos. EU mergeam in fata cu Laguna din Bad Urach, dupa mine era masina pe numele meu, cu numere galbene, condusa de un prieten si Volvo la urma. Apare o masina cu un girofar albastru pe banda 2, incetinesc sa treaca, dar se pune intre noi si opreste Laguna cu numere galbene. Era masina de la jandarmerie. Opresc si eu, ca doar erau actele pe numele meu, opreste si fratele meu sa nu ne despartim. Din nou control, acte, figuri. Se inchid in masina si suna sa verifice seriile daca nu sunt furate masinile. Totul ok, ne da actele pornim mai departe.
Ajungem aproape de Artand/Bors. Orpim sa iau eu masina cu numere galbene ca stiam ca vamesii fac figuri. Facem schimbul de maisni raman ultimul, astia doi merg in fata, eu nu pot ca veneau doua TIR-uri. Ma pun dupa ele, vreau sa le depasesc, nu prea aveam unde. Din fata imi fac semne ca e politie. Asa ca stau lipit dupa un TIR sa nu vada politaii numerele, ca poate vroiau spaga. Trec de paracrea unde politia maghiara oprea masinile. Cei doi tovarasi erau opriti acolo, cu mai multe masini. Pe mine nu m-au observat si nici nu mai aveau loc. Asa ca ajung in vama si ii astept. Primesc un telefon si astia ma intreaba ca unde sunt. Ca politaii intreaba de mine, ca o masina era pe numele meu. Le-au spus politistilor ca sunt in spate si tre sa apar. Le spun ca am trecut de ei, dar nu ma vazusera. Asa ca ii astept in vama. Ii lasa sa vina, trec ei in fata. Fratele meu cu Volvo trece cu buletinul, Laguna cu nr. rosii la fel, pe mine ma opreste si-mi cere actele la masina . Ca nu are carte verde, ca sa-i fac carte verde acolo cu 100 de euro sau sa o duc pe platfroma. Imi ia actele si merge in ghereta.Normal, inaintea mea si dupa mine trecusera nspe masini cu numere galbene... Ma duc la el, imi cere permisul. Se uita nemultumit la cat ii dau, ii spun ca atata mai am, ma deplange ca sunt atat de parlit, imi da actele plecam si ajung la Cluj joi seara.
Vineri am vandut Lagunele la niste colegi.
I-am facut numere rosii cu asigurare pe o luna.
Avantajele numerelor galbene sunt ca ai ajuns la masina, le-ai pus pe masina si ai pornit de acolo. Indiferent la ce ora ajungi la ea, ca e privat sau autohaus. Dar au destule dezavanataje, in primul rand circuli fara asigurare, apoi tre sa dai spaga, ca sa ma faca sa dau 50 de euro in plus pentru numere pe 15 zile corecte.
Oricum, masini bune si ieftine, din ce in ce mai greu. Diesel sunt deja raritati la km si stare ok. In urma cu 3-4 luni erau o multime de Laguna Limousine de 1.6 la 3500 de euro din 2000. Aveai de unde alege. Acuma daca gasesti la 4000 ai facut o afacere. Sunt locuri faine, cum a fost cel din Bad Urach pe unde nu umbla atat de multi "cautatori" de masini. In rest, trebuie sa te bati cu inca 2-3 posibili cumparatori Rezervarea poti sa o faci pe o zi... hai doua. Dar daca vede banii jos, putini rezista onoarei...
Eu inca caut un Volvo V/S40 ieftin, turbo.
Am facut kilometrii multi, am cheltuit aiurea destul de mult timp si benzina, dar pana la urma a fost ok.
Proud to be Renault F1 fan
#178
Scris 26 septembrie 2007 - 11:06
Pe de alta parte, am vazut ca cei de unde am luat eu masina pentru tata au mai adus un lot similar de Focusuri noi, la ~9500 EUR. Dieselurile sunt mai scumpe: http://www.wensauer....ma_list_fzg.php.
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#179
Scris 26 septembrie 2007 - 12:38
Posibil sa plec in oct, dar daca e ceva te contactez eu.
BAFTA!
#180
Scris 26 septembrie 2007 - 04:55
si o sa plec iar dupa inca 2 saptamani .
#181
Scris 26 septembrie 2007 - 09:53
#182
Scris 26 septembrie 2007 - 10:11
Mai intii sa ma prezint
Razvan din Constanta.
Am citit cu atentie posturile de pe Garaj si daca se poate sa obtin si eu ceva informatii.
In primul rind precizez ca doresc sa imi cumpar o masina pentru mine care sa ma tina cel putin 10 ani asa cum a tinut si actuala masina spre surprinderea multora chiar daca este dotata cu GPL iar eu nu am i-am acordat prea multa atentie (ingrijire).
Dupa multe calcule am eliminat vw golf si opel astra variantele break pentru ca la ceea ce cautam eu aveau multi km in comparatie cu Fordul Focus.
Asadar am ales sa cumpar Ford Focus Wagon RDCI 1.6 110 cai din (2005) 2006 - 2007 din mai multe motive
Pret intre 8 500-11 000 euro fara TVA.
La finele lunii Octombrie voi pleca cu verisorul meu sa le vedem si sa ne decidem care este cea mai buna solutie eu fiind dispus de exemplu sa dau 1000 euro in plus pt dotari suplimentare care oricum m-ar costa mai mult in tara sa le adaug.
Vom avea cu siguranta un GPS pentru a scuti din timp.
La kilometraj fiind vorba de o masina de uz personal sint inca indecis ori maxim 50 000 ori sa caut si pina la 80 000.
Avantajul este ca il voi cumpara direct pe firma si voi scuti 19 % TVA
Legat de acest lucru doresc sa stiu daca in afara de certificat cod fiscal stampila act constitutiv ce alte acte mai imi cer
Am sunat la 2 dealeri si am inteles ca pentru achizitia pe firma nu accepta cash ci doar transfer bancar asta inseamna ca trebuie sa astept 2-3 zile pina ajung banii sau un simplu fax de la banca cu hirtiile tranzactiei sint de ajuns ?
Din cautarile pe net am gasit pe o raza de 150 km in zona dintre Munchen si Nurnberg cam 4-6 dealeri ce au mai multe FF2 Wagon si probabil voi lua o camera pt 1-3 nopti in centrul zonei pentru a ma deplasa mai usor la toate punctele.
Camera o voi lua la Etap dar doresc sa stiu daca facind rezervarea pe net pt 1 noaptea pot prelungi la receptie pt 1-2 nopti extra.
Transportul in Germania il voi face cu avionul prin Blue Air pina la Stuttgart (beneficiind si de oferta de pret de 1 euro fara taxe)
Daca exista cineva care a mai inchiriat masini din Aeroporturi doresc sa stiu daca masina luata o pot lasa la alt sediu
Banuiesc ca cer credit card pentru inchiriere ceea ce voi si folosi.
La fel si aici cind o inchiriez pt 1 zi pot prelungi la cea mai apropiata statie inchirierea sau trebuie sa mentionez de la inceput numarul de zile.
In ceea ce priveste pretul afisat pe masina doresc sa stiu cam ce suma mai lasa la pret firmele.
Stiu ca la alte masini daca sint facute in ultimul trimestru al anului 2005 pe carte scrie 2006 la Ford este la fel , de exemplu o masina din 10/05 - 12/05 apare pe carte ca fiind 2005 sau 2006
Am vazut ca au aparut mai nou Focusuri cu navigatie Blaupunkt doresc sa stiu daca voi avea probleme in a gasi cd cu harta romaniei sau daca la hartile Europei se gasesc cd uri actualizate.
Pentru ca daca nu se pot face actualizari sau daca nu se gasesc cd uri ori dvd uri nu ar avea sens sa cumpar ceva cu navigatie dar la care sa nu pot face update la harti.
Multumesc si astept opiniile voastre.
Aceasta postare a fost editata de RaduR: 26 septembrie 2007 - 10:14
#183
Scris 26 septembrie 2007 - 10:29
Pentru ca daca nu se pot face actualizari sau daca nu se gasesc cd uri ori dvd uri nu ar avea sens sa cumpar ceva cu navigatie dar la care sa nu pot face update la harti.
Multumesc si astept opiniile voastre.
Nu are sens sa cumperi masina cu navigatie originala, in mod expres. Va fi mai mult inutila decat utila in conditiile in care sistemele PDA-GPS cunosc upgrade-uri mult mai rapide si sunt gratuite.
#184
Scris 27 septembrie 2007 - 12:28
#185
Scris 27 septembrie 2007 - 12:59
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#186
Scris 27 septembrie 2007 - 10:57
It recomand si topicul urmator sa il citesti, pentru ca si eu am fost oarecum in situatia ta acum 6 luni: http://www.garajul.r...mp;#entry322830. Sigur Wensauer e si pe lista ta de dealeri de langa Munchen, insa e bine sa ai mai multe informatii despre ei, inainte sa pleci la drum.
Daca ai si alte intrebari specifice drumului sau dealerului, da-mi un PM.
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#187
Scris 01 octombrie 2007 - 09:01
Cost bilet pentru 2 persoane 110 euro.
Momentan nu mai caut pe net masini o voi face cu 4 zile inainte de a pleca dar am vorbit cu un prieten de familie ce locuieste in Biberach la granita cu Elvetia sa caute si prin zona lui.
Sper ca in 3 zile sa gasesc masina in urmatoarele specificatii :
Ford Focus Wagon tdci 1.6 80 kw 109 cai.
2005 sau 2006, Euro 4, cutie de viteze manuala, km pina in 70 000.
Ca dotari caut : aer conditionat, esp, computer bord, abs, geamuri si oglinzi electrice, imobilzator pentru motor, inchidere centralizata.
Pret fara TVA intre 9 000 - 10 000 euro.
Cam atit momentan revin cu detalii.
#188
Scris 04 octombrie 2007 - 11:12
Daca-mi permiti, vreau sa-ti spun ca am imoresia ca faci citeva greseli.
- Daca ai firma, sa nu crezi ca aia iti dau imediat fara tva. E foarte greu sa cumperi marfa cu taxare inversa la tva.
- Daca cumperi pe firma, nu ai cum sa cumperi cu banii jos decit daca ai cont pe firma in valuta, cumperi valuta la banca, si-i scoti de acolo. Intreba contabilul ca te lamureste.
Am trecut prin asa ceva saptamina trecuta, si am o experienta trista. Am rezolvat-o in final, dar foarte greu.
#189
Scris 04 octombrie 2007 - 11:19
Eu personal am cumparat anul asta pe firma 18 masini si doar la una singura am intampinat mici greutati din partea dealer-ului in ceea ce priveste noul sistem de taxare.
#190
Scris 04 octombrie 2007 - 11:30
Am 2 prieteni care de 10 ani numai asta fac, si mi-au spus inainte dar nu i-am crezut. Acum stiu ca e asa.
In privinta platii cash cu factura pe firma, e de avut grija cu contabilitatea. Oricum peste 10.000 euro nu ai cum sa scoti din tara legal.
#191
Scris 06 octombrie 2007 - 08:45
Nu am mai dat pe aici pentru ca am avut proobleme cu pc ul dar vad ca nici pe e mail nu am primit alertele (o sa vad care este problema)
Legat de factura eu am mai cumparat bunuri (nu masini) din Germania prin transfer bancar si fara sa ma deplasez in Germania (da am avut curajul asta stiind ce cumpar) si am platit dar si primit factura fara tva iar tva ul il platesc la vinzarea fiecarui produs in parte.
Bineinteles si in cazul cumpararii unei masini ideal este sa cumperi prin transfer bancar (cu licitatie bancara) dar poti plati si cash la dealer cu imprumutarea firmei in prealabil de la unul din actionari in cazul in care in registrul de casa nu sint suficienti bani.
Stiu si de regula celor 10 000 per persoana dar eu plec impreuna cu varul meu care este si contabil autorizat si nu vom depasi acest plafon.
Acum sint in cautarea unui raspuns : la motoarele tdci 1.6 si 1.8 cum este transmisia clasica sau pe lant.
#192
Scris 06 octombrie 2007 - 08:50
#193
Scris 07 octombrie 2007 - 03:32
#194
Scris 07 octombrie 2007 - 04:16
nu vad de ce ar fi obligatoriu, doar poti sa o imprumuti de 20 de ori cu sume mai mici.
Aceasta postare a fost editata de oaspetele: 07 octombrie 2007 - 04:17
#195
Scris 07 octombrie 2007 - 05:45
Semnezi pe aceeasi hartie in calitate de creditor si de beneficiar?! Am fost pus de cateva ori in postura de a ma ,,autodelega''.Mi se pare o stupizenie in cazul celor care-s si asociati si administratori si sclavi.
Din cate stiu ,conditii ti se pun la ,,scos'' banii din firma.
#196
Scris 07 octombrie 2007 - 06:10
#197
Scris 07 octombrie 2007 - 06:38
si am mai aflat ca toate societatile comerciale trebuie sa desemneze o persoana care va anunta Oficiul de operatiunile cu sume de peste 10000 euro, chiar daca nu au loc astfel de operatiuni.
#198
Scris 07 octombrie 2007 - 06:55
Avand in vedere ca operatiunile s-au desfasurat prin banca, banca a anuntat Oficiul. Teoretic trebuie sa ai un contract de imprumut. Eu am facut unul simplu in care scrie ca imprumut din banii mei personali, in functie de nevoile firmei, atat lei cat si valuta iar firma imi restituie, dupa posibilitati, atat lei cat si valuta, la cursul BNR din ziua platii. Fara notariat.
#199
Scris 07 octombrie 2007 - 07:10
dar revenind la faptul ca as vrea sa platesc cash, trebuie sa anunt si operatiunea respectiva, deoarece valoarea tranzactiei depaseste 10 000 euro ??
sau totusi, se poate plati cash ??
#200
Scris 07 octombrie 2007 - 07:34
In legatura cu imprumutarea firmei cu valuta, eu am avut de furca pentru ca NU ai cum sa alimentezi contul firmei cu valuta direct. Alimentarea se poate face legal numai in lei. Valuta o cumperi la licitatie si alimentezi contul in valuta. Ca unele banci fac altfel, e posibil, dar nu e conform regulamentelor bancare romanesti.
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi