Cat va costa cu adevarat masina (cititi intai primul post, apoi votati)
#26
Scris 17 august 2007 - 03:02
#27
Scris 17 august 2007 - 03:52
eu nu fac calcule de genul, la 1k pun lichid de parbriz, la 10k, ulei, la nu stiu cat, aia si aia, la 100k o dau si trag linie. asa, orice "caruta" cu 4 roti poate indeplini rolul de "masina".
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#28
Scris 17 august 2007 - 10:05
Scuze pentru offtopic, dar ca initiator al topicului cred ca imi este permisa aceasta clarificare care tine de intentia acestui topic.
#29
Scris 05 octombrie 2007 - 07:53
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor spune că majorarea tarifelor pentru RCA va fi necesară pentru că limitele de despăgubire vor creşte cu 50% anul viitor.
Pentru acest an, limita de despăgubire pentru pagube materiale �n cazul poliţelor RCA este de 100.000 euro, iar �n 2008 va ajunge la 150.000 euro.
�n cazul accidentelor rutiere soldate cu vătămări corporale, limita de despăgubire va fi de 750.000 de euro �n 2008, comparativ cu 500.000 de euro �n acest an.
De la �nceputul anului p�nă acum, companiile de asigurări au scumpit poliţele RCA cu aproximativ 45% pentru persoanele fizice şi cu aproximativ 70% pentru firme.
#30
Scris 05 octombrie 2007 - 03:11
Platesti RCA in octombrie 2007 pe 6 luni, ai 3 luni la tarif de 2007 si alte 3 la tarif de 2008. Daca sunt stabilite tarifele, nu vad unde e problema.
Am citit si eu stirea dar am gasit-o cel putin hilara.
#31
Scris 24 septembrie 2009 - 10:04
#32
Scris 24 septembrie 2009 - 10:19
#33
Scris 24 septembrie 2009 - 10:22
de fapt te spanzuri.
poate sunt eu chior, dar nu prea am vazut multe dintre masinile alea la nemti.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#34
Scris 24 septembrie 2009 - 10:30
Evident exagerez, dar nu mult
Aceasta postare a fost editata de Relu: 24 septembrie 2009 - 10:32
#35
Scris 24 septembrie 2009 - 10:33
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#36
Scris 24 septembrie 2009 - 10:35
#37
Scris 12 ianuarie 2010 - 03:45
Pornind de la postul de mai sus al lui Rares (scris pe un alt topic), sunt curios daca ar putea detalia (mai ales ca are ceva date la dispozitie) chestiunea costurilor de exploatare, intretinere.Loganul era pe "stoc", "in baza de organe", ... , spune-i cum vrei tu. Oricum am inceput sa apreciez garda la sol: chiar nu ai nici o treaba cu gropile sau bordurile. Iar in ceea ce priveste "ieftineala" cu orice iesi ca si cost/km(intretinere/reparatii + consum combustibil + taxe/impozite/asigurari) mai rau decat Loganul. Poate doar un Matiz sa-l intreaca la capitolul asta. Din cele 2 considerente expuse mai sus am si renuntat la un Focus pe care il plimbam in aceste conditii.
Inclusiv un top 5 ar fi f util.
#38
Scris 12 ianuarie 2010 - 04:24
Eu am fost ,,diplomat'', dar mi se pare prostie crunta sa posezi si o masina superioara (excluzand cele ,,superspecializate''), dar sa circuli cu o alta inferioara la toate.
Rezulta ca nu ti-o permiti pe aia scumpa, si-i pentru vecini.
#39
Scris 12 ianuarie 2010 - 04:38
Realitatile din Buc. m-au obligat; insa oricum eu de fiecare data am avut grija de masina/masinile pe care le am. Indiferent ca, pe vremuri, era vb de Trabant (cu ala am invatat sa conduc ), Dacie 1310 sau Mercedes, etc., le-am intretinut si ingrijit cum am putut mai bine (multi, inclusiv din familie, imi spuneau si spun ca sunt exagerat).
Masinile le-am cumparat cu bani munciti, nu le-am castigat la loto, sau nu le-am primit cadou........; chiar daca le primeam cadou, tot la fel le ingrijeam.
Desi in ultimii 2 ani de zile am cautat sa ma conving singur ca sumele cheltuite pe (si cu) masini nu prea se justifica in contextul actual (alte prioritati), context care se pare ca va mai dura inca ~2 ani, nu abdic in ceea ce priveste ingrijirea masinilor.
Este inutil sa freci o masina mai scumpa in Buc (de ex.), zilnic, cand poti face acelasi lucru cu o masina ieftina (nu te stresezi la fel de mult cand mai apare o zgarietura, etc.); iar de masina mai buna te bucuri la un drum lung, in we, etc.
Dar fiecare e liber sa procedeze cum crede si considera.
Insa referitor la postul scris de Rares, eram curios sa vad o situatie a costyurilor de exploatare, intretinere; un top 5, din pct asta de vedere.
#40
Scris 12 ianuarie 2010 - 04:47
...
In fine, cum spui tu, dar eu raman la parerea mea. ''
#41
Scris 12 ianuarie 2010 - 04:50
In schimb sunt de acord cu ideea ca in perioade ca cea prin care trecem acum, intelept e sa ai o masina mai ieftina.
#42
Scris 12 ianuarie 2010 - 05:00
Tico nu e al meu;Matizul nu e al meu
BMW-ul merg acum cu el ca e singurul cu gume de iarna si in rest doar seara si prin concedii sau cand mai am iesiri la munte/mare
editi,stati asa ca sunt caz mai special tin masina din pasiune si nu o vad ca pe un simplu mijloc de transport,ca simplu mijloc de transport banuiesc ca as alege masina cea mai ieftina .Din ce am mers in afara de BMW cam toate isi fac treaba,Tico e ok daca nu ai pretentii de servo si aer si geamuri electrice si abs sau mai stiu eu ce,Matizul are o parte iar ca si confort un Symbol de firma mi s-a parut cel mai ok castigator la limita in fata Matiz
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 12 ianuarie 2010 - 05:03
#43
Scris 12 ianuarie 2010 - 05:05
#44
Scris 12 ianuarie 2010 - 05:50
[...] Insa referitor la postul scris de Rares, eram curios sa vad o situatie a costyurilor de exploatare, intretinere; un top 5, din pct asta de vedere.
Daca ne referim la masini noi(adica care exista la momentul actual in oferta dealerilor) eu vad situatia in felul urmator:
1. Logan 1.4 GPL
2. Logan 1.4
3. Chevrolet Spark 0.8
4. Renault Symbol 1.2 16v
5. Skoda Fabia 1.2HTP
Criteriile pe care le-am avut in vedere in aranjare lor in aceasta ordine sunt:
- costurile fixe: amortizarea(in fctie de valoarea de achizitie), asigurarileRCA si dupa caz CASCO , taxe si impozite
- costurile variabile(adica in functie de cat rulezi masina, unde o rulezi, cum o ingrijesti, ...): combustibilul, intretinerea si reparatiile
- criterii subiective: utilitatea masinii, fiabilitatea
Ca sa iti faci o idee asupra costului deplasarii uitr un exemplu de cum se prezinta acum situatia la la firma, in cazul unui Logan GPL am un cost variabil de aproximativ 0.27ron/km iar la un Logan 1.4 undeva la 0.35 ron/km. In cazul in care masina e a ta si ai cel putin teoretic grija mai mare de ea acestea pot sa scada cu inca un 5-7%.
#45
Scris 12 ianuarie 2010 - 05:53
Astfel, din 16.11.2009 am cheltuit cam asa:
- motorina: 1600 ron, ptr aprox 420 litri motorina
- rata Casco: 400 ron (se platesc 4 rate)
- RCA pe 6 luni (platita cu cateva zile inainte sa vin acasa): 190 ron
- jante tabla: 250 ron
- anvelope iarna: 1000 ron
- Capace roti: 100 ron
Spalat si lichid parbriz ar mai fi 100 ron
Urmeaza, cred ca saptamana asta, revizia - cam 800 ron, din ce'am citit pe net. Sper sa am timp maine sa aflu ezac.
Jantele, anvelopele si capacele vor fi refolosite, insa celelalte sunt cheltuieli curente.
Nu mai stiu ce'am votat cand a fost initiat topicul, insa, oricum, atunci era vb de alta masina. Acum as vota "Destul de mic, si'mi place'asa"
Aceasta postare a fost editata de andrei041: 12 ianuarie 2010 - 05:57
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#46
Scris 12 ianuarie 2010 - 06:25
,,Incerc (sa vad si cat voi reusii) sa nu ma mai contrazic cu tine (chiar daca te contrazici tu cu mine), ca iar te superi.........
...
In fine, cum spui tu, dar eu raman la parerea mea. ''
Teoretic, daca nu ne atasam (intr-o oarecare masura) de masini si daca nu ne permitem (cam greu in perioada asta) sa avem 2 masini, e corect ce spui tu.Personal, mi se pare mai mult decit evident ca a freca o singura masina in buc. e infinit mai ieftin decit a tine acea masina in parcare si sa circuli cu ALTA masina toata ziua. 2 masini n-au cum sa te coste mai putin decit UNA. Cind in ambele cazuri acea "una" o ai oricum.
In schimb sunt de acord cu ideea ca in perioade ca cea prin care trecem acum, intelept e sa ai o masina mai ieftina.
Dar daca avem o pasiune pt un model anume si/sau ne putem permite sa cumparam si intretinem unul din modele care ne-au placut, nu vad de ce trebuie sa-l frec toata ziua prin Buc.; cand as avea la dispozitie o masina mai ieftina pt asa ceva.
Interesant, mai ales faptul ca ai pus pe primele 2 pozitii Loganul 1,4i, cu sau fara gpl. Ma asteptam ca macar una dintre ele sa fie ocupata de Sandero; ca tot vorbim de masina utilizabila preponderent urban (bine sa nu mergem nici in extrema tripletilor de ex.). Si toate cu cele mai mici motoare, benzinare.Daca ne referim la masini noi(adica care exista la momentul actual in oferta dealerilor) eu vad situatia in felul urmator:
1. Logan 1.4 GPL
2. Logan 1.4
3. Chevrolet Spark 0.8
4. Renault Symbol 1.2 16v
5. Skoda Fabia 1.2HTP
Criteriile pe care le-am avut in vedere in aranjare lor in aceasta ordine sunt:
- costurile fixe: amortizarea(in fctie de valoarea de achizitie), asigurarileRCA si dupa caz CASCO , taxe si impozite
- costurile variabile(adica in functie de cat rulezi masina, unde o rulezi, cum o ingrijesti, ...): combustibilul, intretinerea si reparatiile
- criterii subiective: utilitatea masinii, fiabilitatea
Ca sa iti faci o idee asupra costului deplasarii uitr un exemplu de cum se prezinta acum situatia la la firma, in cazul unui Logan GPL am un cost variabil de aproximativ 0.27ron/km iar la un Logan 1.4 undeva la 0.35 ron/km. In cazul in care masina e a ta si ai cel putin teoretic grija mai mare de ea acestea pot sa scada cu inca un 5-7%.
Mie imi pare rau ca in RO nu pot cumpara un Sandero gpl; dar as fi preferat sa fie 1,6 16v cu gpl.
#47
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:35
1) Fiat Stilo 1.8, 2002 (prima inmatriculare), am cumparat-o in 2007 la ~78.000 km, iar acum are ~102.000, o mai tin minim 2 ani
2) De-a lungul timpului am cheltuit asa: masina = 6000 euro (cu tot cu taxa auto si prima revizie) + player: ~150 euro
3) Asigurare, CASCO + RCA: ~550 euro/an
4) In medie, impozit + amenzi ajung pe la 40 euro/an
5) Dau cam 80 euro / benzina lunar
6) Revizii + alte reparatii marunte: 700 euro, deci cam 280 euro / an (f mult a fost prima revizie, dupa ce am luat masina - distributie, discuri si placute, etc)
7) cauciucuri: 300 euro
O masina ca a mea se vinde acum cu ~4500-5000 euro ceea ce inseamna ca masina ma va costa anual:
600 (devalorizarea) + 550 + 40 + 960 + 280 + 120= 2550 euro/an. Mi se pare destul de mult in final. Facuse cineva un calcul pe softpedia pentru un A8 si ajungea pe la 6000 euro anual (fara sa ia in discutie devalorizarea).
#48
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:48
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#49
Scris 12 ianuarie 2010 - 08:20
Daca ai bani sa poti tine 2-3 masini numai pentru tine, la ce bun calculele astea ?.......
Teoretic, daca nu ne atasam (intr-o oarecare masura) de masini si daca nu ne permitem (cam greu in perioada asta) sa avem 2 masini, e corect ce spui tu.
Dar daca avem o pasiune pt un model anume si/sau ne putem permite sa cumparam si intretinem unul din modele care ne-au placut, nu vad de ce trebuie sa-l frec toata ziua prin Buc.; cand as avea la dispozitie o masina mai ieftina pt asa ceva.
.......
Bai,pai cam atat costa.
Nu mai faceti calcule, ca le vindeti instant ....
#50
Scris 12 ianuarie 2010 - 08:29
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
3 useri citesc subiectul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi