Cat va costa cu adevarat masina (cititi intai primul post, apoi votati)
#76
Scris 13 ianuarie 2010 - 11:36
Farfuria-i farfurie.
#77
Scris 13 ianuarie 2010 - 11:43
de altfel ne costa o gramada de chestii total aiurea. intr-un final probabil sistemul va castiga si renuntam la ele. sistemul de adapteaza, e oarecum derivat din legile naturii.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#78
Scris 13 ianuarie 2010 - 11:59
Eu doar sunt curios care cat costa, implicit care-s cele mai avantajoase din acest pct de vedere.
Sa vezi ce "misto" este cand ai mai multe masini in familie.
#79
Scris 14 ianuarie 2010 - 12:02
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#80
Scris 14 ianuarie 2010 - 12:07
Oricum pierzi o gramada de bani; ia ca ex Loganul. Evident ca nu ai aceiasi pierdere, in suma concreta, precum in cazul unei masini de ~25k euro, dar nici standardele nu sunt aceleasi.
#81
Scris 14 ianuarie 2010 - 12:10
din pacate e naspa ca ai logan ca si imagine. e ca si cum ai avea o caruta.
nu stiu ce garantie are loganul, dar un 4 ani e chiar ok pt o familie, la care presupun ca rulajul anual nu trece de 20k km.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#82
Scris 14 ianuarie 2010 - 12:11
Sa vezi ce "misto" este cand ai mai multe masini in familie.
La mine in familie a mea papa cei mai multi bani. La pret/km, insa, cred ca iese cel mai bine prin prisma faptului ca e diesel.
La celelalte masini din familie pretul/km urca mult ptr faptul ca asigurarea/impozitul oricum se plateste, dar se merge destul de putin cu ele.
A3'ul n'a facut 10k de cand l'au luat si are deja un an jumate. Solenza, in mai mult de un an jumate, are vreo 7000km. Iar Cee'd'ul lu frati'miu are vreo 15 km din aprilie 2007 (cu pauza de vreo 6 luni de la accident). Iar eu am aproape 17k din mai (iar cat am fost plecat 4 luni masina a facut ~2k doar)
La prima vedere, nu exista motiv sa fie pastrate toate cele 4 masini in familie, insa fiecare merge cu ea la munca si nu au traseu comun si ore la care sa paota merge 2 cu aceeasi masina. La un moment dat stiu ca facuse cineva un calcul si vanzand masina, deci scapand de cheltuielile pe care aceasta le implica si mergand cu taxi'ul, cativa ani buni nu ieseai in plus. Insa nici macar un taxi nu poate egala comoditatea masinii proprii ...
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#83
Scris 14 ianuarie 2010 - 12:31
Nu cred ca am nedreptatit Loganul, l-am dat ca ex. tocmai in ideea enuntata de tine: masina noua, ieftina sau cea mai ieftina, cu ac, abs si spatiu rezonabil.
Garantia la Logan a ajuns la 3 ani parca (fara garantie extinsa), dar cu mentiuni.
#84
Scris 14 ianuarie 2010 - 12:58
poate masina ar trebuie sa fie ceva util, nu si placut pana la urma si in mod sigur nu un obiect de cult. faptul ca multi ani am ravnit la ea se vede.
eu am ajuns sa am carnet din intamplare, multi ani nici n-am avut masina sau am avut ce mi-am permis atunci. oricum am sarit mult cu X3-ul, probabil va fi cea mai buna masina a mea ever si oricum e o masina foarte misto in sine pt oricine.
intrebarea pe care ti-o pui la final este, a meritat efortul? raspunsul e cel mult 50-50.
tot la final mai apare o intrebare, cam cum ar fi sa traiesti la nivelul la care chiar esti? trist, te adaptezi, dar tot trist ramane. problema cea mare nu esti tu, ci societatea care te macina. e prea greu sa nu pui mana, daca ma intelegi.
stiu destul de bine loganul ca sa nu-l judec.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#85
Scris 14 ianuarie 2010 - 01:09
De cele mai multe ori, dar sunt si cazuri mai fericite (vezi Kia Cee'd).putini dau garantie full si te costa cat nu face.
Masina, in primul rand, trebuie sa fie utila; dar sa-ti si placa (tie si nu altora) cat de cat; acum, treaba cu placutul variaza si-n fct de utilitate, d ecat iti permiti la un moment dat, etc.poate masina ar trebuie sa fie ceva util, nu si placut pana la urma si in mod sigur nu un obiect de cult. faptul ca multi ani am ravnit la ea se vede.
eu am ajuns sa am carnet din intamplare, multi ani nici n-am avut masina sau am avut ce mi-am permis atunci. oricum am sarit mult cu X3-ul, probabil va fi cea mai buna masina a mea ever si oricum e o masina foarte misto in sine pt oricine.
intrebarea pe care ti-o pui la final este, a meritat efortul? raspunsul e cel mult 50-50.
tot la final mai apare o intrebare, cam cum ar fi sa traiesti la nivelul la care chiar esti? trist, te adaptezi, dar tot trist ramane. problema cea mare nu esti tu, ci societatea care te macina. e prea greu sa nu pui mana, daca ma intelegi.
stiu destul de bine loganul ca sa nu-l judec.
Obiect de cult in niciun caz, dar nici sa nu ai grija de ea; cel putin eu am grija de masina, indiferent ce marca/model este.
In rest,
#86
Scris 14 ianuarie 2010 - 08:14
-placut Oltsit luat restaurat bagat inca odata si ceva banii in el vandut pe pret de nimic
-placut urs luat bagat vreo 2-3mii euro in el si vandut cu 2000 eur(asta a fost greseala vietii )
-luat fortat de imprejurari Fiesta dragut cazan dar nu ce vreau eu vandut cu 8000 euro parca
cazan actual-misto dar tot old school ramane de baza sa vedem
in planuri daca o sa fie dinero am un X3 ca al lui Cata(sau de ce nu chiar al lui)
daca e sa luam cat am pierdut doar reparatii,imbunatatiri etc:
-Oltsit 100 euro alt Oltsit de piese si inca vreo 400 euro vopsit carburator nou si baterie noua
-urs minim 2500euro,radiator nou,suspensie nou,autoblocant,bucse si ce mai era pe acolo noi,alte scaune,spoilere M tech1 si lista poate continua
-Fiesta nu am bagat nimic am pierdut doar intr-un an 3000 euro si ceva ea a fost noua 11 mii si am dat-o cu 8mii
-cazan pana acum am bagat relativ putin dar:gume noi,discuri si placute noi niste bucse de bascula ,senzor axa cu came si oarescare imbunatatiri la interior(volan M schimbator M) ma rog deprecierea ar fi ca la Fiesta am dat cam 11500 pe el acum iau 8-9000 euro
a cumnatul meu da BMW-ul pentru ca are de la firma o Skoda Octavia 4x4 1,9tdi break(se pare ca va primi O2 2tdi 4x4) a zis ca BMW-ul sta si nu are rost sa se uite la el cum rugineste in parcare.
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 14 ianuarie 2010 - 08:16
#87
Scris 14 ianuarie 2010 - 10:14
- 21.000E masina de noua, vreo 26000 cost prin credit auto (fara avans, pe 5 ani )
- merg cam 15.000 pe an, poate mai mult
- o tin minim 5 ani (sper)
- sa speram la un pret de revanzare de 7.000E dupa 5 ani (s-ar putea sa fie prea mult)
Cu casco & taxe & all shit => cost anual la 6900E. Buna afacere!
La Accent, are deja 5 ani, sa zic ca il mai tin minim 1 an, rezulta cost anual de cca 2500E.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#88
Scris 14 ianuarie 2010 - 10:29
In cazul nostru am putea sa ne descurcam cu o singura masina, dar Foresterul a fost de la bun inceput un moft al meu (aveam Accentul si un Matiz), foarte scump dupa cum se vede (nici eu nu credeam ca suge atata) dar in continuare nu regret. Am ajuns de mult la concluzia ca trebuie sa imi satisfac anumite placeri cat inca ma mai pot bucura de ele, ca degeaba ajung vu vila cu piscina si Ferari tedei la 60 de ani, ca nu stiu cat voi mai gusta atunci!
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#89
Scris 14 ianuarie 2010 - 10:42
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#90
Scris 14 ianuarie 2010 - 02:04
Later edit, n-am mai putut edita postul precedent:
In cazul nostru am putea sa ne descurcam cu o singura masina, dar Foresterul a fost de la bun inceput un moft al meu (aveam Accentul si un Matiz), foarte scump dupa cum se vede (nici eu nu credeam ca suge atata) dar in continuare nu regret. Am ajuns de mult la concluzia ca trebuie sa imi satisfac anumite placeri cat inca ma mai pot bucura de ele, ca degeaba ajung vu vila cu piscina si Ferari tedei la 60 de ani, ca nu stiu cat voi mai gusta atunci!
fix de asta le-am luat si eu. 60 de ani cred ca nu vad judecand dupa cum evolueaza lucrurile.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#91
Scris 14 ianuarie 2010 - 02:25
La costul per km, ati luat in calcul costurile de la mall, mcdonalds?
Aceasta postare a fost editata de LKS: 14 ianuarie 2010 - 02:30
#92
Scris 14 ianuarie 2010 - 02:52
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#93
Scris 14 ianuarie 2010 - 02:52
a cumnatul meu da BMW-ul pentru ca are de la firma o Skoda Octavia 4x4 1,9tdi break(se pare ca va primi O2 2tdi 4x4) a zis ca BMW-ul sta si nu are rost sa se uite la el cum rugineste in parcare.
cum mai, sa renunte la BMW, placerea de a conduce? ce bmw e?
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#94
Scris 14 ianuarie 2010 - 02:55
Pacat ca-i tdi... :laugh:
#95
Scris 14 ianuarie 2010 - 02:57
cum mai, sa renunte la BMW, placerea de a conduce? ce bmw e?
318i 4 usi E46
live to fight another day ,are in plan apoi ceva serie 5 break 525d 530d sau chia xd
PS:318i ala saracu chiar nu merge mai deloc decat in concedii
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 14 ianuarie 2010 - 02:58
#96
Scris 14 ianuarie 2010 - 02:59
Aceasta postare a fost editata de LKS: 14 ianuarie 2010 - 03:01
#97
Scris 14 ianuarie 2010 - 03:03
Personal, mi se pare mai mult decit evident ca a freca o singura masina in buc. e infinit mai ieftin decit a tine acea masina in parcare si sa circuli cu ALTA masina toata ziua. 2 masini n-au cum sa te coste mai putin decit UNA. Cind in ambele cazuri acea "una" o ai oricum.
AerCurat si tu esti cu ,,menajatu' ''?
Eu am fost ,,diplomat'', dar mi se pare prostie crunta sa posezi si o masina superioara (excluzand cele ,,superspecializate''), dar sa circuli cu o alta inferioara la toate.
Rezulta ca nu ti-o permiti pe aia scumpa, si-i pentru vecini.
Nu sunt neaparat adeptul a detine doua masini, dar mi-am pus la un moment dat problema. Nu neaparat din perspectiva de a face economii, dar pentru ca mai am de carat diverse lucruri, o masina mai ieftina pare mai potrivita pentru a face treaba. Am calculat atunci in ideea de a vedea cu cat mai mult m-ar costa sa am si o a doua masina. Nu mica mi-a fost mirarea sa vad ca, de fapt, ieseam mai ieftin cu doua masini decat cu una (conditia principala fiind ca a doua masina sa fie cu mult mai ieftina ca pret si costuri de exploatare). Nu mai am acum calculul respectiv, dar am facut acum o simulare rapida. Calculul este aproximativ si se poate modifica daca aveti date mai exacte.
Se presupune achizitia unui BMW (la moda) 325i, fara (prea multe) optionale. Pe configuratorul romanesc pretul de catalog e pe la 37900. Pretul de vanzare (TTI) cred ca e mai degraba pe la 32500. Masina este revanduta dupa 4 ani. Se fac 20000 km anual.
Devalorizare (4 ani, 80000 km): 55% =17.875E
Asigurare (RCA, Casco) 4 ani (6.5% din 1; 0,85; 0,75; 0,6) =6.760E
Carburant (c.m. 7.2%, pret benz. = 1E, 4 ani, 80000 km) =5.760E
Revizii (1300RON la fiecare 15000km) =1.548E
Reparatii (garantie 2 ani, 2ani, 40.000 km in afara garantiei)=1.600E
Consumabile (4 gume x 100E) =400E
TOTAL (4 ani, 80000 km) =33.943E
Un calcul la o Dacie Logan GPL 1.6 cu pretul de 8.400E si exploatata in aceleasi conditii ar fi in felul urmator:
Devalorizare (4 ani, 80000 km): 55% =4.620E
Asigurare (RCA, Casco) 4 ani (6.5% din 1; 0,85; 0,75; 0,6) =1.747E (desi multi posesori de Dacia nu mai fac Casco)
Carburant (c.m. 8,5%, pret benz. = 0,5E, 4 ani, 80000 km) =3.400E
Revizii (450RON la fiecare 15000km) =536E
Reparatii (garantie 3 ani, 1an, 20.000 km in afara garantiei)=400E
Consumabile (4 gume x 40E) =160E
TOTAL (4 ani, 80000 km) =10.863E
Controversat va fi probabil costul estimat pentru reparatii. Modul in care am gandit a fost in felul urmator: in principiu, orice s-ar strica la cele doua masini, reparatia va costa dublu la BMW decat la Dacie. Deci, daca socotim o reparatie pentru Logan de 400E intr-un an, aceeasi reparatie va costa 800E intr-un service BMW. Apoi BMWul va fi 2 ani afara din garantie fata de Logan 1 an si asta inseamna cei 800E x 2.
Acum, daca presupunem ca Ionel isi ia BMW ca cel de mai sus, dar ii este mila sa-l strice carand toata ziua seminte pentru tonetele sale din Bucuresti si atunci decide achizitia unui Logan pentru drumurile din Bucuresti (10000 km anual), urmand sa se bucure de BMW in excursiile sale pe Valea Prahovei si la rude (10000 km anual). Se fac deci tot 20000 km, dar cu doua masini. Calculul se va face in felul urmator:
BMW
Devalorizare (4 ani, 40000 km): 42.5% =13.813E (un BMW vandut peste 4 ani cu 40000 km se devalorizeaza mai putin decat daca ar avea 80000 km)
Asigurare (RCA, Casco) 4 ani (6.5% din 1; 0,85; 0,75; 0,6) =6.760E (costul asigurarii ramane acelasi)
Carburant (c.e. 5.7%, pret benz. = 1E, 4 ani, 40000 km) =2.280E
Revizii (1300RON la fiecare 1 an) =929E (desi face doar 40000 km, tot face 3 revizii anuale)
Reparatii (garantie 2 ani, 2ani, 20.000 km in afara garantiei)=800E (de doua ori mai putini km parcursi, de doua ori mai putine motive de reparatii)
Consumabile =0E (nu mai apuca sa cumpere gume noi ca vinde masina la 40000 km)
TOTAL (4 ani, 40000 km) =24.582E
Logan
Devalorizare (4 ani, 40000 km): 42.5% =3.570E (un Logan vandut peste 4 ani cu 40000 km se devalorizeaza mai putin decat daca ar avea 80000 km)
Asigurare (RCA, Casco) 4 ani (6.5% din 1; 0,85; 0,75; 0,6) =1.747E (costul asigurarii ramane acelasi)
Carburant (c.i. 10,2%, pret GPL = 0.5E, 4 ani, 40000 km) =2.040E
Revizii (450RON la fiecare 1 an) =321E (desi face doar 40000 km, tot face 3 revizii anuale)
Reparatii (garantie 3 ani, 1an, 10.000 km in afara garantiei)=200E (de doua ori mai putini km parcursi, de doua ori mai putine motive de reparatii)
Consumabile =0E (nu mai apuca sa cumpere gume noi ca vinde masina la 40000 km)
TOTAL (4 ani, 40000 km) =7.878E
Adaugam costurile celor doua masini si avem la 4 ani si 80000km parcursi un total de 32460E, cam 1500E mai putin decat detinand doar BMWul. Nu spun daca e mult sau putin. Pe de alta parte costurile pot varia in functie de multi alti factori. Daca se elimina Casco la Logan (destul de probabil) se mai salveaza inca vreo 1500E pentru un total de 3000E. Daca se cumpara masinile cu imprumuturi, dobanzile pe 8400E ai Loganului taie din cei 3000E salvati si tot asa. Totusi, cu un calcul asa sec se poate vedea ca doua masini nu inseamna un cost neaparat superior uneia singure. Ar putea fi chiar mai mic datorita economiilor cu carburantul (masina mai ieftina e cumparata pentru consum redus), revizii, reparatii si consumabile (mici sau inexistente in conditiile in care nici o masina nu trece de 40000 km)
Legat de problema vecinilor, pentru mine e tocmai invers. Daca iti iei BMW pentru vecini, atunci sigur nu ai vrea sa te vada ca pui piciorul in Logan, deci cam pica argumentul respectiv.
PS: ska, costul pe km in exemplul de mai sus este la Logan GPL (detinut 4 ani si 80000 km): 10.863E / 80000 = 0.14E = 0.59 RON / km. Pentru ca in calcul nu sunt luate in considerare alte consumabile (accesorii, spalaturi etc) pentru a simplifica teoria 2 masini vs o masina, dar se regaseste Casco peste care multa lume trece, ma gandesc ca e un numar destul de aproape de realitate.
#98
Scris 14 ianuarie 2010 - 03:04
am testat odata 1-a a plecat el mai bine 2-a am recuperat tot ce pierdusem si am sarit cam 2 masini in fata,3-a am franat
@ediseb-BMW are reviziile mocca pe 5 ani mai nou
si inca un edit:foarte frumos scris eu dau o punga de seminte si un suc la prima intalnire
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 14 ianuarie 2010 - 03:08
#99
Scris 14 ianuarie 2010 - 03:09
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#100
Scris 14 ianuarie 2010 - 03:10
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi