Salt la continut


Fotografie
* * * * * 1 Voturi

Transmisia automata sau manuala


  • Please log in to reply
151 replies to this topic

Poll: Ce preferati? (62 membri au votat)

Ce preferati?

  1. automata (28 voturi [45.16%])

    Procentaj din vot: 45.16%

  2. manuala (34 voturi [54.84%])

    Procentaj din vot: 54.84%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#26 WNS

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 Mesaje:
Inregistrat: 08-aprilie 07
  • Location:Craiova
  • Marca:Audi
  • Model:A4 B7 Multitronic
  • Motorizare:2.0TDI DPF

Scris 20 aprilie 2007 - 09:37

Am votat automata, fara sa stau pe ganduri.
Daca aveti ocazia unui test-drive cu noua cutie DSG de la VW,indiferent de model,sunt convins ca va ve-ti schimba parerea.
DSG-ul nu este o cutie automata clasica, este superioara celei manuale in privinta sportivitati si consumului.Iar daca este echipata si cu comenzi pe volan, e un vis.

Aceasta postare a fost editata de wns: 20 aprilie 2007 - 09:38

  • 0
Poţi folosi orice limbaj dorești, niciodată nu poți spune altceva ... decât ceea ce eşti.
Adevărata personalitate a unui individ este redată de felul în care tratează o persoană ce nu-i poate oferi nimic în schimb...

#27 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 20 aprilie 2007 - 09:59

Deci hm.. Lombard e chiar o strada rapida... daca nu ai un bambalau in fata... Genul care se se ciciie la munte pe serpentine. E drept ca e mai abrupta decit pare in poza, dar nu e nici pe departe asa abrupta ca altele din cauza serpentinelor.
DSG nu prea intra la automate. La automate ma termina convertorul de cuplu (impreuna cu scfhimbarile greoaie si aiurea). Silentioase? ei as... dai din acceleratie, motorul urla si nimic nu se intimpla ca se pierde tot in convertor. O manuala asigura o deplasare mult mai eficienta si fara dramatism de urlete de motor fara efect. Adica daca zbiara motorul macar stii de ce.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#28 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 20 aprilie 2007 - 12:41

Am votat automata, fara sa stau pe ganduri.
Daca aveti ocazia unui test-drive cu noua cutie DSG de la VW,indiferent de model,sunt convins ca va ve-ti schimba parerea.
DSG-ul nu este o cutie automata clasica, este superioara celei manuale in privinta sportivitati si consumului.Iar daca este echipata si cu comenzi pe volan, e un vis.

dar aia nu e automata.
pollul e facut aiurea, ar tb sa diferentieze automata de manuala robotizata
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#29 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 20 aprilie 2007 - 06:32

Deci hm.. Lombard e chiar o strada rapida... daca nu ai un bambalau in fata... Genul care se se ciciie la munte pe serpentine. E drept ca e mai abrupta decit pare in poza, dar nu e nici pe departe asa abrupta ca altele din cauza serpentinelor.


Da, insa nu ma refeream pe partea serpentinelor, ci pe partea cealalta cand urci. Pe serpentine esti la vale oricum. Am incercat sa gasesc un film, dar mai bun de atat nu am gasit. Cred ca e ce se vede in fata la secunda 57 (later edit: e de fapt minutul -4:33; vad ca aici e numaratoare inversa iar pe youtube e crescatoare). Baiatul asta a trisat si a ocolit, dar daca astepti pe un deal de-asta cu masinile bara la bara, poate fi scarry. Foarte dragut insa



  • 0

#30 Marius*

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Mesaje:
Inregistrat: 11-aprilie 07
  • Location:Oraș
  • Marca:vw
  • Model:1j5
  • Motorizare:atd

Scris 20 aprilie 2007 - 09:14

Sunt de parere ca DSG seamana mult mai mult cu o automata decat cu o manuala.
  • 0

#31 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 20 aprilie 2007 - 10:55

dsg n-are absolut nici o legatura cu o cutie automata si cu toate inconvenientele ei
are ambreiaj uscat, nu pierde putere, schimba mult mai bine
adica sunt la fel dar difera prin partile esentiale cum as putea zice imitand stilul lui caragiale
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#32 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 21 aprilie 2007 - 01:52

Pai daca e asa nici selespeed-ul nu e automat ci manual... Schimbi din stick, are padele pe volan, uscat, etc.
Dar totusi sunt automate. Pana la urma definitia de "manuala" e cea care are ambreiaj. Ce n-are inseamna ca e automata, de diferite feluri. Ma insel?
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#33 Marius*

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Mesaje:
Inregistrat: 11-aprilie 07
  • Location:Oraș
  • Marca:vw
  • Model:1j5
  • Motorizare:atd

Scris 21 aprilie 2007 - 12:59

Sunt de acord cu spining 100%. DSG-ul nu are ambreiaj, o pui pe "drive" si ii dai bataie. Cand o parchezi, tot ca la automata o lasi pe parcare.
Nu cred ca te inseli deloc spining.
  • 0

#34 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 22 aprilie 2007 - 11:50

prin "nu are ambreiaj" voi intelegeti ca nu are pedala?
nu prea e asa, la mult ecurse se specifica clar faptul ca sunt interzise cutiile automate, insa nici pedala de ambreiaj nu exista.
pana la urma conteaza sa comanzi tu schimbarea, nu sa decida ea
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#35 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 23 aprilie 2007 - 12:02

Ce sa-ti zic man, inseamna ca eu am manuala? Eu comand... dar are si auto.
La selespeed la fel, poti comanda tu, dar poate si pe auto.
La DSG...
La...
Cum e pana la urma? Daca nu ma insel, foarte multe automate din ziua de azi suporta si varianta de schimbare "manuala" a vitezei, cu alte cuvinte ii poti comanda ce sa schimbe...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#36 DOOM

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 287 Mesaje:
Inregistrat: 03-aprilie 07
  • Marca:Audi
  • Model:S3 8P
  • Motorizare:2.0TFSI 265cp

Scris 23 aprilie 2007 - 01:09

3 pedale = manuala, 2 pedale (din care una mai mare) = automata.Cam asa vad eu treaba, atat timp cat apesi ambreiajul cu propriul picior se cheama manuala.
Ca au padele, ambreiaj dublu,etc...tot automate sunt...automate robotizate.
  • 0
Audi S3 8P
VW Passat B6

#37 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 23 aprilie 2007 - 07:21

nu ma bagati oamenilor in aceeasi oala cutiile hidramate cu cele dsg. ca nu au in comun nimic
http://en.wikipedia....ic_transmission
http://en.wikipedia....-clutch_gearbox

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 23 aprilie 2007 - 07:22

  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#38 Marius*

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Mesaje:
Inregistrat: 11-aprilie 07
  • Location:Oraș
  • Marca:vw
  • Model:1j5
  • Motorizare:atd

Scris 25 aprilie 2007 - 03:29

M-am documentat serios si raman la aceeas parere cu privire la cat de manuala sau automata este DSG-ul.
DSG-Direct Shift Gearbox dispune de 6 trepte iar mecanic utilizeaza dublul amnreiaj. Schimbarile treptelor de viteza se realizeaza mai rapid decat in cazul oricarei cutii de viteze manuale sau automate.
Comparativ cu cutiile clasice automate, DSG nu dispune de un convertor de cuplu si este un derivat al cutiei manuale robotizate utilizata pt modelul Lupo. Sistemul DSG functioneaza cu ajutorul a doua discuri umede de ambreiaj in baie de ulei si sunt actionate hidraulic. Primul disc de ambreiaj schimba treptele impare (1,3 si 5)precum si marsarierul, iar cel de-al doilea schimba treptele pare (2,4 si 6).
Ca principiu se poate discuta de doua cutii de viteza care lucreaza in paralel. DSG nu are intreruperi ale tractiunii in timpul schimbarii treptelor de viteza, ca in cazul cutiilor de viteza manuale robotizte.
Cele doua ambreiaje sunt gestionate de un sistem hidraulic si electric denumit "MECHATRONIC". Aceasta inconexiune permite ca treapta urmatoare sa fie preselectata si gata de a fi activata imediat. Procesul are loc in sutimi de secunda, iar treptele de viteza pot fi selectate si manual, in modul Tiptronic.
Cutia are echivalent si in cadrul marcilor Bugatti unde se prezinta cu 7 trepte sau Audi.
  • 0

#39 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 26 aprilie 2007 - 10:07

Te fapt timpii de schimbare nu-s asa grozavi la DSGul anterior la retrogradari.. la cel de acum nu mai stiu. In sus si cu mina se schimba foarte repede. Oricum ar fi pe primul loc in preferintele mele ramine manuala clasica, cu toata minunatia tehnica si performanta oferita de dsg/smg and alike. Mi-as cumpara cutie robotizata totusi. Automata nu.
Mai e varinta CVT tot fara convertor de cuplu ... nici de aia nu mi-as lua. E drept ca n-am condus nici una.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#40 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 26 aprilie 2007 - 10:53

la ce ti-ar trebui retrogradare mai rapida decat face ea acum? oricum tu cu mana ta nu vei schimba niciodata macar comparabil cu DSGul (nu vorbesc de 1-2 schimbari de test, ci sa faci media la un drum condus super sport)
in plus, la retrogradare nici la manuala nu esti blana acceleratie, dureaza mult mai mult...si dsg schimba mult mai rapid de 1 zecime de secunda.....
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#41 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 27 aprilie 2007 - 08:01

N-ai nevoie, doar ca protestam la "DSG nu are intreruperi ale tractiunii in timpul schimbarii treptelor de viteza". Chiar si cutiile automate schimba relativ repede, dar depinde pe care masina. Singura problema e ca tu cu mina ta anticipezi si schimbi din timp, la automata nu prea se poate decit daca ai optiune de manual.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#42 Twingo

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 54 Mesaje:
Inregistrat: 08-martie 04
  • Marca:Peujos
  • Model:504
  • Motorizare:2.0D

Scris 27 aprilie 2007 - 08:04

Cica oamenii de Neanderthal conduceau toti masini cu cutii manuale. :)
  • 0

#43 DOOM

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 287 Mesaje:
Inregistrat: 03-aprilie 07
  • Marca:Audi
  • Model:S3 8P
  • Motorizare:2.0TFSI 265cp

Scris 28 aprilie 2007 - 02:48

Twingo, de apreciat gluma ta, dar eu nu ma simt "invechit" pentru ca prefer in cele mai multe cazuri cutia manuala.E chestie de gust - asa ca de aia putem alege fiecare ce ne place din oferta.
  • 0
Audi S3 8P
VW Passat B6

#44 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 28 aprilie 2007 - 04:30

Twingo vrea sa fie modern cu orice pret. Bag mina in foc ca are si un Palm sau iPod sau alta inutilitate de genul asta :).
Twingo, cutia manuala e ca lampile la audio. Nici mama circuitului integrat cu 1 milion de transistori nu atinge performanta si placerea data de o scula cu lampi sau una cu componente discrete cas pe vremea lui bunicu. Diferenta se vede in pret: zeci/sute vs. mii/zeci de mii. Manuala mai are un avantaj: e ieftina.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#45 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 28 aprilie 2007 - 08:03

Vrajitorule,pentru a ,,intelege'' si prefera o cutie automata, trebuie s-o utilizezi cateva mii bune,sa nu zic cel putin un zece mii de kilometri(ii transferi tu in mile! :) ).

Da,manuala este mai ieftina ca achizitie,intretinere,dar asta nu inseamna ca-i mai buna.
Repet,doar la un supersport as prefera manuala(dar nu musai) in rest, n-as medita nici o secunda pentru alegere.

Odata ce ,,intelegi'' cum se comporta automata,o vei folosi cu o mare placere si la parcari ,plus alte manevre.E muuult mai comoda si chiar mai ,,precisa''.

Senzatie ciudata cu automata am trait la plecarea de pe loc cu un Land Cruiser,diesel,deoarece am accelerat mai bine de o treime din cursa pedalei,dupa care a venit acel zgomot de ,,tractoras'',dupa nitel timp incepand a se misca si masina.Acelasi lag,era intalnit si la acceleratii mai bruste,dar ma distra...nefiind cazul de vreo masina cu valente sportive.
Gandeste-te numai la avantajele pe care ti le da automata intr-un trafic foarte aglomerat,cand te deplasezi cate 2-3metri...
plus,daca te plictisesti poti schimba si manual(e un alt manual,dar poti depune nitel efort fizic, de-i musai).

Viitorul e al automatelor.(in sens majoritar).
  • 0

#46 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 28 aprilie 2007 - 08:57

Vezi ca te-am prins ca nu citesti :). Am spus mai sus ca am condus jdemii de mile (si km) cu manuala. Pe diferite masini de diferite feluri, germane, japoneze, americane. Mie nu-mi place. E drept eu nu conduc in Bucuresti. Viitorul... hm, nu stiu. Poate da, poate nu.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#47 DOOM

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 287 Mesaje:
Inregistrat: 03-aprilie 07
  • Marca:Audi
  • Model:S3 8P
  • Motorizare:2.0TFSI 265cp

Scris 28 aprilie 2007 - 11:08

mol...las ca dupa ce calaresti motorul cel nou o perioada o sa apreciezi din nou manuala ( secventiala de la picior - manula de la picior ):)).Apropo felicitari pt A, ca am uitat sa iti zic.
Referitor la lag-ul de la Toyota Land Cruiser...cred ca as fi innebunit sa mi se intample dupa ce ma bag in depasire.Probabil ca viitorul e mai degraba al robotizatelor (DSG & stuff).
Iar pentru orele de superaglomeratie s-a inventat (ca sa ii sustin punctul de vedere lui Twingo) piciorul, inca de pe vremea neanderthalienilor.Sincer e cel mai bun mijloc daca nu ai distante enorme de parcurs.Si totusi daca e distanta mare exista bicicleta...:P - obligatoriu de folosit impreuna cu masca de gaze in oras la noi.

Aceasta postare a fost editata de DOOM: 28 aprilie 2007 - 11:09

  • 0
Audi S3 8P
VW Passat B6

#48 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 29 aprilie 2007 - 09:09

Doom,multumesc.

Pentru mine e foarte clara optiunea,automata(in diversele ei forme mai mult sau mai putin controversate--doar doua pedale care si asa-s prea multe--lene si iar lene).

Pentru un ,,mers'' pe circuit(care,la noi,are sa vina...) cu o Masina ,da,manuala,dar nu musai(acest musai ar fi fost dat de intarzierea schimbarii vitezelor de catre o automata, dar in prezent nu mai este cazul...).

Am zis.
  • 0

#49 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 05 mai 2007 - 09:51

Manuala , cred ca are o fiabilitate mai mare, este mai ieftin de intretinut, este mai ieftina la cumparare, impreuna cu ambreiajul te face sa simti masina.
  • 0

#50 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 05 mai 2007 - 11:05

Aia cu fiabilitate si intretinerea e discutabila. Ambreiajul e consumabilk, schimbi unul probabil pe viata masinii (daca nu mai multe) si costa suficienti bani (4-600$), socxurile in transmisie si motor clar sint mult mai mari la manuala. Automata nu are nevoie de nici o o intretinere, decit sa-i schimbi/completezi lichidul ala, schimbarile sint mult mai "dulci", motorul merge la turatii mai mici, tine mai mult. Socuyri si forte mari in motor nu pot fi.
Singura chestie e daca ti se strica cutia in afara garantiei... atunci automata costa binisor.
  • 0
Salam. Florin Salam.




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi