Transmisia automata sau manuala
#126
Scris 07 august 2010 - 07:49
#127
Scris 07 august 2010 - 11:25
p.s.: e un topic despre diverse tipuri de cutii automate, poate detaliezi acolo.
#128
Scris 07 august 2010 - 11:51
epoca pilotajului artistic pe sosele a cam apus la mine...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#129
Scris 12 august 2010 - 11:54
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#130
Scris 12 august 2010 - 12:09
la o masina aspirata benzina 1.6 nu stiu citi ar vrea automata sau nu, din diferite motive (procent pret cutie automata in valoarea totala a masinii, efect al automatei asupra performantelor, avind in vedere ca pe o masina mai ieftina nu gasesti neaparat automatele cele mai moderne etc.)
Eu nu stiu ce sa zic, m-am dat niste mii de km recent prin tara si prin Ungaria cu bimmer-ul, am retrogradat la greu de ma durea mina, dar cred totusi ca apreciez mai mult cutia manuala cu posibilitatea ei de a controla foarte clar in ce treapta si turatie te afli - important la motorul meu unde dupa 4000 rpm masina se misca cu totul alfel. Probabil daca aveam 335i statea altfel treaba. E drept ca nu am condus prea multa vreme o masina cu automata, sau daca am condus, am lasat-o in full automat (fie D fie S) fara sa ma joc prea mult cu padelele sau cu portul +/- (logica mea nu reuseste inca sa se muleze prea bine pe operarea manuala a treptelor la o cutie automata ).
in visele mele, si eu as vrea o automata in viitor.
epoca pilotajului artistic pe sosele a cam apus la mine...
si la tine? totusi tu esti mai tinar ca mine...
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#131
Scris 12 august 2010 - 12:10
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#132
Scris 12 august 2010 - 12:21
#133
Scris 12 august 2010 - 12:29
@alex: depasesti intr-a 5-a daca faci depasirea cu viteza doar putin mai mare decit cea de dinainte de depasire, nu? Eu la bimmer-ul meu uneori retrogradez si in a 2-a inainte de depasire A 2-a si a 3-a sunt de baza la depasiri. Cine are manuala (cel putin benzina) si vrea sa depaseasca usor fara sa retrogradeze, nu intelege fenomenul. La automata, apesi pedala la fund si iti retrogradeaza kickdown-ul.
Bottom line e ca probabil mi-ar placea si mie o automata, dar pe o masina f puternica, cu motor mare, si cu conditia sa ii pot intelege si asimila modul de actionare manuala (+/-) a treptelor.
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#134
Scris 12 august 2010 - 12:35
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#135
Scris 12 august 2010 - 12:38
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#136
Scris 12 august 2010 - 12:53
Drumurile noastre sunt gândite pt. un trafic lejer, uşor. Drumurile lor (pornind din Ungaria) au fost făcute cu ceva mai mult cap. Spre exemplu în Franţa pe drum de munte virajat puteam să menţin 110, maşina era lipită de asfalt, erau gândite fizic şi geometric. La noi mori în primul viraj.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#137
Scris 12 august 2010 - 01:52
EDIT ( ma rog, e MULT spus "a merge" )
Aceasta postare a fost editata de ska: 12 august 2010 - 01:54
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#138
Scris 12 august 2010 - 02:10
#139
Scris 12 august 2010 - 03:42
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#140
Scris 12 august 2010 - 04:48
#141
Scris 15 august 2010 - 11:34
În timp se mai schimbă şi tehnologia şi percepţiile. Eu numai automată aş vrea acum.
ce spuneai in 2007 pe vwforum
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#142
Scris 15 august 2010 - 11:57
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#143
Scris 16 august 2010 - 05:52
Si culmea, cei mai multi confunda DSG-ul cu o cutie automata !
Aceasta postare a fost editata de Relu: 16 august 2010 - 07:29
#144
Scris 16 august 2010 - 07:49
@alex: depasesti intr-a 5-a daca faci depasirea cu viteza doar putin mai mare decit cea de dinainte de depasire, nu? Eu la bimmer-ul meu uneori retrogradez si in a 2-a inainte de depasire A 2-a si a 3-a sunt de baza la depasiri. Cine are manuala (cel putin benzina) si vrea sa depaseasca usor fara sa retrogradeze, nu intelege fenomenul. La automata, apesi pedala la fund si iti retrogradeaza kickdown-ul
bre Frank am testat si eu depasirea cu a 2-a cum naiba le faci ca se termina destul de repejor a 2-a la mine (undeva pe la 90-95) ma rog acum si cu sprint booster sare destul de repede in ture
#145
Scris 16 august 2010 - 01:24
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#146
Scris 16 august 2010 - 10:49
Mai trist e ca nici cei care vand asa ceva nu stiu sa faca diferenta... Am avut experiente cu cativa agenti de vanzari de pe la diverse dealershipuri VAG...Si culmea, cei mai multi confunda DSG-ul cu o cutie automata !
Am condus azi un Santa Fe Diesel + automata si sincer nu mi-a placut deloc, ma simteam ca intr-un joc, deloc legat de masina (e drept ca nici handeiu respectiv nu e deloc pe gustul meu)
#147
Scris 17 august 2010 - 05:16
Da. E oarecum scos din contextul istoric. Trebuie puse toate posturile pe această temă.
Iniţial nici motorina nu-mi plăcea, dar drumul te învaţă.
Iniţial nici automata nu mă atrăgea şi dacă X3-ul meu ar fi fost cu mauală, sigur alegeam acea versiune.
Sunt prejudecăţi pe care le are toată lumea. Uneori te mai schimbi, dacă ai ocazia, alteori mori cu ele, convins fiind că ai dreptate. Un drum, o plimbare, nu-s suficiente. Uneori chiar şi după mai mult timp poţi să nu înţelegi nimic din ele.
Tipul cu DSG are dreptate. Am spus fix la fel după ce am mers cu DSG (şi asta era cu mult înainte să iau X3-ul). DSG are altă problemă decât faptul că stă la ture mici şi că trebuie să gândească retrogradarea. Pt. că sunt de fapt 2 cutii, nu poate retrograda câte 2 trepte, nu mai reţin, parcă sunt puse 1-3-5/2-4-6, din 5 nu poate da direct 3, fiind pe acelaşi ax, cred că am pus pe aici pe undeva partea teoretică. Mai sunt şi alte aspecte. E departe de a fi soluţia perfectă, dar se îmbunătăţeşte permanent prin diverse metode. De ex este adaptat softul motorului. La Evo X cu DSG există modul SS (Super Sport) care ţine maşina mereu este 5k rpm şi în treapta potrivită. Motorul nefiind foarte elastic (chiar şi cu twinscroll), aşa au ales ei să rezolve problema. Şi cu o plajă utilă foarte mică pt. o benzină, tot scoate timp extrem de buni. Pe circuit ba chiar peste manuală. Iar acum că poţi upgrada DSG-ul să ţină până la 500 de cai (nu mai ştiu ce cuplu dau aia în state în general, pt. că din ce am citit e adaptat individual pt. fiecare maşină), a mai rămas plecarea de pe loc, mai lentă la DSG.
Depăşirea nu e o problemă, ai câteva soluţii. Accelerezi mai devreme cu timpul necesar pt. a răspunde. Te asiguri din manual că eşti în treapta potrivită numai pt. acea depăşire. Eu la început treceam pe SD şi retrogradam manual, acum folosesc diverse metode, depinde cum îmi vine. Mai pot face ceva, apăs mai tare pedala de acceleraţie o dată chiar şi în coloană, maşina nu ştie exact ce vreau şi o ţine turată câteva secunde. Aşa poţi depăşi în treapta potrivită fără să dai din mâini, dacă e aşa de greu să o faci. La un drum probabil pe aplic pe toate, pt. diversitate.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#148
Scris 17 august 2010 - 08:08
daily use, ish dont sinc so.
am impresia, dar nu sunt sigur, ar trebui sa verific daca voi mai avea ocazia, la DSG cu comenzi pe volan, daca esti sa zicem la 70kmh intr-a 6a sau in cat o tine, daca tii de clapeta - vreo 1-2 sec, retrogradeaza automat in treapta optima ( chiar si 2 trepte ). repet, s-ar putea sa vb prostii, dar parca asa imi amintesc.
oricum, mie mi s-a parut super ok DSG-ul.
daca vrei depasiri din scurt, o tii in S si s-a rezolvat.
in S o tine la turatia de cuplu tot timpul, la frana retrogradeaza automat, iar la kickdown parca are timpi mai buni de schimbat in jos.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#149
Scris 17 august 2010 - 10:27
Nu mai ştiu dacă Aercurat mai are materialul, eu l-am pierdut, cu explicaţii tehnice pt. automate. Parcă şi alex l-a primit, că şi el era pasionat de aşa ceva.
Aceasta postare a fost editata de cata69: 17 august 2010 - 10:30
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#150
Scris 19 august 2010 - 08:52
In paralel, o cutie automata cam are un ambreiaj care blocheaza angrenajele planetare pentru fiecare viteza, de unde si viteza constanta de schimb si mai ales indiferenta la ce viteza se selecteaza plus avantajul nivelarii socurilor facuta de convertizorul de cuplu.
ACrew style
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi