Salt la continut


Fotografie
* * * * * 1 Voturi

Transmisia automata sau manuala


  • Please log in to reply
151 replies to this topic

Poll: Ce preferati? (62 membri au votat)

Ce preferati?

  1. automata (28 voturi [45.16%])

    Procentaj din vot: 45.16%

  2. manuala (34 voturi [54.84%])

    Procentaj din vot: 54.84%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#126 rares_dan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 730 Mesaje:
Inregistrat: 12-mai 03
  • Location:Cluj-Napoca
  • Marca:RENAULT
  • Model:Koleos 2017
  • Motorizare:2.0dCi 175 CVT

Scris 07 august 2010 - 07:49

Eu am automata acasa, mai nou si la firma ma dau tot cu automata insa ma mananca rau dupa 2-3 drumuri lungi in asa ceva. Si nici modul manual pe care il au ambele masini(una inclusiv cu comanda la volan) nu substituie o transmisie manuala. E drept, in oras iti scoti palaria in fata unei transmisiii automate.
  • 0

#127 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 07 august 2010 - 11:25

Oare un dsg (sau similar) ti-ar fi lasat o alta impresie ?

p.s.: e un topic despre diverse tipuri de cutii automate, poate detaliezi acolo.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#128 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 07 august 2010 - 11:51

in visele mele, si eu as vrea o automata in viitor.
epoca pilotajului artistic pe sosele a cam apus la mine...
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#129 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 12 august 2010 - 11:54

În timp se mai schimbă şi tehnologia şi percepţiile. Eu numai automată aş vrea acum.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#130 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 12 august 2010 - 12:09

ai vrea numai automata pentru ca ai o masina scumpa, foarte puternica si o cutie automata foarte moderna.

la o masina aspirata benzina 1.6 nu stiu citi ar vrea automata sau nu, din diferite motive (procent pret cutie automata in valoarea totala a masinii, efect al automatei asupra performantelor, avind in vedere ca pe o masina mai ieftina nu gasesti neaparat automatele cele mai moderne etc.)

Eu nu stiu ce sa zic, m-am dat niste mii de km recent prin tara si prin Ungaria cu bimmer-ul, am retrogradat la greu de ma durea mina, dar cred totusi ca apreciez mai mult cutia manuala cu posibilitatea ei de a controla foarte clar in ce treapta si turatie te afli - important la motorul meu unde dupa 4000 rpm masina se misca cu totul alfel. Probabil daca aveam 335i statea altfel treaba. E drept ca nu am condus prea multa vreme o masina cu automata, sau daca am condus, am lasat-o in full automat (fie D fie S) fara sa ma joc prea mult cu padelele sau cu portul +/- (logica mea nu reuseste inca sa se muleze prea bine pe operarea manuala a treptelor la o cutie automata :wacko: ).

in visele mele, si eu as vrea o automata in viitor.
epoca pilotajului artistic pe sosele a cam apus la mine...


si la tine? :( totusi tu esti mai tinar ca mine...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#131 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 12 august 2010 - 12:10

Prefer să merg mai încet, decât să mai frec des la schimbător. Plus multe situaţii când automata (plus alte sisteme ce mai sunt pe acolo) s-a dovedit o plăcere.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#132 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 12 august 2010 - 12:21

cum zice si Frank depinde de motor,bine depinde si de stilul de condus si cat de mult de grabesti,cu BMW-ul am momente in care depasesc lejer in a 5-a fara sa mai retrogradez si momente in care retrogradez in a 3-a ,cum am zis depinde cat de mult ma grabesc pe de alta parte si motorul suna frumos la 5-6000 ture :wacko:
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#133 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 12 august 2010 - 12:29

@cata: ca tu si mergi incet, intr-adevar...

@alex: depasesti intr-a 5-a daca faci depasirea cu viteza doar putin mai mare decit cea de dinainte de depasire, nu? Eu la bimmer-ul meu uneori retrogradez si in a 2-a inainte de depasire :wacko: A 2-a si a 3-a sunt de baza la depasiri. Cine are manuala (cel putin benzina) si vrea sa depaseasca usor fara sa retrogradeze, nu intelege fenomenul. La automata, apesi pedala la fund si iti retrogradeaza kickdown-ul.

Bottom line e ca probabil mi-ar placea si mie o automata, dar pe o masina f puternica, cu motor mare, si cu conditia sa ii pot intelege si asimila modul de actionare manuala (+/-) a treptelor.
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#134 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 12 august 2010 - 12:35

Să ştii că merg mai încet în ultimii ani. Semnificativ mai încet.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#135 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 12 august 2010 - 12:38

maturizare? trezirea instinctului de conservare? si eu merg mult mai incet, ba chiar nu imi vine sa cred cit de tare mergeam o data (cind faceam Bucuresti-Cluj in 4 ore jumate...) episodul de la Intorsura-Brasov cred ca m-a influentat mult
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#136 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 12 august 2010 - 12:53

Eu aş putea să merg mai tare şi chiar şi pe drumurile astea în condiţii de relativă siguranţă (adică fără mai mult de 1-2 situaţii în care să mor), dar nivelul de oboseală e deja prea mare.

Drumurile noastre sunt gândite pt. un trafic lejer, uşor. Drumurile lor (pornind din Ungaria) au fost făcute cu ceva mai mult cap. Spre exemplu în Franţa pe drum de munte virajat puteam să menţin 110, maşina era lipită de asfalt, erau gândite fizic şi geometric. La noi mori în primul viraj.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#137 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 12 august 2010 - 01:52

drumurile noastre sunt facute pentru a merge incet si a admira peisajul :wacko:

EDIT ( ma rog, e MULT spus "a merge" ) :(

Aceasta postare a fost editata de ska: 12 august 2010 - 01:54

  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#138 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 12 august 2010 - 02:10

O cutie automata n-are ce cauta decit pe masinile puternice, sau pe orice masina la mersul exclusiv urban. Adica, in ultimul caz, pentru "deplasare" :)
  • 0

#139 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 12 august 2010 - 03:42

În Franţa m-am dat într-un simulator de F1, evident cu automată pe volan. E o diferenţă enormă între modul cum răspundea simulatorul la retrogradări şi orice automată de maşină normală. La noi se pune problema confort în primul rând vs. o presupusă sportivitate, că nu orice cutie manuală este etajată bine.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#140 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 12 august 2010 - 04:48

Io sunt pentru automata,simbata am resetat cutia iarasi la bideu,prima oara am facut procedura cu urcat si coborit la 2500 cu fiecare treapta,dar de data asta am pus-o sa invete dupa stilul meu de mers,dupa care pusa pe parcare timp de 10 min sa memoreze.Primele urmari,consumul a scazut binisor(in curind il caut pe oaspete sa cumpar pipete :) )si nu mai smuceste deloc.....mai explicit,e greu sa simti cind schimba acum..
  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#141 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 15 august 2010 - 11:34

În timp se mai schimbă şi tehnologia şi percepţiile. Eu numai automată aş vrea acum.


ce spuneai in 2007 pe vwforum :rolleyes:
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#142 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 15 august 2010 - 11:57

Seems to me this guy has a point...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#143 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 16 august 2010 - 05:52

Seems to me this guy has a point...




Si culmea, cei mai multi confunda DSG-ul cu o cutie automata !

Aceasta postare a fost editata de Relu: 16 august 2010 - 07:29

  • 0

#144 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 16 august 2010 - 07:49

nu cred ca DSG e automata...ce are Cata e automata,ar mai fi SMG-ul de pe M3 care intra oarecum in aceasi categorie cu DSG.Cat despre topic ,totul e de obisnuinta cred ca as putea sa ma obisnuiesc si cu automata.

@alex: depasesti intr-a 5-a daca faci depasirea cu viteza doar putin mai mare decit cea de dinainte de depasire, nu? Eu la bimmer-ul meu uneori retrogradez si in a 2-a inainte de depasire A 2-a si a 3-a sunt de baza la depasiri. Cine are manuala (cel putin benzina) si vrea sa depaseasca usor fara sa retrogradeze, nu intelege fenomenul. La automata, apesi pedala la fund si iti retrogradeaza kickdown-ul

bre Frank am testat si eu depasirea cu a 2-a cum naiba le faci ca se termina destul de repejor a 2-a la mine :wub: (undeva pe la 90-95) ma rog acum si cu sprint booster sare destul de repede in ture :rolleyes:
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#145 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 16 august 2010 - 01:24

mai, ce sa zic, depasirea in a 2-a e numai daca trebuie sa pornesc destul de repede din spatele unui camion, a unei dacii papuc etc, adica de la viteza destul de mica... si nu se termina prea repede, ca poate sa mearga masina pina la 7000 rpm, si tisneste ca din prastie...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#146 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 16 august 2010 - 10:49

Si culmea, cei mai multi confunda DSG-ul cu o cutie automata !

Mai trist e ca nici cei care vand asa ceva nu stiu sa faca diferenta... Am avut experiente cu cativa agenti de vanzari de pe la diverse dealershipuri VAG...

Am condus azi un Santa Fe Diesel + automata si sincer nu mi-a placut deloc, ma simteam ca intr-un joc, deloc legat de masina (e drept ca nici handeiu respectiv nu e deloc pe gustul meu)
  • 0

#147 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 17 august 2010 - 05:16

ce spuneai in 2007 pe vwforum :)



Seems to me this guy has a point...


Da. E oarecum scos din contextul istoric. Trebuie puse toate posturile pe această temă.

Iniţial nici motorina nu-mi plăcea, dar drumul te învaţă.
Iniţial nici automata nu mă atrăgea şi dacă X3-ul meu ar fi fost cu mauală, sigur alegeam acea versiune.

Sunt prejudecăţi pe care le are toată lumea. Uneori te mai schimbi, dacă ai ocazia, alteori mori cu ele, convins fiind că ai dreptate. Un drum, o plimbare, nu-s suficiente. Uneori chiar şi după mai mult timp poţi să nu înţelegi nimic din ele.

Tipul cu DSG are dreptate. Am spus fix la fel după ce am mers cu DSG (şi asta era cu mult înainte să iau X3-ul). DSG are altă problemă decât faptul că stă la ture mici şi că trebuie să gândească retrogradarea. Pt. că sunt de fapt 2 cutii, nu poate retrograda câte 2 trepte, nu mai reţin, parcă sunt puse 1-3-5/2-4-6, din 5 nu poate da direct 3, fiind pe acelaşi ax, cred că am pus pe aici pe undeva partea teoretică. Mai sunt şi alte aspecte. E departe de a fi soluţia perfectă, dar se îmbunătăţeşte permanent prin diverse metode. De ex este adaptat softul motorului. La Evo X cu DSG există modul SS (Super Sport) care ţine maşina mereu este 5k rpm şi în treapta potrivită. Motorul nefiind foarte elastic (chiar şi cu twinscroll), aşa au ales ei să rezolve problema. Şi cu o plajă utilă foarte mică pt. o benzină, tot scoate timp extrem de buni. Pe circuit ba chiar peste manuală. Iar acum că poţi upgrada DSG-ul să ţină până la 500 de cai (nu mai ştiu ce cuplu dau aia în state în general, pt. că din ce am citit e adaptat individual pt. fiecare maşină), a mai rămas plecarea de pe loc, mai lentă la DSG.


Depăşirea nu e o problemă, ai câteva soluţii. Accelerezi mai devreme cu timpul necesar pt. a răspunde. Te asiguri din manual că eşti în treapta potrivită numai pt. acea depăşire. Eu la început treceam pe SD şi retrogradam manual, acum folosesc diverse metode, depinde cum îmi vine. Mai pot face ceva, apăs mai tare pedala de acceleraţie o dată chiar şi în coloană, maşina nu ştie exact ce vreau şi o ţine turată câteva secunde. Aşa poţi depăşi în treapta potrivită fără să dai din mâini, dacă e aşa de greu să o faci. La un drum probabil pe aplic pe toate, pt. diversitate.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#148 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 17 august 2010 - 08:08

pe circuit e bine s-o tii la 5k rpm.
daily use, ish dont sinc so.

am impresia, dar nu sunt sigur, ar trebui sa verific daca voi mai avea ocazia, la DSG cu comenzi pe volan, daca esti sa zicem la 70kmh intr-a 6a sau in cat o tine, daca tii de clapeta - vreo 1-2 sec, retrogradeaza automat in treapta optima ( chiar si 2 trepte ). repet, s-ar putea sa vb prostii, dar parca asa imi amintesc.

oricum, mie mi s-a parut super ok DSG-ul.
daca vrei depasiri din scurt, o tii in S si s-a rezolvat.
in S o tine la turatia de cuplu tot timpul, la frana retrogradeaza automat, iar la kickdown parca are timpi mai buni de schimbat in jos.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#149 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 17 august 2010 - 10:27

N-am spus că nu retrogradează 2 trepte, ci că ea gândeşte 5-4-3, chiar dacă tu nu sesizezi asta, ci doar timp. Pe când la accelerare treptele sunt consecutive şi soluţia tehnică este exploatată la maxim. Motiv pt care şi schimbă foarte repede.

Nu mai ştiu dacă Aercurat mai are materialul, eu l-am pierdut, cu explicaţii tehnice pt. automate. Parcă şi alex l-a primit, că şi el era pasionat de aşa ceva.

Aceasta postare a fost editata de cata69: 17 august 2010 - 10:30

  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#150 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 19 august 2010 - 08:52

DSG are un algoritm de predictie care functie de anumite informatii "preselecteaza" (esential) treapta de viteza de care banuieste ea ca va fi nevoie. Dar ca orice predictie are si rateuri (ginditi-va la "cache miss" de la procesoare), in momentul ala, ea devine o amarita de cutie cu ambreiaj automat, gen Fiat/Citroen, unde actuatorii nu sint cei mai rapizi din lume si trece un anume timp cam x10, x100 mai mare decit in mod normal. De exemplu din 6 in 2 are nevoie cam de ~1.2secunde, o eternitate comparat cu alea 8-40ms pentru o schimbare prevazuta corect. Solutia este usoara in modul manual si anume chestia aia numita la McLaren MP12ABCD324XYZsa38ma97513pis329pe31321denumirea02121lor "precog", tragi de padela si indici cutiei cam ce treapta ai vrea pentru curba asta de pe circuit, ea preselecteaza treapta aia si cind ai nevoie, tragi complet de padela si se realizeaza schimbul de viteza. Pentru performanta pura, nu stiu cit de dezavantajoasa este chestia asta, daca esti in 6 si frinezi blana pentru o curba de 2, presupun ca frinezi oricum mai mult timp decit alea 1,2sec.

In paralel, o cutie automata cam are un ambreiaj care blocheaza angrenajele planetare pentru fiecare viteza, de unde si viteza constanta de schimb si mai ales indiferenta la ce viteza se selecteaza plus avantajul nivelarii socurilor facuta de convertizorul de cuplu.
  • 0
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi