Dany, prietenul meu are Q7 cu motorul de 3.0 litri, deci are cilindreea un pic mai mica decat la mine (3,2 L). L-a incantat ideea ca Audi are vreo 233 CP parca fata de 160 cat are Pajero meu cu cutie manuala. L-am provocat la o competitie in panta pentru ca stiam ca diferenta de putere devine nesemnificatica, in aceasta situatie cuplul devine important, cuplu care are o valoare apropiata, apoi o manuala in panta folosita cum trebuie face treaba mai buna decat o automata calcata la blana. Ca sa nu mai zic ca motorul meu lucreaza mult mai lejer, e creat sa aibe un regim greu de exploatare. Cumva daca se poate spune am fost mojic, n-a fost o competitie chiar fair dar oricum ne-a aratat ca nu trebuie neaparat sa alegi un motor numai dupa putere. Situatiile de panta de munte pentru soferul mediu sunt cam cele mai nesuferite atunci cand vine vorba de tractiune deci un motor ales cu cap acompaniat de o cutie desteapta face treaba foarte buna, nu trebuie sa ai sute de CP sub fund, ci mai degraba sa-i ai in cap . Ca sa nu mai vorbim de fiabilitate.... din pacate am prea multe cunostiinte apropiate care au BMW-uri cu motoare puternice, cu suspensii active, etc ... care au probleme pe banda rulanta. Multi uita sau nu cunosc ca legile fizicii nu se pot depasi orice ai face, dar din pacate multi producatori fac diverse tertipuri ca sa lase senzatia ca pentru ei nu exista legi. E doar marketing. Putere crescuta la un motor de aceeasi capacitate inseamna fiabilitate mai redusa. Dar na, in zilele noastre multi cu masini scumpe isi permit sa le schimbe la 3 ani daca nu si mai des, deci nici un interes ca masina respectiva sa reziste in bune conditii mai mult de 5 ani.
Revenind la topic, nu merita deloc optionale multe pe o masina, sunt prea scumpe. Un GPS la producatorul chinez costa cam 100 $ si iti este tie vandut pe masina cu 3.000 euro. La fel si la aerul conditionat. Cu 1.000 euro poti cumpara un ditamai aerul conditionat cat masina cu care racesti 2, 3 apartamente. intotdeauna cand am vrut sa cumpar o masina vanzatorul a incercat sa-mi vanda el cea mai scumpa masina. La Poesche Cayenne, la Mercedes ML, la BMWX5 nici n-au vrut sa auda ca as dori sa cumpar o masina mai cheala. Masinile plecau de pe la 45.000 euro fara TVA si imi spuneau ca nu-mi vand una daca nu costa minim 60.000 euro CIP. Cand le-am spus ca nu sunt snob si ca vreau doar masina nu si televizoarele din ea, ca daca vreau asa ceva ma duc la Sony sa-mi iau o ditamai plasma cu aceeasi bani, toti mi-au dat cu flit. Astia vand asemenea masini exclusiv manelistilor si fotbalistilor, oamenilor care fac rost de bani usor si ii arunca la fel de usor. Poate de aceea asemenea masini le intalnim aproape exclusiv la astfel de specimene umane, e si vina vanzatorilor.
Nu va lasati pacaliti de vanzatori cum ca fara nu stiu ce optionala nu poti sa mergi pe strada cu masina, dar in schimb de roata de rezerva nu mai ai nevoie Cand i-am intrebat de roata de rezerva imi spuneau ca ce nevoie am de ea, bag o spuma si gata roata e ca noua , ce tampiti....
Cand configurati o masina plecati de la baza si puneti pe ea doar ce vreti voi chiar daca o sa asteptati masina mai mult timp.
Interesante povestile tale...
Nu contest ca nu te-a luat cel cu Q7 dar cred ca acest lucru se poate pune pe seama soferului si cel mult a cutiei automate. In sensul in care probabil nu era setata pe programul sport, era probabil in D si schimba prea repede vitezele astfel ca a pierdut din demarajul necesar in panta.Plus o automatica de la VAG are si un mod manual de functionare deci...nu trebuia sa aiba complexe cel cu Q7.
Legat de masina premium de minim 60000 euro ...ar trebui sa spui exact unde ai incercat sa cumperi si ti s-a impus asta. In principiu un agent de vanzari e interesat sa pui optionale cat mai multe pentru ca ii creste implicit comisionul dar nu am auzit sa iti bage cineva mana in buzunar cand e vorba de optionale.
Tare ma tem ca te-ai descurajat singur dintr-un motiv oarecare daca ai renuntat la Cayenne (!), ML, X5 pentru un Pajero...
Parca inainte aveai un Opel Vectra 1.6 (sper sa nu ma insel) deci intr-un fel e intuibila inclinatia ta spre masini mai ieftine.
Oricum, te astept cu mai multe relatii.