Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 21 august 2007 - 11:43
Consideratii personale vizavi de VW Passat
#101
Scris 21 august 2007 - 11:42
#102
Scris 21 august 2007 - 12:05
pentru asta trebuie putina minte si respect in trafic, majoritatea cand vad o masina in fata deja li se incinge sangele si trebuie neaparat sa depaseasca pe cel din fata ca sa arate ca e mai barbat decat el, dupa cum spunea si dany_s "o sa se chinue sa urce eu stiu ce panta pe la munte sau o sa aiba probleme in depasirea soferilor de matiz care nu vor sa-l lase sa depaseasca", de parca ala cu matiz e un obstacol si nu e tot sofer care merge pe sosea... dar asa e, depasirea e un scop in sine pentru unii si lor intradevar le trebuie motoare puternice, mie imi ajung 70-80 cai putere maxim din care in mod obisnuit nu folosesc nici 50 dar e bun sa fie 70-80 disponibili cateodata, si daca nu poti sa conduci in siguranta cu aceasta putere inseamna ca mai bine stai acasa ca sa nu fii pericol pentru ceilalti
Sandule cred ca e cel mai bun post al tau, bine gandit. O discutie asemanatoare am avut-o cu un prieten care si-a luat Audi Q7. L-am intrebat de ce a ales Q7 si nu noul Pajero de care am eu. Ma asteptam sa-mi spuna ca din cauza confortului si a imaginii in fata lumii..... dar el mi-a raspuns foarte transant: "am ales Q7 pentru ca are putere mai mare, sa nu am probleme la cand depasesc pe drumuri de munte". Sambata am fost impreuna la munte si l-am rugat sa ma depaseasca la Comarnic pe Posada, unde sunt 2 benzi la urcare. La ora 6 dimineata cand eram noi acolo circulatia era slaba de tot, deci totul a fost ok, fara probleme. Rezultatul ? Din cele 3 incercari n-a reusit decat la una sa ajunga in dreptul meu , dar n-a avut timp sa ma depaseasca. Nu va zic ce forja a vazut Q7-le , catamai fumul la curuletz, iar la mine nici macar n-a crescut temperatura apei Omul intrigat cu o privire banuitoare zice: "ai bagat motorina cu aditivi speciali". Da de unde zic eu, motorina de la OMV probabil ca si el. S-a convins in sfarsit si el ca puterea nu inseamna mare lucru daca nu privesti lucrurile global, daca nu iei in calcul greutatea masinii , cuplul, pe ce plaja de turatii ai cuplul distribuit, capacitatea cilindrica a motorului, tipul de transmisie folosit si nu in ultimul rand cutia de viteze, de tipul ei, manuala sau automata, care se poate dovedi esentiala, mai ales daca vrei sa te folosesti de impuls Puterea este esentiala doar pe autostrada si ea da viteza, el cu Q7 poate prinde peste 200hm/h , pe cand eu undeva in jurul a 177km/h.
Cand se alege un motor trebuie tinut cont de toti parametrii, asa vei stii ce poti sa faci cu aceea masina. Deasemenea un condus cu cap poate duce la consumuri foarte mici, cum de altfel un condus haotic poate creste consumul exagerat. Intr-o incercare cu masina mea (Pajero 3 usi 2007) am reusit in oras sa scad consumul pe un traseu de 8km cu trafic mediu la o valoare de exceptie : 6,4 litri/suta. AM incercat si varianta inversa, am condus antieconomie reusind sa consum undeva in jurul a 50 litri/suta !!!
Sfatul meu ca si al celorlalti forumisti este sa alegeti motoarele medii, cele mai bune, cu performante decente si fiabilitate buna. Daca ai si un stil de condus ce tine cont de toti parametrii si nu te rezumi doar la ce te-a invatat scoala de soferi cu siguranta ca nu vei fi pus in incurcatura niciodata, nici din punct de vedere al dinamicii, nici atunci cand ne referim la consum. La fel si la gadgeturi, cele utile sunt cele mai bune, n-are rost sa te complici cu lucruri inutile care se pot defecta.
#103
Scris 21 august 2007 - 12:21
pai iau Logan Dci atunci nu?347 litri are portbagajul la Golf pentru mine e sufucient cei 284 de litri de la Fiesta au fost de ajuns pentru bagaje pana acum.
Pentru ca unii au nevoie de spatiu, dar si de siguranta. Logan-ul iti da spatiu, intr-adevar. Dar... Ah, si mai era si confortul... O sa veniti voi la vorbele mele in 10-20 de ani (in functie de varsta fiecaruia )...
P.S. Sandu e tatic. Nu stiu de cata vreme (ca nu ne-a zis). Dar va garantez ca asta i-a schimbat radical modul de gandire inclusiv la volan!
Aceasta postare a fost editata de VIPER: 21 august 2007 - 12:22
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#104
Scris 21 august 2007 - 01:50
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 21 august 2007 - 01:51
#105
Scris 21 august 2007 - 03:53
Alex230Ro - ce as adauga eu la configuratia ta ar fi tapiteria de piele, nu neaparat pt ca mor dupa ea ci pt ca tapiteria standard Interlagos de pe GTI mi se pare de-a dreptul hidoasa + materialul mi se pare tare si da un sentiment de ieftin, mai mult imi place ce e pe un Golf mediu decat porcaria aia, as mai adauga trapa, jantele de 18 si Xenon.
Greierasule - ce motor are respectivul Q7? Daca are 4.2 V8-ul, si nu te-a depasit, e grav! DAR acum depinde si de drum si de cum te-ai comportat tu la volan, ca in acelasi fel unu cu un Trabant pe acelasi drum poate sa nu te lase pe tine sa-l depasesti daca vrea neaparat.
pentru asta trebuie putina minte si respect in trafic, majoritatea cand vad o masina in fata deja li se incinge sangele si trebuie neaparat sa depaseasca pe cel din fata ca sa arate ca e mai barbat decat el, dupa cum spunea si dany_s "o sa se chinue sa urce eu stiu ce panta pe la munte sau o sa aiba probleme in depasirea soferilor de matiz care nu vor sa-l lase sa depaseasca", de parca ala cu matiz e un obstacol si nu e tot sofer care merge pe sosea... dar asa e, depasirea e un scop in sine pentru unii si lor intradevar le trebuie motoare puternice, mie imi ajung 70-80 cai putere maxim din care in mod obisnuit nu folosesc nici 50 dar e bun sa fie 70-80 disponibili cateodata, si daca nu poti sa conduci in siguranta cu aceasta putere inseamna ca mai bine stai acasa ca sa nu fii pericol pentru ceilalti
daca incerci sa ma caracterizezi ca facand parte dintre aia carora li se urca sangele la cap daca au pe cineva in fata, te inseli amarnic. DIn contra, in general, cei care sunt asa bataiosi pe sosea sunt cei cu masini mici si slabe care nu stiu de ce dar vor sa demonstreze ca "si ei pot" si pe care sincer ii las sa se duca la treaba lor, asta dupa ce ma apuca putin rasul de cum se agita. Dar, imi place sa stiu ca daca dau de un astfel de caracter pe care daca incerc sa-l depasesc absolut normal si lui ii se trezeste mandria in el si accelereaza ca sa nu ma lase sa merg la treaba mea linistit ci doar ca sa ma atate, atunci stiu ca n-am probleme, daca vreau, sa-l depasesc. Poate tu in cei 10 ani de condus nu te-ai lovit de astfel de personaje, eu m-am lovit, de multe ori, si da e enervant sa stii ca unu incearca sa te bage in mormant prin astfel de actiuni puerile, si m-am lovit peste tot inclusiv in Romania de multe ori.
In legatura cu panta, am perfecta dreptate si iarasi zic din experienta. Nu toate autostrazile trec prin campie. Unele sunt printre munti,si chiar daca drumul e relativ drept, exista multe pante grele si nu-mi place sa incurc traficul asa cum nu-mi place ca traficul sa fie incurcat de altii. Si din pacate asta se intampla cand mai intra unu cu eu stiu ce masina de 100-120 cp pe banda de viteza, in panta, si bineinteles ca nu poate s-o urce la viteze normale de autostrada (adica 120) se se face ditamai coada de masini ca el merge cu 90(si in scadere) pe banda de viteza. Poate ca respectivul ar putea urca si el ca restul lumii, insa ar trebui sa scoata untul din motorasul respectiv si majoritatea nu vor face asta, prefera sa-i deranjeze pe ailalti. SI intr-un fel inteleg, pt ca am calatorit si eu intr-o astfel de situatie, cu o Honda Civic de 106 cp, si pe respectivele pante masina isi dadea duhu, mai ales ca eram 5 inauntru. Din pacate ca sa poata urca cu 110 a trebuit tinuta aproape de linia rosie si sincer, n-a fost prea placut inauntru treaba asta avand in vedere ca era un zgomot infiorator + trepidatii samd.
Daca pe strazile montane din Romania e mai greu pt ca sunt inguste si curbele vin repede, acolo chiar mai mult, iti trebuie o masina cat mai puternica sa treci de camioane, tractoare, tico-uri care merg cu 30-40 ca mai mult n-au cum.
#106
Scris 21 august 2007 - 03:59
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#107
Scris 21 august 2007 - 04:09
si ce povestesti tu de hoda civic aia tinuta la rosu, e in parte normal pt. ca e un motor pe benzina care trebuie turat si pe de alta parte e un motor honda care trebuie turat, eu urc cu tdi-ul meu pante foarte abrupte cu viteze mari, 120km/h la deal e viteza foarte lejera pentru 1.9tdi, dar repet, nu e panarama de motor honda pe benzina care trebuie tinut la red line sa arate putina viata, asa ca nu te mai lua dupa toate porcariile ca etalon
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 21 august 2007 - 04:13
#108
Scris 21 august 2007 - 04:51
Eu am mers cu ambele si vectra A si Astra G si Vectra mi s-a parut clar mai comfortabila pt ca: spatiu mai mare la picioare si in fata si in spate, scaunele si bancheta mai mari, profilate mai bine, tapiterie mai buna calitativ si mai moale, suspensie mai comfortabila la Vectra, rigida la Astra. Insonorizarea o idee mai buna la Vectra.
Cat despre cum merge tdi-ul in pante....o sa incerc cu prima ocazie sa-i imprumut Jetta cumnatului ca s-o iau pe un drum de munte si sa vad cum se comporta.
Aceasta postare a fost editata de dany_s: 21 august 2007 - 04:52
#109
Scris 21 august 2007 - 07:37
Eu d ela o masina cu pretul asta in $ (nu euro) si care mai e si nepremium astept, safiu sincer 6 cilindri si in jur de 300CP + dotari semnificative, pentru ca deja oferta de masini PREMIUM de 300CP in jurul banilor astora nu e de neglijat. OK, 200 sint suficienti dar nu stiu ce mi s-ar putea asa oferi interesant de suta aia lipsa. Sub 200 pur si simplu nu avem ce discuta.
Comparatia aici se reduce intre a avea un corp de batrin de 75 de ani foarte bine imbracat (foarte bine inseamna cu de toate, nu luxos, pentru ca interiorul de passat nu e luxuos ci plin de "lemn" de plastic ieftin indiferent ce dotari ii bagi) sau un corp de atlet de 20 de ani decent imbracat. Daca vine zina maseluta si va intreaba ce vreti, ce alegeti? Sandu o sa zica "da eu oricum nu fac jogging, nu alerg, nu joc baschet, ce-mi trebuie corp de atlet"?
@Viper: nu numai in Romania dar peste tot sint drumuri inguste cu 2 benzi, drumuri de munte, tiruri de depasit, portiuni de depasit limitate. Chiar si pe autostrada nu vrei sa ai un tir care schimba peste tine ca tu erai in unghiul lui mort. Nu mai spun intrarea in autsotrada unde ai o distanta uneori foarte mica in care trebuie sa ajungi la viteza traficului.
Iar daca aparent vezi ca ai o multime de loc disponibil nu poti sa bagi mina in foc ca nu apare o motocicleta cu 250kmh careai i-ai calculat distanta gresit - se intimpla foarte des sa calculezi distanta prost la motociclete- sau un bezmetic de pe un drum lateral din stinga care iese in fata ta in kilometrul ala in care tot depasesti. Ideea este sa minimizezi timpul pe care il stai pe banda ailalta sau in punctele nesigure. Lipsa de cuplu pe mine nu ma deranjeaza atita vreme cit pot retrograda, dar nu neg rolul lui in confort. Un motor de 4L care se invirte ca bezmeticul la 5000 rpm sa-i sara pistoanele ca sa te duca cu viteze de autobahn, sau chiar la 4000 cu viteza legala in Romania nu se compara cu unul care se invirte mai putin si e mai echilibrat. Mereu o sa fie situatii in care ai fi putut efectua o depasire in siguranta cu putere mai mare dar la putere mica nu mai e asa sigur, si atunci unii se avinta si dau de dracu uneori, altii ca tine asteapta calmi... dar asteptarea asta te poate frustra la un moment dat cind ai de mers citeva ore in spatele unei basculante care se tiriie pe un drm de munte cu 50kmh. Nu vad cum e confortul aici.
N-am nici o problema cu motoarele mici, ele pot fi conduse prudent si in siguranta, dar nu la banii astia...
#110
Scris 21 august 2007 - 09:26
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#111
Scris 21 august 2007 - 09:42
VW Passat B6
#112
Scris 21 august 2007 - 10:07
#113
Scris 22 august 2007 - 12:21
N-are treaba ca e diesel sau benzinar, daca te uiti la cifre cuplul la roti e tot acolo. La motor e mai mare la diesel dar cutia e mai lunga. Diferenta e ca la diesel pleaca de la turatii mici, ori asta e intradevar folositor daca vrei sa pleci de pe loc in deal. Dar o data ce esti in mers si ai ajuns la turatii decente nu mai e diferenta intre ele, numai puterea mai conteaza. Faptul ca dieselul merge la 4000 rpm nu insemna ca nu gifiie, ca are linia rosie mai jos. Ce a spus Dany cu mersul la munte e perfect adevarat, sa mai vezi si daca sint 3000m altitudine.Ca daca are CP aia si e Diesel, nu are nici o jena sa urce panta vioi!
#114
Scris 22 august 2007 - 08:14
#115
Scris 22 august 2007 - 09:13
#116
Scris 22 august 2007 - 09:21
1. benzina 1.6 105CP: la 120km/h eram pe la 3500rpm, puterea maxima fiind muuuult mai sus!
2. diesel 2.0 130CP: la 120km/h cred ca sunt pe la 3000rpm, puterea maxima nefiind de loc muuuult mai sus...
Ambele in viteza a 5-a. Ambele cu cutie in 5 viteze.
Deci?
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#117
Scris 22 august 2007 - 09:40
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 22 august 2007 - 09:41
#118
Scris 22 august 2007 - 11:20
Poluarea e in gura tuturor producatorilor si autoritatilor din ziua de azi, ma critica pe mine ca mi-am luat motor de 3.200 cmc si ma pune sa platesc super taxe , dar nu vor sa vada ca ei produc motoare mici supraalimentate care au noxe in realitate la fel de mari ca motorul meu si ca aceste motorase se defecteaza foarte des si trebuie sa le schimbi cu altele noi care pentru a fi produse trebuie se polueaza inzecit daca nu insutit.
Revenind la topic, nu merita deloc optionale multe pe o masina, sunt prea scumpe. Un GPS la producatorul chinez costa cam 100 $ si iti este tie vandut pe masina cu 3.000 euro. La fel si la aerul conditionat. Cu 1.000 euro poti cumpara un ditamai aerul conditionat cat masina cu care racesti 2, 3 apartamente. intotdeauna cand am vrut sa cumpar o masina vanzatorul a incercat sa-mi vanda el cea mai scumpa masina. La Poesche Cayenne, la Mercedes ML, la BMWX5 nici n-au vrut sa auda ca as dori sa cumpar o masina mai cheala. Masinile plecau de pe la 45.000 euro fara TVA si imi spuneau ca nu-mi vand una daca nu costa minim 60.000 euro CIP. Cand le-am spus ca nu sunt snob si ca vreau doar masina nu si televizoarele din ea, ca daca vreau asa ceva ma duc la Sony sa-mi iau o ditamai plasma cu aceeasi bani, toti mi-au dat cu flit. Astia vand asemenea masini exclusiv manelistilor si fotbalistilor, oamenilor care fac rost de bani usor si ii arunca la fel de usor. Poate de aceea asemenea masini le intalnim aproape exclusiv la astfel de specimene umane, e si vina vanzatorilor.
Nu va lasati pacaliti de vanzatori cum ca fara nu stiu ce optionala nu poti sa mergi pe strada cu masina, dar in schimb de roata de rezerva nu mai ai nevoie Cand i-am intrebat de roata de rezerva imi spuneau ca ce nevoie am de ea, bag o spuma si gata roata e ca noua , ce tampiti....
Cand configurati o masina plecati de la baza si puneti pe ea doar ce vreti voi chiar daca o sa asteptati masina mai mult timp.
#119
Scris 22 august 2007 - 10:25
pe de alta parte, cu cat creste viteza, cu atat e mai greu sa te ia, chiar si cu diferenta aia de putere. mi s-a intamplat si mie. doar la plecare de pe loc nu cred sa-i faci fata. insa e o masina ok la drum. nu-mi place si nu mi-as lua ca e prea mare si nu e buna decat sa ruleze cu viteza pe autostrada, in rest nu stiu ce ofera asa special. dar se vand in draci. inclin mai mult spre pajero.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#120
Scris 22 august 2007 - 11:12
VW Passat B6
#121
Scris 22 august 2007 - 11:45
Hai sa o luam altfel: start lansat la deal, de la 20kmh. Aceeas putere, diesel vs. benzina. Daca cutiile de viteze sint la fel de eficiente rezultatul e aproximativ egal. Prin rezultat inteleg viteza maxima, sau timpul in care se ajunge la acea viteza. Scrie in cartea de a 6a de fizica ca P=F*v, cind ai o anumita forta de invins la deal (data de greutatea tangentiala) viteza maxima e limitat de puterea maxima, cuplul nu apare in formula aia.
Viper exemplul tau e greu de evaluat, atita timp cit masinile sint asa diferite. Ce vreau eu sa spun e ca oamenii sint foarte subiectivi despre diesel, ca si ideea ca "trage tare" da cind te uiti la numere nu mai trage asa tare.
Nu contest deloc ca dieselul de 100CP e ceva mai breaz ca benzinarul de 100CP pe aceeasi masina grea. Dar tot jalnic ramine cind te uiti la pret.
Putere crescuta la un motor de aceeasi capacitate inseamna fiabilitate mai redusa.
Asa e numai in teorie. Asta nu explica de ce japonezii fac motoare mici cu putere litrica mare pe masini mai fiabile ca cele americane sau VAG . Acelasi lucru la motociclete. Poate pentru ca o masina nu e facuta numai din N cilindri si N pistoane, un arbore cotit, o axa cu came si niste supape?
Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 22 august 2007 - 11:50
#122
Scris 23 august 2007 - 07:21
cuplu la motor, cuplu la roti, cuplu la bunica, cuplu la sex, lasa-ma cu teoria si ia si condu sa vezi ce lejer urca o masina diesel dealurile la turatii mici, ca eu stiu cum urca una pe benzina cu motor mic si putere mare, adica aproape nu urca, sau urca foarte chinuita, si daca mai pui si greutate, aia pe benzina a murit, aia diesel zice "mai vreau"
ideea e ca passatul 1.9tdi de 105 cai urca dealul MULT MAI USOR si lejer si confortabil decat honda civic de 105 cai benzina, pur si simplu nu se pot compara, la passat tdi urci linistit fara nici o problema, la civic dupa cum spunea si danys, o chinui la turatie maxima si tot nu duce
Aceasta postare a fost editata de VIPER: 23 august 2007 - 08:26
#123
Scris 23 august 2007 - 10:07
Motoarele de motocicleta si cele mici japoneze sunt irelevante. Chiar tu ti-ai dat raspunsul: sunt mici si isi permit turatii ridicate, forta de inertie este muuult mai mica. Motoarele mari din Formula 1 sunt extrem de scumpe si folosesc materiale deosebite, de ex. supapele sunt dintr-un plastic special. Un motor care foloseste materiale normale ca sa fie cat mai ieftin, asa cum sunt cele de pe masinile de serie , cu cat il fortzezi mai mult cu atat ii diminuezi fiabilitatea.
Aceasta postare a fost editata de greierasul: 23 august 2007 - 10:09
#124
Scris 23 august 2007 - 10:27
#125
Scris 23 august 2007 - 11:20
1. P=F*v, fizica de a 6a;
2. Prespunem aceeasi viteza de urcare si aceeasi putere dezvoltata
3. Rezulta F e aceeasi. F e cuplul LA ROATA.
Desi cuplul la benzinare e mai mic LA MOTOR cutia mai scurta face cuplul la roata la fel de mare. Ca la masinile de raliuri, unde cutiile scurte genereaza acceleratii foarte mari. Daca cuplul n-ar fi la fel de mare cum se face ca acceleratiile sint ori in favoarea benzinarelor ori identice? (F=m*a, presupunem aceeasi masa si acceleratie, deci aceeasi forta, acelasi cuplu).
Unde e diferenta? de unde incepe cuplul ala: la diesel de mai jos, la benzina de mai sus. La tractoare, camioane, locomotive trebuie sa pleci de pe loc in sarcina foarte mare, ori la benzina nu poti genera cuplul ala decit mai sus, rezulta ambreiaje afumate. Problema se rezolva partial cu o cutie automata care nu mai are ambreiaj.
Sandule Passatul de 1.9 nu urca cu mult mai bine ca civicul ala. Ar urca CEVA mai bine la aceeasi greutate dar saracu e binisor mai greu.
Oricum ai lua-o, dealuri sau nu, 105CP la 38k sint o afacere proasta.
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi