relu, nu stiu la c ete referi, ca nu aveam nimic cu tine.
cine viseaza ca diesel consuma 3% sunt din aia de oricum schimba foarte lent, apasa acceleratia foarte incet, schimba probabil pe la maxim 2200rpm (ca masina merge si asa, multi din ce stiu eu schimba la 2k) si poate stau sa se si incalzeasca 15 minute in fata blocului, e alt stil de condus. eu cand merg dupa ei, am consumuri extrem de mici si cu subaru. am reusit un 6% piatra neamt parca si bacau cu forester, sub ce zice fabricantul, mers cu 80 constant, exact cat spune el ca e viteza pt consumul cel mai mic de conbustibil. de fapt spune 74, dar exista un decalaj pe bord cred, eu am iau dupa turatie si ce spune motorul, nu merg subturat niciodata.
eu va dau consum real pe parcursul unei ore si jumatate din momentul plecarii de pe loc, circulandu-se bara la bara (ma duc si ma intorc de la munca la ore de maxim varf, dimineata si seara, uneori stau 15 minute la semafor si nu ma misc deloc, pe verde nu reusesc nicioadat sa trec), cu clima pornita am consum undeva la 20%, si se simte la rezervor, ca eu nu ma holbez la consumul afisat, care oricum e pe medie. daca nu e asa de aglomerat, si ma misc, consumul e undeva la 12-15, depinde. daca ne miscam, am 10-12, depinde cum fug eu. daca e liber, nu conteaza cum fug si ce fac, maxim e un 10, dar e super maxim, normal e pe la 8-9, ca nu prea am unde sa fug.
legat de subaru si mazda, mps in speta, in primul rand se face mare confuzie legat de 4x4 la mazda, care nu e permanent, cum nu e nici la golf. e normal sa ajute asta, insa awd nu face din subaru o masina mai slaba cu nimic, pe orice circuit. wrx sti nu e nici ea o masina extrem de rapida pe linie dreapta, insa e mult mai placut de condus. evo 9 era o masina extrem de rapida in linie dreapta si chiar pe circuit, daca asta vrei si e MULT peste MPS (din pacate si la pret). oricum mai bine MPS, decat vectra ala cu tractiune fata pt sinucigasi.
si totusi e topic subaru. forester in oras imi consuma 20-22 alergat (cam 18 in aglomeratie, insa se incalzeste oarecum instant), si 12-15 daca schimb pana in 3k rpm (alergat inseamna 6k
). aici apar diferente fata de un diesel, ala la drum lung sau mers fluent consuma cam jumatate, asta e realitate, dar nu e asa de distractic. un diesel masina noua la fel, ar fi fost pur si simplu prea scumpa si cu diferenta de bani pui benzina pt macar cateva zeci de mii de km dupa niste calculae si modele avute de mine in vizor, ajungand si la 100 de mii. in plus nu stiu cate sportive din alea pot urca la obarsia lotrului fara nici un efort pe ploaie torentiala si cate au spatiu pt o falimie din 4 persoane si pt bagaje de concediu o saptamana. fiecare masina are � , tu decizi ce conteaza mai mult.