Land Rover Academy
#401
Scris 01 februarie 2010 - 10:30
si totusi proaste asa cum sunt masinile se vand.
#402
Scris 01 februarie 2010 - 10:50
Banuisc ca la mine te refereai Cata, nu ? In primul rand eu am postat 2 pagini cu un studiu concret , nu cu presupuneri sau dorinte, nici macar n-am comentat in vreun sens. In al-2-lea rand eu nu am nimic personal cu nici o masina si cu atat mai putin cu vreo persoana.In al-3-lea rand fiecare isi alege masina dupa criteriile proprii, dar daca totusi cineva ia in calcul si fiabilitatea sa aibe de unde sa se informeze, ca specificatiile generale iti sunt varate pe gat de fiecare producator, dar despre defecte uita sa mai aduca aminte. Cam asta e, nici un pic de poezie ci doar fier si ulei. Stiu ca doare cand iti privesti masina ca pe o simpla tabla buna sau rea, dar unii nu vor sa cumpere doar "emotie pura" asa cum suna sloganul fiecarei marci....
Apropos de acceleratia de la Toyota, am patit acelasi lucru in 2006 la Opel Vectra si nimeni nu le-a rechemat in fabrica , iar cei de la Mitsubishi au fost amendati de guvernul japonez ca ascundeau si dadeau foc plangerilor clientilor - "toti ie niste porci" Vis-a-vis de noul X5, cand am ridicat capota de un colt a flexat si s-a rupt o nara de rechin, grila micutza
Mă refeream la tine pt. că ai adus in discuţie nişte teste, mai mult sau mai puţin relevante. Maşina perfectă încă nu s-a făcut şi pe viitor şansele scad tot mai mult. În plus o marcă NU mai e o garanţie că produsul e bun. Lexus are şi maşini fără probleme, dar şi cu probleme, după cum se vede. Nimeni nu e scutit de erori.
Toyota are probleme de imagine foarte mari momentan. Şi aşa scăderile erau greu de explicat, acum să vedem cifrele pe primele 3 luni.
De acolo se ridică capota unui X5?
În rest nu erai vizat direct, dimpotrivă.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#403
Scris 01 februarie 2010 - 11:08
http://florinpanait.wordpress.com
#404
Scris 01 februarie 2010 - 11:35
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#405
Scris 02 februarie 2010 - 12:08
In prezent sansele sunt f scazute, in viitor nu cred ca vor mai exista (in lipsa unei reale revolutii privind auto)........... Maşina perfectă încă nu s-a făcut şi pe viitor şansele scad tot mai mult.
............................
#406
Scris 02 februarie 2010 - 12:35
gandeste-te numai la cati nehotarati or sa renunte la toyota din cauza motivului asta bucurosi ca au scurtat putin lista optiunilor
pe de alta parte multi actuali posesori, dornici de schimbare or sa vrea sa le vanda, motiivul asta nou devenind "picatura care a umplut paharul"
si asa oferta creste, cererea scade ... pretul scade. un pic.
http://florinpanait.wordpress.com
#407
Scris 02 februarie 2010 - 11:25
Aceeasi problema o are si Citroen. In ziua de azi este nechibzuit sa fabrici in-house toate subansamblele, asa ca de pedala de acceleratie se ocupa o singura firma pentru toti producatorii. La fel si pompele de injectie, sau tabla, sau sistemele ABS, etc...... Deci cu siguranta ca aceasta problema s-a propagat la multi alti producatori, nu doar la Toyota. Eu aveam aceeasi problema la Opel Vectra fabricata in 2002, dar se mergea pe burta. Decat sa ma trezesc ca la VW ca in primii 5.000km am avut 4 defecte serioase iar prietenii mei cu VW au patit la fel, mai bine cum a facut Toyota. Costurile unei masini se regasesc la europeni in confort si lux, un aspect pe care toti il apreciem, iar la japonezi in fiabilitate. O masina facuta brici de la cap la coada devine foarte scumpa si nu se mai fabrica pentru ca se demodeaza in 5 ani, deci trebuie sa alegi ce preferi.
Parerea mea e ca nu s-a schimbat nimic, numele fabricantului spune totul despre masinile vandute de ei. Poate doar koreenii fac salturi spectaculoase si masinile sunt mai bune decat renumele firmei.
#408
Scris 02 februarie 2010 - 11:45
Problemele sunt inerente la orice maşină. Să te iei doar după marcă sau ţară e o copilărie.
În general alegerile bune şi rele sunt în noi deopotrivă, dar nu e mereu în puterea nostră să trecem peste prejudecăţi. De asta există un forum cu multe capete care produc o furtună de idei, din care e mult mai probabil să extragi concluziile bune.
Pe pagina trecută ţi-am pus o poză relativ la testul citat de tine
Mi se pare o lipsă de prejudecată foarte interesantă din partea englezilor faţă de nemţi în primul rând, faţă de BMW în al doilea (BMW a avut nişte probleme pe piaţa britanică cu 320d, la care cădeau inexplicabil turbinele, deşi în Germania problema nu era deloc raportată) şi faţă de X3 în ultimul rând. Tot ăştia au avut "curajul" să detroneze Honda, maşina fără moarte, declarând cea mai fiabilă marcă SKODA. Skoda care până la urmă este un VW.
Şi am pus şi nişte date concrete, pe care evident că le-ai trecut cu vederea, că aşa se face pe forum, luăm numai ce ne convine, în rest interpretăm sau ignorăm.
După umila mea părere, alegerile le poţi face numai privind un anumit model, chiar mergând până la motorizare şi dotări exacte. Orice alegere bazată numai pe încadrări la scară largă din ce am discutat cu posesorii pe diverse căi, nu a adus satisfacţie şi nici nu a însemnat că ar lua necondiţionat numai din categoria vizată şi nici că o vor menţine. Desigur că există aplaudaci pe fiecare felie de tort, dar vorbesc de un număr mare de oameni, nu 2-3 cazuri lipsite de speranţă.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#409
Scris 02 februarie 2010 - 12:14
poate pt tine nu e un dezastru, ca pt ei ... cam e ...Cazul Toyota nu e deloc ceea ce pare la prima vedere , adica un dezastru.
Valoarea de piata a Toyota a scazut cu 21 de miliarde de dolari intr-o saptamana
http://florinpanait.wordpress.com
#410
Scris 02 februarie 2010 - 02:13
Pana in acest moment, nu mai putin de 5,3 milioane de masini Toyota au fost intorse catre ateliere din cauza covoraselor ce impiedicau functionarea corecta a pedalei de acceleratie, in timp ce alte 2,3 milioane au fost rechemate din cauza pedalei insesi.
Cauzele scaderii spectaculoase a actiunilor Toyota sunt multiple, insa se anticipeaza ca una dintre cele mai importante este cea legata de modul in care gigantul nipon a administrat operatiunile de rechemare. Spre exemplu, pe vremea cand aceasta saga nu parea a fi decat un “scurt-metraj” legat de o rechemare de proportii, Toyota declara ca cele 3,8 milioane de masini fac obiectul unei actiuni voluntare; de partea cealalta, NHTSA insista ca operatiunea este obligatorie.
Apoi, japonezii au anuntat ca vor aproviziona uzinele cu noi pedale, in loc ca acestea sa mearga catre dealeri. Urmarea? O reactie furioasa din partea acestora (si a publicului larg) i-a determinat sa se razgandeasca.
Cat despre informarea clientilor cu privire la natura si amploarea rechemarii, ea nu s-a ridicat la standardele cerute decat atunci cand problema s-a acutizat vadit.
Lucrurile se vor schimba totusi de saptamana aceasta, cand Toyota va incepe o campanie de linistire a clientilor sai. Intr-o prima faza, presedintele diviziei americane, Jim Lentz, va sustine o conferinta de presa in care va explica ceea ce s-a intamplat pana acum; apoi, este de asteptat ca japonezii sa anunte un program de reparatii pentru cel putin una dintre rechemari, astfel incat investitorii sa se convinga ca situatia se afla sub control.
In plus, Toyota a pregatit si un spot publicitar ce va fi difuzat pe 20 de piete majore, in care va explica de ce a suspendat productia la cateva uzine, cu o trimitere catre site-ul oficial pentru o lamurire mai ampla.
Vor ajuta toate acestea in misiunea de mentinere a clientelei si de indepartare a petei de pe blazonul companiei, alta data imaculat? Doar timpul ne va lamuri""
este adevarat,contrazice ceea ce greierasul a scris mai sus.
sau ca sa fac un rezumat pe scurt
1.Toyota declara ca cele 3,8 milioane de masini fac obiectul unei actiuni voluntare; de partea cealalta, NHTSA insista ca operatiunea este obligatorie.
2.Apoi, japonezii au anuntat ca vor aproviziona uzinele cu noi pedale, in loc ca acestea sa mearga catre dealeri. Urmarea? O reactie furioasa din partea acestora (si a publicului larg) i-a determinat sa se razgandeasca.
3.Cat despre informarea clientilor cu privire la natura si amploarea rechemarii, ea nu s-a ridicat la standardele cerute decat atunci cand problema s-a acutizat vadit
dar na fiind vorba de Toyota si nu de o marca din aia nefiabila VW Opel BMW logic ca problemele s-au rezolvat curat si pe fata.....
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 02 februarie 2010 - 02:24
#411
Scris 03 februarie 2010 - 11:25
#412
Scris 03 februarie 2010 - 11:46
Normal că avem "părerea mea", ideea ar fi să şi evoluăm această părere prin prisma celorlalţi. Ştiu că e complicată problema. Românul "ştie" orice cel mai bine. El ŞTIE. Şi atât. Aici se opreşte capacitatea sa generică de a face ceva. Îmi e mai uşor să critic atitudinea, decât să o laud şi să o îndrum încet şi sigur spre alte căi. Problema cea mai mare nu e critica în sine, ci incapacitatea de a primi critici şi de a băga în faţă "bine că eşti tu deştept" sau "fă tu mai bine". Asta are repercursiuni majore în calitatea vieţii fiecăruia, chiar dacă este sau nu conştient.
E o problemă foarte foarte delicată şi greu de abordat cu garda jos, mai ales în România.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#413
Scris 03 februarie 2010 - 12:48
Si uite asa, o farfurie de mancare pleaca spre tine......................
Problema cea mai mare nu e critica în sine, ci incapacitatea de a primi critici şi de a băga în faţă "bine că eşti tu deştept" sau "fă tu mai bine". Asta are repercursiuni majore în calitatea vieţii fiecăruia, chiar dacă este sau nu conştient.
E o problemă foarte foarte delicată şi greu de abordat cu garda jos, mai ales în România.
#414
Scris 03 februarie 2010 - 02:07
Aceasta postare a fost editata de greierasul: 03 februarie 2010 - 02:13
#415
Scris 03 februarie 2010 - 02:51
toti au luat-o ba ca le place, ba ca se incadreaza in banii respectivi, ba ca e frumoasa, ba ca e mare, ba ca e... sau nu e.
e atat se simplu totul.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#416
Scris 03 februarie 2010 - 03:11
Toyota has had to halt production at six North American plants to deal with the fix and has had to issue a recall of eight model year cars and trucks.
But the problem was not limited to North American market vehicles. The recall now affects about 4.2 million vehicles around the world, with 2.3 million cars recalled in North America alone.
Vehicles affected include the 2009-2010 RAV4 and Corolla models, the Avalon dating back to 2005, some Camry models from 2007 onward, as well as the 2007-2010 Tundra pickup truck and the 2008 onward full-sized Sequoia SUV.
The fix involves reducing friction created over time that has, in some cases, made for a sticky accelerator pedal. A steel reinforcement bar will be installed to reduce the tension between a "friction shoe" and the surfaces it comes into contact with.
Toyota has definitely taken a hit in recent days to one of its most prized assets - namely, it's reputation for quality. Jim Lentz, president and chief operating officer at Toyota Motor Sales USA has had to make public appearances to quell growing concerns over the safety of Toyota vehicles. Appearing on the Today Show in the U.S., Lenz said that members of his family drive Toyotas and that he wouldn't let them if he thought they weren't safe.
Lenz has also said that he wishes to "sincerely apologize to Toyota owners."
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#417
Scris 03 februarie 2010 - 03:52
cata69 poti sa faci psihanaliza sau psihologie cat te tin curelele insa datele tehnice , statistica fiabilitatii acelor modele de SUV-uri luxoase nu. Ti-am spus-o si mai sus destul de delicat, dar observ ca vrei sa intaresc....pe scurt nu mai incerca sa "vinzi" emotie in loc de date concrete. Ce s-a stricat asa va ramane in statistici, oricare ar fi feelingul tau pentru acel model sau orice fel de psihanaliza de amator incerci sa faci pe mine sau pe cel caruia iti va oferi niste date concludente Ma repet, e o polemica inutila cu mine pentru ca nu eu sunt problema daca vrei sa recunosti ideea pana la capat, daca nu, ok, sunt eu roman obtuz , sau ma rog, cum ai dorit sa ma "pictezi".
Cât priveşte topurile, depinde şi cine le face.
Fiecare îşi trăieşte propriul vis. Contează unde stai într-un anumit moment în timp. Maşina perfectă NU există. Erori în producţie tot apar. Uite una serioasă la Toyota, tocmai ce au spus la tv că pedala de acceleraţie se poate bloca singură, NU se prinde în preş sau mochetă cum fuseseră declaraţiile de până acum.
Spre exemplificare, diverse probleme.
Putem lua 2 maşini pe care le-am avut.
X3 şi bubele sale de început de viaţă, care sunt inerente, după 2007 s-a maturizat. Similar X5.
2004-2009 BMW X3: Reliability
Battery: Battery can die after parked for 3-4 days most likely due to problem in general module (body control module). (2004)
Battery: The battery may die overnight if the key is left in the ignition on vehicles with electronic immobilizer system. (2004-06)
Electrical problem: The transmission may intermittently revert to fail-safe mode due to multiplexing problem requiring reprogramming. (2005-06)
Electrical problem: The instrument panel backlighting may occasionally go out briefly then come back on due to a problem with the light switching center. (2003-06)
Engine noise: Engine may ping under light load, idle too high or stumble on acceleration until warm requiring ECM reprogramming. (2005-07)
Engine stalling: The engine may run rough or miss (the check engine light may also come on) due to problems with the original ignition coils and the carmaker is replacing them with Bosch coils. (2004 and prior)
Engine temperature: Engine may lose power at high altitudes (over 5,000 ft.) during hot weather due to vapor lock inside the fuel pump. (2004)
Headlights: Automatic headlights may not go off when exiting a tunnel or parking garage due to miscommunication between rain sensor and headlight module. (2005-06)
Information stickers/paperwork: When the outside temperature drops below freezing (32F) the telematics control unit may malfunction and emergency "SOS" calls will not go through. The battery may also be drained. To make sure the recall was performed, look for the sticker on the door frame. (2004)
None: The hydraulic valve adjusters (lifters) may tick when the 3.0L 6-cylinder engine is first started due to oil drainback and may take up to 30 minutes of driving to quiet down. (2004-07)
None: The universal garage door opener in the vehicle may not accept a code from a different (new transmitter or new owner) if the batteries in the transmitter are low. (2004-07)
Sunroof/moonroof: The sunroof may not close in hot weather or after being parked in direct sunlight because the channels expand and get tight and the anti-trap sensors stop the motor. (2003-04)
Transmission leak: Transmission fluid may leak from the selector shaft seal and often appears to be coming from the pan gasket. (2007)
Forester
2003-2008 Subaru Forester: Reliability
Airbags: If SRS (supplemental restraint system or airbags) throw codes 41 and 42, the connector under the seat may be corroded for which there is a repair kit. (2004)
Check-engine light: The check engine light may come on because of stretch in the shifter cable to the transmission or a misadjusted neutral switch. (2005-06)
Clutch: If the clutch chatters during cold temperatures, but improves as the vehicle is driven, the clutch plate, pressure plate and flywheel need to be replaced. (2003)
Clutch: The clutch pedal may stick or not come all the way back up, or it may feel spongy requiring replacement of the slave cylinder and hydraulic hose. (1998-03)
Engine mounts: Due to the multitude of configurations (bolt holes, accessory attachment points, etc.), cylinder heads for 2.5L engines are extremely difficult to interchange, often making the simplest solution replacement of the engine. (2003-2005)
Interior trim: The floor mats may not stay in place unless the original hooks have been replaced. 2005)
Keyless entry: The remote keyless entry (RKE) transmitter buttons may be activated inadvertently and an improved RKE case has been made available. (2005-06)
Rear axle noise: A tapping or pinging noise from the rear is usually due to broken spot welds allowing baffles in the muffler to rattle. (2003-07)
Windshield washer: The washers for the windshield and/or rear window may not work properly unless a revised check valves have been installed in the hoses. (2006)
vs. etalonul fiabilităţii, Toyota, care deja avea o maşină la bază.
2006-2009 Toyota RAV4: Reliability
Audio system: The JBL, six-disc radio display may quit working or show unusual characters and replacement radios are to be installed. (2006)
Audio system: The audio system may be noisy when using an external MP3 player requiring installation of an in-line filter. (2006-08)
Battery: The battery may go dead overnight due to failure of the remote start control module. (2007)
Coolant leak: Coolant leaks from the rear of the 2AZFE 2.4L engine because two rear head bolts stretch. (2002-06)
Seat: Front seats may not return to position due to weak return springs. (2006)
Suspension noise: Knocking noises from front suspension caused by coil springs bottoming out and improved springs are available. (2006-07)
Transmission problems: Automatic transmission shift lever may feel notchy unless a revised shift slide cover has been installed. (2006)
Water leak: Water may leak onto the front floor via the heater box due to a leak in the cowl. (2006)
Şi 2 jucării de lux
2007-2009 Mercedes-Benz GL-Class: Reliability
Check-engine light: The check engine light may illuminate and a code may be stored for a problem with the secondary air injection system on the V-8 gasoline engine, but reflashing the control module usually fixes it. (2007-08)
Check-engine light: Wires in the right (passenger) foot well can get caught in the battery cover and damaged which triggers the check engine light. (2008-09)
Climate control: The climate control system may begin working poorly when it is snowing unless a revised fresh air intake grille has been installed. (2007-08)
Fuel economy: Drivability problems, poor fuel economy and engine knock can all be due to a bad fuel pressure regulator on the 3.0L, V-6 turbo-diesel engine. (2007-08)
Fuel pump: Fuel may leak from the low-pressure hose fitting in cold weather or high-pressure fuel pump on the diesel engine. (2007-08)
Gauges: A warning of low oil level or to add oil at the next stop, although the oil level is fine on the dipstick, may be due to the wrong dipstick, a faulty oil level switch of software error. (2008-09)
None: The onboard garage door opener may not work or may not pair with a hand-held remote due to having been programmed by previous owner requiring erasure of previous code(s). (2008-09)
None: The rear power tailgate may quit working due to a failed control module. (2008)
Steering problems: The speed sensitive power steering may quit working due to a faulty solenoid on the rack-and-pinion assembly. (2008-09)
Sunroof/moonroof: The sunroof may reverse direction while closing if it drags the sun shade along which causes too much resistance which may require replacement of the sun shade. Also water may leak into car from sunroof if drain hose is misrouted. (2008-09)
2003-2009 Lexus GX 470: Reliability
Air conditioner: Snapping or popping noises from the rear air conditioner unit require that the expansion valve be replaced. (2004)
Air conditioner: The A/C may not cool sufficiently on vehicles with dual systems requiring installation of numerous parts supplied in a repair kit. (2003-06)
Doors: The running board clips come loose and redesigned clips are available to retrofit. (2003-04)
Doors: The passenger door may not open all the way and the windows may not go all the way down due to a problem with the door check. (2003-07)
Doors: If the rear door becomes difficult to open, a redesigned lock assembly needs to be installed. (2003-04)
Doors: The right side door check may prevent the door from fully opening and may damage the window channel if the window is open. (2003-07)
Exhaust system: Excessive sulfur odors from the exhaust are eliminated by reprogramming the engine control computer (PCM) and replacing the catalytic converter. (2003-04)
Mirrors: The outside rearview mirrors may not return to their memory position requiring a revised mirror actuator. (2003-06)
Rear axle noise: A clunk from the rear may be heard and felt unless the rear driveshaft was replaced along with installation of a suspension kit. (2003-07)
Sunroof/moonroof: The moonroof may not operate properly if the glass is misaligned or the grease is contaminated with dirt. (2003-07)
Suspension noise: A clunking noise from the rear when coming to a stop is corrected by installing a revised driveshaft. (2003-04)
Water leak: Water leaks into the vehicle height control compressor solenoid requiring installation of improved compressor assembly. (2003-04)
Windows: On some early build vehicles the power window may close then open half-way when using the auto up feature requiring replacement of the window switch with an improved unit. (2003)
Am mai spus că e perfect normal să-ti aperi o alegere făcută la un anumit moment. Este chiar sănătos. De aici şi până la a lovi în alte motorizări, clase, mărci, ţări e cale lungă, când faci pasul, ai pierdut. Ok, ai o opinie, ceva nu-ţi place ţie, nici o problemă. Când treci la generalizări, lucrurile se schimbă profund. Poate în timp am mai greşit şi eu, dar încerc să mă corectez şi să caut cât mai multe părţi bune în toate taberele, nu se ştie de unde sare un iepure. X3-ul e o maşină adesea disconsiderată din principiu, fără vreun motiv solid anume. Altele sunt lăudate din inerţie, fără vreo bază din partea celui care o face.
Tendinţele astea sunt şi în alte domenii. Ani de zile a fost Intel vs. AMD, BMW vs. Mercedes, Diesel vs. Benzină, Japonezi vs. Nemţi, cd vs. vinyl etc. etc. etc., fără ca cineva să-şi pună intrebarea dacă chiar ştie toate produsele din categoriile respective, dacă nu cumva i se potrivesc unele, dacă nu cumva în timp s-au schimbat lucrurile şi tot aşa. Eu am încercat în timp să renunţ la prejudecăţi şi să văd direct cum se raportează produsele la nevoile mele. Astfel că ştiu şi diesel şi benzină şi bmw şi mercedes şi japonezi şi nemţi şi cred că de la toţi aş putea lua chestii foarte bune sau foarte proaste, doar apartenenţa la o anumită categorie înconjurată de un mit al fiabilităţii, performanţei, luxului etc. nefiind o justificare suficientă.
La noi lucrurile încă stau bine, pe forum mă refer. În alte părţi au proporţii epice şi pot da exemplu 3 forumuri audio, pe fiecare fiind diverşi aplaudaci. Dar măcar şi-a făcut fiecare forumul său. Am renunţat la ele.
Dacă e nevoie, nici ăsta nu va face excepţie, nimic nu e de neînlocuit. Nu îmi explica ce s-a întâmplat pe forum în ultima săptămână mai cu seamă.
Îmi pare rău că nu am aflat nimic folositor legat de X1, scopul organizării. Ne întoarcem iar la monopolul Bavaria, la lipsa de respect faţă de clienţi, nişte realităţi care nu m-au determinat să renunţ la o maşină bună, doar să îi ocolesc.
În rest, mă abţin de la a răspunde punctual, pt. că aş da naştere multor discuţii inutile. Anumite păreri nu pot fi schimbate, fiind fundamentate greşit şi astfel imposibil de combătut corect.
Toate astea sunt pt. cine are bună voinţa să citească ce scrie, nu să înţeleagă ce vrea.
Când cineva citeşte numai ce-i convine, normal că te gândeşti unde e problema.
O logică pe linia am avut Golf cu probleme de aici rezultă că Golfurile sunt proaste, VW face maşini proaste, VAG face maşini proaste, Nemţii fac maşini proaste, Europenii fac maşini proaste e normal să mă facă să aduc în discuţie o tară specifică nouă.
În primul rând nu te criticasem pe tine, mi-ai dat un prilej cu acel top. Eu am susţinut că pe linia gândirii de mai sus găseşti modele de la orice marcă care să fie punct de plecare. Toate maşinile au diverse defecte, mai ales în primii ani de fabricaţie sau la schimbări de generaţii. Incidenţa lor e un lucru ciudat şi ţine pe de o parte de exploatare şi de aşteptări. Mi-e greu să cred că Skoda poate face cele mai fiabile maşini pe o piaţă unde VW sau Audi sunt pe nişte locuri foarte proaste. Practic cele mai multe piese de Skoda au ştanţate pe ele Audi şi VW.
De asta nu mai pot să cred că o marcă e o garanţie. Unele nu mai sunt de mult timp, altele s-au "stricat" ceva mai recent. Totuşi, toate au şi modele excepţionale, care pot fi oricând cumpărate şi care merită şi preţul cerut şi oferă şi un grad de satisfacţie major. Dacă plecam cu prejudecăţi, nu mai luam până acum nici o maşină. Şi culmea e că în general toate au fost hulite nefondat, ci din inerţie. Există o tendinţă nativă a noastră de a disconsidera. Să încercăm să o schimbăm. Măcar fundamentând ce credem pe o experienţă colectivă sau pe o percepţie mai atentă şi mai îndelungată a fenomenelor şi lucrurilor.
N-ar trebui să te simţi vizat cumva sau jignit, am şi spus asta. Nu mai priviţi totul ca pe un atac la persoană, că nu e cazul. Discutăm, căutăm puncte de vedere diferite, percepţii, păreri pe care să le discutăm. E ceva în noi, Relu spune că matriţa e defectă. Poate o putem schimba cât de cât.
Disconsiderarea celorlalţi şi atitudinea de ură nu naşte decât acelaşi lucru şi efectul de bumerang s-ar putea să fie mai dureros.
Azi am parcat lângă un megane care la rândul său a considerat că are maşina prea mare şi a ocupat peste locul său. Eu m-am pus între linii, şi să-i las loc totuşi să urce, dacă el e bou, nu trebuie să fiu şi mai şi. Când mă întorc la maşină, alt imbecil a parcat ca ăla cu meganul, dar spre mine, deşi spaţiu gârlă în partea cealaltă care nu mai era loc de parcare, deci locul lui practic era mai mare din "fabrică". Eu dacă greşeam parcarea, o mai mutam puţin să se urce şi ăla. Deci din toată parcarea, numai în mine a găsit loc şi acolo a lăsat-o. Ştiu că pare fără legătură, dar de la mici chestii din astea se ajunge la lucruri mult mai grave. Ce atitudine crezi că are ăla în viaţă, la locul de muncă, în cum percepe lumea?
Se văd lipsuri grave în educaţia noastră. Pe care le sesizez mult mai puţin în alte ţări. Aştept să-mi spună salesman că în Franţa şi Spania în parcări maşinile se lovesc zilnic şi nu e nimeni deranjat. Dar nu asta am vrut să arăt şi avem şi dreptul şi posibilitatea să fim mai buni decât ăia, numai să vrem cât de puţin. Rezultatul va fi unul major pe scară largă, chiar dacă nu pare ceva important.
@Aer Curat - Nu te uit. Am porţie mai mare la următorul grătar.
@Don Ska - Pe mine şi faptul că X3 ca maşină stătea bine pe net ca fiabilitate m-a determinat să înclin spre el, dar combinat cu mulţi alţi factori. Prejudecăţi n-am avut, dar bazat pe părerile negative ale multora, am luat fiecare "plângere" în serios şi am testat să văd cât de fundamentate sunt. Mai târziu am aflat că mulţi vorbesc din auzite sau din Top gear, practic X3 au văzut numai pe stradă sau în poze.
Sau de ex. fiabilitatea redusă a tăiat Touaregul de pe listă rapid. Asta nu inseamnă că GTI nu e o maşină excepţională. Un model prost nu exclude o marcă, ţară, continent.
Uite o bucată de gândire la momentul respectiv.
pai sa o luam pe rand.
initial m-am orientat spre 1. A4 avant 3.0TDI pachet sport, era cam 25-30k din 2006-2007. insa sincer pe unde am mers in week-end pur si simplu nu s-ar putea merge cu aia decat cu 10 la ora si atunci a cam cazut din ecuatie. daca nu e modelul sport, nu prea ma intereseaza. asta era cea mai buna alegere si imi place mult masina si nici pretul nu era prea mare.
2. audi all-road 3.0 TDI, care la pret e la fel ca X3, doar ca masina are suspensie pneumatica, sa iei una SH e un risc. din cate stiu daca a cazut (si mi s-a spus ca au prostul obicei sa cada), costa cam 8k euro. apoi masina e cam lunga si o sa-mi fie greu sa o parchez pt ca nu e loc. si bmw-ul e cam lung, dar la limita intra. ca fapt divers, un allroad full ca X3 costa ceva mai mult. aproape ajunge X5 si chiar un Q7 e posibil sa-l iau mai ieftin. ambele sunt prea mari si nu au cea mai buna imagine. X6 e scump cu draci si nu-l vad practic absolut deloc.
3. A8 4.2 TDI, se gasesc la acelasi pret, destul de noi si cu putini km, dar recent am aflat ca au bube mari. imi placea doar pt motor si din intamplare m-am uitat la asa ceva, am fost surprins de pret.
4. X3, e bmw cu un motor de exceptie, suspensie foarte buna, ceva mai mic pe afara, dar atentie, interiorul e spatios, nu stiu de unde iluzia ca X5 e mai mare. de asemenea X3 e fruntas la fiabilitate, mai ales modelul sd care se pare ca l-au lucrat mai ingrijit. din nefericire inca mi se pare o masina cam mare. in romania, unde civilizatia nu e la ea acasa, ci primitivismul, poate risti sa-ti faca unul sau altul pagube (si golful si foresterul au fost lovite). ca fiabilitate am inteles ca alte probleme ar aparea pe la 100k km, iar la cat as face eu, nu cred ca ma incadrez totusi. in plus as da-o pana atunci.
outback diesel e prea slab ca motor.
forester diesel cred ca va fi succes pt grupul posesorilor de rav4 poate, noul forester nu mai are treaba cu vechiul. ce am eu poate nu arata asa de bine, insa ca masina e de pe alta planeta.
incep sa-mi aduc aminte de ce am optat pt forester prima data, dar totusi consumul e oarecum o problema, practic trebuie sa fii mereu atent la rezervor.
a, legat de off-road, nu ma duc la intreceri cu defenderul, dar sa vina cu garda la sol ceva mai mare, in rest ma descurc eu, unde nu intra, nu intram si gata.
nu e chiar pierdere financiara pt ca oricum golful imbatraneste si tot trebuie dat (desi are 21k km), iar subaru nu stiu cat de repede se va vinde, e masina pt cunoscatori si impatimiti, putini isi imagineaza cum poate sa mearga si ca in afara de un mercedes, nu m-a depasit absolut nimic, indiferent de drum. daca as putea sa merg mai linistit, n-ar consuma asa de mult, dar nu prea poti.
N-am ajuns să regret alegerea făcută, oricât de urât se uită lumea că am X3. Prea mic, prea ieftin, prea urât, de fiţe, de fete.
Ce mi-aş fi dorit de la forester era volanul şi direcţia, de vis, foarte agilă maşina. În X3 totul e mai lent. Dar astea oricum s-au pierdut la subaru definitiv.
Şi uite asa revin la BMW X1 şi la impresiile pe care se pare că nu prea le-a făcut pt. că parcarea era cu plată.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#418
Scris 03 februarie 2010 - 04:29
dar daca o tot dam in fiabilitati, pierdem esenta.
nu ne mai luam ce ne place, ceea ce ne face sa ne simtim bine (ma refer la domeniul auto DA?!) ci "ce e bine" sau "ce trebuie"
daca toate se pupa, inclusiv fiabilitatea, atunci ar tinde catre ideal.
vezi cazul tau.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#419
Scris 03 februarie 2010 - 04:41
Personal, ma repet, nu ma intereseaza fiabilitatea altor masini in afara de a mea. Eu ma uit pe astfel de statistici ca sa-mi apar pielea sa nu iau teapa, nu am eu de gand sa port de grija cuiva sfatuindu-l in vreun sens.Toti stim sa cititm, insa fiecare intelege in sensul sau.
Oricum daca mi-as lua acum un SUV nu mi-as lua nimic de la Mercedes, Audi, BMW, VW. Probabil pentru mine si nevasta-mea un Hyundai iX35 ar fi masina ideala daca ma gandesc la raportul calitate/pret.
#420
Scris 03 februarie 2010 - 05:11
Acu' ceilalti care erati in contre, aruncati cu oua in monitor
#421
Scris 04 februarie 2010 - 10:39
#422
Scris 04 februarie 2010 - 10:59
#423
Scris 04 februarie 2010 - 11:31
unii aleg Renault Modus ... altii aleg Alfa Mito.Daca masina ai alege-o numai dupa statistici/calcule economice, poate cea mai buna ar fi trenul + abonament pe RATB + eventual 1 data pe an masina inchiriata. Numai ca "umanoizii" nu pot ignora faptul ca sunt totusi "umani", si masina trebuie sa le mai si placa ..
si totusi de ce vedem atat de multe Astra H daca tot suntem umanoizi ?
#424
Scris 04 februarie 2010 - 11:33
#425
Scris 04 februarie 2010 - 11:38
Pana mea. Multi ma intreaba cum de pot merge cu asa ceva urit. Si mie mi se rupe ..
l.e.
Asa ca am dreptul sa "nu-mi placa" suvu de la kia. Corect Vali ?
Aceasta postare a fost editata de Relu: 04 februarie 2010 - 11:39
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi