Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Subaru Forester Diesel


  • Please log in to reply
1117 replies to this topic

#976 Razvee

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 220 Mesaje:
Inregistrat: 01-octombrie 08
  • Location:Bucharest
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester MY2009
  • Motorizare:2.0D 147 CP

Scris 16 noiembrie 2009 - 12:20

Relevant este intervalul mentionat in cartea de service a masinii, insa este recomandat sa faci reviziile ceva mai devreme (de ex la mine in cartea de service se indica un interval de 15k km, dar eu le fac la cam 12k km).


Ideea e ca in cartea de service apare ceva gen 7500 km dar nu mai mult de 6 luni (o sa verific sa citez exact) - ceea ce e un interval penibil, in timp ce mejteru` mi-a zis sa vin dupa 15000 km (care e un interval normal de servisare daca ma intrebati pe mine).
  • 0

#977 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 16 noiembrie 2009 - 12:47

Poate o fi pt prima revizie, sau o fi ramas dupa unmanual mai vechi. M-as mira sa mai existe acum interval de service (recomandat de producator, nu de dealer) de 7.500km.
Pe de alta parte in RO e posibil cam orice.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#978 Razvee

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 220 Mesaje:
Inregistrat: 01-octombrie 08
  • Location:Bucharest
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester MY2009
  • Motorizare:2.0D 147 CP

Scris 16 noiembrie 2009 - 12:53

Problema mea e ca daca nu fac ca in cartea de service pierd garantia. Nu e prima revizie, e vorba despre a treia.

Cu lanturile alea nu m-ati ajutat prea mult.
  • 0

#979 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 16 noiembrie 2009 - 02:20

nu stiu pe cine sa intrebi de lanturi asa mari....vrei sa le pui pe jantele originale? daca da, va tb sa te gandesti de unde cumperi alte jante dupa aia ca o sa le zgarii cam rau

cere o clarificare in scris de la SMT cu privire la intervalul de revizii...
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#980 Razvee

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 220 Mesaje:
Inregistrat: 01-octombrie 08
  • Location:Bucharest
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester MY2009
  • Motorizare:2.0D 147 CP

Scris 16 noiembrie 2009 - 02:32

Deci mai bine astept pana am buget si imi iau cauciucuri de iarna...

Foarte buna ideea cu clarificarea scrisa de la smt.
  • 0

#981 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 16 noiembrie 2009 - 02:34

Pai n-ai de iarna ?
  • 0

#982 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 16 noiembrie 2009 - 03:12

oricum e bine sa iei de iarna, doar nu o sa mergi cu lanturile puse tot timpul......
si nus tii cand dai de un asfalt prea rece/ ceva zapada proaspata etc

eu in primul an am mers cu a mea fara de iarna ca n-am avut din ce..nu ramai impotmolit, vei iesi cu ea, insa nici nu prea opresti sau virezi :)

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 16 noiembrie 2009 - 03:13

  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#983 Razvee

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 220 Mesaje:
Inregistrat: 01-octombrie 08
  • Location:Bucharest
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester MY2009
  • Motorizare:2.0D 147 CP

Scris 17 noiembrie 2009 - 11:53

N-am mai de iarna ca nu e buget pentru gume. Pe de alta parte la ce temperaturi sunt afara ma descurc si fara gume de iarna. Nu am nici drumuri prin zone de munte anul asta, asa ca.....

In alta ordine de idei masina face un an astazi, iar dimineata a "implinit" fix 16.000 km.
  • 0

#984 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 17 noiembrie 2009 - 12:15

la cat mai multi fara probleme
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#985 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 17 noiembrie 2009 - 12:29

Simbata il sarbatorim :)
  • 0

#986 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 17 noiembrie 2009 - 06:17

:-)...nu inteleg ce te mira , atata timp cat masinile se vand din ce in ce mai greu, e mai usor sa faci bani din revizii / consumabile cat mai dese...confirm ca si la mine (benzinoasa) tot 7500 km scrie si am facut-o

@ razvee
referitor la lanturi, nu cred ca e nevoie de asa ceva la un forester de un an vechime si 15 mii km (deci anvelope f putin uzate, si cel mai probabil anvelope all season de prima echipare care-s foarte moi si se comporta foarte bine iarna daca mergi responsabil pe drumurile publice ...:-)...eu cel putin nu am avut probleme decat atunci cand intr-o parcare de metro era strat proaspat de 5 cm de zapada si am tras de volan cam tare si mi-a fugit spatele, in rest s-a comportat f bine pe zapada si gheata ...)

apropo de consum, benzinoasa mea s-a mai cumintit dupa 20 de mii de km si-mi toaca 13, 5 in oras , ceea ce e un real progres ..:-)

Poate o fi pt prima revizie, sau o fi ramas dupa unmanual mai vechi. M-as mira sa mai existe acum interval de service (recomandat de producator, nu de dealer) de 7.500km.
Pe de alta parte in RO e posibil cam orice.


  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#987 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 17 noiembrie 2009 - 06:27

eu zic sa dai un telefon..:-)..ca e mai simplu, desi raspunsul ti-l dau eu: trebuie sa cotizezi si sa faci la 7500 km (been there, done that)...oricum, daca mergi cu ea mai mult in oras e indicat sa schimbi uleiul la jumatate din ce spune in carte...

sincer, nu ai de ce sa bagi bani in anvelope de iarna , pe langa marele deranj generat de depozitarea celorlalte ...eu am peste 20 de mii km si ani si fac si iarna asta fara probleme cu cele de prima echipare ...in plus, anvelopele de iarna si 4x4 te ajuta iarna mai mult la plecarea de pe loc si mai putin la franarea de urgenta , iar la plecarea de pe loc te asigur eu ca nu vei avea probleme ..:-)..(eu cel putin am si reductor si cu ala plec si cu toate rotile pe gheata perfect plana, ceea ce e greu de intalnit in realitate in oras..)


Deci mai bine astept pana am buget si imi iau cauciucuri de iarna...

Foarte buna ideea cu clarificarea scrisa de la smt.


  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#988 Razvee

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 220 Mesaje:
Inregistrat: 01-octombrie 08
  • Location:Bucharest
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester MY2009
  • Motorizare:2.0D 147 CP

Scris 17 noiembrie 2009 - 06:31

Merci mariog, acum imi dau seama ca atunci cand am luat-o nu aveau carnete de service tiparite pentru diesel. O sa verific si acest aspect.
  • 0

#989 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 17 noiembrie 2009 - 06:38

tipic...:-)...zi merci, la mine nu aveau presuri, si le-am primti dupa 2 luni ...:-)

e cazul sa ceri un manual de diesel atunci ...

Merci mariog, acum imi dau seama ca atunci cand am luat-o nu aveau carnete de service tiparite pentru diesel. O sa verific si acest aspect.


  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#990 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 17 noiembrie 2009 - 06:42

in plus, anvelopele de iarna si 4x4 te ajuta iarna mai mult la plecarea de pe loc si mai putin la franarea de urgenta


ma fac ca inca n-am vazut asta.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#991 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 17 noiembrie 2009 - 06:48

.........
sincer, nu ai de ce sa bagi bani in anvelope de iarna , pe langa marele deranj generat de depozitarea celorlalte ...eu am peste 20 de mii km si ani si fac si iarna asta fara probleme cu cele de prima echipare ...in plus, anvelopele de iarna si 4x4 te ajuta iarna mai mult la plecarea de pe loc si mai putin la franarea de urgenta , iar la plecarea de pe loc te asigur eu ca nu vei avea probleme ..:-)..(eu cel putin am si reductor si cu ala plec si cu toate rotile pe gheata perfect plana, ceea ce e greu de intalnit in realitate in oras..)

:angry:
  • 0

#992 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 17 noiembrie 2009 - 08:32

da domnu' cata ..:-)..ma declar fan all season pt utilizarea preponderent urbana (cine vrea sa arunce cu banii poate sa-si puna si tinte ..:-)..arata cool, dar pe asfalt sau flescaiala sunt o problema...)...in plus, ca incidenta, rareori sunt ierni in care ai mult timp carosabil acoperit , si ajungi sa mergi preponderent pe sosea uscata cu gume de iarna (disconfort si consum mai mare, viteza mai mica etc - valabila mai ales la drum lung...)

iar partea cu franarea de urgenta e f adevarata, am tot pus gume de iarna si la franarea de urgenta tot ca sania m-am dus ....cheia succesului e sa mergi incet si sa franezi din timp , altfel tot in service ajungi ...:-)


ma fac ca inca n-am vazut asta.


  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#993 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 17 noiembrie 2009 - 09:01

o fi si asta o solutie, se spune ca daca apuci sa iei curba, nu ai mers suficient de repede. in rest, exista gume si gume, de iarna sau vara, all season sau nu, dar dintre ele, all season sunt poate cele mai slabe la ambele "anotimpuri" (adica nu le poti impinge nici iarna, nici vara).

cu foresterul am niste manevre pe zapada cu gume de iarna pe care cu gumele din fabrica de pe masina nici vara nu le faceam. da, frana de urgenta, evitare cu bracare serioasa in 2m maxim stanga si apoi dreapta (ca mai venea o masina din fata - noroc si cu un volan genial momo pe masina) si era o zapada crunta, lumea iesea in decor intr-o veselie cum forta putin. nu mai spun ca ideea de a derapa pe zapada nu a existat niciodata si unde ceilalti mergeau cu 50, eu la 120 nu aveam nici un stres.
cu golful am derapat pe gheata pe la 140 intr-un viraj, daca nu aveam gume de iarna, nu o mai controlam in veci. bine, oricum nu trebuia sa se intample, dar ca idee.
pe X3 am testat 2 gume de iarna, diferentele intre ele au fost majore la comportament rutier. trebuie sa le alegi cu grija. viteza redusa, consum si zgomot nu au si n-am mai avut asa ceva la gumele de iarna de prin 2002, iar fiecare masina a avut alte gume, alt producator.

nu zic ca nu e mai bine sa te feresti, dar si gumele astea sunt facute cu un rost. all season se mai numesc si no season. oricum sunt de preferat unora de vara, dar nu se pot compara cu niste gume de iarna bune. e adevarat ca daca nu prea ninge si te mai ajuta si masina, nu trebuie gume de iarna/vara la un mers preventiv, dar asta nu le face bune.

nu prea m-am zgarcit la ele pt ca sunt singurul contact practic cu soseaua. pt la vara trebuie gume noi, am o mare problema ce sa aleg. ce vreau eu, nu se importa in romania, sunt niste orezare.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#994 MMM

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.359 Mesaje:
Inregistrat: 08-noiembrie 09
  • Marca:Volkswagen
  • Model:A3 8L 1999
  • Motorizare:1.9TDi 110CP

Scris 17 noiembrie 2009 - 11:02

De vreo 7-8 ani folosesc doar anvelope all seasons.

Sunt cele mai tari... doar in sens financiar :lol: .

Citind aberatiile de mai sus legate de inutilitatea anvelopele dedicate, de rolul lor doar in plecarea neuronilor nu si in stoparea acestora... ma minunez...

Tehnic, logic, bla,bla...nu poate exista ceva bun la toate, in sens competitiv.
  • 0

#995 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 18 noiembrie 2009 - 12:01

ce stii tu mah LKS...
subaru merg iarna si pe slickuri...

da lasand gluma la o parte, cu tot SAWD-ul lor, DOAR gumele fac "lipeala" cu ce-i sub masina.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#996 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 18 noiembrie 2009 - 12:18

4x4 fara gume bune, e vax albina pe lunecus. Intr-o zi cu polei eram cu aspirata + WR si abia ma miscam/opream. Cind ajung la birou o sun pe nevasta-mea sa aibe grija ca e polei si trebuia sa plece si ea la servici ( avea un saxo ). Ma suna dupa ce ajunge si-mi zice sa merg mai incet ca d-aia am probleme si ca ea a mers foarte bine. Explicatia: avea UG-uri pe masina !
  • 0

#997 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 18 noiembrie 2009 - 02:18

citesc si ma crucesc
e ca in povestea cu strugurii
n-am bani de gume de iarna, dar astea all season sunt si mai bune pe flescaiala
cine stie, or fi inventat producatorii de anvelope unele care sfideaza fizica....

apropo, vad ca se lauda ca nu i-a fugit decat in paracre la metro pe 5cm de zapada...foarte frumos ar fi fost sa nu fuga nici acolo..5cm pe zapada la viteza de parcare nu reprezinta chiar un test greu
iar comparatia pe gheata n-are sens..acolo toate merg prost

in fine..poate sunt eu obosit ca e 2 dimineata si mi se pare ca visez
mai intru maine sa verific
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#998 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 18 noiembrie 2009 - 10:38

ce stii tu mai mikey mai...
habar n-ai... :D
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#999 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 18 noiembrie 2009 - 10:38

Vad ca nu se oboseste nimeni sa explice ca gumele de iarna sunt mult mai bune si pe asfalt uscat dar cu temperaturi scazute (in teorie sub 7 grade). Chestia cu "mai zgomotoase" mi se par mofturi, ca sa nu mai zic ca doar marcile mai slabe sunt cat de cat zgomotoase acum. Consum mai mare? La mine n-am vazut niciodata asta, poate si pentru ca ce "pierd" prin anvelopa de iarna "castig" prin faptul ca le pun mai inguste!

Cea mai mare satisfactie am avut-o cu un coleg acu vreo doua ierni cred, era ceva zapada pe strada iar eu eram cu Accentul cu gume de iarna (Dayton) care si astea aveau deja vreo 3 ani. Eu ii tot predicasem cum e cu anvelopele de iarna dar ma privea ca pe o insecta curioasa. L-am dus in ziua aia acasa pe colegul dar a trebuit sa ma opresc la semafor in rampa. Cand s-a facut verde, am plecat absolut lejer, fara macar sa patinez vreun pic, la care el a ramas masca, spunand ca el ar fi ramas acolo pe veci cu masina lui (Astra H gume de vara). In toamna urmatoare s-a incaltat si el! :D
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#1000 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 18 noiembrie 2009 - 10:50

Vad ca nu se oboseste nimeni sa explice ca gumele de iarna sunt mult mai bune si pe asfalt uscat dar cu temperaturi scazute (in teorie sub 7 grade).
.......

Pai n-a mai explicat nimeni pentru ca e mai mult decit evident ca-s nu mai bune, ci sunt gindite sa mearga in temperaturi scazute, unde cele de vara sunt varza. Oricum s-a discutat de zeci de ori pe forum aspectul asta, motiv pentru care nu s-a insistat :D

Aceasta postare a fost editata de Relu: 18 noiembrie 2009 - 10:55

  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi