
Daca as fi spus ca diferenta sa fie de min. +0,5, ar mai fi fost cum ar mai fi fost, dar la + 0,1-0,2........
In fine, cum spui tu, dar eu raman la parerea mea.

Scris 12 ianuarie 2010 - 04:43
Scris 12 ianuarie 2010 - 04:48
foarte bine. Nici eu nu cred ca e gresita dupa ce m-am documentat pe net. In plus, daca mergi mult pe autostrada la viteze mari, se mai recomanda sa mai pui un 0.1-0.2 bari....dar eu raman la parerea mea.
Scris 12 ianuarie 2010 - 04:57
Pai vad ca tu te superiIncerc (sa vad si cat voi reusii) sa nu ma mai contrazic cu tine (chiar daca te contrazici tu cu mine), ca iar te superi.........
Daca as fi spus ca diferenta sa fie de min. +0,5, ar mai fi fost cum ar mai fi fost, dar la + 0,1-0,2........
In fine, cum spui tu, dar eu raman la parerea mea.
Aceasta postare a fost editata de Relu: 12 ianuarie 2010 - 04:59
Scris 12 ianuarie 2010 - 06:08
E evident ce se intampla cand mergi cu presiune inferioara si asta se intampla in toate cazurile.In alta ordine de idei, EU am mers 1 iarna intreaga cu presiune mai mica cu 0,2 din cauza unui manometru decalibrat ( nu spun al cui ), fiindu-mi lene sa-l scot pe al meu din bord. Mi-am dat seama cind am vazut o oarecare uzura mai pronuntata pe exterior. Dar era deja primavara .......
Aceasta postare a fost editata de DeLucian: 12 ianuarie 2010 - 06:10
Scris 12 ianuarie 2010 - 06:13
Scris 12 ianuarie 2010 - 06:31
Scris 12 ianuarie 2010 - 06:36
Scris 12 ianuarie 2010 - 06:40
Total gresit. Valabil pentru ORICE anvelopa......
Corect ar fi sa respecti presiunea recomandata de producator pentru anvelopele cu care a fost asina din fabrica.
Auzi mah, NU-MI lua vorba din gura !!!Ai ochi buni, ce sa zic?
Scris 12 ianuarie 2010 - 06:40
Scris 12 ianuarie 2010 - 06:56
Pornesti de la 2 premize gresite ( dupa parerea MEA )....
La mine, pana acum, nu au fost niciun fel de probleme; de ceva vreme merg pe varianta asta, cu 0,1-0,2 in plus pt rotile de iarna.
....
Da, ti-am scris sa te/va documentati inainte sa faceti afirmatii aiurea.Eu nu ma supar; sa-ti aduc aminte cine si ce imi scria ieri pe mess.
![]()
...
Scris 12 ianuarie 2010 - 06:58
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:14
Fii antena:Incerc (sa vad si cat voi reusii) sa nu ma mai contrazic cu tine (chiar daca te contrazici tu cu mine), ca iar te superi.........
.....
Uite, d-aia eu am 2 manometre. Unul vechi de vreo 30 ani ( pe care-l duc uneori la verificat ), si al 2-lea pe care am dat cam 150 lei, "brand", destul de nou, pe care-l voi verifica macar la 2 ani.Cand le verific iau in considerare acelasi manometru, al meu (nu este vorba de cel de la compresor).
Cu toate acestea, nu pot fi sigur daca indica sau nu corect, dat fiind faptul ca nu am fost cu el la metrologie.
Lasand acest aspect deoparte, cel putin senzatia mea a fost ca e mai ok cu rotile umflate cu 0,1-0,2 mai mult decat recomandarea producatorului auto.
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:16
Pai Relu, daca ai fi citit in intregime link-ul pe care l-ai postat, ai fi citit si urmatoarele, si nu m-ai fi contrazis -ai zis ca e nebunie curataSi daca urmaresti linkul dat de mine, vei vedea cit de mult ai gresit. Sau n-am gresit eu
Aceasta postare a fost editata de DeLucian: 12 ianuarie 2010 - 07:20
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:16
pai este pe la maxim 2.7 bari la niste anvelope de Tico. E asa mult? De exemplu , la Continental Premium Contact de pe suzuki rezulta 2.5 bari, care e si presiunea recomandata de producator pe fata pt masina incarcata. Asa ca eu sunt suficient de tacanit. E drept ca am devenit recent si am aplicat asta o singura data pana acum.
PS. stiu ca nu e bine pentru suspensii. Multi prefera sa mearga cu presiunea scazuta. Depinde de modul in care folosesti masina.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:26
E dementa curata !! Presiunea in anvelope se stabileste functie de sarcina pe anvelopa, si nu functie de cit suporta anvelopa in functionare.
Sa inteleg ca aia cu BMW-uri sunt chiar dusi cu capu ? Sau se cred pe pista de drift ?
Avand in vedere discutiile extrem de avansate din ultimele zile, astepam cu nerabdare reinvierea subiectului "cu cat creste consumul de combustibil daca aprind farurile". Nu uitati sa postati formulele matematice din care sa reiasa exact gramajul.
povestire
Ia auzi poveste cu turbina mica la 535d...
Am mers la "Trado Motors" in Iasi, solicitand schimbul fluidelor si filtrelor. De o bucata de vreme a aparut un fluierat ceva de pe la motor, atunci cand accelerez, simtindu-se mai clar la plecarea de pe loc (initial am crezut ca scapa presiune prin vreun furtun de la intercooler sau ceva). Deci le-am spus celor de la service sa se uite si sa-mi spuna de la ce poate fi. Acestia au spus ca turbina mica e "lată", ca nu mai are mult, ca o strică și pe cea mare și că, ce noroc pe mine, ei au una pe stoc la 3.100 lei.
Am mers apoi la un mecanic mai de incredea al meu și l-am rugat să se uite la mașină. Problema a fost localizată foarte repede, toat chestia fiind o garnitura de la galeria de evacuare, care e puțin ciupită și sufla foarte puțin, dar destul c�t să scoata acel zgomot.
Povestea completa este cam asa:
Acum ceva timp, m-am intanit cu niste domni, veniti din Germania, care lucrau pentru o firma de audit din Germania, firma cu care BMW A.G. a incheiat un contract, pentru testa calitatea serviciilor reprezentanțelor BMW din Europa de Est.
Oamenii se plimba pe la toate service-urile din cadrul reprezentanțelor, gasesc pe cineva din zonă cu un BMW, �i dau acestuia 2.000 lei (suma care este suficienta pentru o verificare completa și schimbul consumabilelor) și �l roaga pe om să mearga la service, ca un client obișnuit, fiind atent la comportamentul lucrătorilor de acolo și la calitatea serviciilor.
Ce uitasem sa precizez, este că �nainte de a merge la service, băieții din Germania iți provoacă la mașină c�teva mici defecte, pe care le notează și fotografiază �n timp ce lucrează la ele. Mie mi-au scos niste lichid de la servodirecție (cat să fie sub limita din vas, dar totuși să nu se aprindă �n bord martorul), au schimbay niste becuri pe ici, pe colo, punand unele arse �n loc etc. Binențeles, dacă cei de la service nu le detectau, aceștia refăceau tot.
Le-am zis acestora ca vreau să schimb fluide plus filtre, ei mi-au recomandat și uleiul din grup și am fost de acord. La plecare mi-au turnat-o pe aia cu turbina mică care e pe moarte și binențeles că lichid la servodirecție nici nu s-au obosit să pună. Eu suspectez că nu au schimbat nici uleiul din motor, nici ala din grup, noroc ca cel din motor era schimbat de curand....apoi ies vorbe ca pică turbinele și alte chestii, dacă tu mergi acasă bun bazat ca ai uleiul schimbat și mai mergi cateva zeci de mii așa....
Cand am ajuns inapoi la băieții de m-au trimis, am completat o groaza de chestionare cu �ntrebari referitoare la modul cum s-au comportat cei de la service și despre c�t de mulțumit sau de nemulțumit am fost de serviciile lor.
M-au rugat să merg la service �napoi și să le spun de lichidul de la servo. Am mers și baiatul de acolo a spus ca era lichid ), dar �n final a zis ca asta e, completăm imediat, doar ca trebuie să cumpăr un bidon DE 1 L (ce costa vreo 140 lei) ca să completez 30 ml...Le-am zis că nu mă interesează de unde, poate să-l fure, să spargă magazia să-l scoată de la mașina lui sau a sefului, dar să-mi completeze fără să mai aibă pretenție la vreun ban. �n final a apărut cu un bidon și mi-a completat.
Oricum, oamenii au spus ca ăștia de la Iași au fost printre cei mai nesimțiți din toată țara.
Treaba s-a incehiat și, acum ceva vreme, m-a sunat o tipa de la Trado Motors, rug�ndu-mă ca, �n calitate de client, să o ajut să completeze un chestionar. Vă dați seama cam ce note le-am dat. M-a mai sunat si directorul de calitate de la Trado, dar le-m zis că nu vreau să mai trec pe la ei sub nici o formă...pur și simplu nu vreau să-i mai vad.
Tu cand ai intrat acolo, ei te vad deja ca pe o gasca proasta și �ți vorbesc ca și cum, dacă nu lucrezi la ei, nu ai nici cele mai elementare noțiuni de mecanică...au și un aer de oameni conștienți că ei sunt "miezul" și că nu ai unde merge �n altă parte....
Oricum, cică o sa se indesească controalele de genul acesta și eu nu pot dec�t să mă bucur....
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:26
N-am generalizat. Citisem pe net si e si in link-ul lui Relu.nu generaliza un caz care se potriveste din cifre. la mine e departe rau de cifrele alea. la ultimele 5-6 masini pot sa-ti spun ca nu recomanda nimeni 90% din presiune.
Aceasta postare a fost editata de DeLucian: 12 ianuarie 2010 - 07:28
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:32
De unde stii ?
Sa-ti dau ex meu concret: la mine presiunea recomandata de producator, in conditii uzuale, este 2,2; rotile de iarna la tin la 2,3 - 2,4. Deci cu 0,1 - 0,2 mai mult decat recomandat, iar din observatiile mele e mai bine asa.
Daca m-as lua 100% dupa absolut tot ce recomanda producatorul, revizia masinii (la Fabia) ar trebui sa o fac la 15k km; eu o fac la ~12k km (nu mai mult), din simplul motiv ca ma raportez la conditiile din RO.
F*ck, ar fi trebuit sa aplic principiul crede si nu cerceta..........
N-am generalizat. Citisem pe net si e si in link-ul lui Relu.
Uimeste-ma cu niste cifre. Ce presiune maxima ai pe anvelopa si care e presiunea maxima pentru masina incarcata scrie pe sticker pentru rotile fata?
Pai vad ca tu te superi
![]()
Apropo, aia +0,1-0,2 pot fi ( si sunt garantat mai mult ! ) eroarea aparatului de masura la vulcanizarile "lu peste".
Eu combat ideea ( garantat gresita ), si nu valoarea in sine.
In alta ordine de idei, EU am mers 1 iarna intreaga cu presiune mai mica cu 0,2 din cauza unui manometru decalibrat ( nu spun al cui ), fiindu-mi lene sa-l scot pe al meu din bord. Mi-am dat seama cind am vazut o oarecare uzura mai pronuntata pe exterior. Dar era deja primavara .......
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:32
Fara gluma, ce virsta ai ?Asta e culmea. Controlul e una dintre functiunile managementului. Treaba managerului e sa-l faca. Daca nu poate, sa se apuce de alta meserie.
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:33
Corect ar fi sa respecti presiunea recomandata de producator pentru anvelopele cu care a fost echipata masina din fabrica.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:35
De unde stii ?
Sa-ti dau ex meu concret: la mine presiunea recomandata de producator, in conditii uzuale, este 2,2; rotile de iarna la tin la 2,3 - 2,4. Deci cu 0,1 - 0,2 mai mult decat recomandat, iar din observatiile mele e mai bine asa.
Daca m-as lua 100% dupa absolut tot ce recomanda producatorul, revizia masinii (la Fabia) ar trebui sa o fac la 15k km; eu o fac la ~12k km (nu mai mult), din simplul motiv ca ma raportez la conditiile din RO.
F*ck, ar fi trebuit sa aplic principiul crede si nu cerceta..........
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:36
Da-mi un exemplu. Oricum mi se pare exagerat de mult 2,8 daca fabricantul zice 2.2.depinde de gume. la dunlop sport maxx, pt acel tip de anvelopa VW zicea 2.2, iar eu mergeam 2.8
in general poate e bine sa vezi ce spune legat de presiune si producatorul anvelopei, care uneori da presiuni mai mari.
Deloc. O diferenta de 0,2 se simte destul de bine. Cel putin eu o simt.nu e totusi o toleranta prea mica 0.2? nu cred ca presiunea aia era constanta permanent.
Scris 12 ianuarie 2010 - 07:39
Citisem teoria asta prin decembrie. E prima data cand am aplicat-o. Si am constat ca se cam potriveste cu ce recomanda producatorul la Suzuki. Iar daca nu umbli la presiune si respecti indicatiile producatorului, mi se pare normal sa utilizezi presiunea recomandata pentru masina incarcata. Ca altfel, te intreb si eu:tu mergi cu masina incarcata la maxim mereu? nu conteaza ce presiuni ai maxime, nu poti face corelatii din astea.
Scris 12 ianuarie 2010 - 08:00
Da-mi un exemplu. Oricum mi se pare exagerat de mult 2,8 daca fabricantul zice 2.2.
Deloc. O diferenta de 0,2 se simte destul de bine. Cel putin eu o simt.
Citisem teoria asta prin decembrie. E prima data cand am aplicat-o. Si am constat ca se cam potriveste cu ce recomanda producatorul la Suzuki. Iar daca nu umbli la presiune si respecti indicatiile producatorului, mi se pare normal sa utilizezi presiunea recomandata pentru masina incarcata. Ca altfel, te intreb si eu:
Tu te dai jos din masina si umfli rotile de cate ori se suie cineva la tine in masina?![]()
Aceasta postare a fost editata de cata69: 12 ianuarie 2010 - 08:00
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
Scris 12 ianuarie 2010 - 08:15
Bai ma omori cu sprtul asta maxxxxxxx. Sport maxxxx faci cu anvelope de sport pe circuit........
dar presiunea aia a fost numai pt sport maxx, anvelope foarte moi. in rest bag ce scrie pe usa.
.......
la masinile noi pun ce e pe usa.
Scris 12 ianuarie 2010 - 08:22
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi