Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Un SUV sau offroader ofera mai multa siguranta in trafic?


  • Please log in to reply
357 replies to this topic

Poll: Ce preferati ca masina mai adaptata pentru siguranta in trafic pe soselele Romaniei (24 membri au votat)

SUV, SAV, offroader, crossover sau masina de sosea

  1. SUV (SAV) (12 voturi [50.00%])

    Procentaj din vot: 50.00%

  2. offroader (3 voturi [12.50%])

    Procentaj din vot: 12.50%

  3. crossover (gen Audi Allroad) (8 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  4. masina de sosea (sedan, break, hatch) (1 voturi [4.17%])

    Procentaj din vot: 4.17%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#51 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 08 decembrie 2009 - 08:26

daca vine ska cu LC, nici nu-mi mai stresez gumele.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#52 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 decembrie 2009 - 08:30

vin cu asa ceva :)


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#53 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 08 decembrie 2009 - 08:44

Stiu, stiu, dar eu as vrea un glk

Problema cu 35d pe X3 este ca e eur4 si motor mare, deci taxa mare, asadar as fi limitat la cumpararea unuia deja inmatriculat in Ro

Zicea aer curat de outlander... Mie nu mi se pare mic deloc mic la spatiu

GlK ce motor iei?paremi-se ca ultimele X3 e euro 5 si la motor de 3000 taxele nu sunt asa mari,altfel ai X1 2 litri biturbo,pana la urma totul e rezuma la buget si cat tii masina,
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#54 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 08 decembrie 2009 - 08:53

Swiby, crede-i. Astia nu-s normali....

Da boss, noi in vreo 13-15 ani o sa fim bunici, probabil. Tind sa cred ca imi vad nepotii.

Si oricum, tatae, ce am facut noi, cum, unde si cu ce, nu o sa faca nimeni de-acum incolo, garantez.
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale

#55 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 decembrie 2009 - 09:09

Deh, ce vremuri.....
  • 0

#56 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 08 decembrie 2009 - 09:14

Da boss, noi in vreo 13-15 ani o sa fim bunici, probabil. Tind sa cred ca imi vad nepotii.

Si oricum, tatae, ce am facut noi, cum, unde si cu ce, nu o sa faca nimeni de-acum incolo, garantez.


io cat timp sunt prieten cu un alt posesor de bmw, nu ofer nici o garantie.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#57 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 decembrie 2009 - 09:48

Da boss, noi in vreo 13-15 ani o sa fim bunici, probabil. Tind sa cred ca imi vad nepotii.

inseamna ca ca sunteti inca tineri ! :unsure: :party1:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#58 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 decembrie 2009 - 09:51

Bai, virsta e o stare de spirit :unsure:
  • 0

#59 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 08 decembrie 2009 - 10:00

si-o durere de şale (pst. e cuvant cu origini nobile, sa nu va aud :unsure:)
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#60 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 decembrie 2009 - 10:11

varsta e o vrajeala... :unsure:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#61 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 09 decembrie 2009 - 08:30

exact asa ma gindeam si eu, cind am vazut pozele azi... la ce putere se poate resofta 1.5 dCi de 105 CP?

Pai "siguranta" si Dacia sunt antonime :P

cata, nu vreau sa dezvolt aici subiectul SUV vs sedan. Daca un centru de greutate ridicat si o aerodinamica de dulap nu-ti spun nimic vis-a-vis de dinamica, o lasam balta.
  • 0

#62 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 09 decembrie 2009 - 09:19

cata, da-te lovit si hai sa terminam cu prostiile.
stim cu totii ca nu ai nici o sansa
:laugh:
da lasa, ca un pachet de seminte tot iti trimit :D
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#63 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 09 decembrie 2009 - 10:16

lasa ca il razbun eu :smokin:
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#64 MMM

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.359 Mesaje:
Inregistrat: 08-noiembrie 09
  • Marca:Volkswagen
  • Model:A3 8L 1999
  • Motorizare:1.9TDi 110CP

Scris 09 decembrie 2009 - 11:16

Frank, de vrei sa-ti tractezi intreaga flota...

http://autovit.ro/vs...igine=index.php
  • 0

#65 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 09 decembrie 2009 - 12:36

Pai "siguranta" si Dacia sunt antonime :D

asta e bazata pe....?

cata, nu vreau sa dezvolt aici subiectul SUV vs sedan. Daca un centru de greutate ridicat si o aerodinamica de dulap nu-ti spun nimic vis-a-vis de dinamica, o lasam balta.

:D asta e tema topicului
335d e mai stabil decat x3 35d al lui
dar x3 35d ala e mult mai stabil decat multe sedanuri de pe piata.. iar diferenta intre x3 si 335 o vei simti doar pe circuit, pe asfalt uscat si perfect neted.
adica in vise
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#66 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 09 decembrie 2009 - 12:59

Pai "siguranta" si Dacia sunt antonime :D

asta e pe baza ideii ca Logan a iesit cu 3 stele EURONCAP, se uita faptul ca s-a dorit limitarea costurilor si de aceea nu a fost dotat initial cu airbag-uri laterale si cortina, ESP etc. Intre timp au aparut airbag-uri laterale, la Duster vor fi si cortina, precum si ESP, iar siguranta nu e doar cea pasiva, ci este si cea activa, venind dintr-o plaforma sanatoasa, o tinuta de drum buna etc.

cata, nu vreau sa dezvolt aici subiectul SUV vs sedan. Daca un centru de greutate ridicat si o aerodinamica de dulap nu-ti spun nimic vis-a-vis de dinamica, o lasam balta.

Seat Leon: Coefficient Cx- 0.33
BMW X3: Coefficient Cx - 0.35


Nu mi se pare asa mare diferenta. Eu as pune pariu ca in orice conditii, X3 3.0sd M-Paket trece cu o viteza mai mare prin curba decit Leon-ul 1.4TFSI, datorita avantajelor legate de suspensia M BMW si de tractiunea integrala.

Spre comparatie, Audi Q5 are acelasi coeficient Cx ca si Leon-ul, si anume 0.33.


  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#67 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 09 decembrie 2009 - 01:22

la Duster vor fi si cortina, precum si ESP, iar siguranta nu e doar cea pasiva, ci este si cea activa, venind dintr-o plaforma sanatoasa, o tinuta de drum buna etc.

Daca intr-adevar asa va fi, ar fi bine, dar ramane sa vedem cum se comporta la EuroNCAP. Eu totusi n-am citit de ESP sau cortine pe undeva...

Eu as pune pariu ca in orice conditii, X3 3.0sd M-Paket trece cu o viteza mai mare prin curba decit Leon-ul 1.4TFSI, datorita avantajelor legate de suspensia M BMW si de tractiunea integrala.

N-am negat asta, si nu era tema discutiei. Comparatia fair este intre 2 masini echipate si motorizate identic, una mai inalta si alta mai joasa. Devine elementar cine va castiga...

Spre comparatie, Audi Q5 are acelasi coeficient Cx ca si Leon-ul, si anume 0.33

Te limitezi in a compara doar coeficientul, nu si aria frontala, care impreuna dau forta de rezistenta la inaintare (care este clar mai mare la un SUV). Si daca vrei sa dezvoltam subiectul, o aerodinamica buna nu inseamna mereu un Cx redus. Contraexemple ar fi la masinile sport, la care se urmareste si obtinerea unui downforce semnificativ si nu se poate scadea Cx-ul prea mult.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 09 decembrie 2009 - 01:27

  • 0

#68 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 09 decembrie 2009 - 01:44

asta e bazata pe....?


:D asta e tema topicului
335d e mai stabil decat x3 35d al lui
dar x3 35d ala e mult mai stabil decat multe sedanuri de pe piata.. iar diferenta intre x3 si 335 o vei simti doar pe circuit, pe asfalt uscat si perfect neted.
adica in vise


asta e ideea :D

de ex cred ,nu sunt 100% sigur dar probabil ca al meu cazan va sta mai bine decat X3 pe viraje dar diferenta asta se va vedea la viteze mult peste cele normale si nu va fi semnificativa :cunaooooo:
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#69 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 09 decembrie 2009 - 01:56

da, e adevarat ca 335d sau 330d xDrive stau mai bine pe curbe decit X3 xDrive35d sau xDrive30d, insa cred ca diferenta este destul de mica, si este mai mult decit compensata de avantajele oferite de SAV.

ma indoiesc ca la utilizarea zilnica obisnuita a unei masini, aria frontala sau downforce-ul conteaza chiar asa de mult. Neajunsul major la un SUV este greutatea, sau ma rog, masa, ca sa fim stintiifici, care este mai mare decit a unui sedan...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#70 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 09 decembrie 2009 - 01:58

Neajunsul major la un SUV este greutatea...

In ce sens ?
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale

#71 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 09 decembrie 2009 - 02:00

haoleu boss nu stii asta?parca mai era discutia asta si s-a stabilit ca greutate mare nu e ok pentru curbe

Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 09 decembrie 2009 - 02:01

  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#72 MMM

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.359 Mesaje:
Inregistrat: 08-noiembrie 09
  • Marca:Volkswagen
  • Model:A3 8L 1999
  • Motorizare:1.9TDi 110CP

Scris 09 decembrie 2009 - 02:23

Am vrut sa postez, fara a sti formula, dar vazandu-i sustinerea academica, m-am oprit, neavand aerodinamicitatea necesara.

E chestie de logica.


Unde %$& e postul lui Mike, cu formula coeficientului de aerodinamicitate? Cu asta nu-s de acord.

,,Te limitezi in a compara doar coeficientul, nu si aria frontala, care impreuna dau forta de rezistenta la inaintare (care este clar mai mare la un SUV). Si daca vrei sa dezvoltam subiectul, o aerodinamica buna nu inseamna mereu un Cx redus. ''

Aceasta postare a fost editata de LKS: 09 decembrie 2009 - 02:29

  • 0

#73 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 09 decembrie 2009 - 02:28

Extrapoland, si portanta unui 747 este mai mica decat a unui planor. :D
Asa cum a intrebat Frank, un SUV in utilizarea zilnica normala ofera mai multa siguranta in trafic.
Discutia a divagat inspre suv vs. turism, comportament difrentiat pe criterii aerodinamice si de stabilitate....
In 7 ani ar fi trebuit sa simt diferentele, dar asa oi fi, mai prostanac. Mie mi se pare mai sigur sa iau o curba cu cazanul decat cu conserva.
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale

#74 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 09 decembrie 2009 - 02:48

Nu am condus pana acum nici un SUV, insa mi'e f greu sa cred ca la o utilizare normala un SUV e cu mult mai instabil decat un sedan. Cu siguranta soferul ar putea face diferenta asta sa dispara. Si oricum, greutatea asta eu o vad ca un minus doar la stabilitate, desi si acolo in mica masura, insa plusurile sunt mult mai importante. Eu unul, as lua SUV in primul rand pentru protectia sporita in caz de impact lateral si pentru garda care permite abordarea facila a diverselor obstacole (borduri in oras sau denivelari pe drumuri de pamant). In ceea ce priveste gropile, nu mi se pare f mare diferenta intre a rupe o roata la un sedan sau la un SUV. E'adevarat ca SUV'urile au in general balon mai mare, dar nu cred ca e determinant ...
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#75 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 09 decembrie 2009 - 02:55

1. nu mi se pare f mare diferenta intre a rupe o roata la un sedan sau la un SUV.
2. E'adevarat ca SUV'urile au in general balon mai mare, dar nu cred ca e determinant ...

1. ba da, la cost
2. este "foarte" determinant. Jantele mele de aliaj au fost departeeeee de orice le-ar fi putut afecta. Bine, daca ai un caien cu jante pe 20 si talon de 20, probabil ca un cielo e "king of da gropi".
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale




2 useri citesc subiectul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi