Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Un SUV sau offroader ofera mai multa siguranta in trafic?


  • Please log in to reply
357 replies to this topic

Poll: Ce preferati ca masina mai adaptata pentru siguranta in trafic pe soselele Romaniei (24 membri au votat)

SUV, SAV, offroader, crossover sau masina de sosea

  1. SUV (SAV) (12 voturi [50.00%])

    Procentaj din vot: 50.00%

  2. offroader (3 voturi [12.50%])

    Procentaj din vot: 12.50%

  3. crossover (gen Audi Allroad) (8 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  4. masina de sosea (sedan, break, hatch) (1 voturi [4.17%])

    Procentaj din vot: 4.17%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#76 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 09 decembrie 2009 - 03:14

Romanul in general face afirmatii categorice ( nu ma refer la cei care spun ca doar banuiesc ca... ) bazindu-se pe logica. Logica lor mai exact... Ei bine, le-as transmite expertilor in logica ca experienta si lucrul cu volanul demonstreaza de cele mai multe ori ca logica lor nu face 2 bani. Si asta nu pentru ca nu le-ar merge corect procesorul, ci pentru ca pur si simplu pierd din vedere anumite lucruri esentiale legate de un autovehicul in miscare. Evident din lipsa de experienta.
Cei care au intr-adevar experienta reala, capatata exclusiv prin contactul cu volanul si pedalele ( nu d-alea de pc ;) ), se amuza copios cind citesc copilarii in genul unora de mai inainte... :D
  • 0

#77 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 09 decembrie 2009 - 03:17

Am vrut sa postez, fara a sti formula, dar vazandu-i sustinerea academica, m-am oprit, neavand aerodinamicitatea necesara.

E chestie de logica.


Unde %$& e postul lui Mike, cu formula coeficientului de aerodinamicitate? Cu asta nu-s de acord.

,,Te limitezi in a compara doar coeficientul, nu si aria frontala, care impreuna dau forta de rezistenta la inaintare (care este clar mai mare la un SUV). Si daca vrei sa dezvoltam subiectul, o aerodinamica buna nu inseamna mereu un Cx redus. ''

Cu ce nu esti de acord ? Forta de rezistenta la inaintare este direct proportionala cu aria frontala (A), la fel ca si cu Cx-ul.
Fr=-1/2 (ρ*v^2*A*Cx).

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 09 decembrie 2009 - 03:18

  • 0

#78 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 09 decembrie 2009 - 03:21

Si cu ce ma deranjaza ?
Realizez totusi ca exista cazuri in care masinile se cumpara dupa testele �Ncap.
Sincer singura formula aplicata vreodata masinii a fost calcularea sigurantei pentru un anume tip de echipament, montat de un aligator intr-un porcbagaj.
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale

#79 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 09 decembrie 2009 - 03:26

Romanul in general face afirmatii categorice ( nu ma refer la cei care spun ca doar banuiesc ca... ) bazindu-se pe logica. Logica lor mai exact... Ei bine, le-as transmite expertilor in logica ca experienta si lucrul cu volanul demonstreaza de cele mai multe ori ca logica lor nu face 2 bani. Si asta nu pentru ca nu le-ar merge corect procesorul, ci pentru ca pur si simplu pierd din vedere anumite lucruri esentiale legate de un autovehicul in miscare. Evident din lipsa de experienta.
Cei care au intr-adevar experienta reala, capatata exclusiv prin contactul cu volanul si pedalele ( nu d-alea de pc ;) ), se amuza copios cind citesc copilarii in genul unora de mai inainte... :D


boss vorbim la nivel de teorie ca daca dai de Titi Aur pe sosea ala te face praf si cu un amarat de Olsit.Se considera cazane cu soferi cam de aceasi valoare .
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#80 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 09 decembrie 2009 - 03:26

Mie mi se pare mai sigur sa iau o curba cu cazanul decat cu conserva.


Mai ales ca nu stii ce idiot vine din sens opus de-a latul.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#81 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 09 decembrie 2009 - 03:33

boss vorbim la nivel de teorie ca daca dai de Titi Aur pe sosea ala te face praf si cu un amarat de Olsit.Se considera cazane cu soferi cam de aceasi valoare .

Boss, la nivel de "real life" o masina devine periculoasa tocmai ca lemurianu de la volan nu e titi. Daca-i mai dai lemurianului care se increde exclusiv in performanta masinii, si o masina "rea" ( din aia cu n-spe mii de stele ncap ) isi rupe gitul mult mai usor decit un individ cerebral intr-un logan.
  • 0

#82 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 09 decembrie 2009 - 03:36

indubitabil
o punga de semnite pentru tine
la noi din pacate multi se arunca in cazane sport si fara sa stie macar legile fizicii :D
totusi

http://videos.street...-from_22644.htm

Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 09 decembrie 2009 - 03:38

  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#83 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 09 decembrie 2009 - 03:51

Titlul e exagerat pentru filmuletul ala.

@Relu ... problema, din punctul meu de vedere, nu e ca ala isi rupe gatul pentru ca nu'l ducea capul, ci ca de obicei mai loveste si pe altii, care n'au nici o vina. Si in momentul ala, e de preferat ca acela nevinovat sa aiba un SUV ...
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#84 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 09 decembrie 2009 - 04:07

Evident ca in 99% din cazuri e de preferat sa fii intr-un suv.
  • 0

#85 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 09 decembrie 2009 - 04:25

cata, nu vreau sa dezvolt aici subiectul SUV vs sedan. Daca un centru de greutate ridicat si o aerodinamica de dulap nu-ti spun nimic vis-a-vis de dinamica, o lasam balta.

N-am negat asta, si nu era tema discutiei. Comparatia fair este intre 2 masini echipate si motorizate identic, una mai inalta si alta mai joasa. Devine elementar cine va castiga...


poate vreun circuit ceva, unde sunt impinse limitele foarte foarte sus. pot sa numar pe degete de cate ori am mers pe strada ca pe circuit si la fel dupa cate masini normale sedan nu am putut sa ma tin pe drum virajat sau autostrada. e adevarat ca imi trebuie ceva mai multa putere sa elimin neajunsuri greutate+aerodinamica la viteze mari. am comparat destul de mult masina cu GTI la 260 si 320 de cai. imi ating eu limitele mai repede decat o face SUV-ul.

dar mai exista si alte X3-uri, mai apropiate ca performante de masina ta. tu vorbesti prea mult teoretic.

de ex cred ,nu sunt 100% sigur dar probabil ca al meu cazan va sta mai bine decat X3 pe viraje dar diferenta asta se va vedea la viteze mult peste cele normale si nu va fi semnificativa :cunaooooo:


e si normal pe uscat sa fie asa. despre DSC am mai spus ca dintre toate ESP-urile, asta mi se pare ca lucreaza cel mai curat.

da, e adevarat ca 335d sau 330d xDrive stau mai bine pe curbe decit X3 xDrive35d sau xDrive30d, insa cred ca diferenta este destul de mica, si este mai mult decit compensata de avantajele oferite de SAV.

ma indoiesc ca la utilizarea zilnica obisnuita a unei masini, aria frontala sau downforce-ul conteaza chiar asa de mult. Neajunsul major la un SUV este greutatea, sau ma rog, masa, ca sa fim stintiifici, care este mai mare decit a unui sedan...


la cat am fortat eu dupa masini mult mai potente, n-am scapat-o niciodata neplacut.

Romanul in general face afirmatii categorice ( nu ma refer la cei care spun ca doar banuiesc ca... ) bazindu-se pe logica. Logica lor mai exact... Ei bine, le-as transmite expertilor in logica ca experienta si lucrul cu volanul demonstreaza de cele mai multe ori ca logica lor nu face 2 bani. Si asta nu pentru ca nu le-ar merge corect procesorul, ci pentru ca pur si simplu pierd din vedere anumite lucruri esentiale legate de un autovehicul in miscare. Evident din lipsa de experienta.
Cei care au intr-adevar experienta reala, capatata exclusiv prin contactul cu volanul si pedalele ( nu d-alea de pc ;) ), se amuza copios cind citesc copilarii in genul unora de mai inainte... :D


nu-ti voi putea spune niciodata ca-ti ating rotile, dar fac pariu ca un sofer bun elimina multe neajunsuri la o masina. pot sa-ti spun ca un astfel de sofer in forester nu a fost depasit absolut niciodata de ceva. niciodata.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#86 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 09 decembrie 2009 - 04:28

1. ba da, la cost


Depinde iarasi ce comparam. Ca o janta de 18-19" e cam tot acolo ca pret, si la un sedan, si la un SUV, adik depasesc limite pe care un om cu un salariu de 2000 ron/luna si le poate permite fara probleme. Ca un pneu de iarna pe 18" e de vreo 4 ori cat unul pe 14", e adevarat, dar nu'si are rostul comparatia. Daca e s'o luam asa, si intr'un E'class esti mai sigur decat intr'o Solenza :D

Ar fi fost interesant si un poll, sa vedem cati considera ca un SUV ofera mai multa siguranta in trafic
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#87 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 09 decembrie 2009 - 04:32

........
nu-ti voi putea spune niciodata ca-ti ating rotile, dar fac pariu ca un sofer bun elimina multe neajunsuri la o masina. pot sa-ti spun ca un astfel de sofer in forester nu a fost depasit absolut niciodata de ceva. niciodata.

Pai eu am spus altceva ? :D

La un "conducator auto" ca noi, limita suntem noi. La un pliot, limita e ( sau ar trebui sa fie ) masina

Spun "ar trebui sa fie", pentru ca si acolo sunt multi care "se cred" piloti..... ;)
  • 0

#88 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 09 decembrie 2009 - 04:33

Evident ca in 99% din cazuri e de preferat sa fii intr-un suv.

Pai si atunci de ce nu avem toti SUV-uri?
  • 0

#89 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 09 decembrie 2009 - 04:41

n-ar mai renta :D

eu n-am luat SUV pt siguranta si nici nu ma bazez pe asta. ar fi o prostie majora din partea mea.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#90 MMM

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.359 Mesaje:
Inregistrat: 08-noiembrie 09
  • Marca:Volkswagen
  • Model:A3 8L 1999
  • Motorizare:1.9TDi 110CP

Scris 09 decembrie 2009 - 04:44

la cat am fortat eu dupa masini mult mai potente, n-am scapat-o niciodata neplacut.



nu-ti voi putea spune niciodata ca-ti ating rotile, dar fac pariu ca un sofer bun elimina multe neajunsuri la o masina. pot sa-ti spun ca un astfel de sofer in forester nu a fost depasit absolut niciodata de ceva. niciodata.


Te-ai uitat si aerian sau doar terestru?

Abia m-am trezit, iarasi nu gasesc posturi...banuiam ca se include si aria frontala...
  • 0

#91 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 09 decembrie 2009 - 04:49

Mai ales ca nu stii ce idiot vine din sens opus de-a latul.


precisely my point
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#92 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 09 decembrie 2009 - 04:52

Pai si atunci de ce nu avem toti SUV-uri?



Din punctul meu de vedere, pentru ca sub 20k nu prea gasesti SUV nou (insa vine Duster'ul, m'am linistit :D) si pentru ca sunt mai mari cheltuielile de exploatare. Plus ca nu toata lumea agreeaza SUV'urile

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 09 decembrie 2009 - 04:53

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#93 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 09 decembrie 2009 - 04:58

pana nu conduceti asa ceva nu comparati
e doar teorie pura

eu nu am reusit sa fac ex sau fx sau reactioneze urat din cauza inaltimii. iar eu (pretind ca) stiu sa conduc sensibil mai bine decat media...
pur si simplu diferenta aia nu prea conteaza in exploatarea zilnica. ea exista, dar nu o simti in mersul de strada
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#94 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 09 decembrie 2009 - 05:30

Te-ai uitat si aerian sau doar terestru?

Abia m-am trezit, iarasi nu gasesc posturi...banuiam ca se include si aria frontala...


baga o formula.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#95 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 09 decembrie 2009 - 05:53

Toata lumea face racing cu SUV-urile, demareaza in 5 secunde, face orice sedan, merge si pe munte dar n-am vazut pe nimeni sa franeze... :tomato:
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#96 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 09 decembrie 2009 - 06:18

astia cu SUVurile lor nici macar n-au pedala de frana :laugh:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#97 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 09 decembrie 2009 - 06:18

........
..... Daca un centru de greutate ridicat si o aerodinamica de dulap nu-ti spun nimic vis-a-vis de dinamica, o lasam balta.

Scuze pentru interventia tirzie, acum am citit mai atent.
Tu stii ce-i aia "dinamica" si de ce depinde ? :rolleyes:
  • 0

#98 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 09 decembrie 2009 - 06:21

eu nu stiu ce-i aia dinamica, da stiu ca depinde de sofer :rolleyes:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#99 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 09 decembrie 2009 - 06:27

http://www.youtube.c...feature=related
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#100 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 09 decembrie 2009 - 06:34

Alex, in ultimul link pus de tine, cel putin mie mi se pare ca in toate probele Bmw-ul are o viteza ceva mai redusa decat restul. Asta ar fi o diferenta semnificativa.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi