Un SUV sau offroader ofera mai multa siguranta in trafic?
#76
Scris 09 decembrie 2009 - 03:14
Cei care au intr-adevar experienta reala, capatata exclusiv prin contactul cu volanul si pedalele ( nu d-alea de pc ), se amuza copios cind citesc copilarii in genul unora de mai inainte...
#77
Scris 09 decembrie 2009 - 03:17
Cu ce nu esti de acord ? Forta de rezistenta la inaintare este direct proportionala cu aria frontala (A), la fel ca si cu Cx-ul.Am vrut sa postez, fara a sti formula, dar vazandu-i sustinerea academica, m-am oprit, neavand aerodinamicitatea necesara.
E chestie de logica.
Unde %$& e postul lui Mike, cu formula coeficientului de aerodinamicitate? Cu asta nu-s de acord.
,,Te limitezi in a compara doar coeficientul, nu si aria frontala, care impreuna dau forta de rezistenta la inaintare (care este clar mai mare la un SUV). Si daca vrei sa dezvoltam subiectul, o aerodinamica buna nu inseamna mereu un Cx redus. ''
Fr=-1/2 (ρ*v^2*A*Cx).
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 09 decembrie 2009 - 03:18
#78
Scris 09 decembrie 2009 - 03:21
Realizez totusi ca exista cazuri in care masinile se cumpara dupa testele �Ncap.
Sincer singura formula aplicata vreodata masinii a fost calcularea sigurantei pentru un anume tip de echipament, montat de un aligator intr-un porcbagaj.
#79
Scris 09 decembrie 2009 - 03:26
Romanul in general face afirmatii categorice ( nu ma refer la cei care spun ca doar banuiesc ca... ) bazindu-se pe logica. Logica lor mai exact... Ei bine, le-as transmite expertilor in logica ca experienta si lucrul cu volanul demonstreaza de cele mai multe ori ca logica lor nu face 2 bani. Si asta nu pentru ca nu le-ar merge corect procesorul, ci pentru ca pur si simplu pierd din vedere anumite lucruri esentiale legate de un autovehicul in miscare. Evident din lipsa de experienta.
Cei care au intr-adevar experienta reala, capatata exclusiv prin contactul cu volanul si pedalele ( nu d-alea de pc ), se amuza copios cind citesc copilarii in genul unora de mai inainte...
boss vorbim la nivel de teorie ca daca dai de Titi Aur pe sosea ala te face praf si cu un amarat de Olsit.Se considera cazane cu soferi cam de aceasi valoare .
#80
Scris 09 decembrie 2009 - 03:26
Mie mi se pare mai sigur sa iau o curba cu cazanul decat cu conserva.
Mai ales ca nu stii ce idiot vine din sens opus de-a latul.
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#81
Scris 09 decembrie 2009 - 03:33
Boss, la nivel de "real life" o masina devine periculoasa tocmai ca lemurianu de la volan nu e titi. Daca-i mai dai lemurianului care se increde exclusiv in performanta masinii, si o masina "rea" ( din aia cu n-spe mii de stele ncap ) isi rupe gitul mult mai usor decit un individ cerebral intr-un logan.boss vorbim la nivel de teorie ca daca dai de Titi Aur pe sosea ala te face praf si cu un amarat de Olsit.Se considera cazane cu soferi cam de aceasi valoare .
#82
Scris 09 decembrie 2009 - 03:36
o punga de semnite pentru tine
la noi din pacate multi se arunca in cazane sport si fara sa stie macar legile fizicii
totusi
http://videos.street...-from_22644.htm
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 09 decembrie 2009 - 03:38
#83
Scris 09 decembrie 2009 - 03:51
@Relu ... problema, din punctul meu de vedere, nu e ca ala isi rupe gatul pentru ca nu'l ducea capul, ci ca de obicei mai loveste si pe altii, care n'au nici o vina. Si in momentul ala, e de preferat ca acela nevinovat sa aiba un SUV ...
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#84
Scris 09 decembrie 2009 - 04:07
#85
Scris 09 decembrie 2009 - 04:25
cata, nu vreau sa dezvolt aici subiectul SUV vs sedan. Daca un centru de greutate ridicat si o aerodinamica de dulap nu-ti spun nimic vis-a-vis de dinamica, o lasam balta.
N-am negat asta, si nu era tema discutiei. Comparatia fair este intre 2 masini echipate si motorizate identic, una mai inalta si alta mai joasa. Devine elementar cine va castiga...
poate vreun circuit ceva, unde sunt impinse limitele foarte foarte sus. pot sa numar pe degete de cate ori am mers pe strada ca pe circuit si la fel dupa cate masini normale sedan nu am putut sa ma tin pe drum virajat sau autostrada. e adevarat ca imi trebuie ceva mai multa putere sa elimin neajunsuri greutate+aerodinamica la viteze mari. am comparat destul de mult masina cu GTI la 260 si 320 de cai. imi ating eu limitele mai repede decat o face SUV-ul.
dar mai exista si alte X3-uri, mai apropiate ca performante de masina ta. tu vorbesti prea mult teoretic.
de ex cred ,nu sunt 100% sigur dar probabil ca al meu cazan va sta mai bine decat X3 pe viraje dar diferenta asta se va vedea la viteze mult peste cele normale si nu va fi semnificativa :cunaooooo:
e si normal pe uscat sa fie asa. despre DSC am mai spus ca dintre toate ESP-urile, asta mi se pare ca lucreaza cel mai curat.
da, e adevarat ca 335d sau 330d xDrive stau mai bine pe curbe decit X3 xDrive35d sau xDrive30d, insa cred ca diferenta este destul de mica, si este mai mult decit compensata de avantajele oferite de SAV.
ma indoiesc ca la utilizarea zilnica obisnuita a unei masini, aria frontala sau downforce-ul conteaza chiar asa de mult. Neajunsul major la un SUV este greutatea, sau ma rog, masa, ca sa fim stintiifici, care este mai mare decit a unui sedan...
la cat am fortat eu dupa masini mult mai potente, n-am scapat-o niciodata neplacut.
Romanul in general face afirmatii categorice ( nu ma refer la cei care spun ca doar banuiesc ca... ) bazindu-se pe logica. Logica lor mai exact... Ei bine, le-as transmite expertilor in logica ca experienta si lucrul cu volanul demonstreaza de cele mai multe ori ca logica lor nu face 2 bani. Si asta nu pentru ca nu le-ar merge corect procesorul, ci pentru ca pur si simplu pierd din vedere anumite lucruri esentiale legate de un autovehicul in miscare. Evident din lipsa de experienta.
Cei care au intr-adevar experienta reala, capatata exclusiv prin contactul cu volanul si pedalele ( nu d-alea de pc ), se amuza copios cind citesc copilarii in genul unora de mai inainte...
nu-ti voi putea spune niciodata ca-ti ating rotile, dar fac pariu ca un sofer bun elimina multe neajunsuri la o masina. pot sa-ti spun ca un astfel de sofer in forester nu a fost depasit absolut niciodata de ceva. niciodata.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#86
Scris 09 decembrie 2009 - 04:28
1. ba da, la cost
Depinde iarasi ce comparam. Ca o janta de 18-19" e cam tot acolo ca pret, si la un sedan, si la un SUV, adik depasesc limite pe care un om cu un salariu de 2000 ron/luna si le poate permite fara probleme. Ca un pneu de iarna pe 18" e de vreo 4 ori cat unul pe 14", e adevarat, dar nu'si are rostul comparatia. Daca e s'o luam asa, si intr'un E'class esti mai sigur decat intr'o Solenza
Ar fi fost interesant si un poll, sa vedem cati considera ca un SUV ofera mai multa siguranta in trafic
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#87
Scris 09 decembrie 2009 - 04:32
Pai eu am spus altceva ?........
nu-ti voi putea spune niciodata ca-ti ating rotile, dar fac pariu ca un sofer bun elimina multe neajunsuri la o masina. pot sa-ti spun ca un astfel de sofer in forester nu a fost depasit absolut niciodata de ceva. niciodata.
La un "conducator auto" ca noi, limita suntem noi. La un pliot, limita e ( sau ar trebui sa fie ) masina
Spun "ar trebui sa fie", pentru ca si acolo sunt multi care "se cred" piloti.....
#88
Scris 09 decembrie 2009 - 04:33
Pai si atunci de ce nu avem toti SUV-uri?Evident ca in 99% din cazuri e de preferat sa fii intr-un suv.
#89
Scris 09 decembrie 2009 - 04:41
eu n-am luat SUV pt siguranta si nici nu ma bazez pe asta. ar fi o prostie majora din partea mea.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#90
Scris 09 decembrie 2009 - 04:44
la cat am fortat eu dupa masini mult mai potente, n-am scapat-o niciodata neplacut.
nu-ti voi putea spune niciodata ca-ti ating rotile, dar fac pariu ca un sofer bun elimina multe neajunsuri la o masina. pot sa-ti spun ca un astfel de sofer in forester nu a fost depasit absolut niciodata de ceva. niciodata.
Te-ai uitat si aerian sau doar terestru?
Abia m-am trezit, iarasi nu gasesc posturi...banuiam ca se include si aria frontala...
#91
Scris 09 decembrie 2009 - 04:49
Mai ales ca nu stii ce idiot vine din sens opus de-a latul.
precisely my point
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#92
Scris 09 decembrie 2009 - 04:52
Pai si atunci de ce nu avem toti SUV-uri?
Din punctul meu de vedere, pentru ca sub 20k nu prea gasesti SUV nou (insa vine Duster'ul, m'am linistit ) si pentru ca sunt mai mari cheltuielile de exploatare. Plus ca nu toata lumea agreeaza SUV'urile
Aceasta postare a fost editata de andrei041: 09 decembrie 2009 - 04:53
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#93
Scris 09 decembrie 2009 - 04:58
e doar teorie pura
eu nu am reusit sa fac ex sau fx sau reactioneze urat din cauza inaltimii. iar eu (pretind ca) stiu sa conduc sensibil mai bine decat media...
pur si simplu diferenta aia nu prea conteaza in exploatarea zilnica. ea exista, dar nu o simti in mersul de strada
#94
Scris 09 decembrie 2009 - 05:30
Te-ai uitat si aerian sau doar terestru?
Abia m-am trezit, iarasi nu gasesc posturi...banuiam ca se include si aria frontala...
baga o formula.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#95
Scris 09 decembrie 2009 - 05:53
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#96
Scris 09 decembrie 2009 - 06:18
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#97
Scris 09 decembrie 2009 - 06:18
Scuze pentru interventia tirzie, acum am citit mai atent.........
..... Daca un centru de greutate ridicat si o aerodinamica de dulap nu-ti spun nimic vis-a-vis de dinamica, o lasam balta.
Tu stii ce-i aia "dinamica" si de ce depinde ?
#98
Scris 09 decembrie 2009 - 06:21
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#99
Scris 09 decembrie 2009 - 06:27
#100
Scris 09 decembrie 2009 - 06:34
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi