dupa cum am spus, clar e prostie sa-l cumperi pt ca e mare si sigur. dar eu vad lucrurile asa, pt un SUV mediu sa zicem:
+ garda la sol, dupa mine principalul motiv pt care l-ai lua. in romania este foarte utila peste tot, chiar si daca mergi numai in oras de exemplu.
– aduce cu sine un centru de greutate mai ridicat
+ de obicei ai roti mai mari, talon mai mare, ofera avantaje pe drumuri proaste, borduri etc
– impreuna cu centrul de greutate ridicat contribuie printre altele la un balans accentuat daca fortezi, mai ales la schimbarea brusca de directie.
+ suspensia mai confortabila pt drumurile din romania in cele mai multe cazuri
– daca e prea moale, nu permite abordarea virajelor cu viteza foarte mare, dar sa nu credeti ca daca se lasa, nu are o toleranta destul de buna pana sa plece in balarii. daca e prea tare, te forteaza pe drumurile proaste sa mergi incet. ideala ar fi una reglabila in duritate si chiar inaltime
+ pozitia sus la volan permite o mai buna evaluare a traficului si o luare a deciziilor mai repede decat alti soferi
– multi nu mai au contact cu soseaua cocotati acolo si se sperie la cea mai mica inclinare a mastodontului
+ probabilitatea mai mare ca in caz de impact sa scapi intreg
– nu e infailibil
+ mai toate au diverse forme de 4x4, dupa mine un al doilea factor determinant in siguranta la volan
– te poate pacali daca nu stii cum reactioneaza, dar tind sa cred ca nu necesita o acomodare prea mare
+ capacitati de off-road (adica orice drum prost) clar superioare unui sedan
– unii nu inteleg pana unde se intind cele ale automobilului cumparat
+ portbagaj mai mare, desi poti fi fortat sa bagi bagaje pana sus, ofera clar un avantaj
– nu oricine poate conduce fara oglinda din mijloc
+ dimensiune mai mare, esti ceva mai bine vazut in trafic
– mai greu de manevrat pt multi
cat priveste comparatia cu un sedan, aproape orice model nou de SUV e comparabil pe sosea pana la niste limite maricele, care oricum sunt peste cele legale.
un exemplu dus la extrem, dar pt a demonstra teoria mai bine
Foarte bine sintetizat. Doo baxuri si la tine.
asta pt ca tu ai plecat de la ideea gresita ca principala calitate a unui SUV ar fi rezistenta la impact.
Nu am considerat-o ca este cea mai importanta, sau cea mai mare calitate, ci cea care ma preocupa pe mine cel mai mult...