
Skoda Fabia Combi 1,4Tdi-Pd 80Cp
#326
Scris 30 noiembrie 2010 - 11:56
bleu are dreptate, nu are nici cea mai mica importanta daca e la vale sau la deal. La turatie constanta, viteza e aceeasi INDIFERENT de inclinarea drumului. Ce naiba oameni buni, e un lant cinematic ce nu poate fi modificat decat daca-i schimbi pinioanele.
#327
Scris 01 decembrie 2010 - 12:20
Deci de accelerat acceleram, apasam pedala tocmai ca turatia sa ramana aceeasi... Doar ca din "picior" nu prea iese...
Now it makes sense
#328
Scris 01 decembrie 2010 - 12:26

#329
Scris 01 decembrie 2010 - 08:41

Eu am alta experienta si merita discutat Cruise Controlul...
Poate ajuta un Mod sa deschida un topic nou si sa mute cele cateva posturi acolo si apoi continuam...

#330
Scris 01 decembrie 2010 - 08:45

#331
Scris 01 decembrie 2010 - 09:14
Fara suparare, m-am jucat la greu cu cruise control pe ambele masini pe care le-am avut ultimele in dotare. Daca vin cu viteza X si urc dealul la Fundeni, va creste turatia ca sa mentina viteza. Daca nu ai cruise control si incerci sa mentii viteza la deal, si vezi ca scade, nu apesi pedala de acceleratie? Nu creste turatia? Viteza nu ramane tot pe acolo?Nu-i nonsens, e chiar functia "cruise control".
bleu are dreptate, nu are nici cea mai mica importanta daca e la vale sau la deal. La turatie constanta, viteza e aceeasi INDIFERENT de inclinarea drumului. Ce naiba oameni buni, e un lant cinematic ce nu poate fi modificat decat daca-i schimbi pinioanele.
"Cruise control (sometimes known as speed control or autocruise) is a system that automatically controls the speed of a motor vehicle. The system takes over the throttle of the car to maintain a steady speed as set by the driver." Daca preia controlul asupra acceleratiei, inseamna si variatii de turatie. Daca gresesc (desi pot demonstra pe viu ca nu gresesc), accept "palme peste cap".
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#332
Scris 01 decembrie 2010 - 09:31
NU creste dacat cuplul motorului. Daca iti creste turatia, insemna ca trebe sa schimbi ambreiajul.Fara suparare, m-am jucat la greu cu cruise control pe ambele masini pe care le-am avut ultimele in dotare. Daca vin cu viteza X si urc dealul la Fundeni, va creste turatia ca sa mentina viteza.
Repet, iti creste cuplul. Raportul intre turatie si viteza NU SE POATE SCHIMBA dacat daca schimbi treapta de viteza... Daca nu ai cruise control si incerci sa mentii viteza la deal, si vezi ca scade, nu apesi pedala de acceleratie? Nu creste turatia? Viteza nu ramane tot pe acolo?
Evident ca gresesti. Clapeta poate avea pozitii diferite de la 1% la 100% deschidere, FARA sa se modifice viteza masinii !"Cruise control (sometimes known as speed control or autocruise) is a system that automatically controls the speed of a motor vehicle. The system takes over the throttle of the car to maintain a steady speed as set by the driver." Daca preia controlul asupra acceleratiei, inseamna si variatii de turatie. Daca gresesc (desi pot demonstra pe viu ca nu gresesc), accept "palme peste cap".
#333
Scris 01 decembrie 2010 - 09:44

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#334
Scris 01 decembrie 2010 - 09:59

#335
Scris 01 decembrie 2010 - 10:03

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#336
Scris 01 decembrie 2010 - 10:10
Cu paine?


De juma de ora e una la facut. Vii ??

#337
Scris 01 decembrie 2010 - 03:20
Daca nu, cum spunea si Relu, e patinaj artistic.
#338
Scris 01 decembrie 2010 - 07:00
#339
Scris 01 decembrie 2010 - 07:03
#340
Scris 04 ianuarie 2011 - 05:14
Ca fapt divers, in penultima zi in care am stat la pensiune, cand ne-am intors din plimbarile zilei, am gasit in curtea pensiunii, un grup de vreo 4 jipuri (2x Merc GL, un RR Sport si o Honda CR-V), care petrecusera revelionul la nu stiu ce hotel
Drumul dus intors (2x474km, daca ma iau dupa gps) plus vizitele facute in zona, au totalizat 1289 km.
Zona este superba si merita vizitata, mai pe indelete si nu doar o data (nu ai avea cum sa le vezi pe toate, doar daca ai locui in zona). Pacat, mare pacat, ca problema turismului este tratata in prostul stil romanesc, de la lipsa indicatoarelor (sau cateva puse cam aiurea), pana la lipsa promovarii corespunzatoare a obiectivelor chiar si plan local. De ex. stejarul multisecular (de pe vremea lui Stefan cel Mare) nu are niciun indicator, dar absolut nimic, doar langa el este o mica inscriptie pusa de academie, dar daca nu esti atent poti trece pe langa el; asta in conditiile in care stejarul este absolut impresionant si nu stiu cati (daca sunt) mai sunt ca el in Europa. Manastirile sunt din ce in ce mai mult doar obiective turistice, partea religioasa metamorfozandu-se complet doar in aspecte comerciale, dar nu vreau sa intru in dispute pe teme religioase, pt ca fiecare dintre noi suntem liberi sa credem sau nu, in ce vrem si cat sau cum vrem.
Am vizitat si vreo 2 fabricute de incaltaminte, marfa interesanta pt oameni normali si nu pt fitzosi, preturi normale, nu umflate cu pompa de n intermediari; ramane sa testam calitatea/durabilitatea.
Salina din Cacica merita din plin sa fie vizitata, chiar daca nu este acelasi tipic de salina ca cea de la Slanic Prahova de ex.
Am incercat, de 2 ori, sa ne plimbam cu mocanita de la Gura Humorului, insa prima data fiind seara era cam frig, mai ales ca fetele adormisera in masina si erau putin transpirate, iar a 2-a oara ne-a impiedicat buluceala traditionala la orice care e gratis; erau indivizi care nu vroiau sa elibereze locurile din mocanita dorind inca o tura (a cata oare?), daca tot e gratis. Asta in conditiile in care miniperonul (cam cat unul de la o statie de tramvai, dar dublu ca latime) era plin ochi cu alti doritori, iar mocanita avea doar 3 vagonete.
Si ar mai fi si altele de povestit, cu bune si chiar f bune, dar si cu mai putin bune.
La plecare/ducere am ales sa plec in noaptea 28/29.12, pt ca cea mai mare parte a drumului sa doarma fetele in masina; altfel ma asteptau intrebari banuite si nebanuite din 3 in 3 minute. A fost, poate mai obositor pt unii, dar mai bine asa, pt ca drumul a fost destul de liber, in special de echipaje radar. Nu alergam/mergeam prea tare, in primul rand pt ca eram cu familia in masina, apoi datorita singurei mele retineri privind starea drumului in acea noapte, adica polei/gheata. Drumul a decurs fara probleme, am facut o singura oprire (la Adjud, pret de o tigara) pana la Suceava, unde am refacut plinul cu motorina, desi pe bord imi indica peste jumatate de rezorvor, am preferat sa fac plinul nestiind cate drumuri voi mai face si cum va evolua starea vremii. Daca la plecarea din Buc (la ora 02:30), pe bord imi afisa o temp de -2grade, pe drum mi-a afisat si -20grade (in zona Bacaului), cel mai des fiind afisate temp din intervalul -15 -18grade. masina s-a comportat f bine si nu a fost influentata de temp scazute. Problema principala a constituit-o portiunile cu ceata, erau portiuni in care ceata venea in valuri valuri, f deasa si-n conditi de noapte si/sau cand incepea sa se lumineze de ziua, era greu sa vezi stopurile celui din fata, care era la ~10m.
La OMV-ul din Suceava am patit o chestiune pe care nu am mai patit-o niciodata, exceptand Dacia 1300, anume aveam inghetata trapa de la busonul rezervorului, iar gheata nu era pe margine sau in ext, ci la incuietoarea din interior. Chestiunea asta mi se datoreaza intr-o anumita masura si mie, pt ca in preziua plecarii nu am fost cand a trebuit (adica cand se topea zapada pe masina) sa curat masina de ultimii fulgi de zapada cazuti; acestia s-au topit intr-o anumita masura si apa s-a scurs cum a apucat. Tinand cont de temp nocturne intalnite si de faptul ca am circulat si nu am stationat, acela a fost rezultatul. Insa cat timp au fost fetele la toaleta, am tras masina de la pompa (nu avea rost sa o blochez inutil, ca erau si alti doritori) si prin incercari repetate (fara alte actiuni mecanice cum imi recomandau baietii de la benzinarie, inclusiv cu apa calda de la spalatoria lor), am reusit sa deschid trapa de la busonul rezervorului, am suflat bine cele cateva frimuturi de gheata care mi-au dat bataie de cap si am alimentat cu motorina, pana sa se intorca fetele de la toaleta. Apoi am plecat mai departe catre pensiune, unde dupa cateva balbe privind directia drumului de dupa Suceava (Ioana a dat unele rateuri, datorita unei harti fara prea mare acuratete in zona; de ex vedea strada cu vreo 50-70m mai repede decat era in realitate si apoi reconfigura un alt traseu), am ajuns cu bine, fiind primii dintre oaspetii pt revelion. La scurt timp (doar ce apucasem sa car bagajele de la masina in camera si sa-mi pun un paharel cu apa tare) a ajuns si a 2-a familie, care a facut cel mai scurt drum in ziua respectiva, dintre toti.

Am avut si ceteva nopti geroase acolo, de ex. seara cand ieseam afara la o tigara, cand respirai ti se lipeau narile; din acest motiv am avut o urma de emotie, tinand cont de faptul ca atat bateria cat si bujiile sunt cele din echipare de fabrica, avand ~5 ani. Insa nu au fost probleme nici cu pornirea si nici cu exploatarea, indiferent de temp sau zi. Nici lichidul de parbriz nu a inghetat si nici nu a facut nazuri, desi era din cel la punga de 5L rezistent la -20grade, luat la promotie din Carrefour cu vreo 6-7 ron punga. Care lichid de parbriz a fost consumat, toata punga de 5L, in aceasta excursie; daca la ducere si-n plimbarile locale am consumat cel mult 15% din punga, la drumul de intoarcere am consumat restul.
E85 / DN2 a fost ok pana dupa Roman, unde nu numai ca se ingusteaza la doar o banda pe sens, dar dezapezirea nu a fost facuta cum trebuie -> pe marginea benzii era zapada si gheata. Starea carosabilului cam proasta de la Falticeni in sus (stiam din vara), iar de la Suceava la Arbore (pe 2k si reteaua de drumuri din zona) si mai proasta.
La intoarcere, fiind sub imperiul codului/avertizarii de ninsoare, am venit/s-a mers bine (cu exceptia ciumpalacilor din trafic) cam pana la Focsani, dupa care a inceput sa fie mai ..... delicat. De fapt ninsoarea se putea "vedea si mirosii" inca de pe la Roman si Bacau.
"Aprecieri" deosebite celor care inteleg sa dezapezeasca prin aruncareacu nisip de granulatie f mare si pietris pe sosele, in special cand trec masinile care imprastie pietrisul pe sosea, care imprastie pietrisul cat mai sus si mai tare cu putinta, de asa natura incat sa ciuruie cat mai mult si mai bine masinile de pe ambele sensuri de circulatie. Zeama antiinghet nu exista se pare .........
Starea carosabilului, dpdv al zapezii, ghetii, in Buc era mai proasta decat pe DN2, zapada batatorita si inghetata si zgrumturii de gheata erau o adevarata "incantare", in special pe strazile adiacente; si asta in pofida nr mare (chiar f mare, de la atv-urile Polaris cu cabina si lame, pana la utilajele de mare tonaj) de utilaje de dezapezire vazute pe strada.
Tragand linie, in ceea ce priveste masina, sunt f multumit de cum s-a comportat, de faptul ca nu mi-a dat niciun motiv de bataie de cap indiferent de temp ext sau de conditiile in care o foloseam in toti acesti 1289km rulati. Singura urma de retinere a fost data de limitare spatiului pe bancheta spate, unde a stat sotia si cu cele 2 copile, confortul pt ele fiind cam la limita (de altfel acesta a fost si motivul pt care am intentionat la un moment dat, in trecut, sa o vand).
Nu am stat sa calzulez consumul, nici nu m-a interesat aspectul; ca idee, pe bc pt drumul de intoarcere, cu toate opririle si conditiile de trafic, in fata blocului mi-a afisat un consum mediu de 4,9%. Masina fiind incarcata, 2 adulti si 2 copii, plinul fiind facut la omv-ul din Adjud.
Voi revenii cu ceva impresii asupra noilor anvelope de iarna.
#341
Scris 04 ianuarie 2011 - 07:48

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#342
Scris 04 ianuarie 2011 - 07:48
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#343
Scris 04 ianuarie 2011 - 11:07
Pot sa iti zic ca din exterior masina ta sta foarte bine pe curbe! Cand ai luat-o inainte spre Falticeni (sau dupa, nu mai stiu), am vazut ca intrai elegant cu 80-90 si masina statea foarte bine, fara sa se aplece, fara balans, fara nimic negativ. Ai un plus de la mine


Nu cred ca-i defect de proiectare, ca e prima data cand mi se intampla si am mai petrecut momente cu multe grade sub zero; insa e prima data cand nu am curatat bine masina ziua cand era zapada destula si fff apoasa (plus in curs de topire), iar faptul ca nu am curatat-o e exclusiv vina mea si nu un defect al masinii, dar noaptea a inghetat pana la -20grade. Pe tamburusul respectiv nu era multa gheata, era f putina, insa suficient cat sa nu permita eliberarea tamburusului de la incuietoare (situat pe lateral, cam la jumatate); daca ar fi fost mai multa gheata, doar cu foenul sau intr-o parcare incalzita se mai topea.Ce ai pățit la rezervor este defect de proiectare.

#344
Scris 04 ianuarie 2011 - 11:12

Ce faci daca noaptea ploua si dimineata da un ger ?
#345
Scris 04 ianuarie 2011 - 11:16
Ai vazut tu vreo Fabia cu busonul la vedere ?
Eu spuneam de trapa/capacul/sau cum vrei sa-i spui care se inchide peste busonul de la rezervor, am scris treaba asta; nu are cheie, se deschide din interior si se incuie cu inchiderea centralizata.
Si daca nu ai fi vazut Fabia mea de atatea ori ..........

#346
Scris 04 ianuarie 2011 - 11:20
Io-te, Don Relu...Busonul nu-i sub un capac ? E la vedere cu iala pe el ca la 1300 ?
![]()
Ce faci daca noaptea ploua si dimineata da un ger ?
http://img104.images...0443res2cr.jpg/
#347
Scris 04 ianuarie 2011 - 11:22
Acum, asa cum am mai spus o consider ca fiind din cauza faptului ca nu am curatat masina de zapada in curs de topire (aflata in cantitate sufiecienta si pe si-n zona trapei/capacului respectiv).
Iar gheata care m-a pus in acea incurcatura era, ca o comparatie cantitativa, cat o picatura de apa, iar pe garnitura peste care se inchide trapa/capacul de la busonul rezervorului nu era nicio problema sau gheata.
#348
Scris 04 ianuarie 2011 - 11:22
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#349
Scris 04 ianuarie 2011 - 11:26

Oricum chestiunea a fost minora si s-a rezolvat rapid, doar ca m-a surprins putin. Am scris-o aici pe forum, cum am scris de fiecare data cand a fost cate ceva de scris pe la masina (asta sau alta), ca nu am nimic de ascuns.
#350
Scris 04 ianuarie 2011 - 11:27
Numa la busoanele de benzina nu ma uit pe strada !Cum sa fie la vedere ?!!!!!
Ai vazut tu vreo Fabia cu busonul la vedere ?
Eu spuneam de trapa/capacul/sau cum vrei sa-i spui care se inchide peste busonul de la rezervor, am scris treaba asta; nu are cheie, se deschide din interior si se incuie cu inchiderea centralizata.
Si daca nu ai fi vazut Fabia mea de atatea ori ..........

Tot mi se pare aiurea. Vorba lui cata, mai au si ei scapari ....
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi