
Skoda Fabia Combi 1,4Tdi-Pd 80Cp
#301
Scris 02 septembrie 2010 - 06:17
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#302
Scris 22 noiembrie 2010 - 11:13
Rotile se aflau intr-o locatie pe care o credeam "curata", intr-o magazie de beton (fara ferestre) si cu usa metalica cu protectie; insa insuficient se pare, cel putin pt vremurile curente. Si disparute fiind, asa au si ramas, in pofida a 2 actiuni de cercetare/cautare ale politiei (cand au gasit alte bunuri furate si nu si rotile mele - probabil ca au fost la mult mai mare cautare in perioada respectiva decat bormasini, flexuri, generatoare, etc.). Nu mai are rost sa aduc in discutie faptul ca aceasta chestiune s-a intamplat intr-un context economic neprielnic, sau ca oricum lucrurile nu mergeau ca unse si f bine legate, sau ca prioritatile si chestiunile (mult mai costisitoare) de realizat erau altele, etc.
Cu unii dintre membri forumului am discutat si cunosc chestiunea.
Partea cea mai proasta, exceptand furtul in sine, mai exact prejudiciul cauzat, a fost ca toata aceasta chestiune s-a intamplat in plin sezon de pregatire pt iarna, plus perioada de balba legislativa privind obligativitatea anvelopelor de iarna (ideea f buna, dar incercarea de aplicare ff proasta). Astfel, am fost pus in postura de a cumpara, intr-o perioada complet nefavorabila pt client/utilizator, 2 seturi de roti de iarna. Dupa o perioada de cautari (voi spune si de ce si pt ce), am rezolvat problema (mi-au mai ramas de cumparat doar jantele pt Cee'd si pe care, intr-un fel sau altul, le voi achizitiona in perioada urmatoare), insa cateva aspecte (nefiind, din pacate, pozitive) s-au evidentiat, mai mult decat au fost.
Mai intai as vrea sa le multumesc celor care au incercat, atat cat a tinut de ei, sa-mi dea o mana de ajutor in aceasta chestiune; totodata vreau sa fie f clar ca aspectele negative, de care aminteam in paragraful anterior, nu ii privesc in niciun fel.
Asadar observatiile mele sunt:
- jantele de otel sunt mult mai scumpe decat erau acum 3-4 ani de zile;
- disponibilitatea jantelor de otel si ea f diferita fata chiar si de acum 2 ani de zile; ex.: jantele pe 14' 5x100 pt Fabia sunt destul de rare si cam la acelasi pret cu cele pe 15' si chiar 16' 5x112 pt O2, G5, etc. De cele pt Cee'd nici nu mai are rost sa pomenesc, pt ca acestea cam lipsesc;
- comertul in RO inca sufera de vechile metehne, unele chiar mai acutizate, inca sunt destui care vor sa faca afaceri pe banii clientilor, adica aduc produsul (anvelopa sau janta) dorit doar la comanda, avand stocuri f putine si doar pt cateva repere;
- specula s-a aprofundat, se speculeaza orice, oricat si mai mult decat am observat in alte situatii; mai ales in timpul balbei privind ordonanta cu obligativitatea utilizarii anvelopelor de iarna, aproape in fiecare zi vanzatorii de anvelope mai adaugau ceva la preturile de vanzare, desi nu aveau intrari noi de marfa cu preturi diferite;
- atitudinea de maro a vanzatorilor de anvelope, nu rasp la tel, sau atunci cand o fac, o fac cu un sictir demn de o cauza mai buna, nu actualizeaza stocurile pe site-uri, le-a disparut orice urma de flexibilitate fata de client, etc. si nu in ultimul rand faptul ca ei considera ca daca raspund la tel si iti fac o oferta (chiar daca ea cu greu poate fi numita oferta, considerand ca intr-o perioada normala sunt dispusi sa ofere discounturi mai mari si alte facilitati clientilor) de lista, ca de discount real nici nu incape vorba, tu ca "beneficiar" al "marinimiei" si pseudoatentiei lor esti obligat sa cumperi de la ei, la pretul impus de ei, in conditiile lor si marfa mentionata de ei, indiferent de ce vrei tu ca si client. Unde client = pers care plateste / da banii.
- disperarea si lipsa de educatie auto (dar nu numai) a multora, probabil respectivii nu pot avea o atitudine de bun simt si de min respectare a regulilor decat daca exista masuri coercitive, moment in care cumpara orice de oriunde, in orice conditii, doar pt a da impresia ca respecta limita inferioara a prevederii legale. Asta-i motivul pt care toate ciurucurile de jante si anvelope de iarna, folosite mult timp, multe dintre ele corespunzand doar pt casare sau similar, au ajuns la preturi f mari;
- as mai avea de spus, dar consider ca am pierdut suficient timp cu nenorocirile astea.
- un singur aspect pozitiv, chiar daca nu semnificativ dpdv pret, sapt trecuta, Joi un singur site (din cele vizate de mine) a redus preturile anvelopelor de iarna; cu toate ca reducerea de pret nu a fost mare am comandat la ei cele 2 seturi de anvelope de iarna (oricum aveau un pret mai bun decat cele "oferite" in mocirla damboviteana) si as fi comandat si ajntele de otel pt Cee'd, dar nu aveau pe stoc si nici nu puteau confirma un termen de livrare acceptabil. Tot in cazul lor remarc operativitatea/promptitudinea, livrare in 24h din Sibiu.
Acum, cateva considerente privind anvelopele de iarna vizate de mine: rotile de iarna furate ale Fabiei erau incaltate cu Vredestein Snowtrac2 si care m-a multumit deplin pret de 4 sezoane; daca as mai fi gasit Snowtrac2 noi, fabricate recent in Olanda, le-as fi cumparat fara ezitare. Insa nu se mai fabrica, fiind disponibile doar Snowtrac3, anvelopa care incalta rotile de iarna ale Cee'd-ului; Snowtrac3 nu m-a multumit la fel de mult/bine precum Snowtrac2, chiar daca erau pe o dim mai mare (16') si folosite doar 2 ierni, desi nu se poate spune despre ele ca sunt anvelope proaste, eu nu le-as mai cumpara din nou.
In acest context, dar tinand cont si de faptul ca indiferent de masina, caii de sub capota, frane, etc., anvelopa este singurul contact intre masina si suprafata de rulare, cu toata retinerea financiara, am vrut sa aleg pe cat posibil dintre anvelopele bune si nu din cele de buget. Am avut oaresce dilema privind tipul de profil, al anvelopei de iarna, care ar fi cel mai indicat pt realitatile meteo si rutiere din RO, dupa f putine discutii pe tema asta, nefiind lamurit (nici eu si nici cei cu care discutam), am decis sa incerc ambele tipuri de profil puse in discutie de mine.
In ceea ce priveste anvelopele pt Fabia (pt Cee'd am sa povestesc pe topicul dedicat, in cateva zile) lista a fost destul de scurta, asta pt ca: Continetal nu numai ca nu-mi "spune" nimic, dar le pun chiar sub Bridgestone, care ma lasa rece; de Dunlop Winter response nu stiam mai nimic, ca profil nu se incadra in cele 2 vizate de mine, pe cand Dunlop Winter Sport 3D era intr-o alta situatie, dar din pacate nu exista pt dim necesara Fabiei, plus faptul ca Winter response nu a fost disponibil pe stoc, iar pe site-urile de afara parerile sunt cam impartite in ceea ce-l priveste; Michelin, cel putin dpmdv, are o compozite cam tare/dura a anvelopei, plus pretul peste media competitorilor directi, l-au scos din lista; Fulda (ca anvelopa la lim inf, dpmdv) este destul de controversata. Astfel, alegerea s-a dovedit a fi ceva mai simpla, ramanand doar GY UG7+ .
Comanda am facut-o la anvelopejantepromotii.ro, Vineri dimineata pe la 10:30-11:00, solicitand precizarea dot-ului si a tarii de fabricatie. Sambata, a doua zi, la ora 10:00 dimineataaveam curierul la usa cu cele 2 seturi de anvelope. Tara de fabricatie este Germania, iar dot-ul este 4510, exact precum cele comunicate telefonic; pretul a fost de 250 ron/buc. Nu am avut ce sa reprosez, in contextul actual.
Jantele de tabla (au si ele o istorioara a lor) le-am luat in cele din urma de la Cristi98 si sunt jante oem, noi.
Astazi, Luni, am fost la Autosoft si le-am montat + echilibrat, costul operatiunii (care a inclus si spalarea rotilor de vara, in masinaria lor) a fost de 105 ron.
Asadar costul total s-a ridicat la 1.710 ron, fara a avea si capace oem pt jantele de otel.
#303
Scris 22 noiembrie 2010 - 11:34
#304
Scris 22 noiembrie 2010 - 11:40
Insa daca erai curios cum e la Fabia, ambele tevi sunt functionale.
#305
Scris 22 noiembrie 2010 - 11:50

---
Ai facut o alegere foarte buna cu gumele

Si eu am fost multumit de promptitudinea celor de la anvelopejantepromotii.ro

#306
Scris 22 noiembrie 2010 - 11:59
Merci, desi nu vroiam ca aceasta alegere sa fie facuta in aceste circumstante.

Asa e, lor nu le pot reprosa decat ca au un singur nr de tel pt contact, la care pt mai bine de o sapt ori nu rasp nimeni ori suna ocupat, iar la mesajele lasate pe site-ul lor nu am primit niciun rasp scris ci numai dupa ce le-am spus la tel, cand am reusit sa iau leg cu ei.
#307
Scris 23 noiembrie 2010 - 09:23

UG7, o alegere f buna.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#308
Scris 23 noiembrie 2010 - 10:20

#309
Scris 23 noiembrie 2010 - 11:30

#310
Scris 24 noiembrie 2010 - 12:29

#311
Scris 29 noiembrie 2010 - 11:26
Imi plac mai mult ca fostele Vredestein Snowtrac2, pt ca masina se comporta mai bine cu GY UG 7+, raspunde mai bine la acceleratie; aici era o problemuta cu fostele roti de iarna, adica accelerai, motorul se tura, iar raspunsul era mai lent, mai cu lag asa. evident ca atunci cand schimbam rotile diparea chestiunea asta, care se maifesta indiferent de conditiile de afara (desigur intr-o masura mai mare sau mai mica).
Acum, cu GY UG7+, nu mai am acest neajuns, masina raspunde mai bine/repede la acceleratie (adica asa cum e normal, cum se intampla in cazul rotilor de vara), ne se mai tureaza suplimentar si degeaba motorul.
In rest, e ok, dar si fostele erau si ele cel putin ok, ca aderenta si franare.
Sper ca astea noi sa nu ma dezamageasca pe zapada, zloata, etc., pt ca fostele se comportau cel putin bine.

#312
Scris 29 noiembrie 2010 - 11:40
Adica pierdeau aderenta?adica accelerai, motorul se tura, iar raspunsul era mai lent, mai cu lag asa.
#313
Scris 30 noiembrie 2010 - 12:23
Doar ca era o intarziere la demarajul propriu zis; asta in contextul unui asfalt uscat si curat.
#314
Scris 30 noiembrie 2010 - 12:29
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#315
Scris 30 noiembrie 2010 - 07:17
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#316
Scris 30 noiembrie 2010 - 07:52
Exact ce zice si cata, nu ai cum sa simti asa ceva dacat daca pierzi aderenta ( exclus la tine dupa 1-aNu.
Doar ca era o intarziere la demarajul propriu zis; asta in contextul unui asfalt uscat si curat.

CE simti in mod categoric, e suspensia mai supla care-ti creaza senzatia asta.
In schimb, vei vedea pe zapada/gheata ce inseamna GY

#317
Scris 30 noiembrie 2010 - 03:51
Intr-un fel, asta pt a incerca sa exemplific mai bine situatia, parca aveau prea multa aderenta, adica se cam lipeau de asfalt. In mers, exceptand faptul ca la aceiasi viteza aveam o turatie mai mare dacat daca mergeam cu rotile de vara, nu era nicio problema, si nici la viteze de +150km/h.
Altfel Snowtrac2-urile au fost niste gume fff bune, nu am ce sa le reprosez. nu pot spera decat ca GY-ule sa fie macar ca ele dpdv aderenta ( acc si frana) pe zapada, zloata, urcat drumuri inzapezite, etc., plus stabilitate, etc.
Aseara am facut masina sa piarda putin aderenta pe toate cele 4 roti, dar pe jos era umed/mazga si curba stransa, dar nu a avut tendinte ....... deviante.

Relu si Fabia poate pierde aderenta in tr a 2-a sau a 3-a, dar trebuie sa ai anvelope ffff proaste si/sau duse.

#318
Scris 30 noiembrie 2010 - 04:23
Placebo, e imposibil. Viteza e citita la iesirea din cutia de viteze. Poti pune si toti de carucior de copii mici, ca tot viteza aia o sa ti-o arate pe vitezometru..... In mers, exceptand faptul ca la aceiasi viteza aveam o turatie mai mare dacat daca mergeam cu rotile de vara, nu era nicio problema, si nici la viteze de +150km/h.
Ti-am mai zis ca n-au legatura cu Vredestein. Sunt mai galagioase, dar stau mult mai bine.... nu pot spera decat ca GY-ule sa fie macar ca ele dpdv aderenta ( acc si frana) pe zapada, zloata, urcat drumuri inzapezite, etc., plus stabilitate, etc.
Pe zapada/gheata sau sosea extrem de alunecoasa, da. Pe asfalt curat, nici cu militia ...Relu si Fabia poate pierde aderenta in tr a 2-a sau a 3-a, dar trebuie sa ai anvelope ffff proaste si/sau duse.
#319
Scris 30 noiembrie 2010 - 09:56
Poate nu m-am exprimat eu cel mai bine si de aia nu s-a inteles ce am vrut sa spun, insa eu sunt convins ca diferenta se datora anvelopelor (de altfel am testat si chiar folosit pe Fabia, pana acum, 4 modele de anvelope, 2 de vara si 2 de iarna si sunt diferente in comportament si fct de anvelopele folosite).
Astept zapada sa vad cum se descurca GY-urile.

p.s.: nu m-ar deranja ca zapada sa mai intarzie prin Buc vreo 2 sapt, ca mai am ceva treburi de rezolvat.
#320
Scris 30 noiembrie 2010 - 10:50
La masini exista un lant cinematic ( cutia de viteze + diferential ) care stabileste f clar rapoartele intre turatia motorului si cea care ajunge la roti. Daca pui roti diferite ca si diametru, vei avea in mod evident si viteze diferite la aceeasi turatie a motorului si in aceeasi treapta de viteza. Dar pe vitezometru NU VEI VEDEA diferenta asta, pentru ca asa cum ti-am explicat inainte, vitezometrul citeste turatia la iesirea din cutia de viteze, si constructorul a setat vitezometrul sa interpreteze viteza masinii functie acea turatie, raportul din diferential, si gumele stock ale masinii.
Aceasta postare a fost editata de Relu: 30 noiembrie 2010 - 10:52
#321
Scris 30 noiembrie 2010 - 11:06
Gandeste-te in felul asta: o masina care ruleaza cu 20 km/h la vale are o turatie de x rpm, aceiasi masina pt a rula tot cu 20 km/h dar la deal (in aceleasi conditii de carosabil) va avea turatia y rpm; iar in mod clar y > x.
#322
Scris 30 noiembrie 2010 - 11:16
Total gresit ! Si daca o pui pe elevator si-i scoti rotile, va arata aceeasi viteza la aceeasi turatieStai asa ca nu e vorba de vitezometru ci de turatie.
Gandeste-te in felul asta: o masina care ruleaza cu 20 km/h la vale are o turatie de x rpm, aceiasi masina pt a rula tot cu 20 km/h dar la deal (in aceleasi conditii de carosabil) va avea turatia y rpm; iar in mod clar y > x.

Aceasta postare a fost editata de Relu: 30 noiembrie 2010 - 11:23
#323
Scris 30 noiembrie 2010 - 11:39
Apropo: la G5 cand merg pe cruise control motorul reuseste sa pastreze aceeasi turatie si viteza indiferent de sarcina...ca-i la vale sau la deal tot atata are.
#324
Scris 30 noiembrie 2010 - 11:51

Asta e un nonsens!
#325
Scris 30 noiembrie 2010 - 11:54
sincer nu am urcat cine-stie-ce dealuri, am sesizat doar la diferentele de nivel pe sosea.
3 useri citesc subiectul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi