Am studiat si eu acum cateva zile, respectivul pdf. Este bine scris, autorul are ceva background tehnic. Pe alte forumuri, problema se pune gresit: cat de ieftine sunt piesele din SprintBooster si de ce costa atat de mult?
Trebuie sa recunosc, si eu am gandit initial asa. Pe urma mi-am amintit o chestie: in iarna am dat 100RON pe o masca de plastic pentru CD player. Spumegam. Atunci, Relu mi-a zis, si pe buna dreptate: una e sa vinzi 1000 si alta e sa vinzi 1 milion. Costurile principale sunt aceleasi.
Vorbind de SprintBooster, baietii respectivi au trebuit sa testeze si (eventual) sa adapteze sistemul pentru fiecare masina in parte. Chiar daca ideea in sine e aceeasi, testarea si adaptarea pentru fiecare marca/model dureaza si nu este usor de facut. In concluzie, desi orice electronist mai priceput ar putea sa creeze un astfel de sistem pentru o anumita masina, niciunul nu va putea garanta ca nu va aparea vreo problema sau ca sistemul ar functiona pe orice alt model/marca.
Daca s-ar acorda acelasi interes oricarui modul electronic dintr-o masina s-ar observa ca toate au preturi f mari fata de ce sunt de fapt. Orice senzor care este de fapt un comutator sau potentiometru pe care il iei la bucata cu 0.2 RON costa cativa zeci de RON cand este vandut ca piesa auto. Asta pentru ca, desi sunt in fapt aceeasi componenta, cele din industria auto vor tine invariabil mult mai mult. Pe langa asta, in automobile se folosesc multe sisteme redundante, tocmai pentru a elimina orice fel de risc din partea producatorului.
Aceasta postare a fost editata de alexx_elf: 24 iunie 2010 - 01:13