Aşa, de azi voi pune printre pastilele mele şi bomboane mentolate şi iau la întâmplare, poate funcţionează. Cam asta e la prima vedere acest "booster".
Mă gândeam să încep cu nişte glume gen "Mi-a dat cam 50 de cai în plus", dar mi-am adus aminte de cei care au făcut proba maşină cu minciuna/maşină remapat şi nici un şofer nu s-a prins care e una sau cealaltă.
La mine la automată acceleraţia nu e foarte liniară şi funcţioneză cam de felul următor: apeşi puţin, pleacă maşina bine până în 2k de ture, unde cade. Ca să treci peste 2k de ture trebuie să apeşi mult mai mult (estimativ din ce mişc piciorul de 2-3 ori mai mult). Pt. a accelera maxim însă nu mai e mult peste acest prag. Toate astea fac ca în anumite situaţii să nu poţi în oraş să te mişti confortabil. La mine totul se reduce la confort.
Am înţeles mai bine ce face în general un asemenea dispozitiv după ce am văzut la Gpower şi am început să caut pe net. Totuşi preţul lor era prea mare. Efectele diferă însă de la maşină la maşină. Ba unele au ceva asemănător din fabrică, numit buton "sport" de obicei şi care lucrează pur la senzaţii şi la plăcerea de a conduce, nu creşte puterea, nu-ţi dă vreo hartă mai agresivă pt. motor etc. De ce spun diferă? Anumite maşini, nu le ştiu pe toate, nu cred că ştiu nici posesorii, au limitări pe deschiderea "gazului" fie în treapta 1, fie până la 50-60km/h (există şi cazuri sau poate că or merge în paralel, când se limitează şi cuplul din ECU, dar şi aşa dacă ar fi "gazul" deschis maxim, maşina s-ar mişca mult mai bine). Aici apare o problemă cu mentolatele mele, minciuna reuşeste cumva să dea un voltaj amplificat peste ce ar fi dat pedala şi dacă ar fi fost WOT. Cum şi de ce, nu ştiu, cert este că nu-i doar o senzaţie, maşinile se mişcă fizic mai bine. CULMEA, e că sunt de obicei maşini mici şi nu foarte puternice. La unele merge şi din soft să schimbi răspunsul pedalei (la Golf s-a simţit cam ca după minciunică, la WRX era aceeaşi senzaţie).
Ce face jucăria pt. mine? Mai multe lucruri am observat azi, prin plecări succesive oprit/verde/roşu. În primul rând ţine maşina în "priză", cursa la pedală e mare şi nici nu o poţi lovi la podea dintr-o dată că ar fi inutil, maşina ar sesiza o cerere de putere bruscă şi stai să retrogradeze şi să se pregătească. Acum reacţionează mereu cu o fracţiune de secundă mai repede, e mult mai comodă pt. mine şi mai plăcută tocmai la mers prin oraş (pe afară nu am apucat să ies, dar poziţia în principiu e aceeaşi), e mai uşor să o faci să schimbe puţin mai sus. A dispărut acel gol din pedală după o apăsare uşoră, reacţioneză mai repede. Se turează mereu puţin mai mult, astfel cade pe un cuplu mai mare şi pare mai fâşneaţă. Controlul din pedală este mai fin, liniar.
Dacă maşina se "simte" mai rapidă şi de afară să ne spună
frank, că era acolo când am plecat.
Cum e cu imposibilitatea de a o controla în oraş, în trafic, mai ales pe roşu? Iar depinde de la maşină la maşină sau de la şofer la şofer. La mine pe roşu reacţionează instant. Totuşi, numai după ce am auzit că cel care şi-a montat ieri se plânge că e prea agresivă aşa, am mers în cel mai mare trafic posibil să văd cum poţi controla acceleraţia. Trebuie să foloseşti cam 1-2mm, pt. mine e perfect, n-am avut nici o problemă.
Efecte negative? Teoretic e ca şi cum ai merge ceva mai tare, că WOT nu se pune problema decât dacă totuşi apeşi acceleraţia mult, dar tocmai acest ceva mai tare dă o senzaţie de plăcut şi în cazul meu particular e mai comod la picior. Desigur că vor apărea unii care spun că nu poţi da atâţia bani doar ca să nu apeşi acceleraţia în anumite feluri, dar dacă în general comoditatea costă. Alt efect negativ va fi consumul mai mare. Pt. că răspunde aşa de repede, eşti tentat să stai cu piciorul pe ea un pic mai mult, maşina pare mai vioaie şi te împinge la ilegalităţi.
Ce se întâmplă cu ultima parte a cursei pe care pedala nu mai face nimic? Nimic! Este insesizabil.
Dacă ar avea
relu un buton care să-mi întărească şi amortizoarele niţel ar fi perfect