Actualul timbru de mediu aflat in dezbatere publica este o forma de tranzitie catre un impozit anual pe poluare, care va inlocui impozitul clasic platit in prezent, dar si timbrul de mediu. Aceasta trecere va fi facuta in timp si in functie de Uniunea Europeana, reiese din declaratii ale ministrului Mediului, Rovana Plumb, facute dupa o dezbatere publica pe tema timbrului de mediu. Iata care va fi mecanismul, explicat de Plumb.
“Ce se schimba? Se schimba impozitul despre care vorbiti voi in asa fel incat, intr-o perioada de timp pe care o va decide UE – deci noi acum platim taxa pe cilindree – impozitul cu care ati venit voi ca propunere va lua in calcul numai emsiile, in asa fel incat cand introduc acel impozit cu emisiile, se va reduce timbrul, in asa fel incat voi ramane doar cu impozitul, dar intr-o perioada de timp care urmeaza a fi decisa, insa nu de noi, stiti bine”, a declarat Rovana Plumb in fata ziaristilor veniti la Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice pentru dezbaterea publica privind timbrul de mediu.
In timpul dezbaterii publice s-a discutat inclusiv despre platirea unui timbru de mediu anual – cel la care face referire ministrul in raspunsul dat jurnalistilor.
“Daca acum am timbru de mediu 5 lei si introduc de la anul impozitul, cu 1 leu, timbrul de mediu va scadea la 4 lei, in asa fel incat eu in permanenta sa-mi pastrez acelasi cuantum. Trebuie sa am o perioada de timp – trei, patru, cinci ani – in care nu mai am timbru de mediu si raman doar cu impozit”, a explicat Rovana Plumb mecanismul dupa care va functiona noul impozit anual care va intra in vigoare in viitor si care va merge in paralele cu timbrul de mediu platit cu ocazia inmatricularii unei masini (sau transcrierea dreptului de proprietate).
http://0-100.hotnews...strul-mediului/
Eu sunt curios cum vor taxa emisiile la o masina non Euro, Euro 1 sau chiar Euro2 stiind ca pe vremurile acelea producatorii nu masurau emisiile de CO2 pe km.