Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Cu ce m-am dat azi


  • Please log in to reply
803 replies to this topic

#551 rares_dan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 730 Mesaje:
Inregistrat: 12-mai 03
  • Location:Cluj-Napoca
  • Marca:RENAULT
  • Model:Koleos 2017
  • Motorizare:2.0dCi 175 CVT

Scris 13 aprilie 2012 - 07:34

Combinatia tempomat/limitator de viteza este extraordinara dupa ce te inveti cu ea. Ma refer la drumuri lungi facute chiar si pe nationale nu foarte aglomerate nu numai pe autostrada. Eu la drumurile mele lungi pe nationale sunt zeci de minute in care nu calc acceleratia lucrand numai din frana cand chiar se impune si in rest din butonasele de plus/minus, reset si activare. Daca conduci si automata poti chiar uita ca ai acceleratie la podea. In localitati limitatorul te poate scapa de belele si te relaxeaza intr-un fel fiindca nu trebuie sa fii tot timpul cu ochii pe vitezometru.
  • 0

#552 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 01 mai 2012 - 10:34

Nu e chiar de azi, ci de miercurea trecuta (parca). M-am dat cu o Octavia 1.6 TDI, 103 CP. Termenii de comparatie vor fi putini, in principiu masina mea, Astra lui pejte si inca cateva prin care am mai fost ca pasager sau pe care le-am condus pe ici-colo.

Interiorul, bineinteles, urias, la fel ca si portbagajul. Mi-a placut f mult senzatia de soliditate din masina, plasticele se simteau bine legate, fara lufturi sau alte lucruri deranjante la vedere. Volanul, dupa gusturile mele, era cam mic si firav pentru o asa masina. Pozitia mi-am gasit-o repede, un pic mai putin sportiva decat cea de la mine, dar placuta, iar oglinzile uriase ofereau o vizibilitate foarte buna (Stilo-ul are niste oglinzi de zici ca sunt de buzunar).

Partea care chiar ma interesa, si unde pot sa imi dau mai mult cu parerea, este motorizarea. Din pacate masina avea doar vreo 150 km si (sper ca) motorul nu prea se lasase. Tragea decent, dar se taia atat de repede incat iti venea sa te dai jos din masina si sa o iei pe jos. Mult diferita (in rau) senzatia fata de masina mea. Am mai condus un TDCI de 1.8 pus pe Focus si acolo, chiar daca se taia, evident, la fel de repede, macar aveam sutul ala in fund pe cateva sute de ture. Aici, nimic. Oricum, m-am convins inca o data ca nu prea sunt fan diesel. Intr-adevar, am condus masini modeste, dar nu ma pot obisnui cu senzatia: trage bine la inceput si pe urma te lasa... nerezolvat :D si trebuie sa schimbi. Not ok.

Oricum, dupa cum mi-a confirmat si el, masina de firma e cea mai buna. Firma sotiei (de acolo era masinuta) intretine masina si in plus mai baga si motorina de o anumita suma, lunar. Costuri zero. Foarte misto.
  • 0

#553 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 01 mai 2012 - 10:41

Tragea decent, dar se taia atat de repede incat iti venea sa te dai jos din masina si sa o iei pe jos.

Cam asta am auzit si eu despre motor


Firma sotiei

Ai ceva de declarat? :)
  • 0

#554 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 01 mai 2012 - 10:49

Sotiei tipului mah, doar la prostii te gandesti :lol:
  • 0

#555 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 01 mai 2012 - 10:51

Pai n-ai zis de la cine era 'luata' masina si d'aia m-am mirat :D

Edit: Ba ai zis ceva, dar sunt prea adormit sa imi fi dat seama :)

Aceasta postare a fost editata de pejte: 01 mai 2012 - 10:51

  • 0

#556 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 01 mai 2012 - 11:15

Pe o masina de gabaritul Octaviei, un motor de 1.6 diesel de 105CP n'are cum sa fie prea sprintena. Ala e doar motor ptr consum mic la un mers decent, Altfel 2.0 140CP e mai potrivit
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#557 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 02 mai 2012 - 08:20

Eu am mers sapt trecuta cu Jetta 1.6DI 105CP vreo 3 zile, in total 800km. Gabaritul este cam acelasi ca la Octavia deci comparatia cred ca este pertinenta. Motorul este lesinat doar la peste 4000ture, dar de cele mai multe ori nu ai nevoie sa-l duci peste aceasta turatie. Eu demaram destul de in forta de la 120 la 150, daarrrrrr retrogradam in 4!!!! apoi o aruncam scurt in 5 cand ma apropiam de 150.
Daca nu te obisnuiesti cu elasticitatea lui, atunci evident motorul va parea puturos.

Este adevarat, in primele 2 trepte degeaba il turezi ca nu se intampla nimic, dar cand te duci cu a 3-a de la 80 la 100 situatia se schimba. De exemplu la drum intins bagam a 5-a undeva pe la 130-140....
  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#558 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 02 mai 2012 - 10:14

Bleu, inteleg ce zici tu, dar:
1) Eu am mers cu ea in oras, nu cred ca am ajuns mai mult de 70 in cele 15 minute cat am condus-o.
2) Nu cred ca o masina poate sa fie moarta la viteze scazute si sa se trezeasca la viata la viteze mari. :)
  • 0

#559 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 02 mai 2012 - 10:33

....
Daca nu te obisnuiesti cu elasticitatea lui, atunci evident motorul va parea puturos.
....

Elasticitate comparabila cu a unei caramizi ! :lol:
  • 0

#560 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 03 mai 2012 - 12:51

Imagine amplasata
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#561 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 03 mai 2012 - 09:13

@Elf - esti obisnuit cu benzinarul si nu te-ai dat la ea cum trebuie. In oras chiar nu doarme pe ea. E greu sa treci de pe banzinar pe diesel fara acomodare.

@Relu - ai sa razi dar dieselurile astea noi sunt mult mai elastice decat ce era odata. Mai ales ca au inceput sa le cupleze cu transmisii cu 6 trepte si demultiplicarea e cu totul alta.

Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 03 mai 2012 - 09:14

  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#562 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 03 mai 2012 - 09:28

Nusht ezac la ce te'ai referit, dar cu cat ai mai multe trepte in cv, logic ar fi ca elasticitatea se reduce. E'adevarat si ca treapta a 6'a e doar pentru consum redus, nu neaparat ptr vit max, de care te poti apropia mult si in treapta a 5'a
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#563 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 03 mai 2012 - 09:33

@Pejte
Limitarea TUTUROR dieselurior a fost si va ramane aceeasi, pentru ca legile fizicii/mecanicii nu pot fi infrante ! Drept dovada cresterea numarului de trepte in cutiile de viteze, care nu reflecta altceva decat elasticitate scazuta a motoarelor, respectiv plaja utila extrem de mica.
Pentru cultura ta generala, in ultimii 50 ani motoarele au progresat exclusiv dpdv gestiune electronica, si intr-adevar lubrifiantii au devenit de foarte buna calitate. In rest motoarele din ziua de azi sunt aceleasi ca cele de acum multi zeci de ani !
  • 0

#564 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 03 mai 2012 - 09:36

Stiu ca te gandesti la mine toata ziua, dar de data asta ii raspundeai lui bleu :D
  • 0

#565 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 03 mai 2012 - 09:38

Sa-mi trag una .... :(
Ce face dragostea din uameni .... :lol:
  • 0

#566 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 03 mai 2012 - 10:13

Motorul electric e rezolvarea
  • 0

#567 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 03 mai 2012 - 10:16

Adevarul e ca Citroen C-Zero e o masina mistocuta de oras. Si niciodata n-am simtit ca pe hartie accelereaza mai lent ca mine cu bleu in spinare :D
  • 0

#568 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 03 mai 2012 - 10:29

Da mai Relu, fix electronica aia face diferenta. Sunt trepte mai multe in cutie si au putut sa le faca mai scurte pe primele. Bine, la ora actuala dieselul mai impresioneaza doar prin consum intrucat benzinarele cu turbina trag foarte bine pe toata plaja de turatii....
  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#569 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 03 mai 2012 - 10:49

Primele trebuie sa fie scurte la orice fumigena daca vrei sa pleci de pe loc fara sa futzi ambreiajul. Ti-am explicat inainte DE CE fumigenele turbate au nevoie de multe trepte !
  • 0

#570 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 03 mai 2012 - 11:07

Eh, s'au mai schimbat si motoarele astea in ultimii zeci de ani. In afara de supraalimentare, mai e si distributia variabila, injectia electronica (si la benzinare) si cea cu rampa comuna. Ah, ca nu s'a reinventat motorul asta e altceva, dar nu poti spune ca "motoarele din ziua de azi sunt aceleasi ca cele de acum multi zeci de ani"
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#571 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 03 mai 2012 - 11:20

Sa fii tu sanatos de cand se fac motoare turbo si rampe comune. Multe zeci de ani !

Apropo, n-ai vazut vapoare de prin '50 cu motoate turbo-diesel in 2 timpi ? :D

Aceasta postare a fost editata de Relu: 03 mai 2012 - 11:34

  • 0

#572 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 03 mai 2012 - 11:37

Motoarele actuale nu se datoreaza vreunei revolutii, ci mai degraba a unei evolutii pas cu pas. Ultimul salt major a fost dat in principiu de era computerelor care a permis simularea camerei de ardere si optimizarea procesului. In mod natural a urmat gestiunea electronica, injectoare piezoelectrice si tot asa mai departe. In cativa zeci de ani motoarele cu ardere interna asa cum le cunoastem noi ar trebui sa iasa la pensie si sa fie folosite eventual doar pe post de back-up la nevoie. Electricitatea dupa zeci de ani buni de stagnare pare ca va reusi sa faca un salt important in viitor odata cu punerea in practica a fuziunii nucleare. Atunci energia electrica ar trebui sa "dea pe afara" si sa fie mult mai ieftina. Se fac deasemenea pasi importanti in crearea unor condesatoare noi care sa stocheze energie mai multa si pe un timp mai indelungat. Deja sunt cunoscuti condensatorii electrolitici dublu-strat sau supercapacitorii cum mai sunt numiti. ii intalniti si voi la audio pentru masina. Mai nou s-au creat altii de 10x mai mari iar piata abia ii asteapta. In loc de un portbagaj plin totul se reduce la dimensiunea unei baterii normale de masina. Nici motoarele electrice nu stau degeaba, din ce in ce mai des auzim ca s-a mai scazut temperatura de lucru a superconductoarelor. Probabil ca peste 20-30 de ani vom vedea masini noi cu "rezervorul" cat o baterie, care te tine 2000km si motoare la fiecare roata cat un pumn dar care da fiecare cate 50CP.
  • 0

#573 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 03 mai 2012 - 11:38

Implemetarea diferitelor solutii regasite la avioane, nave si alte masiniarii reprezinta, pentru lumea auto, tot o evolutie.
Cred ca nu conteaza din ce directie vine imbunatatirea, atata timp cat ea vine.

Daca pui un dizal al aniilor 70 langa un commonrail 2012 euro 6, evolutia se vede (si aude :P ) cu ochiul liber, ca sa zic asa.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#574 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 03 mai 2012 - 11:42

.... Ultimul salt major a fost dat in principiu de era computerelor care a permis simularea camerei de ardere si optimizarea procesului...
....

Asa scrie prin reclame, dar in realitate camerele de ardere se proiecteaza si OPTIMIZEAZA de catre companii specializate, EXCUSIV prin incercari !
  • 0

#575 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 03 mai 2012 - 11:58

Da Relule, daca vorbim de motoare in general e cum zici tu. Insa in domeniul auto s'au schimbat multe
De ceva ani in industria navala se folosesc motoare fara axa cu came. Eram curios daca exista asa ceva si in domeniul auto si am gasit ca abia anul asta cei de la Koenigsegg incep sa puna asta in aplicare: link. Deci inca mai e loc de imbunatatire a performantelor, mai ales ca sistemul asta fara axa cu came permite o optimizare si mai preciza a performantelor


Aceasta postare a fost editata de andrei041: 03 mai 2012 - 11:58

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi