cu de iarna spre primavara te mai intinzi,la cit mergi tu,dar invers risti aiurea....Mai ales ca cele de iarna isi pierd proprietatile mult mai repede decit cele de vara....
XT - "animalul" meu
#526
Scris 12 septembrie 2013 - 12:43
#527
Scris 12 septembrie 2013 - 07:28
Ce se mai duce padureanu sa ia porcu dela socrii,cu ditamai portbagaju.... cum e omule?
As vrea eu sa car porci, dar car doar kkturi. Sambata cand m-am intors de la BT am venit cu masina absolut full, 4 persoane si bagaje in restul spatiului din masina. Abia am avut loc sa mai bag printre niste picioare niste pepeni luati mai incoace de Buzau. Si daca tot am ajuns aici, in conditiile de mai sus si mers intre 120 si 130 cu 50-90 in localitati, am avut consum de 9.7%. Penibil, recunosc, sa faci cu un XT vreo 525 de km pana sa se aprinda becul.
Dar cand e gheata mica?
Evident ca e de preferat gume cat mai noi, cat mai bune, dar daca tu arunci fara sa gandesti, tot o patesti.
Eu deocamdata am ca prioritate gumele de vara, ca si alea's vechi (2009) si nici prea mult n'ar mai duce.
Cea mai tare faza a fost prin 2006 cand avea un Matiz (nou, sub un an), pe care abia il echipasem cu gume de iarna noi si a intrat in unul din fata ca n-a putut opri la timp. I-a lipsit putin ca sa evite, dar a fost haios cat de furioasa era ca "nu tin franele la masina de cand i-am pus gumele de iarna, ca atunci cand le avea pe alealalte doar piscam putin frana si se blocau rotile, auzeam scartul". M-am chinuit ceva sa ii explica ca acum tocmai ca avea aderenta mai buna (era doar asfalt rece cand a facut buseala), dar ca n-a apasat ea suficient pe frana, altfel poate chiar evita accidentul.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#528
Scris 12 septembrie 2013 - 10:28
Daca era cu ABS, posibil sa fi franat intr'o distanta mai mare, de fapt
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#529
Scris 12 septembrie 2013 - 10:51
Pai tocmai asta e problema, ca nu a apasat suficient de tare frana incat sa blocheze roata.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#530
Scris 12 septembrie 2013 - 10:52
N'o fi vrut sa toceasca pneurile alea noi
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#532
Scris 14 octombrie 2013 - 01:29
Io no soy marinero, soy capitan? Te venisi acasa? Sau ai luat pesele cu tine si le mai pozezi prin hoteluri?
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#533
Scris 14 octombrie 2013 - 01:37
N-am vazut in poza cheia de montaj!
Parca la IKEA pe langa piese iti da si cheia potrivita pentru montaj...
#534
Scris 14 octombrie 2013 - 03:03
Abia am o luna de cand am plecat ... abia la anu vin acasa. Alea's piesele comandate de mine si primite de nevasta ... ca saptamana de livrare initiala a avut vreo 20 de zile pana la urma
Cheia de montaj e la service. As avea si eu chei potrivite, dar in ian/feb numai de mesterit in fata blocului nu o sa fie ...
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#536
Scris 24 octombrie 2013 - 05:39
Portul e deja Constanta, doar ca piesele au sosit dupa ce am plecat eu in voiaj.
Cand revin mai trebuie amortizoare fata/spate si probabil si distributia ... si evident, montajul
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#537
Scris 10 februarie 2014 - 10:16
Nici n'am apucat sa fac 100 km de cand am revenit, ca m'a si lasat bateria. Baterie cumparata in august.
Sambata am facut un drum prin oras, m'am intors acasa pe la 13, iar la 16 cand sa plec iar, bateria moarta.
Voltmetrul arata ~12.3V, insa nici macar nu apuca sa invarta motorul.
Am luat curent prin cabluri, a pornit imediat (dupa ~30 de sec de la conectare). Am facut vreo 5-6 km, dupa care am incercat inca o data ... la fel, bateria moarta. In functionare ~14.4V.
Am lasat azi bateria pentru garantie. Cel mai probabil va fi schimbata, insa in nici un caz nu ma pot declara multumit de Fulmen asta deocamdata
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#538
Scris 10 februarie 2014 - 11:05
Pareri bune am despre Rombat si Varta. M-am fript cu Bosch.
Full man!
#539
Scris 10 februarie 2014 - 11:21
Atunci am cam luat ce s'a nimerit, nici macar nu am mai stat sa caut alte modele sau sa vad pretul si in alte parti.
Ciudat e ca eu banuiam ca ar fi vreun element in scurt, insa fix asta a fost primul lucru verificat si pare'se ca dpdv asta era totul ok,
Urmeaza zilele astea uleiurile, filtrele, bujiile si reglarea franei de mana si sper ca in martie sa apuc sa schimb si bucsi/bielete, placute frana, sablat si vopsit etrieri, schimbat garnituri si culise etrieri, iar pana plec in voiaj sper si la amortizoare fata/spate, neaparat distributie si pneuri de vara (eventual si cu alte jante)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#540
Scris 10 februarie 2014 - 11:36
Un cost per km sau cost per voiaj?
#541
Scris 11 februarie 2014 - 12:18
Supraunitar
Deocamdata n'am ce sa calculez, insa estimez ~2.5k euro ca sa o pun la punct cum as vrea eu.
Pe viitor as mai vrea un upgrade de frane (etrieri cu 4 pistonase si discuri mai mari) pe fata, insa cam asta ar fi maximul pe care l'as schimba la masina.
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#542
Scris 11 februarie 2014 - 07:13
Unde-i faci distributia?
Life must be taken one disaster at a time
#543
Scris 11 februarie 2014 - 09:25
Asta inca nusht. Se poate sa dau o fuga la Buc pentru asta, desi mi'e cam peste mana.
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#544
Scris 11 februarie 2014 - 10:52
. Am facut vreo 5-6 km, dupa care am incercat inca o data ... la fel, bateria moarta.
Nicio sansa sa se incarce in 5 km. Baga si tu vreo 30km cu minimum de consumatori si vezi cum e dupa.
#545
Scris 11 februarie 2014 - 11:42
Dupa 5 km facuti in vreo 10 min trebuia macar sa dea un semn c'ar vrea sa invarta motorul, dar nu a fost cazul.
Bateria a ramas la garantie, a zis c'o tine peste noapte la incarcat si ii mai face teste azi/maine si in fct de astea o iau inapoi sau o schimba cu alta.
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#546
Scris 11 februarie 2014 - 11:55
Andrei, ia aminte de la Pejte, ca-ti zice bine. 5km sunt insuficienti, chiar tind catre 0...
Dupa o descarcare completa, ideala ar fi incarcarea cu redresorul sau undeva spre 100km, pentru a o restabili la valorile normale. Eu ti-o spun din experienta...dar o data ce-a picat din senin, este baba, n-o mai intineresti...Ideal ar fi sa ti-o schimbe cu o alta noua.
#547
Scris 11 februarie 2014 - 12:49
Adevarat este:
Încărcare insuficientă /sulfatare precoce:
Nu este un defect de fabricaţie, ci o problemă legată de stilul de utilizare al automobilului. Vorbim de problemă de încărcare în cazul în care încărcarea acumulatorului nu ajunge până la 13,8–14,4V. Încărcarea insuficientă determină sulfatarea secundară a acumulatorului.
În timpul funcţionării normale, acumulatorul se descarcă şi se formează sulfaţi primeri de plumb pe plăci, care dispar când acumulatorul se încarcă din nou. Acest proces nu este dăunător acumulatorului, face parte din funcţionarea normală a acestuia.
Dacă, însă, descărcarea este mai lentă - în cazul depozitării prelungite sau dacă folosiţi maşina mai rar, deci acumulatorul nu este complet încărcat o perioadă îndelungată – se formează sulfaţi secundari, care nu se mai pot înlătură de pe suprafaţa plăcilor. Acumulatorul începe să se sulfateze dacă densitatea electrolitului scade sub 1,225g/cm3. Sulfatarea care apare în cursul autodescărcării, dăunează acumulatorului, care nu va mai putea prelua încărcarea. Puteţi preveni sulfatarea dacă menţineţi întotdeauna acumulatorul în stare încărcată. Dacă această problemă a apărut deja, acumulatorul se poate recondiţiona cu ajutorul unui aparat desulfator special. Desulfatorul este de fapt un încărcător de acumulator, care supraîncarcă acumulatorul în primele două ore după conectare, astfel înlăturând sulfatul depus pe plăci, care este eliminat într-un compartiment separat.
Totuşi acumulatorul nu mai poate fi recondiţionat 100%, deci prevenirea sulfatării este mai uşoară decât remedierea defectului.
Putem vorbi despre diferite grade de sulfatare. Sulfatarea mai uşoară nu este vizibilă, se poate diagnostica cu ajutorul unui aparat de măsură special, iar sulfatarea mai puternică este vizibilă şi pe plăcile acumulatorului. În cel mai grav caz, sulfatarea lasă urme asemănătoare îngheţării.
#548
Scris 11 februarie 2014 - 02:02
Bateria a picat din senin. De cand am venit a functionat normal pana a picat deodata.
Iar pentru o baterie cumparata de 6 luni (mai putin e problema mea cand o fi fost fabricata) nu mi se pare normal sa stau cu redresorul pe ea.
Acum am pe masina o baterie de imprumut care are vreo 10 ani vechime si a tot stat pe o masina care nu mai e folosita de vreun an, ci doar pornita in weekend, deci nici atat nu apuca sa se incarce. Si totusi cu aia imi fac treaba cateva zile ...
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#549
Scris 11 februarie 2014 - 02:46
Andrei, cat timp ai fost plecat iar masina n-a fost folosita?
#550
Scris 11 februarie 2014 - 08:15
Masina a stat vreo luna jumate cred, nepornita. Asta nu justifica cu nimic picarea bateriei. Solenza alor mei nu mai fusese miscata de si mai mult, ci doar pornita cate 5 minute din cand in cand, si cu toate astea acum 2 saptamani a pornit din nou, fara probleme.
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi