Salt la continut


Fotografie
- - - - -

XT - "animalul" meu


  • Please log in to reply
947 replies to this topic

#701 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 05 aprilie 2014 - 11:23

Ai trecut de suta...de milioane sau inca nu? :)
Io zic sa nu te bagi la distributie. Punct. :)
La curele de accesorii, unde-i de dat cu ciocanul, dar sa nu fie legat de siguranta, da...
Mai degraba ti-as sugera s-o vopsesti, nefiind riscant, decat la alelalte operatii...
Inainte de a te apuca de distributie, vezi pe net cat costa sh un motor de xt... :)

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 05 aprilie 2014 - 11:46

  • 0

#702 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 05 aprilie 2014 - 11:57

Nu, mai am pana la 100 :)

Cat despre distributie... si eu eram la fel, convins ca distributia trebuie s'o faca cineva priceput. La cate am tot auzit si vazut in ultima vreme din service'uri si la cat m'am documentat in ceea ce priveste distributia in ultimele zile, sunt convins ca m'as descurca mai bine decat multi mecanici auto.

Un motor la sh e de pe la 1500 euro, ca idee
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#703 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 06 aprilie 2014 - 12:47

nu prea ai ce sa gresesti la distributie si la benzinare nu este deloc riscant.

insa daca nu ai rutina unei astfel de operatiuni, muncesti ca sclavul degeaba.

sa nu uitam ca mai ai si boxer... deci geografia se complica.


  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#704 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 06 aprilie 2014 - 09:20

Deja stie de dat jos radiator, cel putin. :)


  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#705 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 06 aprilie 2014 - 10:17

Radiator de dat jos, slabit rolele impingatoare pentru cele 2 curele auxiliare, scos rola directoare a acestora (aici imi trebuie o scula de genul celei din poza de mai jos), scos capac distributie ... si la treaba :D

Service'ul la care merg e'al unui amic, are elevator, scule bune, disponibilitate si buna'vointa, deci ar trebui sa iasa ok

503-iso-400x400.jpg

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 06 aprilie 2014 - 10:18

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#706 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 06 aprilie 2014 - 11:25

Andrei, ce anume ai mai schimbat cu manuta ta la masina? 

De ce ai prurit, ca banuti de manopera ai... :)



Io cred ca vreti sa va specializati pe Subaru, service Subaru....:)


  • 0

#707 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 06 aprilie 2014 - 11:32

Pana acum nu m'am bagat la chestii prea complicate: filtre, placute de frana.
Nu e vorba ca vreau sa fac economie cu manopera, e vorba ca nu am apucat sa surubaresc mai deloc la masina in stationarea asta si nu am stare :D
Oricum, la service'ul unde facusem revizia respectivii nu mai facusera distributie pe Subaru, ci doar aveau idee. Ei spusesera insa ca e nevoie de demontat bara si radiatoarele (inclusiv cel de clima - deci mai multe complicatii) si dupa ce m'am mai documentat mi'e clar ca nu aveau nici ei experienta.
Si macar daca o s'o fac eu, o sa lucrez cu mai multa grija decat respectivii

Piesele oricum ma astept sa le primesc abia spre sf sapt viit, deci nu ma apuc chiar curand de treaba
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#708 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 06 aprilie 2014 - 11:42

Ca sa ai ce schimba, surubari la ea, circula... :)

Teoretic, daca o pui ,,la punct'', n-ar trebui sa ai prea emotii cand ii dai la cheie :) Clar ca esti tipicar, la cat ai citit despre subiect, cu siguranta stii mai multe decat multi ,,mecanici''...

 

Pe forumurile monomarca gasesti cu siguranta detaliat orice surubel...primesti raspunsuri pertinente.


Aceasta postare a fost editata de mol: 06 aprilie 2014 - 11:45

  • 0

#709 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 06 aprilie 2014 - 12:10

Paradoxal vad ca e mai simplu la boxer :D la Logan de exemplu nu s-a dat jos nimic, dar s-a desfacut tamponul motor, si s-a ridicat putin motorul intr-o parte. 

In esenta treaba cu distributia e simpla.


  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#710 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 06 aprilie 2014 - 12:12

In esenta treaba cu distributia e simpla.

Dar cu consecinte grave in caz de greseala 


  • 0

#711 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 06 aprilie 2014 - 12:27

Clar ca daca nu o pui la punct, o pui ... grav :D

Asta e unul din topicurile despre distributie la motorul de 2.5.

La pasul 8 ei au o metoda mai taraneasca de a scoate rola directoare. Daca la demontare merge, la remontare trebuie surubul strans la cuplu de 180Nm si fara scula decare ziceam eu varianta ar mi fi blocarea volantei cu o bucata de fier, iarasi o solutie pe care n'o agreez.
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#712 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 06 aprilie 2014 - 12:57

Andrei, cum ai facut drumuri aiurea in Bucuresti sa-ti pui tampenii ca CB la Fiesta :) (CB-ul in sine nu-i tampenie, punerea ulterioara este) :) ii poti intreba pe subaristi unde au facut-o :) si-o faci si tu.


  • 0

#713 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 06 aprilie 2014 - 01:50

Cu Fiesta am fost la Buc ptr ca am avut drum oricum, nu am mers special ptr a monta chestii pe masina.
Financiar, decat un drum la Buc ptr distributie, cred ca mai bine ies dac'o fac la reprezentanta din Cta. Si nici nu pierd o zi. Dar nu asta e probl, oricum ;)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#714 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 06 aprilie 2014 - 02:22

Care ar fi consecintele grave de care spune Pejte? La diesel mai inteleg ca daca se rupe cureaua in sarcina e belea, dar la benzinar?!?!
E mai cu motz boxerul?

Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 06 aprilie 2014 - 02:24

  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#715 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 06 aprilie 2014 - 02:37

Nu vad de ce'ar fi diferenta intre diesel si benzinar.
Daca nu montezi bine cureaua (de fapt daca nu pui la punct toate angrenajele) sau se rupe cureaua, pistonul va lovi in supape.

Dupa schimbarea distributiei oricum obligatoriu se face virarea motorului la mana, tocmai pentru a verifica montarea corecta, deci riscurile sunt minime
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#716 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 06 aprilie 2014 - 02:51

Loveste supapele la diesel. La benzinar nu are cum sa dea in ele pt ca nu sunt pozitionate la fel. Repet, nu stiu cum e la boxer, dar la restul chiar nu ai ce sa strici.

Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 06 aprilie 2014 - 02:52

  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#717 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 06 aprilie 2014 - 03:25



Or fi si alte solutii, nu doar cu supapele montate in capul pistonului, insa la acestea pericolul principal e indoirea supapelor, apoi poti avea avarii la piston, biela, cuzineti si chiar la camasa (sau bloc, direct) sau vibrochen
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#718 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 06 aprilie 2014 - 05:11

Frumusel filmuletul, n-am avut curiozitatea sa caut detalii despre boxer, stiindu-l ca ,,arhitectura''.

Slabut cu doar 4 supape pe cilindru. De numarul cilindrilor nu ma leg...:)


  • 0

#719 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 07 aprilie 2014 - 11:26

Astialalti cu XT'uri: ati remarcat vreodata ca la urcarea din tr 1 in tr a 2'a, la accelerare rapida, uneori sa nu cupleze tr a 2'a? Eu am patit'o de vreo 3-4 ori, insa de fiecare data la plecari mai in forta si nu exclud sa nu fi apasat eu complet ambreiajul.
In schimb, la franare, din tr a 3'a nu prea pot sa bag a 2'a daca nu reduc pana la 30km/h sau poate chiar mai putin.

La voi cum e?
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#720 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 aprilie 2014 - 06:38

Prima cu 1 2. La retrogradare n am prea patit
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#721 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 08 aprilie 2014 - 06:39

In schimb, la franare, din tr a 3'a nu prea pot sa bag a 2'a daca nu reduc pana la 30km/h sau poate chiar mai putin.

http://www.drivingfa...ev-matching.htm


  • 1

#722 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 08 aprilie 2014 - 07:32

Din 1 in 2 am mai patit dar sunt sigur ca nu am apasat bine ambreiajul, fiind si foarte tare.


  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#723 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 08 aprilie 2014 - 11:16

Nu prea e cazul explicatiilor din link. Cu a 2'a ajung pana f aproape de 100km/h, deci nu e sa zici ca la franare dintr'a 3'a sa iau o curba de 90gr n'as incetini destul incat sa ma incadrez ptr tr a 2'a.
O sa ma mai uit, ca m'am mai gandit si am impresia totusi ca e un anumit interval in care face figuri, de la o anumita viteza in sus parca cupleaza fara probl, ca am mai folosit si frana de motor
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#724 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 08 aprilie 2014 - 11:20

Andrei, ce rapoarte sunt pentru tr.2 si tr.3 ? Daca diferenta de turatie e prea mare, cred ca ar putea aparea probleme.


  • 0

#725 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 08 aprilie 2014 - 01:30

O sa ma uit ezac ce turatii ar fi in tr 2 si tr 3 la 30km/h, insa nu vad cum ar putea fi gandita o cutie de viteze incat la 30km/h sa nu poti retrograda

Rapoartele ar fi:

tr 1 3.454
tr 2 1.947
tr 3 1.366
tr 4 0.972
tr 5 0.738
R 3.333

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi