Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Jurnal de Bord: Mercedes-AMG C43 4Matic


  • Please log in to reply
581 replies to this topic

#126 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 14 martie 2017 - 12:39

Si am facut si testul. ~400 km pe autobahn, drumuri aglomerate si mai putin aglomerate, un pic de oras, serpentine nebune, drumuri de munte pe care de abia bagai o masina etc. Am acoperit cam tot ce puteam sa acopar, mai putin partea cu gropile :)

 

Masina avea ~16000 km cand am luat-o, veche de aproximativ un an. Ca dotari, era destul de cheala, avand in plus fata de cele normale:

- Cutia automata cu dublu ambreiaj

- Asistent faza lunga

- Navigatia professional (ecran mare si procesor mai rapid)

- Heads-Up-Display si recunoastere a limitei de viteza

- volan incalzit

- scaune electrice cu memorie

- cruise control adaptiv

 

O sa folosesc acelasi format ca la "review-urile" anterioare:

 

 

Motor si transmisie:

 

Celebrul 3l in linie, biturbo cu intercooler racit cu lichid pentru un raspuns mai bun al pedalei. Control complet al axelor cu came atat dpdv al momentului deschiderii cat si al duratei. Imbunatateste semnificativ consumul (mai ales) cat si liniaritatea. Un motor cu adevarat remarcabil, desi probabil s-au lasat dusi de val si au uitat de una dintre componentele cele mai importante la o masina sport: sunetul. Se aude "tare", dar nu acel "tare" melodios, specific unui supercar, ci mai degraba cel de masina inmatriculata in BG, fara tobe. Sigur, e o exagerare si are si parti bune, mai ales atunci cand ridici piciorul din pedala si auzi acel "burble" (nu se aude in video). Singurul lag pe care am putut sa-l simt la acest motor a fost cand masina era pusa pe "Efficient" si cel mai probabil venea doar din raspunsul modificat al pedalei. Mai mult, pe drumul de intoarcere m-am intalnit si cu un C63 AMG S care a evidentiat si mai mult diferenta de sound intre cele doua masini.

 

https://www.youtube.com/watch?v=1_UI6MK6-Ko

 

https://youtu.be/P_KMYhD0HT0?t=65

 

Cutia. Extrem de sportiva. Extrem. Nu am stat sa butonez chiar totul, dar din butonul de sub schimbator avea 3 setari. Pe cea mai agresiva, schimbarile se faceau instant si intotdeauna erau insotite de un soc destul de puternic. Senzatia era una de sportivitate dusa la extrem. Nu stiu cat de necesar era acel soc, dar contribuie la caracterul special al masinii. Pe cea mai cuminte setare masina era chiar ok de condus, motorul tinut la turatii mici, foarte potrivita pentru cruising. Miscarile fine sunt destul de greu de controlat, mai ales ca nu pleaca de pe loc fara sa apesi acceleratia. Diferentialul spate nu pot spune ca l-am vazut decat cand am intrat un pic pe zapada. S-a descurcat fara probleme.

 

Pachetul functioneaza extrem de bine impreuna, pentru scopul masinii: o masina super-sportiva cu care POTI sa te duci si la cumparaturi. Accentuez acel "poti". Nu e recomandat, dar, daca vrei, o poti face. Si consumul m-a impresionat extrem de placut. In conditiile in care nu prea am menajat masina, nu a consumat decat 12.5l/100km. Avand in vedere ca nu era linie dreapta in care sa nu accelerez, consider ca e impresionant. 

 

Cum trage? Nebuneste! :D Am inchiriat in vara si un Ferrari California (4.3l V8, 450CP) si BMW-ul se simte semnificativ mai rapid. Avantajul turbo-ului si a faptului ca are enorm de mult cuplu la turatii joase. 

 

Sasiu, suspensie, directie:

 

Sasiu, nu e nimic de spus. Nu m-am dus nici macar in zona vecina limitelor masinii, dar atat cat am avut curaj, masina parea lipita pe sosea, chiar si cu cauciucuri de iarna la ~10* C. Suspensia era cea fixa (mai exista varianta adaptiva) si era FOARTE dura. Ma simteam ca pe un drum judetean de la noi, dar cand ma uitam la asfaltul din fata, parea ca-n palma. Un mare minus al celor de la BMW ca nu au configurat masinile de inchiriat cu un pic mai multe optiuni. 

 

Directia la masina de test avea niste probleme, sper ca izolate si nu specifice modelului. Avea o greutate super in modul "comfort" (recomandat de majoritatea celor care au testat-o), dar se comporta extrem de dubios la viraje. Incepeai un viraj, pentru aproximativ 30-45* de rotatie totul era super, iar mai apoi avea un moment cand, pentru o fractiune de secunda devenea foarte usoara, pentru ca mai apoi sa devina prea grea, iar fix dupa aceea sa-si revina. Totul se intampla in 10-20* de rotatie, dar era o senzatie extrem de aiurea pe care nu am mai simtit-o la vreo masina vreodata.

 

Interior:

 

Din nou, f ciudata alegerea celor de la BMW, masina de test avea practic interiorul fara trim-uri, interior care iti transmite o senzatie de economie dusa la extrem. Materiale decente, cel mult. Ma rog, stiu de la seria 4 cam cum ar trebui sa arate unul configurat decent. Materiale ok, dar clar sub cele din Audi. De design nu mai vorbesc. Ca si "gadget-uri", m-a impresionat din nou sistemul Heads-Up-Display. F util. Nici sistemul de recunoastere automata al semnelor de circulatie nu e deloc rau (mi-a recunoscut fara probleme o limitare temporara de viteza pe autobahn, din acelea care se afiseaza deasupra fiecarei benzi de pe autostrada). 

 

Concluzia:

 

Sincer, niciuna dintre masini nu m-a cucerit cu adevarat. M-ului ii lipseste un sunet impresionant pentru a fi un pachet bun, S5-ul e prea domol, iar 440i pare ca are o directie aproximativa si nu mi se pare atat de "special". De la Mercedes mi-e greu sa obtin o oferta competitiva fata de cea de la BMW (M3-ul fiind aproape la acelasi pret cu C43, care nu e un AMG adevarat). O sa mai ma invart un pic pe piata SH sa vad poate gasesc o solutie de "compromis". Mi se par foarte multi bani dati pe o masina, mai ales daca nu cobori din ea convins ca trebuie sa o cumperi.

 

Thumbnail atasat

  • 17103644_1410343122321203_2695354969328391636_n.jpg

  • 0

#127 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 14 martie 2017 - 03:33

Parerea mea vizavi  de topicul asta...daca ai mincat parizer cu mustar de cind te stii,e greu sa te obisnuiesti sa maninci la circiumi de lux,din toate punctele de vedere.Mai mult,cine e croit pe  tipurile de masini la care te uiti matale,nu prea ii pasa altceva decit talpa din aia rea.Dar eu zic ca nu poti/stii sa mergi la limita cu ele si te cam pierzi in detalii constructive.Alea sunt masini de ultima banda de autobahn.Nu poti sa ridici un nor de pulbere cu discutia asta ca sa concluzi spunind ca sunt foarte multi bani dati pe o masina...Inseamna ca privesti  intr-o directie gresita.Ai face bine sa cobori la ceva sh cu pretentii sportive,ce te satisface si financiar si estetic,si repet,aminteste-ti unde traiesti....Nu cumva te costa mai ieftin sa te muti intr-o tara civilizata? :) Bafta si tutun...


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#128 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 14 martie 2017 - 04:01

Mihnea, stiu ca nu sunt clientul tipic. M-am dus la una din reprezentante si acolo mi-au povestit de un client de sedan din asta super-sportiv si imi spuneau ca si-a pus absolut TOT pe masina aia. Carbon, discuri ceramice etc, chestii pe care eu le pot demonstra cu fapte ca inutile si foarte proaste dpdv al raportului ban cheltuit / satisfactie. Sau de ce naiba ai lua ceva cu 4 locuri daca tot ce vrei sa faci este sa te dai pe circuit. Vorbesc aici de genul de oameni care isi cumpara masinile cum ne luam noi painea. Iau una care nu le place, nici nu mai conteaza ca pierd 10-20k la revanzare. Ei sunt clientii majoritari pentru asa ceva, mai ales in tari ca Romania. In afara, US, e complet diferit. Cumparatorii sunt in general mult mai pragmatici si, ca atare, si configuratiile sunt mai echilibrate.

 

Asta cu mersul la limita e SF pentru drumuri publice. Partea distractiva e sa depasesti pentru o fractiune de secunda un pic limita, never-ever nu o sa simta cineva 0.2s diferenta dintre un M3 si o Giulia QV pe un drum public. Emotiile si adrenalina vor veni din incercarea de a controla masina cand apesi un pic prea mult acceleratia la iesirea dintr-un viraj si iese fundul in afara. Ma rog, sa nu mananc rahat, eram intr-un viraj mai lung de dreapta si masina era pe sine, simteam ca mi se muta fata spre stanga si cred ca acolo senzatiile au venit exclusiv din cat de capabila era masina. Viteza mare nu ma incalzeste deloc, mi se pare un risc asumat inutil fara a genera vreo placere suplimentara. Nici cu asta de test nu am depasit 170-180km/h. 


  • 0

#129 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 14 martie 2017 - 04:16

Parere mea ca extremele sunt greu de imbinat cu utilitatea zilnica.

Raportand la ce vrei tu, pentru adrenalina si fun si restul ramai la cotetul pentru circuit pe care tot il ai, iar pentru daily use, ia ceva si daca "mai putin" performant, gen 440i xdrive sau S5. Si daca nu plusezi/maximizezi partea de performanta, macar ai un allrounder complet care ofera si ceva comfort si performante.

Si vin si la preturi mai "normale". De restul de bani mai bagi optionale, sau te bucuri de ei in alta parte, sau alt mod :)

Avand in vedere si review-urile tale, eu clar as merge pe S5 Sportback. Si model mai nou, si mai bine finisat.

Si daca tot nu e suficient de "dinamic"... cu un simplu soft... va fi alta masina dpdv al perfomantelor.


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#130 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 14 martie 2017 - 04:21

sau ia un Cayenne de 8 cil sh si restu bani de benzina...si nu mai ai atitea ginduri,accelerezi si frina,atit...


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#131 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 14 martie 2017 - 05:23

In jur de 70.000eur isi ia chiar un 911 (991) de 350cp, care garantat ofera mai multe senzatii decat un M3...


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#132 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 14 martie 2017 - 06:29

70k sh nu cred ca finanteaza careva un 911
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#133 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 14 martie 2017 - 08:04

Pana la urma FrankSF le zice bine: un Golf R ar putea fi foarte interesant si distractiv... sau Focus RS?

Ok sunt din alta liga dar si pretul este mult mai uman.


Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 14 martie 2017 - 08:04

  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#134 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 14 martie 2017 - 11:07

am configurat un Golf R, iese 44k cu 'de toate' :P 310CP....vara trecuta am mers cu G6 R care are undeva la 270CP parca si masina mi-a placut tare mult. dar nah, suntem tot la 4 cilindri  -_-


  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#135 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 14 martie 2017 - 11:13

Daca omu nu vrea 4 cilindri ...
Focus RS e o masina misto, dar e totusi un Ford, nu pra are nimic premium in ea. E'adevarat, nici pretul nu e in liga premium. Aia mi se pare o masina "ieftina" de circuit, nu poate fi un allrounder ptr cineva care se gandeste la M'uri, S'uri si alte delicatese de genu'

LE: Un R poate fi un allrounder f bun, dar, cum nu va fi mare diferenta la senzatii (nu ma refer doar la performante) fara de GTI'ul lui

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 14 martie 2017 - 11:15

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#136 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 14 martie 2017 - 11:33

eu cred ca diferentele sunt foarte mari fata de GTI-ul lui...


  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#137 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 15 martie 2017 - 09:04

Hai ca nu sunt inconstient sa dau 70k pe un supercar SH, fara garantie. Pana la urma M-ul ala stiu sigur ca ma costa X euro pe luna, indiferent ca ii pica cutia de viteze sau se decid astia de la BMW brusc sa dubleze pretul service-ului. Exagerez, dar asta e ideea.

 

Rational vorbind, 440i trebuie sa fie alegerea: pret excelent, performante f bune, interior ok, cu 15k mai ieftina decat M/S5. Pe SH se complica treaba, ar trebui sa gasesc ceva cu maxim 2 ani vechime, iar acolo inca nu am gasit nimic interesant. 


  • 0

#138 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 15 martie 2017 - 02:57

De la mine ai un mare plus,ca dupa toate aberatiile emanate pe diverse teme,macar vrei sa dai niste bani mai multi pe mai multi cilindri...Si lasa basinile cu softari,alea sunt pentru motoare de 4 cilindrii...Vrei sa cinti bine,iti trebuie voce,nu caramele de menta sa dreaga vocea ce nu ai... :)


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#139 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 16 martie 2017 - 06:21

M-am hotarat. Incerc acum o combinatie cu un C63 din DE, daca nu iese, iau 440i si am incheiat balciul. :) M3/M4 sunt prea multa bataie de cap avand in vedere sunetul mediocru si cat de rigida e masina.


  • 0

#140 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 16 martie 2017 - 07:42

C sedan sau coupe?


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#141 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 17 martie 2017 - 07:31

Sedan. Coupe e cu aproximativ 15k mai scump
  • 0

#142 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 17 martie 2017 - 10:28

Bun asa, spor la combinat!


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#143 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 17 martie 2017 - 11:19

nu crezi ca c63 si M sunt tot carute?rigide si cu o intretinere foarte scumpa...Cum vrei sa puna jos 476 de cai un c63 daca nu e rigid?


Aceasta postare a fost editata de DMIHNEA: 17 martie 2017 - 11:21

  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#144 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 17 martie 2017 - 11:33

exista si suspensii adaptive, inclusiv la M3/M4.


Aceasta postare a fost editata de Frank SF: 17 martie 2017 - 11:33

  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#145 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 17 martie 2017 - 11:39

Cine a mers cu ambele spune ca C63 e semnificativ mai domol. Nu la fel de precis in viraje pe un circuit, dar oricum nu ajung deloc pe acolo. 


  • 0

#146 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 17 martie 2017 - 12:45

mai baiete,te hotarasti ce vrei?ori vrei o berlina comfortabila dar puternica,ori vrei o caruta puternica sa mergi pe circuit?Orice MB e mai uman la suspensie decit omologul sau la BMW.


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#147 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 17 martie 2017 - 05:26

Mihnea, stai calm :-) Doar un nebun da banii ăștia fără sa măsoare de o suta de ori și sa taie o data.

C63 era de la început pe lista, dar am avut un discount de nou mult mai bun la BMW. Acum, ca am găsit o soluție și pt un SH foarte puțin uzat, încerc sa vad care ar fi oferta. Sunt sigur ca voi fi extrem de mulțumit orice as lua, iar dacă toate ar fi la aceiași bani, as lua C63. Dar nu e.
  • 0

#148 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 17 martie 2017 - 06:36

De ce nu iei un c-u de care te atrage,cu motorizare mai umana,adica v6?diesel sau benzina?Vezi daca te simti bine si apoi eventual o dai si iei mai vinjos?


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#149 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 17 martie 2017 - 06:59

Daca vrem sa deschidem cutia Pandorei,sa iei o berlina cu cel putin 200 de cai si mai mult de 4 cil fara awd e de nebuni....


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#150 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 17 martie 2017 - 07:15

Stau pe aproape,azi sunt fata in casa,fac focul si am de facut o mincare de mazare si morcovi,plus niste chiftele....Bagati,sunt numai al vostru...


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi