Si am facut si testul. ~400 km pe autobahn, drumuri aglomerate si mai putin aglomerate, un pic de oras, serpentine nebune, drumuri de munte pe care de abia bagai o masina etc. Am acoperit cam tot ce puteam sa acopar, mai putin partea cu gropile
Masina avea ~16000 km cand am luat-o, veche de aproximativ un an. Ca dotari, era destul de cheala, avand in plus fata de cele normale:
- Cutia automata cu dublu ambreiaj
- Asistent faza lunga
- Navigatia professional (ecran mare si procesor mai rapid)
- Heads-Up-Display si recunoastere a limitei de viteza
- volan incalzit
- scaune electrice cu memorie
- cruise control adaptiv
O sa folosesc acelasi format ca la "review-urile" anterioare:
Motor si transmisie:
Celebrul 3l in linie, biturbo cu intercooler racit cu lichid pentru un raspuns mai bun al pedalei. Control complet al axelor cu came atat dpdv al momentului deschiderii cat si al duratei. Imbunatateste semnificativ consumul (mai ales) cat si liniaritatea. Un motor cu adevarat remarcabil, desi probabil s-au lasat dusi de val si au uitat de una dintre componentele cele mai importante la o masina sport: sunetul. Se aude "tare", dar nu acel "tare" melodios, specific unui supercar, ci mai degraba cel de masina inmatriculata in BG, fara tobe. Sigur, e o exagerare si are si parti bune, mai ales atunci cand ridici piciorul din pedala si auzi acel "burble" (nu se aude in video). Singurul lag pe care am putut sa-l simt la acest motor a fost cand masina era pusa pe "Efficient" si cel mai probabil venea doar din raspunsul modificat al pedalei. Mai mult, pe drumul de intoarcere m-am intalnit si cu un C63 AMG S care a evidentiat si mai mult diferenta de sound intre cele doua masini.
https://www.youtube.com/watch?v=1_UI6MK6-Ko
https://youtu.be/P_KMYhD0HT0?t=65
Cutia. Extrem de sportiva. Extrem. Nu am stat sa butonez chiar totul, dar din butonul de sub schimbator avea 3 setari. Pe cea mai agresiva, schimbarile se faceau instant si intotdeauna erau insotite de un soc destul de puternic. Senzatia era una de sportivitate dusa la extrem. Nu stiu cat de necesar era acel soc, dar contribuie la caracterul special al masinii. Pe cea mai cuminte setare masina era chiar ok de condus, motorul tinut la turatii mici, foarte potrivita pentru cruising. Miscarile fine sunt destul de greu de controlat, mai ales ca nu pleaca de pe loc fara sa apesi acceleratia. Diferentialul spate nu pot spune ca l-am vazut decat cand am intrat un pic pe zapada. S-a descurcat fara probleme.
Pachetul functioneaza extrem de bine impreuna, pentru scopul masinii: o masina super-sportiva cu care POTI sa te duci si la cumparaturi. Accentuez acel "poti". Nu e recomandat, dar, daca vrei, o poti face. Si consumul m-a impresionat extrem de placut. In conditiile in care nu prea am menajat masina, nu a consumat decat 12.5l/100km. Avand in vedere ca nu era linie dreapta in care sa nu accelerez, consider ca e impresionant.
Cum trage? Nebuneste! Am inchiriat in vara si un Ferrari California (4.3l V8, 450CP) si BMW-ul se simte semnificativ mai rapid. Avantajul turbo-ului si a faptului ca are enorm de mult cuplu la turatii joase.
Sasiu, suspensie, directie:
Sasiu, nu e nimic de spus. Nu m-am dus nici macar in zona vecina limitelor masinii, dar atat cat am avut curaj, masina parea lipita pe sosea, chiar si cu cauciucuri de iarna la ~10* C. Suspensia era cea fixa (mai exista varianta adaptiva) si era FOARTE dura. Ma simteam ca pe un drum judetean de la noi, dar cand ma uitam la asfaltul din fata, parea ca-n palma. Un mare minus al celor de la BMW ca nu au configurat masinile de inchiriat cu un pic mai multe optiuni.
Directia la masina de test avea niste probleme, sper ca izolate si nu specifice modelului. Avea o greutate super in modul "comfort" (recomandat de majoritatea celor care au testat-o), dar se comporta extrem de dubios la viraje. Incepeai un viraj, pentru aproximativ 30-45* de rotatie totul era super, iar mai apoi avea un moment cand, pentru o fractiune de secunda devenea foarte usoara, pentru ca mai apoi sa devina prea grea, iar fix dupa aceea sa-si revina. Totul se intampla in 10-20* de rotatie, dar era o senzatie extrem de aiurea pe care nu am mai simtit-o la vreo masina vreodata.
Interior:
Din nou, f ciudata alegerea celor de la BMW, masina de test avea practic interiorul fara trim-uri, interior care iti transmite o senzatie de economie dusa la extrem. Materiale decente, cel mult. Ma rog, stiu de la seria 4 cam cum ar trebui sa arate unul configurat decent. Materiale ok, dar clar sub cele din Audi. De design nu mai vorbesc. Ca si "gadget-uri", m-a impresionat din nou sistemul Heads-Up-Display. F util. Nici sistemul de recunoastere automata al semnelor de circulatie nu e deloc rau (mi-a recunoscut fara probleme o limitare temporara de viteza pe autobahn, din acelea care se afiseaza deasupra fiecarei benzi de pe autostrada).
Concluzia:
Sincer, niciuna dintre masini nu m-a cucerit cu adevarat. M-ului ii lipseste un sunet impresionant pentru a fi un pachet bun, S5-ul e prea domol, iar 440i pare ca are o directie aproximativa si nu mi se pare atat de "special". De la Mercedes mi-e greu sa obtin o oferta competitiva fata de cea de la BMW (M3-ul fiind aproape la acelasi pret cu C43, care nu e un AMG adevarat). O sa mai ma invart un pic pe piata SH sa vad poate gasesc o solutie de "compromis". Mi se par foarte multi bani dati pe o masina, mai ales daca nu cobori din ea convins ca trebuie sa o cumperi.