Salt la continut


Fotografie
* * * * * 2 Voturi

Inmatriculare auto dupa 2007


  • Please log in to reply
1091 replies to this topic

#476 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 29 ianuarie 2007 - 06:59

Mda... deci, taxa Epicureanului tot buna e, nu?
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#477 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 29 ianuarie 2007 - 07:00

eu vad altfel lucrurile : ca sa nu mai existe discutii, punem noi o taxa universal valabila.
cu un cuantum normal.

ce sa fac, maximus, daca nemtii si olandezii nu se inghesiue in a-si achizitiona Logan by Reno ??
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#478 maximus

    BattleStar Galactica

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 999 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Iasi

Scris 29 ianuarie 2007 - 08:58

nu are de a face cu asta. de ce la europeni e buna o asemenea lege si la noi nu (dupa gandirea europenilor bineinteles)?
  • 0
Capul lui Moţoc vrem!

#479 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 29 ianuarie 2007 - 10:12

Pt ca la noi cuantumul taxei este absurd.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#480 S600

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Mondeo Ghia 2002
  • Motorizare:2.0 TDCi 130 HP

Scris 29 ianuarie 2007 - 10:44

Iar io propun ca razgandeanu, bodu si smenaru vladescu sa impoziteze absolut toate masinile de pe mapamond si sa la bage taxe peste taxe. Si cine nu plateste, sa trimita dom' capitan de nava actualmente presedinte, o flota din 35 portavioane si 200 nave de protectie sa le rupa gur' la ala care nu vrea Logan by Renault sau la prostii aia care cumpara S Klasse in loc sa ia un C5 de la firma lu' dom' primministru''. SIC!
  • 0
RuleR

#481 maximus

    BattleStar Galactica

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 999 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Iasi

Scris 29 ianuarie 2007 - 10:47

Pt ca la noi cuantumul taxei este absurd.


lasa cuantumul taxei, despre esenta e vorba. Am mai intrebat: cum de la noi o asemenea taxa ar fi ilicita si la ei ar fi k (nu uitati ca cei de la ue vor cica sa desfiinteze de tot taxa pe motiv ca e anticoncurentiala si pt ce am zis mai sus)? Iti zic eu de ce: ca ii doare in cot de concurenta daca nu iese cineva sau ceva din ue bine. Stiti cum e cu osul care nu e pt catei ci pt dulai
  • 0
Capul lui Moţoc vrem!

#482 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 31 ianuarie 2007 - 01:57

Mda... cam demagog si antiUE in ultima vreme, nene maximus. Ai grija, sa nu te amendeze CNAul pt scandarea unor lozinci comuniste in prime time.

--

Comisarul european Laszlo Kovacs i-a cerut ministrului Vladescu sa modifice taxa de prima inmatriculare

Comisia Europeana isi continua presiunile in legatura cu taxa de prima inmatriculare. Comisarul european pentru taxe si uniune vamala, Laszlo Kovacs, i-a cerut marti, la Bruxelles, ministrului roman al Finantelor, Sebastian Vladescu, sa modifice cuantumul taxei.

Totusi, desi Agentia NewsIn a anuntat ca Vladescu si Kovacs ar fi convenit deja sa modifice nivelul taxei auto, purtatorul de cuvant al lui Kovacs a declarat pentru HotNews.ro ca inca nu a fost luata aceasta decizie. Vladescu a declarat dupa intalnirea cu Kovacs ca executivul de la Bucuresti va gasi o solutie.

La discutia dintre cei doi oficiali nu a fost avansata nici o cifra sau modalitate de schimbare a taxei. Reprezentantii Ministerului de Finante au precizat pentru HotNews.ro ca in eventualitatea scaderii taxei, pana la stabilirea modului in care se va calcula taxa, ar ramane in vigoare sistemul de calcul prevazut de Codul Fiscal intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007.

In urma discutiilor dintre Sebastian Vladescu si oficialii europeni s-a stabilit ca in urmatoarele saptamani vor avea loc consultari la nivel de experti pentru a se gasi cea mai buna formula.

Ministerul Finantelor Publice si cel al Mediului sustin ca aceasta taxa are ca scop reducerea poluarii, in timp ce Comisia Europeana a amendata efectul sau anti-concurential.

Ce se va intampla cu cei care au platit taxa

Daca autoritatile romane vor ceda presiunilor Comisiei Europene in chestiunea taxei de prima inmatriculare, se pune intrebarea ce vor face cei care au platit deja aceasta taxa.

Florin Gheorghe, avocat in Baroul Bucuresti, sustine ca romanii aflati in aceasta situatie isi pot recupera o parte dintre bani dupa ce vor actiona in judecata statul roman.

"Este vorba despre diferenta dintre nivelul actual al taxei si nivelul viitor. Daca luam exemplul Poloniei, unde un astfel de proces a fost pierdut de stat, atunci acelasi lucru se va intampla si in Romania".

HotNews.ro, Cristian Covaci, 30 ian 2007
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#483 maximus

    BattleStar Galactica

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 999 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Iasi

Scris 31 ianuarie 2007 - 03:31

de ce sunt demagog? toti ma acuza insa de ce nu ma contrazic cu argumente? contraziceti-ma cu chestia cu ue, concurenta si romania..

Aceasta postare a fost editata de maximus: 31 ianuarie 2007 - 03:32

  • 0
Capul lui Moţoc vrem!

#484 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 31 ianuarie 2007 - 12:17

Nu mai avem puterea sa o facem. Ne declaram invinsi.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#485 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 31 ianuarie 2007 - 05:48

Daca a vazut cinbeva conferinta lui Labaceanu, sis prim ministru de azi de la ora 17.. asta e in stare sa se certe cu Ue.. sa faca in asa fel incat sa platim amenda numai sa nu scoata taxa..
Un cuib de (oameni) jegosi...
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#486 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 31 ianuarie 2007 - 09:23

Taxa nu va fi scoasa, nici UE nu mai solicita eliminarea ei, ci reducerea valorilor.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#487 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 01 februarie 2007 - 12:19

Si ca incheiem apoteotic, iata si un banc genial de pe softpedia.

http://img224.images...671/bancoo9.jpg

Aceasta postare a fost editata de the1: 01 februarie 2007 - 12:19

  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#488 Mugur_Cosma

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 969 Mesaje:
Inregistrat: 19-februarie 05
  • Location:Piatra Neamt
  • Marca:Toyota
  • Model:PRIUS
  • Motorizare:Hybrid

Scris 01 februarie 2007 - 10:25

:D
  • 0

#489 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 01 februarie 2007 - 10:35

Si iata discursul de ieri a lu' Labiceanu.. o sa incerc sa accentuez cateva pasaje..interesante
Oricum merita o analiza

Redactor: Aveţi noutăţi despre taxa de �nmatriculare?

Călin Popescu-Tăriceanu: �mi pare rău că nu este aici ministrul de Finanţe. Astăzi ministrul de Finanţe ne-a făcut o informare �n urma discuţiilor pe care le-a avut la Bruxelles. Vreau să fie foarte clar, taxa de primă �nmatriculare este o taxă care are rol de protecţie a mediului, aşa este g�ndită şi nu �n alt fel, şi, de aceea, această taxă este progresivă, �n funcţie de gradul de poluare al vehiculelor.

Există un principiu fundamental la nivelul UE, care spune că �ntotdeauna poluatorul plăteşte, cel care poluează plăteşte. P�nă �n momentul de faţă, Rom�nia nu a primit nici un fel de document scris din partea Comisiei, din partea Direcţiilor Generale de specialitate referitoare la vreo procedură �ncălcată. Suntem numai la nivelul unor discuţii, nu există o legislaţie care să interzică o astfel de taxă. Din contră, vă pot spune că ministrul de Finanţe ne-a informat că la nivelul UE se pregăteşte un act normativ care să reglementeze la nivel comunitar această chestiune şi, mai mult de at�t, vă pot spune că această taxă de �nmatriculare vizează un anumit lucru, şi anume prevenirea transformării Rom�niei �n groapa de gunoi pentru maşinile uzate din Europa.

Guvernul Rom�niei a adoptat prin programul "Prima de casare" sume importante de la buget şi �n anul 2005, şi �n anul 2006. Astăzi, ministrul Mediului ne-a prezentat un raport - au fost scoase din circulaţie, dacă reţin bine, peste 30.000 de vehicule uzate, care poluează. �mi pare rău că nu am aici documentele să vă spun şi cantitatea de bioxid de carbon care a fost redusă prin scoaterea acestor maşini din circulaţie. Este ilogic ca noi să finanţăm, pe de o parte, programul "Prima de casare" pentru �nnoirea parcului auto, care are media de v�rstă cea mai ridicată din Europa şi, pe cealaltă parte, să punem la capătul /.../, ca să spun aşa, din nou maşini uzate care intră �n Rom�nia.

Singura problemă care se ridică la Bruxelles este că această taxă trebuie să fie nediscriminatorie �ntre maşinile care sunt deja �nmatriculate �n Rom�nia şi care se tranzacţionează şi celelalte maşini care se aduc �n Rom�nia. De ce? Pentru că, odată cu intrarea �n Uniunea Europeană, maşinile care vin din străinăsani, noi sau uzate, nu sunt considerate maşini de import. Prin urmare, ceea ce spune Comisia Europeană, dar asta este acum numai la nivelul discuţiilor, este că această taxă ar trebui aplicată inclusiv pentru tranzacţiile care se fac aici. Pentru o maşină care e deja �nmatriculată şi care se vinde de la un cetăţean la altul, să se aplice aceeaşi taxă, da? Noi am g�ndit-o, �nsă, repet, ca taxă de primă �nmatriculare, pentru a preveni creşterea numărului de maşini vechi care intră �n Rom�nia. Deci, e o taxă de protecţie a mediului. Vă rog.

Redactor: Şi c�nd ne putem aştepta să se modifice nivelul ei sau modul de aplicare, �n urma acestor discuţii?

Călin Popescu-Tăriceanu: Discuţiile vor continua la Bruxelles. �n momentul de faţă nu există vreun proiect de modificare a acestei taxe.

Redactor: Domnule prim-ministru, aţi avut �n argumentaţia adusă �n favoarea schimbării Legii referendumului, aţi vorbit despre principiul...

Călin Popescu-Tăriceanu: Numai o clipă. Vreau să fac o precizare. S-ar putea ca �n următorii ani interesele noastre, ale Rom�niei să intre �n coliziune cu reglementările la nivel european. Rom�nia nu e singura ţară, sunt foarte multe ţări care �şi apără interesele proprii. Deci, eu cred că Rom�nia are tot dreptul la un punct de vedere, care este acela pe care vi l-am explicat: vrem ca toate aceste operaţiuni care se fac să fie operaţiuni fiscalizate, care să aducă taxe la buget. Ne interesează �ntr-o mare măsură ceea ce se �nt�mplă cu locurile de muncă din industria rom�nească. La nivel european, probabil că prima grijă a oricărui guvern este legată de crearea de locuri de muncă sau de menţinerea locurilor de muncă, aşa �nc�t nu vă aşteptaţi ca �n discuţiile cu Uniunea Europeană să ne speriem pentru că Uniunea Europeană ridică o problemă. Aşa cum Comisia Europeană ridică o problemă, avem şi noi anumite probleme, care sunt de interesul nostru. Probabil că ar fi fost bine ca la momentul la care Tratatul de aderare a fost negociat � asta s-a �nt�mplat �naintea preluării mandatului de prim-ministru de către mine, aceste lucruri să fi fost avute �n vedere. Din păcate, ele nu s-au avut �n vedere, pentru că atunci discuţia de astăzi cu Comisia Europeană ar fi fost, să zicem, mult mai simplă sau poate nu ar fi avut loc. Apărarea interesului naţional poate să ne ducă �n anumite situaţii la coliziuni cu reprezentanţii Comisiei şi nu trebuie vă speriaţi. Toate ţările din Europa au probleme de acest gen, pentru că fiecare �nţelege să-şi apere interesul naţional. Vă rog.


Deci pana la urma este o taxa de protectia mediului, o taxa de protejarea economiei natiomale.. sau ce dracu ma e pana la urma. noi stim, dar el ?
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#490 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 01 februarie 2007 - 11:18

Si ca incheiem apoteotic, iata si un banc genial de pe softpedia.

http://img224.images...671/bancoo9.jpg



bancul ala se bazeaza pe realitate:
- pe vremea ODSS-ului cei care aveau peste 25 de ani si nu aveau copii plateau o taxa
- din feb. 1991 (cind s-a introdus impozitul pe salariu) si pina in '94 cei care aveau peste 25 de ani si nu aveau copii plateau un impozit mai mare cu 20 %
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#491 LaScurt

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.828 Mesaje:
Inregistrat: 15-martie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai
  • Model:Sonata
  • Motorizare:2.4 165 CP

Scris 01 februarie 2007 - 04:11

Taxa de prima inmatriculare nu se va reduce. Aceasta este declaratia facuta joi de Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, cu prilejul unei conferinte de presa organizata dupa venirea sa de la Bruxelles, unde a discutat problema taxei cu oficialii europeni. Vladescu a intarit astfel cele declarate miercuri de premierul Tariceanu, care spusese ca Executivul nu va renunta la aceasta taxa.

Si asta in ciuda faptului ca numerosi reprezentanti ai Comisiei Europene o considera ilegala.

Ministrul Finantelor a declarat ca posibilitatea ca taxa de prima inmatriculare sa se reduca e egala cu zero. Mai mult, Vladescu a sustinut ca CE "nu are nici o problema cu aceasta masura a guvernului roman", desi reprezentantii Bruxelles-ului au declarat in repetate randuri ca nu sunt de acord cu prevederile anti-concurentiale.

�Acesta este dreptul Romaniei. Singura problema e ca cetatenii romani care vor dori sa vanda o masina secon-hand nu platesc acum nici o taxa, fapt ce ii avantajeaza in fata francezilor - de exemplu�, a spus Vladescu.

Chestionat in legatura cu posibilitatea ca o persoana care a platit taxa de prima inmatriculare la nivelula actual, de a-si recupera banii in eventualitatera reducerii pe viitor a acestei taxe, Vladescu a declarat ca nu se pune discutia rambursarii diferentei.

In plus, Sebastian Vladescu a tinut sa precizeze ca singurul motiv al introducerii taxei de prima inmatriculare il constituie protectia mediului si nicidecum sporirea veniturilor bugetare.

Sursa: Hotnews
  • 0
Imagine amplasata

#492 maximus

    BattleStar Galactica

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 999 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Iasi

Scris 01 februarie 2007 - 05:53

exact ce spuneam si eu. taxa nu va fi scoasa..
  • 0
Capul lui Moţoc vrem!

#493 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 01 februarie 2007 - 06:34

Pai normal..Prim Ministru e azi-maine.. dupa ce il schimba, ii mai ramane afacerea cu autoturisme... nu?
Si taxa asta poate sa o numeasca oricum.. pana si taxa de eliberare acte de inmatriculare...
Conteaza ca sunt aberanti -
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#494 LaScurt

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.828 Mesaje:
Inregistrat: 15-martie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai
  • Model:Sonata
  • Motorizare:2.4 165 CP

Scris 01 februarie 2007 - 07:25

Tocmai am vazut la stiri: ca sa nu ne mai acuze UE de discriminare, Labescu vrea taxa si pe masinile second-hand din Romania

WTF?
  • 0
Imagine amplasata

#495 Maxy

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.002 Mesaje:
Inregistrat: 09-mai 02
  • Location:wild wild south
  • Marca:Volvo
  • Model:S40 T5 R
  • Motorizare:2.5T 2XX

Scris 01 februarie 2007 - 07:29

Deci asta ar fi prea tot,asta ar intrece chiar orice masura a bunului simt frate dar chiar nu se mai satura.....
Later edit:

Se pare că vizita la Bruxelles nu a fost benefică pentru Sebastian Vlădescu. Ministrul Finanţelor a anunţat că taxa de primă �nmatriculare nu se va reduce. Ba mai mult, ea ar putea fi extinsă şi asupra maşinilor deja �nscrise pe teritoriul Rom�niei. „Aspectul de principiu ar fi aplicarea tratatului european nediscriminatoriu care presupune ca şi cetăţenii rom�ni care v�nd maşini deja �nmatriculate �n Rom�nia să aibă acelaşi regim cu un cetăţean european care vinde o maşină care urmează să ajungă �n Rom�nia”, a declarat Vlădescu.

O altă variantă pe care ministrul Vlădescu o va propune �n prima şedinţă de Guvern este instituirea unei noi taxe anuale care să aibă o componentă ecologică şi pe care să o plătească toţi proprietarii de autoturisme. Taxa de primă �nmatricular aunge acum la c�teva mii de euro. Iar incertitudinile legate de acest subiect au blocat piaţa auto second hand.

Taxa de primă �nmatriculare va răm�ne, deoarece este necesară pentru protecţia mediului. Cel puţin asta este părerea Guvernului Rom�niei. „Taxa de primă �nmatriculare este o taxă care are rol de protecţie a mediului, aşa este g�ndită şi nu �n alt fel, şi, de aceea, această taxă este progresivă, �n funcţie de gradul de poluare al vehiculelor”, a declarat premierul Călin Popescu-Tăriceanu. Nu vrem ca Rom�nia să devină un cimitir de maşini poluante! Acesta este argumentul pe care autorităţile rom�ne �l subliniază.

Oare cat tupeu pot avea acesti oameni?

Aceasta postare a fost editata de Maxy: 01 februarie 2007 - 07:39

  • 0

#496 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 01 februarie 2007 - 08:32

Ce mai poate sa-i duca mintea?
Uite o stire ce circula in Martie 2005

"Dupa aderarea la Uniunea Europeana, posesorii de autoturisme cu anul de fabricatie sub 1998 nu isi vor mai putea vinde masinile asa cum sint acestea in prezent. In schimb, actualii proprietari vor putea circula cu aceste autoturisme atit in Romania, cit si in UE. Daca vor dori insa sa le vinda si dupa preconizatul termen al aderarii la UE, 1 ianuarie 2007, ei vor trebui sa investeasca citeva sute bune de euro pentru a-si trece motorul pe Euro 4. Insa pentru posesorii de autovehicule
mai vechi de 15-20 ani costurile sint prea mari si exista doua solutii: ori vinzarea acum, in anii care au mai ramas pina la integrare, ori cimitirul de masini.Dupa 2007, in Romania nu vor mai putea fi inmatriculate decit autoturisme care corespund normelor de poluare Euro 4, indiferent daca e vorba de masini noi sau second-hand.Aceasta masura a fost acceptata de Romania in negocierile de integrare in Uniunea Europeana, conform capitolului noua, “Politica in domeniul transporturilor”, inchis provizoriu la sfirsitul anului trecut"

Alta, din Capital

un articol din CAPITAL saptamana asta, 9 Iunie 2005

----------------------------------------
Piata auto se pregateste de avalansa second hand

Dupa integrare, importurile de masini de ocazie din Europa nu vor mai fi restrictionate

Primul an al Romaniei in Uniunea Europeana ar putea provoca fiori pietei auto. Dupa o lunga perioada de crestere sustinuta, 2007 ar putea fi primul an in care vanzarile de automobile noi ar putea scadea din cauza cresterii importurilor de masini second hand din Europa. Presiunea asupra pietei de masini noi va fi foarte mare. Normele aplicate masinilor de ocazie aduse din strainatate au stabilizat importurile in jurul a 19-23.000 de unitati anual. Exceptie au facut anii 1998 si 2001, in care s-a facut trecerea de la normele Euro 1 la Euro 2, respectiv de la Euro 2 la Euro 3. Acesti ani au fost ultimii in care au putut fi introduse in tara masini second hand din normele inferioare. In 1998, de exemplu, importurile de autovehicule de ocazie au depasit 50.000 de unitati, in conditiile in care piata de masini noi de import se cifra la circa 6-7.000 de unitati. In 2001, numarul autovehiculelor de ocazie importate a depasit 45.000 de unitati. In acest moment exista doua norme care ii descurajeaza pe romani de a achizitiona masini second hand de pe pietele europene. Practic, pentru a aduce un automobil de ocazie din strainatate, acesta nu trebuie sa fie mai vechi de opt ani si sa respecte standardele Euro 3. Nici una dintre aceste norme nu se vor mai aplica insa din 2007 pentru autoturismele second hand care vin din Uniunea Europeana. „La intrarea in Uniunea Europeana, in cadrul liberei circulatii a bunurilor si marfurilor, un autovehicul care are dreptul sa circule in una dintre cele 25 de tari membre poate fi inmatriculat si in Romania“, spune Nicolas Ianculescu, director executiv al Renault Nissan Romania. Principalii importatori se asteapta la o noua explozie in primii ani dupa integrarea in Uniunea Europeana. Pietele auto din cele zece tari care au intrat in Uniunea Europeana la 1 mai 2004 au resimtit puternic acest fenomen. „In Polonia invazia autoturismelor de ocazie din Germania au facut ca piata de masini noi sa scada dramatic in 2004 si 2005. Este vorba de o scadere de circa 40%“, spune Nicolas Ianculescu.La prima vedere, pentru clienti disparitia normelor care limiteaza importul de masini second hand din Europa este un lucru benefic. Multi vor avea dileme daca sa cumpere o masina noua sau una second hand, dar dintr-o clasa superioara. Totusi, exista riscul intrarii in Romania a unui numar foarte mare de masini de care Occidentul nu mai are nevoie. „Piata de masini noi va avea un concurent serios in automobilele de ocazie“, spune Alin Tapalaga, director marca Skoda. Specialistii au insa pareri diferite in ceea ce priveste efectele deschiderii granitelor pentru masinile de ocazie din Europa. Unii cred ca piata se va resimti puternic, altii din contra, ca va face fata valului de masini vechi europene. „Cred ca e posibil ca, de la 1 ianuarie 2007, piata romaneasca de masini noi sa sufere din cauza numarului mare de autovehicule de ocazie aduse din Occident. Cred ca 2007 va fi primul an in care piata auto va scadea dupa o lunga perioada de crestere“, spune Nicolas Ianculescu. Alin Tapalaga este de parere ca piata auto nu va scadea. „Romania nu seamana cu nici o tara din Vest. La noi, gradul de motorizare este foarte scazut. Din cauza asta cred ca piata va continua sa creasca in urmatorii cinci ani cu o medie de aproximativ 20% anual“, explica Tapalaga. Acesta spune ca pe piata din Romania ar trebui sa intre de aproximativ trei ori mai multe masini pentru a ajunge la nivelul de motorizare din Uniunea Europeana. Multi isi inchipuie ca din 2007 pe piata auto se va reveni la afaceri care la mijlocul anilor 90 erau foarte profitabile. In acea perioada, existau adevarate retele care aduceau masini second hand din Occident. Acum insa, se profileaza alte reguli. Segmentul second hand nu putea scapa din vederea marilor jucatori ai pietei. Specialistii apreciaza ca acestia deja se pregatesc pentru momentul 2007. Deja se simt primele semne de organizare in acest domeniu. Grupul Tiriac Auto si Porsche Romania, de exemplu, au deschis deja divizii care se ocupa de vanzarea masinilor second hand. Desi in aceasta zona volumele nu par tentante in acest moment, este o perioada numai buna pentru rodarea structurilor in asteptarea momentului in care vanzarile autoturismelor de ocazie vor incepe sa creasca."

Oct 27 2005,
Bariere fiscale in calea invaziei rablelor din UE

Gradul redus de motorizare din Romania (o masina la 50 de locuitori), precum si diversificarea metodelor de finantare au determinat cresterea vanzarilor de autoturisme noi, in acest an, cu peste 60 la suta fata de anul trecut.

Odata cu aderarea la Uniunea Europena apare un risc deloc neglijabil: masinile second-hand vor avea intrare libera pe piata romaneasca. Aceasta este deocamdata protejata de un text legislativ care interzice importul masinilor care nu indeplinesc normele de poluare Euro 3.

Dar numai pana la 1 ianuarie 2007. In Polonia, unde dupa aderarea de la 1 mai 2004 au fost eliminate barierele in calea masinilor de ocazie, importurile unor asemenea masini a depasit orice asteptari.

Romania se poate apara de invazia masinilor vechi prin introducerea unor taxe prohibitive la inscrierea acestora in circulatie. De asemenea, una din putinele surprize placute legate de momentul aderarii, anuntata ieri, se refera la reducerea taxelor vamale pentru automobilele produse in afara Uniunii Europene, de la 30 la 10%.

Estimarile pentru 2007, an in care Romania ar putea adera la UE, indica o scadere a vanzarilor de autovehicule noi.

Peste doi ani, cererea de autovehicule noi se va diminua in urma eliminarii taxelor de import pentru autovehiculele second-hand, afirma directorul comercial al Automobile Dacia, Jean Michel Sicre.

El a dat exemplul Poloniei, tara in care importurile de autovehicule de ocazie au crescut semnificativ dupa aderarea la Uniunea Europeana, afectand vanzarile de masini noi. „Nu avem motive sa fim optimisti. Anul 2007 ar trebui sa fie o sursa de ingrijorare si sper ca Guvernul va lua masurile necesare pentru ca Romania sa nu devina o noua Polonie", a declarat Sicre.

In Polonia, in primele opt luni ale acestui an au fost importate 1,3 milioane de autovehicule second-hand, din care 70% sunt masini mai vechi de 10-12 ani. Doar 4,3% din vehiculele de ocazie nu depasesc patru ani.

Eliminarea restrictiilor si taxelor impuse masinilor second-hand importate a determinat in Polonia scaderea vanzarilor de autoturisme noi de la 192.730, in prima jumatate a lui 2004, la numai 129.463, in semestrul I din 2005.

Toate acestea s-au petrecut in ciuda faptului binecunoscut ca masinile vechi conduc la cresterea gradului de poluare si scaderea gradului de siguranta in circulatie.

Presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA), Brent Valmar, a precizat ca situatia din Polonia nu s-a repetat in Ungaria si Cehia dupa aderare.

Cele doua tari au mentinut bariere dupa aderare, criticate de alte tari ale Uniunii Europene. Ungaria nu permite decat masinilor din import care respecta minim normele de poluare Euro 2 sa intre in tara, iar Cehia nu permite importul autovehiculelor mai vechi de opt ani.

Romania nu poate impune asemenea bariere deoarece ar fi acuzata ca limitarea accesului de masini second-hand incalca principiile europene ale concurentei.

Singura solutie practica care ramane Romaniei este introducerea unor impozite si taxe in functie de vechimea masinii, masuri care se aplica in Slovacia si Ungaria, si pe care si Polonia doreste sa le adopte.

Este de precizat ca in Germania si in alte tari pretul de vanzare a masinilor second-hand este scazut (cu cel putin 30% mai putin decat in Romania), pe seama impozitelor mari si a asigurarilor scumpe, care sporesc costurile intretinerii unui automobil vechi.

Europenii vor legislatie unitara la impozitele auto

„La nivelul Uniunii Europene nu exista o legislatie armonizata privind impozitarea autovehiculelor. Se aplica accize, taxe de inmatriculare, impozite anuale", a declarat directorul in cadrul Ministerul Finantelor, Victoria Tomi.

Cea mai raspandita taxa, aplicata de 16 din cele 25 de state ale Uniunii Europene, este cea de inmatriculare si este apropiata de nivelul accizelor de la noi din tara. Deocamdata, la noi, se aplica accize, pentru ca o directiva europena permite finantelor sa aplice aceasta taxa si altor produse decat cele mentionate expres, cum sunt de exemplu combustibilii.

La intrarea nostra in UE s-ar putea sa avem probleme datorita aplicarii accizelor, pentru ca directivele europene prevad ca ele pot fi aplicate doar daca nu lezeaza interesele altor state.

Ori aplicare lor poate fi considerata ca o practica anticoncurentiala. APIA a propus finantelor inlocuirea accizelor cu taxele de inmatriculare. Solutia este insa una provizorie, pentru ca la nivelul UE exista o propunere de directiva care prevede si desfiintarea acestei taxe la nivelul anilor 2010 -2012.

Noile taxe ce vor fi aplicate in Uniune vor avea ca punct central protectia mediului inconjurator (reducerea emisiilor poluante). „In perspectiva vor fi majorate taxele de circulatie si impozitele pe carburanti", spune Victoria Tomi.

Taxele vamale scad de la 30% la 10%

In Romania accizele pentru masinile noi sunt intre 1 si 11% (functie de cilindree), iar pentru cele second - hand intre 2,5 si 32%. „In proiectul de Cod Fiscal pentru 2006 nu este prevazuta nici o crestere de acciza" a precizat Victoria Tomi.

O veste buna vine pentru celor care le plac masinile produse in afara Uniunii Europene, este accea ca de la 1 ianuarie 2007 taxele vamale se reduc de la 30 la10%. Reprezentatii Ministerului Finantelor spun insa ca este posibil ca masura sa fie introdusa inca din cursul anului viitor

averea.ro

Nov 8 2005,
Producatorii si importatorii de autovehicule cauta metode de a pune frana importurilor de masini vechi, dupa aderare
Masinile second-hand ar putea fi �taxate� la vama in functie de numarul de kilometri
Consuela Stegarescu

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) va finaliza in curand propunerile de masuri pentru limitarea importurilor de masini second-hand odata cu deschiderea granitelor catre tarile din Uniunea Europeana, urmand ca acestea sa fie discutate in Consiliu pe 14 octombrie, ne-a declarat vicepresedintele APIA, Constantin Stroe.

Importatorii si producatorii de automobile sunt foarte preocupati de protejarea pietei interne de importurile masive de masini second-hand, dupa data aderarii la UE, mai ales avand in vedere experienta Poloniei, care a fost "invadata" de masinile de ocazie imediat dupa aderare. APIA cauta de mai multa vreme solutii pentru limitarea importurilor, fara a incalca insa prevederile Legii concurentei, care prevede ca accesul marfurilor europene pe piata romaneasca nu poate fi ingradit.

APIA are nevoie de sustinerea Guvernului

"Initiatorul unei masuri care ar putea avea caracter guvernamental - adica sa fie promulgata prin intermediul unei ordonante sau prin intermediul unei hotarari - este APIA", ne-a declarat vicepresedintele acestei Asociatiei, Constantin Stroe. "Avem preocupari pe aceasta tema, cateva proiecte, exista si discutii cu Consiliul Concurentei - nu putem propune masuri care sa contravina Legii concurentei -, si suntem in curs de a le finaliza", a precizat Stroe. Ce masuri ar putea propune APIA?

Potrivit unor declaratii recente ale presedintelui Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar, o posibila solutie pentru prevenirea importurilor semnificative de masini de ocazie incepand cu 2007 ar fi taxarea pe utilizarea masinii si pe nivelul poluarii. Daca din punct de vedere al nivelului poluarii, in Romania mai pot fi importate in prezent numai masinile care respecta standardul Euro, in tarile membre ale UE deja ruleaza masini care respecta un standard superior de poluare: Euro4. In anul integrarii, si in Romania va fi respectat acest standard, ceea ce inseamna din aceasta perspectiva nu poate fi impusa o restrictie. Aceasta poate fi insa impusa, printr-o taxare progresiva, in functie de numarul de kilometri rulati de respectivul autoturism. Astfel, pretul masinilor vechi sau care au rulat multi kilometri ar creste pentru cumparatorii romani si, in consecinta, acestia nu ar mai fi interesati sa le achizitioneze.

Dupa rularea unui anumit numar de kilometri, unele componente ale masinii trebuie schimbate pentru ca autovehiculul sa respecte in continuare standardul de poluare Euro4. In consecinta, ar putea deveni obligatorie schimbarea componentelor esentiale pentru respectarea standardului la expirarea duratei de viata a componentelor. Un astfel de exemplu ar fi schimbarea catalizatorului dupa ce masina a rulat peste 80.000 kilometri. Aceasta ar putea fi o obligativitate care sa cada in sarcina importatorului sau a utilizatorului. Mai precis, proprietarul masinii ar putea fi obligat sa inlocuiasca anumite componente dupa expirarea duratei de viata a acestora.


sursa:


http://www.gardianul...e2005110802.xml

Aceasta postare a fost editata de aztec: 01 februarie 2007 - 08:41

  • 0
calator prin timp si spatiu...

#497 nicukla

    membrru

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 893 Mesaje:
Inregistrat: 02-octombrie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Renault
  • Model:Scenic II 2004
  • Motorizare:1.5 DCI 101 CP

Scris 01 februarie 2007 - 08:48

daca se baga taxa la toate masinile care se vor vinde in Romania inseamna ca o sa ne cumparam o masina si o sa o tinem 10-15 ani.
  • 0
In acest birou , O zi se munceste , O zi nu se munceste , AZI NU se munceste.

#498 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 01 februarie 2007 - 10:08

Parca am fi intr-o tara bananiera... ia zi, maximus, e buna si taxa asta pt masinile deja inmatriculate? Buna, nu? Nu mai scapi de Loganu ala in vecii vecilor. :D :P
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#499 Mugur_Cosma

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 969 Mesaje:
Inregistrat: 19-februarie 05
  • Location:Piatra Neamt
  • Marca:Toyota
  • Model:PRIUS
  • Motorizare:Hybrid

Scris 01 februarie 2007 - 10:10

Putin 15 ani, eu o las mostenire prin testament.
http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/256.gif http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/256.gif http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/256.gif http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/256.gif http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/256.gif
  • 0

#500 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 01 februarie 2007 - 11:45

Au si inceput santajele ordinare


Dacia ameninta Guvernul ca sa pastreze taxa auto

Fran�ois Fourmont, directorul general Dacia, spune ca, daca va fi abrogata taxa de prima inmatriculare, va concedia o treime din salariati.

�Daca se va renunta la taxa, vom asista la o scadere a vinzarilor Dacia in tara, ceea ce inseamna reducerea cu o treime a activitatii�, a precizat Fran�ois Fourmont (foto). Reactia extrem de dura a celui mai mare producator auto de la noi vine dupa ce guvernantii au inceput negocieri la Bruxelles cu privire la taxa auto. Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor, spune ca va sustine in continuare taxa si ca principala problema nu ar fi nivelul acesteia, ci nerespectarea principiului de taxare uniforma. Finantele nu exclud un impozit anual pentru toti posesorii de masini din Romania.

�Daca se va renunta la taxa de prima inmatriculare, vom asista la o scadere a vinzarilor Dacia in tara, ceea ce inseamna reducerea cu o treime a activitatii. Eu nu am o problema sa concurez pe piata cu masini de ocazie care au Euro 3 sau Euro 4, nu mi se pare insa corect sa fiu concurat de masini de zece-cincisprezece ani. Exemplul polonez este edificator: din mai 2004 si pina acum, 2,5 milioane de autovehicule de ocazie au intrat in tara, dintre care 1,8 milioane aveau mai mult de zece ani. Productia de masini noi din Polonia a scazut de la 350.000 de bucati la 220.000 de bucati. Au fost dati afara zeci de mii de oameni.

Daca taxa ar disparea vom asista la aceeasi situatie ca in Polonia. Europa occidentala scapa de masinile vechi si, la limita, e treaba Guvernului roman sa se ocupe de ele�, a spus Fourmont in exclusivitate pentru �Cotidianul�. In prezent, in uzinele Dacia de la Pitesti lucreaza 11.800 de salariati, iar reteaua de furnizori interni cuprinde 54 de firme si circa 3.000 de angajati.

�Taxa nu ne-a afectat�

Directorul general de la Dacia considera ca problema taxei este una delicata avind in vedere negocierile de la Bruxelles, pozitia Comisiei Europene, dar si nevoia de a avea grija ca Romania sa nu fie transformata intr-un �cos de gunoi�. �Noi ne-am proiectat investitiile dupa nivelul taxelor din Codul fiscal. Vrem sa facem in Romania cel mai mare centru industrial al grupului Renault-Nissan, cu o productie de 350.000 de autovehicule pe an. Pina la sfirsitul acestui an vom fi investit un miliard de euro in Romania. Daca Renault face un centru de proiectare aici, inseamna ca avem incredere in Romania. Trebuie sa mentionez ca, in urma modificarii in Parlament a nivelului taxei de prima inmatriculare, valoarea acesteia pentru automobilele Dacia a crescut, in schimb a scazut pentru autovehiculele cu capacitate cilindrica mare. Cu toate acestea, situatia vinzarilor Dacia este comparabila cu cea din ianuarie anul trecut�, a adaugat Fran�ois Fourmont.

Riscul inoperativitatii

Oficialul de la Dacia a spus ca nu are informatii noi despre negocierile privind taxa auto. �Nu stiu daca intr-adevar exista intentia Guvernului de a modifica aceasta taxa. Nu cred ca taxa va fi anulata, sa fim clari. Exista insa riscul ca dupa negocieri taxa sa devina inoperanta. Intre anularea taxei si ajungerea ei in stare inoperanta este o diferenta, dar rezultatul este acelasi. Vom fi foarte vigilenti in negocieri, astfel incit sa nu se ajunga aici, cu consecinte dramatice. Noi am sustinut actualul nivel al taxei�, a precizat Fourmont.

*
Cui ii convine taxa?

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile a fost unul dintre principalii sustinatori ai introducerii taxei de prima inmatriculare. Motivul: protejarea vinzarilor de masini noi, atit din import, cit si de pe plan local, in fata unei eventuale invazii a masinilor rulate din Europa occidentala.

Daca in 2005 raportul dintre vinzarile de masini noi si cele uzate era de 1 la 4, anul trecut numarul autoturismelor rulate importate s-a majorat la mai mult de o treime. Potrivit vicepresedintelui Consiliului de Administratie al Dacia, Constantin Stroe, in 2006 au fost importate peste 90.000 de masini second-hand, in timp ce vinzarile de autoturisme noi au depasit 256.000 de unitati.

*
Finantele stiu una si buna: taxa auto ramine in vigoare pina la proba contrara

Taxa speciala de prima inmatriculare va fi mentinuta la nivelul actual.

Marea hiba, spun Finantele, nu ar fi nivelul acesteia, ci nerespectarea principiului de taxare uniforma.

Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu (foto), a declarat ieri ca va trimite Guvernului saptamina viitoare mai multe posibile scenarii privind situatia taxei de inmatriculare. �In acest moment�, a spus Vladescu, �sansele de a elimina aceasta taxa sint zero�. Potrivit acestuia, exista citeva optiuni care vor fi propuse. Una dintre ele este mentinerea in vigoare a taxei la nivelul actual, iar o alta ar putea fi un impozit anual pentru toti posesorii de masini din Romania. Seful Finantelor a declarat insa ca, in urma intrevederilor de luni si marti cu reprezentantii Comisiei Europene, principalele discutii sint cele referitoare la nivelul de principiu de taxare uniforma, si nu la reducerea valorii acesteia.

�Exista o zona in care taxa de inmatriculare ar putea intra in contradictie cu legislatia Uniunii Europene, in sensul ca un autovehicul second-hand pe care il vinde un roman nu este taxat, in timp ce o masina vinduta de un cetatean german este taxata. Am discutat si despre nivelul taxei, dar principala problema este respectarea Tratatului de aderare�, a spus Vladescu.

Din punctul de vedere al Comisiei Europene, Romania are dreptul de a introduce, ca stat membru, o taxa cu caracter ecologic pentru protectia mediului, a sustinut ministrul Finantelor. �Noi nu vrem sa facem altceva decit sa ne aliniem la tendinta generala de protejare a mediului si de innoire a parcului auto�, a declarat Vladescu. Initial, taxa de prima inmatriculare a fost conceputa ca o taxa de mediu, insa Guvernul a renuntat la aceasta denumire din cauza unor �posibile neconcordante cu legislatia comunitara�. Taxa speciala de prima inmatriculare a fost introdusa in noul Cod fiscal, care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie, si se aplica tuturor autovehiculelor noi sau rulate, din productie interna sau din import. Taxa se calculeaza in functie de normele euro privind emisiile de noxe ale autoturismului, capacitatea cilindrica si vechimea masinii. Valoarea taxei variaza de la citeva sute de euro pentru masini noi la citeva mii de euro pentru masini mai vechi.

Vladescu a recunoscut ca este posibil ca taxa de inmatriculare sa fie inlocuita cu un impozit anual pe care sa-l plateasca toti proprietarii de automobile. �Tehnic, ar fi mai simplu sa avem un sistem de taxare anuala, cu o componenta ecologica, insa trebuie sa tinem cont si de realitatea romaneasca: avem multe masini non-euro, iar multi nu-si vor putea permite sa plateasca aceasta taxa�, a sustinut reprezentantul Ministerului Finantelor. (F.CEPRAGA)

http://www.cotidianu...Hash=c07b0d173o
  • 0
calator prin timp si spatiu...




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi