Inmatriculare auto dupa 2007
#526
Scris 06 februarie 2007 - 01:09
#527
Scris 06 februarie 2007 - 02:29
Potrivit ministrului de finante Sebastian Vladescu insa, CE nu a contestat dreptul Rominiei de a institui aceasta taxa, ci modalitatea de calcul.
sursa: cotidianul
deci...e clar .. taxa nu va fi scoasa, nu va fi aplicata la toate inmatricularile ci doar la prima inmatriculare, bau bau-ul asta cu taxarea tuturor inmatricularilor e imho doar o strategie de marketing prin care sa para acceptabila aceasta taxa modificata..
am si eu o intrebare: inainte de aderarea la ue, care erau taxele ce trebuiau platite la aducerea unui sh din uniunea europeana, de provenienta ue? ca am impresia ca statul a cam pierdut o sursa buna de venituri odata cu intrarea in uniunea europeana si acum incearca sa o recupereze
#528
Scris 06 februarie 2007 - 08:34
Valoarea taxei (accizelor la vremea aia) fiind exprimata procentual, nu se ajungea la cazuri aberante in care masina sa coste 1000 de euro si taxele 5000 de euro. In acelasi timp, nu se permitea intrarea in tara a masinilor cu norma de poluare mai mica de euro 3, daca nu ma insel.
#529
Scris 06 februarie 2007 - 09:46
faptul ca noi vrem sa exportam fara vama dar inca sa importam cu vama e tipic romanesc
#530
Scris 06 februarie 2007 - 09:49
tu tot nu vrei sa intelegi ca e o lege impusa de producatori, recte dacia sa-si vanda produsul?
Si daca vrei sa sti,(pt ca esti din Iasi) Autovit este un targ auto.. un fel de piata.. unde vi tu sa vinzi masina.. re si un site web.. de ce nu ar avea dreptul de a protesta?
el traieste din inchirierea spatiului de expunere.. indiferent ce expui,
Aceasta postare a fost editata de aztec: 06 februarie 2007 - 09:51
#531
Scris 06 februarie 2007 - 09:52
Intre 2,5% si 32% din valoarea de referinta in vama a autoturismului in functie de vechime. Valorile in vama se gasesc (inca) aici.
In acelasi timp, nu se permitea intrarea in tara a masinilor cu norma de poluare mai mica de euro 3, daca nu ma insel.
... dar se putea inmatricula Dacia berlina cu "motor cu injectie" (care sigur nu era euro 3) a lui nea Francois Formont cel grijuliu cu poluarea aerului in Romania
Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 06 februarie 2007 - 09:56
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#532
Scris 06 februarie 2007 - 11:41
O noua fila din razboiul dintre producatorii si comerciantii de autovehicule
06.02.2007 Aberatie: Taxa auto ar putea fi impartita intre cumparatori si comercianti
Scandalul controversatei taxe de inmatriculare auto se muta pe un nou palier. Pentru ca nivelul aberant al acestui bir sa nu scada, conducerea uzinei Dacia Pitesti are o propunere inedita
Vicepresedintele societatii, Constantin Stroe, propune ca o parte din taxa de prima inmatriculare sa fie suportata de importatorii de masini second-hand
In replica, importatorii de masini second-hand considera ca producatorul Dacia santajeaza statul rom�n, amenint�nd cu disponibilizarile si cu stoparea investitiilor
Directorul parcului de masini uzate Autovit, Liviu Dobrin, sustine ca propunerea celor de la Dacia este absurda si ca singurul lucru la care se g�ndeste producatorul auto este propriul profit
In opinia lui Dobrin, taxa de prima inmatriculare nu va conduce dec�t la parafiscalitate, care va spolia puterea de cumparare a rom�nilor.
Scandalul controversatei taxe de inmatriculare auto se muta pe un nou palier. Pentru ca nivelul aberant al acestui bir sa nu scada, conducerea uzinei Dacia Pitesti are o propunere inedita. Vicepresedintele societatii, Constantin Stroe, propune ca o parte din taxa de prima inmatriculare sa fie suportata de importatorii de masini second-hand. In replica, directorul parcului de masini uzate Autovit, Liviu Dobrin, sustine ca propunerea celor de la Dacia este absurda si ca singurul lucru la care se g�ndeste producatorul auto este propriul profit.
Vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat pentru �Gardianul� ca autoritatile nu trebuie sa mai aiba in vedere anularea taxei de inmatriculare. Acesta propune o alta varianta, convenabila, din punctul sau de vedere, atat pentru statul roman, cat si pentru cetateni. �Comerciantii de masini second-hand au o marja de profit de pe urma vanzarii acestor masini importate. O parte din acest profit ar trebui sa il transfere clientului. Pe seama nenorocirii polulatiei se imbogatesc altii. Propunerea mea este ca cei care comercializeaza masini second-hand sa preia aceasta taxa spre a face posibil comertul cu masini de ocazie si sa usureze sarcina cumparatorului�, a explicat Stroe. Acesta considera ca cei care comercializeaza masini second-hand sunt protejati, nefiind obligati sa adopte vreo masura sau sa li se lezeze in vreun fel interesele. �Au aparut arsenale de argumente, ca toata lumea sa faca ceva, numai comerciantii nu. Toti ceilalti trebuie sa cedeze, numai ei nu. Bugetul statului ar trebui sa incaseze valoarea integrala a taxei, dar sa nu o suporte numai clientul, asta este propunerea noastra�, a mai spus Constantin Stroe.
Importatorii second-hand acuza Dacia de santaj
Importatorii de masini second-hand considera insa ca producatorul Dacia santajeaza statul roman, amenintand cu disponibilizarile si cu stoparea investitiilor. Liviu Dobrin, directorul Autovit, ne-a declarat ca �ceea ce a facut Dacia, cu amenintarea ca vor da afara 35.000 de salariati daca taxa de prima inmatriculare va disparea, este un santaj ordinar: daca nu ne protejati, concediem o treime din angajati, dati-ne facilitati daca vreti investitii, cam asta zic ei.
De fapt, francezii de la Renault platesc romanii care lucreaza la uzina de la Pitesti cu salarii care reprezinta 10-20% din lefurile pe care le primesc francezii pentru aceeasi munca. Eu zic ca trebuie, in primul rand, asigurat un cadru concurential pe piata auto din Romania�. Dobrin este de parere ca taxa de prima inmatriculare nu a fost introdusa cu scopul de a proteja mediul, fiind vorba doar de o alta taxa �protectionista�. �Se vede clar ca este vorba de o taxa protectionista. Inca o data, cu aceasta propunere, si-au dat arama pe fata. Taxa de prima inmatriculare nu este o taxa pentru protejarea mediului. Asociatia producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania nu este o organizatie non-guvernamentala care sa lupte pentru protejarea mediului�, a precizat Liviu Dobrin.
�Chiar as vrea sa vad daca se va tine cont de propunerea celor de la Dacia. Sa vedem daca au curaj sa o faca. Cine o sa ii mai voteze atunci? Revenind la afirmatiile domnului Stroe, introducerea acestei taxe ar insemna o parafiscalitate care spoliaza puterea de cumparare a romanilor, si asa scazuta�, a conchis directorul AutoVit.
Luminita Gheorghe
Gardianul
#533
Scris 06 februarie 2007 - 12:10
micsorare fontmarire font Trimite unui prieten Tipareste articolul
Marti, 06 Februarie 2007 - Un articol de Alina Mungiu-Pippidi
Cand o sa incetam sa mai fondam politica noastra publica pe ipocrizie si o sa ajungem in sfarsit la o ideologie oarecare, buna sau proasta, de dreapta sau de stanga? Fiind femeie si deci nula la capitolul mecanica auto, am puternice prejudecati fata de masinile vechi. Nu intentionez sa-mi cumpar masina second hand, nici nu recomand cuiva sa-si ia vreuna, dar asta nu ma impiedica sa am o parere despre cazul foarte clar al taxei de prima inmatriculare.
Sunt doua prezumtii ipocrite la baza acestei taxe. Prima, aceea ca statul e un parinte binevoitor si autoritar care vrea sa faca bine cu sila polulatiei, cam ca in cazul interzicerii fumatului in locuri publice. Ia sa nu-si mai ia ei rable Euro 1 sau 2 din Europa, vechi de peste patru ani sau, mai bine, spune Guvernul, ceea ce vrem este ca toata lumea sa aiba masini noi si frumoase, taranul sa intre in lan cu camioneta Toyota, ca in Ungaria, oraseanul sa-si ia un Smart nepoluant care nu consuma spatiu de parcare, si cu asta ne-am scos. Problema este ca, daca la fumat nu te costa nimic sa te lasi, ca sa treci de la Golf la mana a doua la un Smart nou te costa diferenta vreo 20.000 de euro sau mai mult, cat nu economiseste un om onest si muncitor la noi in 10 ani. Modernizare fortata practica deja Codul Rutier, care interzice carutele pe drumurile publice (excelent, acum putem goni linistiti pe soselele patriei fara sa ne mai impiedicam de bastinasi).
A doua prezumtie, si mai tare, este ca taxa ar fi o mare masura contra poluarii. Daca asta e obiectul ei real, si nu doar a mai strange usor ceva bani la buget sau a ajuta niste vanzatori de masini noi sau producatori de Dacii, eu nu inteleg de ce nu am inceput prin a strange de pe drumuri milioanele de Dacii vechi care polueaza mult mai mult decat Volkswagenurile vechi pe care vor sa si le cumpere din Germania cei loviti de taxa asta. Ne luam de motoare Euro mai vechi, cand noi avem un parc auto vechi majoritar non-Euro, suntem un Jurassic Park auto in mijlocul Europei! Ne luam de caruta ecologica, dar care nu mai poate fi folosita decat pe camp, sub amenintarea confiscarii, dar consideram ca e bine si practic sa lasam Daciile vechi sa ne polueze mai departe, numai pentru ca sunt prea multe. �n schimb, celor care vor sa scape de ele le punem o taxa mai mare decat valoarea masinii! Ce face onor Ministerul Mediului ca sa promoveze bicicleta, cu care mai poti umbla doar cu riscul vietii tale, nici nu face sa vorbim!
Daca romanilor le poti spune orice la televizor, taxa nu putea fi polulara la Bruxelles, unde ni s-a sugerat pur si simplu sa o scoatem. Ea este, de fapt, o taxa prin care favorizam puternic industria nationala de automobile (Dacia-Renault) fata de restul vanzatorilor de masini din Europa. Taxa e flagrant noneuropeana si calca regulile competitiei libere. Sigur, noi ne dam persecutati, cum, am gasit noi o formula brilianta, din care nimeni nu are de pierdut, nici macar poluarea, si Europa nu ne lasa!
Dar asta e Europa, pe scurt, o lupta continua intre protectionisme nationale si piata libera continentala, si vad ca, ajutati de francezi, care sunt maestri la treaba asta, o luam si noi pe calea argumentarii ca UE e buna doar cat serveste interesului national. Altfel nu ne trebuie, nu luam de bun ce scrie in tratate, il concediem pe cel care ne atrage atentia ca gresim si pana nu pierdem un proces european nu ne lasam. O sa-l pierdem, nicio grija, aveti rabdare si nu va luati masina chiar acum!
Ma ingrijoreaza insa ca un guvern liberal, care pornise ca un guvern european, are din ce in ce mai des asemenea accese de ipocrizie. Vasazica, prezicem un mare viitor unui ministru de Externe in ziua in care il dam afara, ne batem cu pumnul in piept ca vrem sa ne asumam raspunderea la legile sigurantei nationale, care nu sunt prinse deloc in dosarul integrarii, cand la Agentia Nationala de Integritate, pentru care Barroso si Rehn se roaga de noi si unde avem clauza nu ne asumam nimic, dar chiar nimic! Ne angajam ca luptam cu marea coruptie, dar organizam la vila Polo din Floreasca a RA-APPS (ce locatie!!!) mici spa-uri de scos din legile Ministerului Justitiei spinisorii care ar putea in sfarsit servi Procuraturii ca sa mai infunde vreun corupt sau altul. Cam trist, avand in vedere de unde am plecat, si cam fara perspectiva, ca strategia de amanat alegeri are un mic defect, nu se poate folosi la nesfarsit. Stau la rand si soferii, si carutasii, ca sa-si spuna parerea despre sinceritatea politica a Guvernului Tariceanu.
Alina Mungiu-Pippidi,
politolog
http://www.romanialibera.ro/index.php
#534
Scris 06 februarie 2007 - 04:35
... asa santaj un am mai vazut.
se aude tot mai incet voci de la Brussel despre taxa de inmatriculare,cred ca s-au obisnuit cu ea ca nu o pot anula.
#535
Scris 06 februarie 2007 - 05:21
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#536
Scris 06 februarie 2007 - 05:24
#537
Scris 06 februarie 2007 - 10:00
ca sa treci de la Golf la mana a doua la un Smart nou te costa diferenta vreo 20.000 de euro sau mai mult, cat nu economiseste un om onest si muncitor la noi in 10 ani.
aici gresesc autorii de articole
eu inteleg sa expui puncte de vedere, dar cand exagerezi asa cazi in polulism si nu faci decat sa te discreditezi
#538
Scris 06 februarie 2007 - 11:41
#539
Scris 07 februarie 2007 - 12:08
ce nu stie, sa nu scrie, ca nici eu nu ma apuc sa exemplific pretul pe tona al porumbului...
#540
Scris 07 februarie 2007 - 12:09
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#541
Scris 07 februarie 2007 - 12:31
1)"ca sa treci de la Golf la mana a doua la un Smart nou te costa diferenta vreo 20.000 de euro sau mai mult,"?
sau ca
2)"20.000 de euro sau mai mult, cat nu economiseste un om onest si muncitor la noi in 10 ani" adica toti care economisesc 20.000e in mai putin de 10 ani o fac prin furt in tara asta?
ca tot se poarta
MISOG�N, -Ă, misogini, -e, s.m., adj. (Livr.) 1. S.m., adj. (Bărbat) care urăşte femeile. 2. Adj. Care manifestă, exprimă ură faţă de femei. [Var.: misogh�n, -ă s.m., adj.] � Din fr. misogyne, germ.
acu arata-mi te rog unde am zis eu asa ceva in mesajul meu. eu nu sunt fanul celor care scriu de dragul de a se citi cum face dansa. poate tu tolerezi escapade literare, eu m-am saturat de bagatori de seama si chitibusi.
Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 07 februarie 2007 - 12:31
#542
Scris 07 februarie 2007 - 01:31
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#543
Scris 07 februarie 2007 - 10:47
ma enerveaza oamenii ca ea, care pentru a sustine o idee vehiculeaza notiuni si cifre de care habar nu au. e lipsa de profesionalism
#544
Scris 07 februarie 2007 - 10:58
treaba cu 20k eur in 10 ani e putin trasa de par, dar daca ne gindim la majoritatea posesorilor de masini vechi, e destul de reala. nu multi isi permit o rata de 166 eur dintr-un salariu mediu sau minim pe economie.
asta presupunind ca le-ar da cineva salariile pe cartea de munca, astfel incit sa-si poata lua credite, ca doar nu-si iau masina peste 20 ani, dupa ce economisesc... ar insemna sa aiba venituri reale de ~ 500 eur. deja s-a dus draq marea majoritate... trist
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#545
Scris 07 februarie 2007 - 11:30
cel mai ieftin e 8000 CIP, cel mai scump e pe la 13k CIP
aia cu salariile e ok cum o zici tu
da, in medie e foarte greu sa strangi banii aia
insa nu spui ca un om onest nu poate sa ii stranga. sorry, dar plasezi toti oamenii care ii strang intr-o oala a hotilor, profitorilor etc
#546
Scris 07 februarie 2007 - 11:38
si nu inteleg, de ce as da 13.000 pe unul nou cind as putea lua unul din germania cu maxim 3000, full options si in perfecta stare ? de fapt, nu inteleg de ce as fi obligat sa platesc la el inca 4-5000 taxa lui maximus ?
da, formularea ei n-a fost dintre cele mai fericite. esenta insa e reala.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#547
Scris 07 februarie 2007 - 11:47
de fapt, nu inteleg de ce as fi obligat sa platesc la el inca 4-5000 taxa lui maximus ?
da' neintelegator mai esti, ti-a explicat tanti Sulfina, nenea Vladescu, nenea Tariceanu, un coleg de pe forum, chiar si nenea Francois Formont incearca de vreo saptamina sa-ti explice ... si tu, nu si nu http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/wtf.gif
raspunsul este simplu: pt. ca altfel Renault va concedia n % din angajatii de la Dacia (uica Stroe nu cred ca va fi printre ei, el fiind doar onorific pe acolo ... asa ca pierderea nu va fi prea mare pt. industria auto romaneasca)
Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 07 februarie 2007 - 11:48
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#548
Scris 07 februarie 2007 - 12:31
Campanie terorista impotriva taxelor auto?
micsorare fontmarire font Trimite unui prieten Tipareste articolul
Miercuri, 07 Februarie 2007
Doua persoane au fost ranite dupa explozia unei scrisori-capcana in birourile unei companii din Wokingham, Berkshire, informeaza AFP. Potrivit Sky News, Vantis, firma vizata de atac, se ocupa cu aplicarea amenzilor pentru depasirea vitezei maxime admise pe drumurile publice. Politia britanica a anuntat ca incidentul a avut loc la Centrul de Afaceri Oaklands din Wokingham, iar victimele, doi barbati in varsta de circa 30 de ani, au suferit rani usoare, neavand nevoie de ingrijiri medicale speciale. "Am fost apelati de serviciul de ambulanta astazi, putin dupa ora locala 9.00. Doua persoane au fost ranite usor", se arata in comunicatul politiei locale.
Imobilul a fost imediat evacuat, iar in jurul sau a fost instalat un perimetru de securitate. Politia a demarat o ancheta pentru a stabili circumstantele atentatului. Incidentul din Wokingham survine la numai o zi dupa ce o scrisoare-capcana a explodat in birourile companiei Capita din Londra, care are drept obiect de activitate colectarea taxelor pentru traficul din centrul capitalei britanice. Politia din Wokingham a anuntat ca stie despre acest eveniment, dar ca este "prea devreme" pentru a se face vreo legatura. Sky News precizeaza insa ca ranile suferite de cei doi barbati "seamana destul de mult" cu cele inregistrate de femeia de la Londra si se intreaba daca cele doua incidente nu sunt inceputul unei campanii.
R. Scaesteanu
Romania libera
P.S. Breaking news.. a fost si a 3-a..
#549
Scris 07 februarie 2007 - 12:49
Un nou colet-capcana a explodat in Marea Britanie
O femeie a fost ranita in urma exploziei unui colet-capcana in orasul Swansea, din Tara Galilor. Potrivit Reuters, deflagratia s-a produs la sediul unei agentii de colectare a taxelor auto. Este a treia explozie de acest gen produsa in ultima saptamana in Marea Britanie. Deocamdata, nimeni nu a revendicat pana acum aceste explozii.
Hotnews.ro
#550
Scris 07 februarie 2007 - 01:23
Un nou colet-capcana a explodat in Marea Britanie
O femeie a fost ranita in urma exploziei unui colet-capcana in orasul Swansea, din Tara Galilor. Potrivit Reuters, deflagratia s-a produs la sediul unei agentii de colectare a taxelor auto. Este a treia explozie de acest gen produsa in ultima saptamana in Marea Britanie. Deocamdata, nimeni nu a revendicat pana acum aceste explozii.
astia au gresit tara..
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi