Inmatriculare auto dupa 2007
#826
Scris 10 ianuarie 2008 - 03:26
Oricum ar fi un lucru este sigur .. taxa de prima inmatriculare chiar si redenumita nu a fost gandita ca o taxa de mediu ci ca o taxa ce favorizeaza clar producatorul si importatorii locali. Curat liberal.
Life must be taken one disaster at a time
#827
Scris 10 ianuarie 2008 - 03:51
Proud to be Renault F1 fan
#828
Scris 10 ianuarie 2008 - 04:58
#829
Scris 16 ianuarie 2008 - 07:50
de Ioana Morovan HotNews.ro
Miercuri, 16 ianuarie 2008, 19:09 Actualitate | Esenţial
Formula de calcul a taxei de prima inmatriculare prezentata miercuri la Bruxelles de catre oficialii romani a fost acceptata de Comisia Europeana, a declarat pentru HotNews.ro Adrian Ciocanea, sefului Departamentului pentru Afaceri Europene.
"Se apreciaza ca documentele prezentate de oficialii romani sunt in linie cu legislatia europeana", a spus Ciocanea. Cu toate acestea, a mai explicat el, au mai fost solicitate niste "corectii colaterale" care trebuie transmise saptamana viitoare la Bruxelles. Acestea nu se refera la cifrele prezentate ci la unele aspecte procedurale. "Prima corectie necesara se refera la o mai buna clarificarea a posibilitatilor de contestare - pentru cetateni", a spus Adrian Ciocanea.
A doua corectie se refera la o mai buna justificare a modului cum a fost gandita "grila" de procente.
"In aceste conditii, este foarte posibil ca procedura de infringement sa fie suspendata", a mai declarat secretarul de stat.
O varianta finala a actului normativ, care include aceste corectii, va fi promovata sub forma unei Ordonante de Urgenta pana la 31 ianuarie.
#830
Scris 17 ianuarie 2008 - 03:35
Rezultatul consultărilor pe care le-au avut miercuri autorităţile rom�ne cu reprezentanţii Direcţiei Generale pentru Taxe şi Uniune Vamală, pe tema taxei auto, este �n favoarea Rom�niei, oficialii europeni fiind de acord cu noua grilă de taxare, la care mai trebuie aduse �nsă mici modificări.
Sursa.
#831
Scris 17 ianuarie 2008 - 03:41
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#832
Scris 17 ianuarie 2008 - 04:13
#833
Scris 17 ianuarie 2008 - 04:29
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#834
Scris 17 ianuarie 2008 - 10:46
Va fi OUG, cu aplicare din iulie.
Un non-euro va avea 5500 euro TPI.
#835
Scris 18 ianuarie 2008 - 12:19
#836
Scris 18 ianuarie 2008 - 10:19
Aparut in editia din 19 Ianuarie 2008
Oficialii romani n-au reusit nici de aceasta data sa aduca taxa de prima inmatriculare la un nivel satisfacator pentru europeni.
Ministrul Mediului, Korodi Attila, a declarat vineri ca reprezentantii Comisiei Europene, care se afla in negocieri cu autoritatile de la Bucuresti, nu au fost de acord nici cu cea de-a doua varinata privind taxa de prima inmatriculare. In mod paradoxal, oficialii de la Bruxelles au criticat de aceasta data nivelul prea redus al taxei pentru masinile foarte poluante.
�UE nu este de acord cu reducerea de pina la 90% a nivelului taxei pentru masinile poluante si nici cu discrepantele mari existente in noua grila de taxare�, a declarat Korodi.
�Noi am propus o valoare pentru taxarea masinilor foarte poluante, cum ar fi cele care indeplinesc standardele non-Euro sau Euro 1 privind emisiile de noxe, cu care UE nu a fost de acord pe motiv ca este prea mica,� a sustinut Korodi.
Anterior, CE a criticat prima formula de calcul a taxei de prima inmatriculare pe motiv ca nu se respecta deprecierea masinilor, ca exista o discriminare intre masinile rulate din import si cele deja inmatriculate in Romania si ca diferenta dintre nivelul taxei pentru o masina Euro 4 si non-Euro era prea mare. Oficialul ministerului Mediului a adaugat ca se asteapta ca pina la sfirsitul acestei luni sa se ajunga la un consens cu reprezentantii CE privind valoarea taxei de prima inmatriculare.
#837
Scris 18 ianuarie 2008 - 10:27
#838
Scris 18 ianuarie 2008 - 10:45
Dar in lipsa formulei de calcul sau a mai multor date, nu doar "...pana la 90%" nu pot zice nimic concret..dar am impresia ca nu e asa cum vor sa ne para..
nu am date. Una e sa cresti cu 100% 120 euro.. si alta sa recuci cu 60% 5.000.. in primul caz sunt 240.. in al 2-lea 2.000. Asa ca.. din procente e ca lamagazin.. reduceri de pana la 70% , cand de fapt e cam teapa.
Aceasta postare a fost editata de aztec: 18 ianuarie 2008 - 10:47
#840
Scris 19 ianuarie 2008 - 04:46
De ce zic ca varianta asta noua nu cred ca se va aplica? Pentru ca din ce vad prin stiri pare impotriva ideei cu care a pornit el: "taxe mari la masini second(aduse) ca sa se vanda astea noi". Nu cred ca il intereseaza nici pe el nici pe importatori sa puna o taxa prin care sa platesti mai mult la un Logan nou decat la o masina cu motor similar de 2-3 ani adusa de afara.
Prin urmare fac pariu cu voi ca i-a fraierit pe astia de la UE care ii vor lasa in pace pana atunci, iar in iulie o sa le mai faca un dribling si taxa actuala va sta in picioare cel putin pana la alegeri.
Astia suntem...in schimb ne suparam cand ne fac unii mamaligi! Stim cu totii ca suntem furati din toate directiile dar n-am mai vazut un scandal serios pe strada de nu stiu cand! Ne multumim cu ideea ca ii pune Ue cu botu pe labe sau ca vin alegerile si atunci o sa vada ei ce le facem! Ce pm le facem? Schimbam niste hoti cu altii care sunt oricum pe aceeasi mana cand e vb de furat, difera doar procentele de impartire in functie de cine are painea si cutitu...
Aceasta postare a fost editata de papa_mulo: 19 ianuarie 2008 - 04:51
#841
Scris 19 ianuarie 2008 - 06:18
cel mai corect ar fi sa adauge taxa la ipozitul masinii... ai una din 2003 mai platesti x bani adaugati la impozitul existent ... proportional, cu cat este de vechie masina si cilindeea mai mare... si ar trebui aplicata tuturor vehiculelor din RO unde la xxx masini ai yyy bani, mult mai multi decat luati din taxa de prima inmatriculare... unde doua persoane avand masini cu cilindee similara... diferenta sa se faca dupa anul de fabricatie. unde unu sa plateasca un procent anume pentru fiecare an cu cat este mai veche masina
bineteles trebuiesc taxate si camioanele tractoarele etc.
dar taxa asta fiind aplicata la nivel general e normal sa nu fie ff mare... dar nu e bine sa le dam la astia idei ca sunt in stare sa o pastreze pe asta de acum ca si taxa de prima inmatriculare si sa mai puna una de mediu
gizas
#842
Scris 20 ianuarie 2008 - 10:29
#844
Scris 20 ianuarie 2008 - 12:13
http://www.ecomagazi...5000-de-copaci/Cel mai corect era in benzina, cat consumi atat platesti, fara complicatii, coeficienti, isterizari...dar nu mai avea efectul pe care il doreau ei. Si oricum in benzina exista deja o gramada de taxe...platim pe toate partile, nu primim nimic. Nici drumuri, nici organizare circulatie, nici deszapeziri, nici protectia mediului(sa vad si eu o impadurire undeva), nimic...
Importatorul local a lansat un program prin care va planta cate un copac pentru fiecare masina vanduta.
de Robert Gherghe
55.000 de unitati este cifra vanzarilor stabilita de Porsche Romania in acest an.
Porsche Romania, importatorul marcilor Audi, Porsche, Seat, Skoda si Volkswagen , a anuntat concretizarea programului �O masina, un copac�, in cadrul caruia se va planta, impreuna cu Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, cate un copac pentru fiecare masina vanduta in anul 2007.
Aceasta suma se ridica la 55.000 de unitati, pentru toate marcile reprezentate in Romania, suma atinsa atat datorita varietatii modelelor din portofoliul importatorului, cat si ofertelor accesibile de finantare derulate de Porsche Bank.
Copacii au fost plantati in comunele Mitreni, Crivat si Plataresti din judetul Calarasi, zone grav afectate de despaduririle masive.
#845
Scris 20 ianuarie 2008 - 07:15
pai la consum nu e bine ptr ca din doua masini care consuma la fel la suta de km una poate sa polueze mult mai mult decat cealalta
Nu e bine nici cum, e greu sa faci in asa fel incat sa iasa echitabil! Crezi ca la impozit ar fi echitabil...unul merge 50000/an si altul 5000 si platesc la fel.
Eventual ar merge sa fie in benzina si la impozit sa zicem cei cu e3 sa plateasca cat platesc aia cu e4 x 1.5, cei cu e2 sa plateasca e4 x 2 si asa mai departe. In fine, coeficientii sunt doar ca exemplu, habar n-am cat ar trebui sa fie...
Aceasta postare a fost editata de papa_mulo: 20 ianuarie 2008 - 07:26
#846
Scris 22 ianuarie 2008 - 10:21
Proud to be Renault F1 fan
#847
Scris 22 ianuarie 2008 - 12:17
#848
Scris 22 ianuarie 2008 - 12:28
#849
Scris 22 ianuarie 2008 - 05:12
Deci pt cele noi creste de 3 ori, de la 100 la 300.. pt cele vechi taxa e de 10 euro pe Cent. cub, care se redce in fnctie de coeficienti..
Deci pt un 1600 cc x10= 16.000 euro.. la care se aplica un coeficient de reducere. :wtf:
Deci.. pt un non euro, mai vechi de 6 ani de 1600 taxa pana acum era de 4579 euro
Acum daca punem 16.000 cu reducere maxima anuntata de 90%.. ne da 1600 euro.
deci reducerea reala e de aprox. 3 ori taxa veche, nu cum se specula de 90% din taxa veche.. curat murdar, coane fanica
GUVERNUL ROM�N ŞI C.E. AU CĂZUT DE ACORD �N PRIVINŢA TAXEI DE PRIMĂ �NMATRICULARE
Guvernul rom�n şi reprezentanţii Comisiei Europene au căzut de acord �n privinţa taxei de primă �nmatriculare. Prin urmare, procesul intentat Rom�niei de Comisia Europeană va fi suspendat. Guvernul trebuie să emită un nou act normativ. �n aceste condiţii noua taxă ar putea fi aplicată de la 1 iulie. Taxa de primă �nmatriculare a intrat �n vigoare la 1 ianuarie 2007. Oficialii europeni au anunţat �ncă de la �nceput că nu sunt de acord cu varianta impusă de statul rom�n.
Nemulţumire care s-a concretizat �n noiembrie anul trecut prin demararea procedurii de infringement, un avertisment care ar fi putut duce Rom�nia �n faţa instanţei europene. Mai exact, experţii europeni susţineau că taxa este discriminatorie �n special �n ceea ce priveşte impozitarea maşinilor second-hand din import şi a celor autohtone.
Sub presiune, guvernul a acceptat reanalizarea modului de calcul al taxei. Iar rezultatul se pare că a fost pe placul Europei. Surse apropiate comisiei susţin că pentru maşinile euro 4, taxa va creşte de p�nă la 3 ori, iar pentru cele vechi calculul se va face la valoarea de 10 euro pe centimetrul cub la care se aplică un coeficient de uzură şi vechime. Noua formă a taxei va intra �n vigoare la 1 iulie 2008.
Din acest moment, procesul pe care Comisia Europeană l-a intentat �mpotriva Rom�niei va fi suspendat, iar acţiunea �n justiţie se va �ncheia definitiv �n momentul �n care ordonanţa va fi aprobată de Parlamentul Rom�niei.
Taxa de primă �nmatriculare a adus guvernului totuşi anul trecut o gură de oxigen deloc de neglijat. Veniturile din această sursă s-au ridicat, anul trecut, la circa 245 de milioane de euro.
Aceasta postare a fost editata de aztec: 22 ianuarie 2008 - 05:21
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi