Inmatriculare auto dupa 2007
#1051
Scris 19 februarie 2009 - 11:22
Tu stii foarte bine ca o masina de afara care are peste 3 ani nu poate avea sub 100-150k km. Mai sunt si exceptii, dar atit de rare incit nu trebuiesc luate in calcul.
Cei 20% reprezinta diferenta dintre peretul de afara si cel din vitan. Si e foarte corect, doar nu face nimeni munca patriotica. Dar daca banul e problema, economisesti banii de taxa daca iei masina de afara.
Masinile "indigene" sunt clar mai ieftine. Daca nu la "strigare" ( ca deh, vad si ei preturile din vitan ), cind ii pui banu in brate vinzatorului, o iei instant. Daca au amortizoarele mai obosite decit cele de afara, dai citeva sute pe un set nou, si-n citeva ore suspensia e ca noua. In rest masinile sunt la fel de uzate la acelasi nr de km.
#1052
Scris 19 februarie 2009 - 11:52
#1053
Scris 19 februarie 2009 - 12:05
Sunt masini de 2-3 ani destule sub 100.000 km chiar sub 70.000 km, insa acestea vin la preturi sensibil mai mari decat masinile de agenti cu 2-300.000 km; aceste masini sunt complet neinteresante pt TEPARI tocmai din cauza pretului mai mare.
Aici e vina tot a romanului, care ti-am mai zis, vrea numai chilipiruri si oferte.
Hai sa-ti zic o istorioara care arata exact mentalitatea romanului.
Aveam acum vreo 2 ani un client care vroia sa cumpere un Golf V de la mine. L-a verificat omul pe la toate cunostintele lui; masina a reiesit in stare foarte buna, nelovita, etc. Omul insa avea o obsesie, ma intreba in continuu daca nu cumva km masinii sunt dat inapoi. Dupa ce am fost la Bacau la reprez VW, unde s-a comparat istoricul din cartea service cu ce aveau ei in calculator, omul ,multumit a cumparat-o. Golf V 2.0 TDI cu 116.000 km.
Dupa vreo 2 luni, la recomandarea dansului, vine altcineva si imi zice ca vrea un Golf ca al prietenului sau, sa il aduc eu, ca Golf V ca ala cu dotarile, pretul ala si la 65.000 km, omul nu a gasit.
Respectivul imi facuse capul trompeta cu privire la numarul real de km, insa el de la mine dupa ce a luat masina s-a oprit prima data la cineva si a dat el cu mana lui km inapoi.
#1054
Scris 19 februarie 2009 - 12:27
Tu uiti ca am avut G4 de nou si am mers cu el vreo 65k km. Masina a fost -poate- cel mai reusit golf de pina acum. Insa, la rulajul masinii tale, fa-i vint cit mai poti lua un pret civilizat pe ea.
Vezi tu, noi doi privim lucrurile in mod diferit, si mi se pare uman. Eu, cu banii care-i am la un moment dat, prefer sa iau o masina noua, chiar daca e mai mica si cu mai putine "optiuni"... In opinia mea, o masina noua nu se poate compara cu una mearsa. Daca "mearsa" insemna foarte putin - sa zicem 10-20k km- e ok, masina e aproape noua. Dupa, uzura isi spune cuvintul. Macar faptul ca o vad "lustruita" la interior de altul, nu-l suport...
Eu cumpar masina exclusiv pentru placerea/fericirea/necesitatile mele, nu vad in masina o afacere, prefer sa am garantia si linistea sufleteasca a unui lucru nou, fiind de acord sa platesc pentru asta.
Alte persoane se uita in primul rind la bani, scopul ei fiind preponderent utilitar, privesc cumpararea masinii ca un fel de afacere, masina in sine contind mai putin.
Sunt 2 abordari complet diferite, depind de individ, si nu se poate spune ca una e corecta si alta nu.
Da Mugur, stiu, am si zis mai devreme ca sunt. Dar sunt atit de rare incit nu te poti baza pe faptul ca gasesti una.
Romanul e "roman" si confirmi faptul ca majoritatea "minaresc" masinile. Macar la kilometraj si tot umbla cind o aduc de afara. Si daca ar fi numai asta ar fi bine....
Vin si masini f. bune de afara, dar alea costa mai mult decit una "normala" si le vinzi foarte greu. Corect ?
Aceasta postare a fost editata de Relu: 19 februarie 2009 - 12:31
#1055
Scris 19 februarie 2009 - 12:48
apoi, am cumparat 6MPS-ul, de nici un an si aprox 30 000 de km, inca 2 ani garantie. o masina turbo benzina de 260 cp nu poate fi privita niciodata drept o afacere.
apoi, spuneai Eu cumpar masina exclusiv pentru placerea/fericirea/necesitatile mele, nu vad in masina o afacere. Foarte bine si te admir. Eu sint undeva intre tine si 90% din romani, in primul rand fiind adeptul platii cash. Nu-mi plac ratele, nici leasingu.
de aceea consider nu ca abordarea mea e cea corecta, ci ca intruneste sufragiul a majoritatii romanilor.
cati isi permit sa cumpere masina aproape exclusiv dupa suflet ??
de aceea revin si zic, daca cumperi o masina la maxim 3-4 ani, euro 4, fie si cu 150 000 km, cu toate dotarile de siguranta la locul lor, este foarte bine si cu o jumatate de gura, as incuraja omu sa faca asta. oricum, daca nu se da drumu la finantari, asta e solutia.
(media in Germania la o masina e 30-40 000 km)
da nu ma obliga sa aleg ce vrei tu. daca vrei asa, lasa-ma sa risc.
ok, pune taxa de 10 000 de euro pana la euro 2.
da nu fi atat de injust cand compari 2 masini euro 4. (nu tu, normal)
#1056
Scris 19 februarie 2009 - 01:04
Eu nu o sa dau bani in veci pe o masina mearsa mai mult de citeva zeci de mii de km, orice s-ar intimpla.
Aceasta postare a fost editata de Relu: 19 februarie 2009 - 01:05
#1057
Scris 19 februarie 2009 - 01:19
teoretic, o masina tre sa fie ok in parametrii astia.
evident, o masina x noua nu se compara cu o masina x rulata 3-4 ani. dar daca comparatia se face intre x si y, lucrurile nu mai sint atat de clare.
in plus, cel putin in Germania, pana nu demult, masinile erau mai ieftine, cu tot cu drum.
la urma urmei, taxa de care vorbim se numeste acum taxa de poluare, daca nu ma insel.
hai sa o luam altfel : consideri ca marea problema vizavi de poluare si siguranta rutiera o constituie masinile de maxim 3-4 ani importate ??
Aceasta postare a fost editata de oaspetele: 19 februarie 2009 - 01:25
#1058
Scris 19 februarie 2009 - 01:26
Da Mugur, stiu, am si zis mai devreme ca sunt. Dar sunt atit de rare incit nu te poti baza pe faptul ca gasesti una.
Romanul e "roman" si confirmi faptul ca majoritatea "minaresc" masinile. Macar la kilometraj si tot umbla cind o aduc de afara. Si daca ar fi numai asta ar fi bine....
Masini bune la km foarte buni se gasesc destule chiar, dar nu intereseaza romanul de rand, pt ca vin cu 1-2000 de euro mai scump decat o masina de agent alergata; masinile astea alergate se mai recunosc foarte usor si prin prisma dotarilor, sau mai bine zis prin lipsa lor.
Cum insa de vreo 2 ani toti romanii se pricep si aduc masini de afara, business-ul asta s-a degradat foarte tare si a prins si un renume destul de prost. Insa, ma repet; vina nu e a teparilor, ci a majoritatii romanilor care nu vor masina buna, vor masina ieftina.
Eu le zic clientilor mei sa se uite in targ la media pretului masinii care ii intereseaza, si daca o gasesc in vest la pretul ala (fara cheltuieli, taxe) , sa fie foarte multumiti.
Intr-adevar piata auto sh din RO la momentul asta contine cam 80% numai masini cu un trecut si de o calitate cel putin indoielnica.
DAR, nu baga pe toata lumea in aceeasi oala.
Cat priveste calitatea masinilor SH, cele rulate in RO sunt net inferioare unei masini echivalente de afara. Argumentele le-am mai spus.
Inca ceva; neamtul care cumpara un Logan nou, este tratat la fel cum este tratat unul care isi ia bmw, cu masina de schimb daca reparatia dureaza mai mult, ceea ce in RO n-am auzit. Acolo daca iti iei o masina noua nu isi bate nimeni joc de tine asa cum o fac nesimtitii astia din RO.
Am mai zis, eu nu-mi mai voi lua masina noua de la dealeri din RO EVER. Ma duc cu banii si o iau din Austria sau Germania, pt. ca acolo sunt tratat cu respect.
"Anii nu conteaza la o masinarie ci uzura. Uzura care apare -din pacate- in urma functionarii. Tot din pacate, si siguranta masinii scade proportional cu rulajul. Pentru motivul asta, personal gasesc justa taxa si la cele importate euro4, care nu sunt noi. In plus de asta am mai zis de citeva ori: luati de aici, avem destule vechituri in tara. Chiar am ajuns pubela europei ? Raspunsul din pacate este DA.
Eu nu o sa dau bani in veci pe o masina mearsa mai mult de citeva zeci de mii de km, orice s-ar intimpla."
Relu, o Astra din sept 2008 cu 8000 km la bord, EURO 4, guvernul Boc o catalogheaza ca rabla si te obliga la taxa. Inteleg ca tie ti se pare just.
#1059
Scris 19 februarie 2009 - 01:50
De ce nu citesti atent ce scriu ? Nu am bagat pe toti in aceeasi oala. Majoritatea nu inseamna toti, si-mi mentin punctul de vedere. Dealtfel si tu esti de acord cu mine ca majoritatea masinilor aduse de afara sunt tzepe.
Inca ceva; neamtul care cumpara un Logan nou, este tratat la fel cum este tratat unul care isi ia bmw, cu masina de schimb daca reparatia dureaza mai mult, ceea ce in RO n-am auzit. Acolo daca iti iei o masina noua nu isi bate nimeni joc de tine asa cum o fac nesimtitii astia din RO.
Am mai zis, eu nu-mi mai voi lua masina noua de la dealeri din RO EVER. Ma duc cu banii si o iau din Austria sau Germania, pt. ca acolo sunt tratat cu respect.
Si daca o iei de acolo ii faci service-ul tot acolo sa beneficiezi de masina la schimb ?
Da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine ca o masina rulata in Ro., inca in garantie ( ca vorbim de 1-2 ani, nu ? ) e intretinuta mai prost ca una de afara. Ca la suspensie e mai obosita, da. Dar ti-am zis mai inainte ca schimbi toata suspensia cu citeva sute de oiro.
Relu, o Astra din sept 2008 cu 8000 km la bord, EURO 4, guvernul Boc o catalogheaza ca rabla si te obliga la taxa. Inteleg ca tie ti se pare just.
Asa e legea, nu poate analiza fiecare caz in parte.
#1060
Scris 19 februarie 2009 - 02:05
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#1061
Scris 19 februarie 2009 - 02:14
CORECT !!!voi incercati sa argumentati logic o decizie politica. succesuri.
Taxa asta imbecila sau varianta de vara care se pregateste oricum nu are nici o logica cum bine zice si Cata, ca daca ar fi avut ar fi fost instituita si in alte tari. Nu poti contabiliza exact si echitabil cat polueaza fiecare masina in parte.
Varianta impozitarii, cum e in Vest e singura metoda viabila de corectare a vechimii parcului auto, variantele taxei de pana acum au fost si vor fi doar o taxa de protectia a buzunarelor celor din APIA.
#1062
Scris 19 februarie 2009 - 03:16
#1063
Scris 19 februarie 2009 - 05:03
adica de fapt care e rolul ei? ca voi vorbiti si de poluare si de securitate si de vechi vs nou...
de fapt ingrijoratoare este aborarea celor ce ne conduc: deciziile se iau simplist si pe termen scurt, dupa un timp se schimba chiar si cu 180 de grade, interesele unora primeaza in fata sopului national, de coruptie nu mai zic ca e deja cliseu...
aceasta abordare conduce la discutii ca cele de pe acest topic, la derutarea cetateanului si la respingerea ideii de corectitudine/legalitate...
ca daca guvernul nostru ar fi luat o decizie coerenta (adica pe 5 - 10 ani) si elaborata in conformitate cu realitatea si nu cu cine-stie-ce deziderate teoretice si interese economice, atunci alta ar fi fost situatia acum.
nu ii putem cere romanului sa cumpere cu draga inima o masina noua de aici si sa uite de tentatia SH-ului german din simplu motiv ca la noi salariul mediu pe economie (aprox 1300 ron) e de vreo 4 ori mai mic decat la nemti (1300 euro), iar preturile masinilor sunt comparabile. Adica noua ne e muuuuuult mai inaccesiba orice masina noua (fata de ei). Si atunci cum sa nu ne indeptam spre SH?
e complicat si ma tem ca si putin cronic motivul incoerentei, egoismului si incompetentei liderilor nostrii pe de o parte, dar si cel al superficialitatii, prostiei, si fuduliei omului de rand pe de alta parte...
http://florinpanait.wordpress.com
#1064
Scris 19 februarie 2009 - 05:32
si crezi ca daca ii ceri unuia cu 1310 1000e pt poluare si unui q7 nou 500e o sa se poata aplica?CORECT !!!
Taxa asta imbecila sau varianta de vara care se pregateste oricum nu are nici o logica cum bine zice si Cata, ca daca ar fi avut ar fi fost instituita si in alte tari. Nu poti contabiliza exact si echitabil cat polueaza fiecare masina in parte.
Varianta impozitarii, cum e in Vest e singura metoda viabila de corectare a vechimii parcului auto, variantele taxei de pana acum au fost si vor fi doar o taxa de protectia a buzunarelor celor din APIA.
#1065
Scris 19 februarie 2009 - 06:02
#1066
Scris 19 februarie 2009 - 06:37
#1067
Scris 19 februarie 2009 - 07:36
ma, daca e sa fim corecti,
1.orice taxa maricica ingradeste dreptul romanului, devenit acum cetatean european (deh), de a achizitiona o rabla de dincolo.
2.nu toti pot sa-si cumpere masini noi, si daca ar vrea
3.din cei care pot, nu toti vreau.
4.suma cumparatorilor de Logan e aproape constanta (adica cei care au dorit sa-si achizitioneze un Logan l-au luat deja. e imposibil ca pe grafic sa vedem o crestere continua.
5.cei care ii regasim la punctu 3, de cele mai multe ori se orienteaza catre un SH bengos, mult peste Logan din orice punct de vedere, doar ca cu x ani vechime.
6.in afara obiectiei vizavi de aglomerarea traficului din Romania, nu vad ce obiectii se pot aduce unui autoturism vechi de maxim 3-4 ani, euro 4, care trece testele RAR la inmatriculare. dar putem considera ca pentru fiecare SH ok adus de dincolo, i-ar corespunde o masina noua necumparata.
7.masinile SH din Romania oricum se vand pana la urma (ori in cazul rablelor se dau la REMAT), altfel nu mi-as putea imagina cum s-ar putea face un upgrade(schimbarea masinii dupa 3-4-5 ani). doar nu le tii in curte.
8.tepretic, sintem liberi.
#1068
Scris 19 februarie 2009 - 08:20
e, nu va faceti griji, gasesc ei ceva. insa atitudinea dacia mi se pare condamnabila si ala sa primeasca un scuipat intre ochi. acum ii doare undeva de taxa, nu mai au masini cate comenzi sunt, lumea lucreaza 24/6. cata ipocrizie. de fapt asta e si criza. daca exista vreo criza reala pe glob, ea o reprezinta ipocrizia omului. nici o sansa sa scapam. parca nu m-ar deranja sa vina asteroidul ala si sa mor la impact.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#1069
Scris 19 februarie 2009 - 11:54
Eu nu vreau sa fie protejata deloc DACIA; nu sunt de acord ca din banii mei sa le creasca burta la niste executivi si actionari de la Renault. Dacia e o firma privata si va supravietui daca va face produse foarte bune si competitive; daca nu e in stare, sa moara. Nu tin minte ca in alte domenii sa se fi pus asemenea TAXE de PROTECTIE; dupa rationamentul tau ar tb pus 100$ taxa pe treninguri Puma, pt. ca APACA nu mai vinde produsele lor din PNA.
Doar ca exemplu, asta e "tigaia" de care vorbeste Relu:
vw tocmai ce a primit 2 miliarde de euro de la statul german. Ce facem? Nu mai comparam vw? Ever never?
Mike, perfect de acord cu tine, insa nesimtitii astia de la Renault beneficiaza de niste facilitati pe care alti producatori din tara asta nici nu le viseaza, plus ca taxa asta nenorocita care avantajeaza Renault nu a fost introdusa acum in vremuri de criza, ci cu ceva ani in urma.
Neamtul care prefera sa cumpere un Logan nou si nu o masina SH o face pt ca asa vrea el; el locuieste intr-o tara democratica; decizia respectiva nu e influentata de nu stiu ce taxa aberanta. Ia sa puna guvernul german taxa de 1-2000 euro la Logan, doar pt ca e din Romania, sa vezi daca il mai cumpara cineva.
taxa asta avantajeaza masinile noi , nu renault sau dacia. Ghici ce a pazit nea brent valmar (mare stab la porsche romania) cat a fost presedinte apia? Si ghici de ce toate taxele sar in aer fix la 2l si nu la 1.6 (ca renault cam pana acolo are motoare care se vand in numar foarte mare). Da.. ai ghicit .. 1.9 tdi
eu unul nu as da niciun ban celor de la Dacia pt.ca:
1. din productie 80% se duce la export ( care acum a inceput iar sa mearga foarte bine )
2. toti bani pleaca din tara se duc in Franta.
3. ii obliga pe cel putin 300.000 de romani anual sa plateasca o taxa de poluare in medie de 1000 euro .
Si sunt NUMAI 2-3000 de angajati la Dacia si inca 20.000 in alte unitati ce apartin de fabrica dar de ce guvernul nu tine cu cei mai multi care sunt interesati de taxa asta de poluare.
4. si cu taxa triplata si fara taxa la logan nu au reusit sa vanda mai mult masini, deci cauza este criza financiara nu ca se aduc multe masini de afara pentru ca au scazut foarte mult si inmatricularile la masinile de afara.
Romanu nu trebuie sa fie fortat sa ii placa dacia logan ci sa fie lasat sa traiasca bine.Stie el foarte bine ca masina ii place, daca are bani de masina germana sau romaneasca.Stie cand isi cumpara masina de afara ca e posibil sa fie respins la RAR sau ca o sa inceapa sa bage bani in piese.Este riscul fiecaruia.
La RAR procentul de respingere este de 80% deci se face un control foarte riguros.
si inca ceva: Franta sa le dea ajutoare celor de la Dacia.
si masinile sh din Romania sunt daramate toate(cele care au mers cam 50.000 km aici echivaleaza cu 200.000 de km in afara)Multi nu au grija de ele,drumurile sunt incomparabile, combustibili sunt de foarte slaba calitate,se vede asta si in performantele masini si in consum.In targ se vinde foarte greu o masina care a circulat in Romania, toata lumea vrea masina adusa recent de afara, care nu a avut de suferit din cauza gropilor patriei.
uiti un lucru. Dacia plateste direct si indirect o gramada de taxe.. Pe cand un samsar ce plateste? Cati samsari cunosti tu ce isi platesc taxele la zi? Cati isi declara veniturile din samsareala? etc etc etc Nu ma leg de restul ca a explicat mike foarte frumos ca nu esti foarte obiectiv..
#1070
Scris 20 februarie 2009 - 07:57
editeaza, te rog.
#1071
Scris 20 februarie 2009 - 10:07
ma intreb de ce nu au pretins si ei ca pe opel tb sa ii ajute americanii
#1072
Scris 20 februarie 2009 - 10:10
#1073
Scris 20 februarie 2009 - 10:13
pai daca un 1300 plateste max 100 ron anual, un motor de 3000 din 1970 ar tb sa plateasca vreo 300ron, iar unul de 3000 nou ar tb sa plateasca cam cat 1300 ala. crezi ca se va respecta asta? nu credor sa puna taxa anuala de poluare in functie de vechime, norma de poluare si capacitatea cilindrica si mai mult ca sigur motoarele pana in 1400 cmc or sa plateasca o taxa anuala de maxim 100 ron pe an pentru ca aici intra multi posesori de dacia,majoritate pensionari.
poluarea are 2 componente
1) gazele foarte nocive (reglementate de normele euro)
2) co2, proportional direct cu nr de km (si cu cap cilindrica)
componenta a 2a, cel mai corect se taxeaza la pompa. un taxi matiz produce mult mai mult co2 decat a produs mazda oaspetelui de ex
#1074
Scris 20 februarie 2009 - 10:18
#1075
Scris 20 februarie 2009 - 10:47
sau ma rog, e interpretabil.
impozitul e ca vaselina care ni se ia de la cur inante de a ne apleca.
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi