Inmatriculare auto dupa 2007
#1001
Scris 17 februarie 2009 - 11:58
Insa in ceea ce priveste taxa nu e chiar asa. Eu pers as prefera ca taxa sa fie ffff mare pt non-euro, fff mare pt euro1, euro2, ff mare pt euro3, rezonabila pt euro4 (cu un avantaj pt cele cu dfp) si sa fie zero pt euro5.
In ceea ce priveste treaba cu proteste masive de strada, sa fim seriosi sunt probleme mult mai serioase si care afecteaza mult mai multa polulatie in RO, decat treaba cu taxa asta. Inteleg ca pe tine, ocupandu-te cu masini sh, te afecteaza/intereseaza mai mult decat pe majoritatea, dar totusi.
#1002
Scris 18 februarie 2009 - 12:10
O parte din taxa auto ar putea fi inclusa in impozitul anual, ajungandu-se astfel la o forma asemanatoare cu taxa de poluare din Germania,
Nu mi se pare ok ... poate ca eu cu masina mea "non euro" fac max. 2000 km pe an iar taximetristul de la colt cu acelasi tip de masina face kilometrii astia in 2 saptamini ...
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#1003
Scris 18 februarie 2009 - 07:56
teoretic, ai dreptate, practic, cum demonstrezi ?
singura solutie ar fi adaugarea unei taxe la benzina/motorina...mergi mult platesti mult.
dar si de aici ar reiesi proteste, un mod echilibrat si nepartinitor de calcul e foarte greu de realizat.
#1004
Scris 18 februarie 2009 - 08:21
Mugur nu e chiar asa. In ceea ce-l priveste pe Brent Valmar si cei asemenea lui, ai dreptate.
Insa in ceea ce priveste taxa nu e chiar asa. Eu pers as prefera ca taxa sa fie ffff mare pt non-euro, fff mare pt euro1, euro2, ff mare pt euro3, rezonabila pt euro4 (cu un avantaj pt cele cu dfp) si sa fie zero pt euro5.
In ceea ce priveste treaba cu proteste masive de strada, sa fim seriosi sunt probleme mult mai serioase si care afecteaza mult mai multa polulatie in RO, decat treaba cu taxa asta. Inteleg ca pe tine, ocupandu-te cu masini sh, te afecteaza/intereseaza mai mult decat pe majoritatea, dar totusi.
Eu cred ca pt E4 taxa ar tb sa fie zero sau simbolica, daca se doreste intr-adevar intinerirea parcului auto din RO. Mi se pare in continuare complet imbecil ca unele masini E4 sa fie taxate mai mult decat unele E2, de exemplu.
In ceea ce priveste introducerea in pretul carburantului a taxei, asta ar fi o prostie, tinand cont si de faptul ca din pretul benzinei la pompa peste 60% sunt numai taxe.
Nu zic ca numai din acest motiv (taxa auto) romanii ar tb sa protesteze fata de politicile complet imbecile ale Guvernului, pt ca la momentul asta romanul ar avea si alte zeci de motive sa o faca, insa ne-am obisnuit sa inghitim toate prostiile care vin de la Guvernanti si toate razgandirile acestora; pe roman il caracterizeaza perfect capul plecat si inghititul in sec.
#1005
Scris 18 februarie 2009 - 08:25
#1006
Scris 18 februarie 2009 - 09:18
daca faci maxim 2000 pe an, nu-ti mai lua masina.
De ce sa nu-mi iau ???
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#1007
Scris 18 februarie 2009 - 09:19
poluarea se exprima in masa de substanta nociva pe km parcurs.
cum ai putea corela altfel poluarea cu km parcursi ?
pe baza kilometrajului ?? poi dau in fiecare an km inapoi.
poti sa ai o masina euro 4 si sa faci 50 000 km pe an.
iar altul sa aiba euro 1 dar sa parcurga 5000 km pe an.
e posibil ca poluarea sa fie mai mare in primul caz.
atunci, plateste.De ce sa nu-mi iau ???
#1008
Scris 18 februarie 2009 - 09:47
atunci, plateste.
Pai platesc ... ce 'zda ma-si sa fac ... ca doar platesc si rovinieta / taxa de drum sau cum mama draqu' ii zice ... (apropo de taxa asta de drum, mai exista vreo tara europeana care sa aiba asa ceva ???)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#1009
Scris 18 februarie 2009 - 09:55
."
poluarea se exprima in masa de substanta nociva pe km parcurs.
...de unde ai scos-o?
Daca stationezi,pentru n motive ,cu motorul pornit, nu poluezi?
#1010
Scris 18 februarie 2009 - 10:14
...de unde ai scos-o?
... poate de aici a scos-o:
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#1011
Scris 18 februarie 2009 - 10:49
De exemplu eu pt un Ford Focus din 2006, acum dupa noile norme ar tb sa platesc in jur de 600 euro taxa de poluare.
Ford Focus 1.8TDCi - 143g CO2
Dacia Logan 1.4MPI - 166g CO2
Dacia Logan 1.6MPI - 172g CO2
Loganul fiindca e nou, nu plateste nimic, Focusul desi polueaza mai putin tb sa plateasca 600 euro.
Caz concret.
Si sa nu imi spuneti ca un Focus din 2006 care saptamana trecuta a trecut TUV-ul din Germania cu brio e o tigaie si o rabla, si ca romanii si Romania tb sa se protejeze de aceste rable dn Vest.
Aceasta postare a fost editata de Mugur_Cosma: 18 februarie 2009 - 10:51
#1012
Scris 18 februarie 2009 - 11:53
.......
Si sa nu imi spuneti ca un Focus din 2006 care saptamana trecuta a trecut TUV-ul din Germania cu brio e o tigaie si o rabla, si ca romanii si Romania tb sa se protejeze de aceste rable dn Vest.
Acel Focus din 2006 are cel putin 100k km, si daca a trecut TUV insemna ca inca nu e pericol public. Nu poti compara o masina noua ( chiar daca-i logan ) cu una la care mai ai putin si-i faci motorul.
Si da, trebuie sa ne protejam piata interna, chit ca vorbim de masini noi sau SH. Romania nu duce lipsa de SH-uri cumparate de "noi" in tara ! Si culmea, cele mai bune si convenabile masini sh le iei tot din Ro., masini vindute de "noi" in Romania. Poate nu sunt atit de frumoase la vopsea sh-urile din ro, insa in marea lor majoritate sunt mult mai putin merse la aeasi vechime, evident uzura mult mai mica.
#1013
Scris 18 februarie 2009 - 12:43
Eu , nici beat n-as face o asemenea alegere. Doar sa-mi asigure si combustibilul(si pentru mine si pentru ea,el ,Loganu')
Acel Ford cu o suta de mii, sa zicem, oricum ,,duce'' mult mai mult decat Loganul, iar in privinta interiorului,a sigurantei , e la ani lumina de Logan.
Alta minune cu care ma enervezi , ar fi ca trebuie sa ne protejam piata interna.
Nu, intai trebuie sa ne protejam noi, libera alegere.
Pe tine te protejeaza cineva ?
Daca ar produce masini competitive(cei de la Dacia) n-ar avea nevoie de pomeni.
Loganul ii o trompeta.
#1014
Scris 18 februarie 2009 - 01:30
eu as alege oricand un logan nou fata de un focus de 100.000+
ma intreb de ce nemtii aia care isi iau logan nou din ro nu isi iau focusul de la vecinul?
nu sunt de acord sa se mute in taxa anuala decat daca imi returneaza ce am platit la inceput. pai ce facem, o paltesc de 2 ori?
cat despre competivitate si pomeni...ia uite ce pomeni primesc MARII producatori de automobile de la statele lor. dacia nu a primit decat inlesniri, pomana inca nu...uita-te cati bani pompeaza statul american in producatorii auto
dar nah, ei nu isi iau focus sh de 100.000, ei incearca sa si produca ceva
Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 18 februarie 2009 - 01:31
#1015
Scris 18 februarie 2009 - 01:32
Acel Focus din 2006 are cel putin 100k km, si daca a trecut TUV insemna ca inca nu e pericol public. Nu poti compara o masina noua ( chiar daca-i logan ) cu una la care mai ai putin si-i faci motorul.
Si da, trebuie sa ne protejam piata interna, chit ca vorbim de masini noi sau SH. Romania nu duce lipsa de SH-uri cumparate de "noi" in tara ! Si culmea, cele mai bune si convenabile masini sh le iei tot din Ro., masini vindute de "noi" in Romania. Poate nu sunt atit de frumoase la vopsea sh-urile din ro, insa in marea lor majoritate sunt mult mai putin merse la aceasi vechime, evident uzura mult mai mica.
Tu chiar crezi ce ai zis mai sus, sau ............
Focus din 2006 pericol public? Come on! Daca a luat TUV cu brio inseamna ca e in perfecta stare de functionare. La Focus dupa 100.000 km se face motorul? Poate chestia asta tine la vreo gradinita.
Vrei sa spui ca un Focus din 2006, la 140.000 km din Germania cu toate reviziile facute la reprezentanta Ford de unde a fost cumparat, rulat pe drumurile lor, cu motorina lor, e o masina mai proasta decat un Focus cumparat de la Tiriac, rupt in doua pe drumurile patriei, cu uleiul si consumabilele schimbate doar pe hartie si alimentat cu tentativa asta de motorina pe care o vand unii in Romania? Nu ne insulta inteligenta!
Eu nu vreau sa fie protejata deloc DACIA; nu sunt de acord ca din banii mei sa le creasca burta la niste executivi si actionari de la Renault. Dacia e o firma privata si va supravietui daca va face produse foarte bune si competitive; daca nu e in stare, sa moara. Nu tin minte ca in alte domenii sa se fi pus asemenea TAXE de PROTECTIE; dupa rationamentul tau ar tb pus 100$ taxa pe treninguri Puma, pt. ca APACA nu mai vinde produsele lor din PNA.
Doar ca exemplu, asta e "tigaia" de care vorbeste Relu:
#1016
Scris 18 februarie 2009 - 01:47
Bine, nu aveai optiuni, da' Subaru, de ce nu l-ai cumparat din Romania?
N-are sens sa-mi raspunzi.
#1017
Scris 18 februarie 2009 - 02:16
Nici eu nu sunt de acord cu protectionismul, mai ales pt francezii de la Dacia care au o aroganta si nu numai de numa numa, INSA dpdv al guvernului (atat al nostru cat si cel din alte tari) problema se pune altfel: nu ofer avantaje, subventii, etc. respectiva companie f mare, care are sute de mii de angajati (atat direct cat si indirect) da faliment si ma confunt apoi cu somaj, scaderea veniturilor din taxe&impozite, etc. Strict economic si social, de multe ori, se justifica ajutarea marilor companii.
E drept ca aici se cam incalca legile liberei piete si se creeza discriminari fata de micile companii/firme, dar alternativa e mult mai rea. Plus ca astfel de situatii, generate de criza sau evenimente exceptionale nu se intampla des.
Aceasta postare a fost editata de Aer Curat: 18 februarie 2009 - 02:17
#1018
Scris 18 februarie 2009 - 02:19
Nu a facut nimeni tigaie ceea ce vinzi, in afara de tine...
Daca n-ai aflat inca, motorina din Ro. e poate inferioara uneori celei de afara dar de cele mai multe ori comparabila.
La service-urile din Ro. consumabilele sunt aceleasi cu cele de afara. Intervalul intre revizii e trecut in caietul de service al masinii, si este cel impus de catre fabricant.
Ti-am mai spus, masina sh gasesc si aici, tot "straina", nu trebuie sa-mi iau neaparat de afara, si n-am nici taxa de platit
La aia cu burta, mi se pare absolut normal sa nu-ti convina ca le creste lor cind ar putea sa creasca a celor care aduc masini de afara
In legatura cu Dacia iar privesti simplist lucrurile. Nu are importanta cine e proprietarul fabricii, important e ca da de lucru in interiorul ei la citeva mii de oameni, plus altor zeci de mii furnizorilor de componente. Daca tu crezi ca e mai bine sa moara Dacia sau orice alta fabrica din Ro., ma declar invins de logica ta :thumb:
@mol
Stii bine ca am avut si proforma pentru wrx-ul nou, dar am preferat modelul anterior gasit pe "ultima suta" la o lichidare de stoc. SMT nu a putut sa-mi ofere una, asa am luat-o de unde am gasit. Apropo, ultimele 7 masini ale mele au fost noi
#1019
Scris 18 februarie 2009 - 02:25
daca n-are sens sa iti raspund, nu ma intrebaMike, pentru bunastarea nationala, de ce nu ti-ai cumparat masina fabricata aici ?
Bine, nu aveai optiuni, da' Subaru, de ce nu l-ai cumparat din Romania?
N-are sens sa-mi raspunzi.
l-am cumparat de acolo dar TVA il platesc aici
SINGURUL lucru pe care il faceam daca il luam din showroom de aici era ca sustineam importatorul. imi pare rau dar asta nu merita 6000e + TVA.
si ca sa incheiem discutia. masina mea a fost 13.700 +TVA
achit statului roman vreo 4.000e TVA si vreo 800e tpi, adica 4800e in total
eu cred ca mi-am facut datoria
edit: si de fapt mai sunt sume pe care le-am uitat. masina e leasing, sunt comisioane la firma de leasing, toate purtaroare de tva, dobanda e si ea purtatoare de tva
Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 18 februarie 2009 - 02:30
#1020
Scris 18 februarie 2009 - 02:27
@mol
Realizezi cit ne-ar fi costat masinile ( pe mine si pe mike ) daca le-ar fi adus vre-un intreprinzator "privat" in loc sa mergem noi dupa ele ?
N-are sens sa-mi raspunzi
#1021
Scris 18 februarie 2009 - 02:27
legile liberei concurente nu au nici o relevanta in vremuri de criza@Mol: te-ai gandit ca la momentul in care Mike a cumparat masina, nu avea vreo oferta similara disponibila in RO ? Sau ca dif financiara ar fi putut fi mult prea mare ?
Nici eu nu sunt de acord cu protectionismul, mai ales pt francezii de la Dacia care au o aroganta si nu numai de numa numa, INSA dpdv al guvernului (atat al nostru cat si cel din alte tari) problema se pune altfel: nu ofer avantaje, subventii, etc. respectiva companie f mare, care are sute de mii de angajati (atat direct cat si indirect) da faliment si ma confunt apoi cu somaj, scaderea veniturilor din taxe&impozite, etc. Strict economic si social, de multe ori, se justifica ajutarea marilor companii.
E drept ca aici se cam incalca legile liberei piete si se creeza discriminari fata de micile companii/firme, dar alternativa e mult mai rea. Plus ca astfel de situatii, generate de criza sau evenimente exceptionale nu se intampla des.
toata lumea pompeaza bani cat poate si pe unde poate sa ajute sistemul.
apropo, cica sua mai da chrysler inca 80mld $.....80miliarde !!!
#1022
Scris 18 februarie 2009 - 02:29
ma rog pana la urma valiza e de baza
#1023
Scris 18 februarie 2009 - 02:32
daewoo au avut si ei avantaje. ford au primit si ei
altii nu produc, nu prea au cum sa primeasca ceva avantaje
dar facilitatile (scutiri de impozit, taxe mai mici) difera mult de bani dati DIRECT din buget, pur si simplu. si se dau in toata lumea, si chiar la greu. dar noi suntem mai prosti, ne scandalizam ca sustinem indirect producatorii cand altii le dau si bani la nevoie.
de-aia noi cumparam ce nu mai vor altii, de-aia avem statut de consumator in lumea asta si tot de-aia nu vom scoate capul nici in 100 de ani
#1024
Scris 18 februarie 2009 - 02:34
Neamtul care prefera sa cumpere un Logan nou si nu o masina SH o face pt ca asa vrea el; el locuieste intr-o tara democratica; decizia respectiva nu e influentata de nu stiu ce taxa aberanta. Ia sa puna guvernul german taxa de 1-2000 euro la Logan, doar pt ca e din Romania, sa vezi daca il mai cumpara cineva.
Aceasta postare a fost editata de Mugur_Cosma: 18 februarie 2009 - 02:40
#1025
Scris 18 februarie 2009 - 02:43
http://www.forumfina...euro-n5006.html
http://www.sotto.ro/...stria-Auto.html
tare sunt curios sa vad alea 1,5 miliarde evro
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 18 februarie 2009 - 02:46
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi