Dacia Logan (partea a 2-a)
#326
Scris 18 martie 2007 - 03:43
#327
Scris 20 martie 2007 - 10:15
Valoarea daunei in cazul unei avarii frontale a unei Dacia Logan este de doua ori mai mare decat valoarea primei de asigurare, insa pentru un Mercedes C klasse, raportul dintre valoarea daunei si prima de asigurare este de 0,87, a declarat reprezentantul companiei Generali, Ion Moise.
Aceste date indica nevoia unei corelari intre marca si clasa autovehiculului si prima de asigurare perceputa de compania de asigurari, a spus seful serviciului de lichidari daune auto din cadrul Generali Asigurari, Ion Moise, potrivit NewsIn. O Dacia Logan are un cost de reparatie pentru o avarie frontala de 770 euro, iar costurile similare pentru un Mercedes C klasse sunt de aproape 2.000 euro, insa raportul dintre valoarea daunei in cazul unei avarii frontale supra prima anuala platita este mai mare in cazul Daciei decat al Mercedes, a aratat Moise.
continuare:
http://www.wall-stre...icol/Auto/26847
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#328
Scris 21 martie 2007 - 10:15
Se ad�nceşte starea de incertitudine din jurul investiţiei de 450 milioane de euro anunţate de Renault pentru deschiderea unui centru tehnologic �n Rom�nia. Ieri era programată semnarea memorandumului dintre grupul francez şi guvern privind termenii investiţiei. P�nă la sf�rşitul zilei �nsă, semnarea nu a mai avut loc şi deocamdată nu se ştie c�nd va fi reprogramată.
http://www.adevarulo...-la-titu/306573
Masini ieftine, profituri mari
Timp de peste cinci ani oaia neagra a grupului Renault, Dacia a ajuns anul trecut sa contribuie cu 10% la profitul francezilor. Reteta a fost simpla - �renuntam la orice pentru a ne concentra pe Logan�.
In urma cu sase ani, de Valentine�s Day, in cea mai mare sala de conferinte de la hotelul Marriott, francezul Manuel Gomez, presedintele de atunci al Dacia, incerca sa evite atacul ziaristilor romani fata de pierderile de aproape 60 mil. euro si mai ales de scaderea cu aproape jumatate a vanzarilor in primul an de la preluarea Dacia de catre Renault.
Gomez punea scaderea drastica a vanzarilor pe seama evolutiei economiei romanesti in ansamblu si a impactului scaderii puterii de cumparare asupra pietei auto. �Rezultatele Dacia au avut un impact negativ asupra rezultatelor generale ale grupului Renault. Fara ajutorul actionarilor, nu am fi putut supravietui unui astfel de soc�, explica atunci Gomez, care avea sa repete acelasi discurs si un an mai tarziu, cand Dacia uimea din nou si anunta pierderi de 75 de milioane de euro, aproape duble fata de estimari.
Saptamana trecuta, in biroul sau de la etajul sase al cladirii pe care Dacia o ocupa in Calea Floreasca, Fran�ois Fourmont, actualul director al producatorului roman nu a fost la fel de incrancenat precum Gomez cand a venit vorba de cifre.
�Am trecut pe profit inca din 2005, iar anul trecut am beneficiat de un mix de produs mult mai favorabil, ceea ce s-a simtit din plin in rezultatele noastre�, explica Fourmont pentru BUSINESS Magazin.
In aceste conditii, Dacia a realizat anul trecut un profit net de peste 100 de milioane de euro. �Adica o marja de 6,5%, care este mai mare decat cea de 4,7% pe care am avut-o anul trecut�, completeaza imediat Fourmont.
Si mai important pentru un producator de masini este insa marja operationala, altfel spus raportul dintre profitul realizat din operatiunile de baza si totalul vanzarilor. Din acest punct de vedere Dacia sta si mai bine, profitul operational de 107 milioane de euro (sau 6,7%) reprezentand o contributie de mai mult de 10% la rezultatul intregului grup Renault (al carui presedinte, Carlos Ghosn, a anuntat o marja operationala de mai putin de 2,6%).
http://www.businessm...ari-7432-1.html
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#329
Scris 23 martie 2007 - 07:58
Producatorul de automobile Renault va beneficia, pentru centrul de cercetare pe care il va realiza la Titu, de facilitati fiscale pentru activitatea de cercetare si scutiri la plata taxelor pentru autorizatia de constructie. In plus, autoritatile s-au angajat sa realizeze unele investitii de infrastructura in zona Titu, pentru a veni in intampinarea investitorului francez. Angajamentele autoritatilor romane sunt cuprinse in memorandumul semnat recent cu Renault. "Ministerele abilitate vor avea in vedere crearea unui cadru legislativ general prin initierea unei legi a cercetarii care sa promoveze nediscriminatoriu, pentru toate categoriile de investitori, domeniile de cercetare care urmeaza a fi stimulate prin masuri fiscale", se arata in memorandumul amintit.
Proiectul de investitii va beneficia si de prevederile legale privind deconturile cu sume negative de TVA, cu optiune de rambursare. In ceea ce priveste investitiile de infrastructura, acestea presupun largirea la patru benzi de circulatie a DN 7 intre km 30+950 si km 47+750 (Baldana-Titu), pentru a permite traficul greu si tranzitul celor 3.000 de angajati care urmeaza sa lucreze in cadrul proiectului, precum si transportul echipamentelor, pieselor, componentelor si vehiculelor necesare incercarilor, inainte de inceperea fazei de exploatare a proiectului, dar nu mai repede de trei ani. Autoritatile trebuie, de asemenea, sa realizeze racordarea terenului pe care se va dezvolta pro�iectul la autostrata A1 Bucuresti-Pitesti, inainte de inceperea fazei de exploatare a investitiei si facilitarea unei linii de telecomunicatii rapida. Oficialii ro�mani au mai promis ca lucrarile de infrastructura vor fi finalizate in trei ani de la data semnarii memorandumului. Guvernul si ministerele abilitate s-au angajat, totodata, sa faciliteze obtinerea de catre investitor a terenului pentru realizarea proiectului, de circa 600 de hectare. O parte din acest teren, de 258 hectare, a fost transferata anul trecut in administrarea Consiliului Judetean Dambovita pentru a fi scos la vanzare prin licitatie publica. Amanarea platii datoriei vamale pentru importul de echipamente, utilaje si piese de schimb aferente si infiintarea unui punct vamal in apropierea locului unde este situat proiectul sunt alte solicitari ale Renault pe care guvernantii nu au ezitat sa le accepte.
http://www.gandul.in..._precedent.html
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#330
Scris 23 martie 2007 - 06:08
#331
Scris 23 martie 2007 - 06:30
da salarii erau oricum, taxe erau oricum si tva era oricum. ca a crescut, e cert.
da banii aia de diferenta unde sint ?
#332
Scris 23 martie 2007 - 09:42
Hai sa cautam un pic de date. Completati pe unde stiti si mai adaugati aspecte importante sa incercam un calcul.
Cand a venit Renault: 1999
Cate masini vindea Dacia anual, in medie, pana la venirea Renault: ???
Care era pretul mediu al unei Dacii inainte de venirea Renault: ???
Cate masini Dacia au fost produse de la venirea Renault: ???
Care este pretul mediu al unei masini Dacia vandute de Renault aici sau pt export: ???
De ce fel de avantaje fiscale a beneficiat Renault: ???
Care sunt taxele pe care le-a incasat statul roman pentru fiecare masina produsa pentru piata romaneasca: ???
Care sunt taxele pe care le-a incasat statul roman pentru fiecare masina produsa pentru export: ???
Cati salariati avea Dacia inainte de venirea Renault: ???
Care era salariul mediu al unui lucrator in uzina Dacia inainte de era Renault: ???
Cati salariati are Dacia acum: ???
Cat este salariul mediu al unui lucrator Dacia in era Renault: ???
Care sunt taxele percepute de statul roman pe fiecare lucrator Dacia: ???
Aproximativ, dupa venirea Renault, cate locuri de munca s-au creat in alte companii de furnizori piese: ???
E posibil sa mai fie factori care mie imi scapa, dar cu exceptia ultimei intrebari care este foarte greu de aproximat, restul intrebarilor ar trebui sa aiba raspunsuri care pot fi gasite in anumite statistici. Daca stiti raspunsul la oricare dintre intrebari, scrieti aici si incercam sa facem cateva calcule. Daca va mai ganditi si la alti factori care mie mi-au scapat, scrieti tot aici.
#333
Scris 23 martie 2007 - 11:09
daca ramanea Dacia singurica, fara dezvoltare si cu viitorul Super Super Nova, oare cat ar mai fi vandut? Mai ales ca de-acum veneau Fabii, Clio, Albea si Aveo pana in 10000 euroi. Sa nu fi dat Dacia faliment sau sa nu fi scazut vanzarile la jumatate.
... poate ca aranja uica Stroe ceva, o lege pe acolo, sa nu poata veni "Fabii, Clio, Albea si Aveo pana in 10000 euroi" :shouting:
Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 23 martie 2007 - 11:10
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#334
Scris 25 martie 2007 - 01:59
Ar fi fost interesant sa facem o estimare.
#335
Scris 25 martie 2007 - 07:42
http://www.1ro.eu/my_dacia.php
http://www.1ro.eu/dacia_song.php
Nu am idee ce spune nenea din videoclip (cam lasciv), dar e interesant sa vezi ca este un fan club Dacia si in Germania, unde s-a impotrivit presa. Multumiti oamenii si citind forumul lor un pic, am aflat de cat de curiosi sunt oamenii in Germania sa vada, sa ia poze, sa atinga Loganul. Din nou, ca si in Franta, multa lume interesata, dar si mai multa lume care nu a apucat sa vada un logan inca si ed aceea sunt rezervati. Nemultumirea principala, ca si in Franta, termenul de livrare de cateva luni (in cazul MCV)
#336
Scris 25 martie 2007 - 07:58
e interesant sa vezi ca este un fan club Dacia si in Germania
... pai aia au si fan club Trabant :beerchug:
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#337
Scris 25 martie 2007 - 11:22
26 Martie 2007
Adelina Vlad
Doar 20% din procesul de productie a masinii ieftine de la Renault este automatizat.
Spre deosebire de constructorii de masini europeni sau asiatici, la uzina Dacia Renault din Mioveni, oamenii fac in continuare 80% din munca. De la tabla la piulita si apoi la montarea diferitelor piese in cadru, toate componentele si operatiunile poarta amprenta celor mai bine de 10.000 de angajati.
Banda se invarteste ametitor de repede, iar cererea tot mai mare de Loganuri creste implicit si viteza cu care angajatii trebuie sa scoata pe poarta fabricii celebra masina de 6.400 de euro.
In ziua in care EVZ a fost la Dacia, Loganul se transforma dintr-o bucata de tabla intr-un vehicul gata de livrare in numai 23 de ore. 850 de masini au iesit numai in ziua vizitei din productie si urmau sa fie testate pe pista de incercare.
�Pentru ca masinile sunt facute �la mana�, toate sunt testate inainte de a pleca spre livrare�, spune Eugen Tirmes, inginerul care cunoaste in detaliu tot ce se intampla pe platforma de la Dacia. Fiecare operatiune - cu exceptia vopsirii - dureaza cel mult un minut si jumatate.
La sectia de motoare, asamblarea se face in proportie de 80a manual si zilnic ies de aici 1.000 de unitati. Pentru ca toate piesele sa fie asezate la locul lor, un Logan are nevoie de nu mai putin de 4.000 de puncte de sudura, realizate manual in sectia de asamblare a caroseriilor.
Sarbatoare pe 14 iulie
Cele 300 de hectare pe care se intinde �colosul alb� de la Mioveni fac parte din oras - aici locuiesc cam jumatate dintre muncitorii de la Dacia si tot aici au ajuns cu timpul sa se stabileasca si francezii veniti sa ofere consultanta sau sa conduca diferite unitati ale celui mai nou membru al grupului Renault.
Orasul continua si dincolo de portile de fier ale fabricii, iar daca te surprinde ceva la Dacia din primul moment in care treci de garzile de securitate, acesta este numarul mare de oameni care lucreaza in uzina.
Cei 30 de francezi care mai muncesc la Mioveni s-au diluat in comunitatea romaneasca. �Isi sarbatoresc insa cu sfintenie ziua nationala si participam si noi la petrecere�, spun angajatii despre colegii francezi de la Renault.
Ritmul Dacia
In fabrica de masini de la Mioveni lucreaza cot la cot barbati si femei. Asta este cea mai mare surpriza a vizitatorilor din afara tarii, spun angajatii. Vopsitoria este sectia unde femeile sunt predominante, desi �sefe� sunt mai putin in productie si mai mult in departamentele conexe - resurse umane, contabilitate sau comunicare interna. Si la departamentele de presaj (unde tabla capata formele viitoarei masini - n.r.) sau caroserie, acolo unde s-ar crede ca munca e facuta doar pentru barbati, lucreaza 33% femei.
Media de varsta a angajatilor e undeva la 35-40 de ani, astfel ca ne-a fost destul de dificil sa reperam �seniorii�. Unul dintre acestia este Nicolae Barboiu (52 de ani), care lucreaza de 34 de ani la Sectia de caroserie. �Am avut ocazia sa ma mut in alta sectie, insa m-am obisnuit aici. Plus ca in sectie doar o persoana este mai veche decat mine�, spune seniorul. Daca s-a schimbat ceva de cand lucreaza aici? Crede ca utilajele sunt mai bune si ca este mai curat. Si ritmul de munca este mai rapid.
De pregatirea parbrizului pentru aplicarea masticului se ocupa Maria Nitu (38 de ani), care lucreaza de 18 ani la Dacia. Cea mai evidenta schimbare in ultimii ani, spune ea, este ritmul de productie. �Muncim mai repede si nu ne permitem sa facem nicio greseala, pentru ca am lungi timpul de productie.�
Un coleg de sectie povesteste cum restructurarea l-a adus, la aproape 45 de ani, de pe un post de sef intr-unul platit mai prost. Este fericit insa ca nu a ales sa plece cu salarii cumpensatorii, pentru ca tot a reusit sa-si cumpere masina care-i place cel mai mult, un Ambiance nou-nout.
Uzina de la Mioveni
Eficienta in cifre
Durata de fabricare a unei Dacii a evoluat in ultimii sapte ani, ajungand aproape la jumatate:
1999 - 2000 ..................................42 de ore
2005-2006 ....................................28 de ore
2007 .............................................23 de ore
tinta 2009 .....................................18 ore
Sursa: compania
In continuare, uzina din judetul Arges are cel mai mare numar de angajati, comparativ cu principalele doua fabrici ale grupului Renault:
Dacia Mioveni (produce modelul Logan): 10.400
Renault Palencia (produce modelul Megane II): 3.000
Renault Douai (produce Megane II family si coupe, Scenic II cu cinci si sapte usi): 6.100
500.000 de masini Logan circula in prezent pe strazile din cele 12 tari in care se exporta modelul
387 de milioane de euro valoreaza doar marca Dacia care, potrivit unui studiu al Brandiend si Business Week, este cel mai recunoscut brand romanesc
Ucenicia
Scolile de la Mioveni
Inainte de a intra in productie, toti angajatii de la Dacia sunt scoliti. In fiecare sectie exista locuri special amenajate pentru ca �invataceii� sa exerseze cateva zile �la liber� munca pe care o vor face mai tarziu. Dexteritatea se capata la Departamentul de presaj in aproximativ patru zile, iar pentru inca o saptamana angajatul nou lucreaza cu seful pentru �a prinde� secretele lucrului in echipa.
La motoare devii bun de lucru in cam doua saptamani, asa cum se intampla si la caroserii. Inginerii vin din scoala tehnica de la Pitesti sau din Bucuresti si trec, timp de cateva saptamani, prin mai multe puncte de lucru din sectia pe care o vor conduce ulterior.
Cand povestesc despre locul lor de munca, angajatii nu omit avantajele. Pe locul intai ca preferinta, invariabil, reducerea de 5% la achizitionarea oricarui model Dacia. In plus, pe langa pauza de masa de 20 de minute, angajatii mai au inca doua pauze de cate zece minute in cele opt ore de lucru. Pranzul este gratuit, iar in ziua in care EVZ a vizitat fabrica din Mioveni la cantina se serveau branza cu mamaliga, pui cu cartofi si o prajitura foietaj.
�Artistii� uzinei
Departamentul de inginerie si proiectare lucreaza pentru intreg grupul Renault. Angajatii de aici stiu ca, in scurt timp, sectia s-ar putea muta pe platforma de la Titu, din judetul Dambovita. In acest departament lucreaza oamenii de la Dacia care afla primii care vor fi cele mai noi modele ce vor ajunge pe piata. Sectia este condusa de un francez, Alain Dubos, asistat de �arhitectul� Claudiu Nitu.
Departamentul numara acum doar 20 de arhitecti auto, dar pentru ca francezii se vor baza pe fabrica din Romania pentru dezvoltarea de noi proiecte, nu mai putin de 100 de astfel de �artisti� vor lucra in curand in sectie.
La Departamentul de testare, dotat cu cea mai buna pista de coliziune din aceasta parte a Europei, 18 camere sunt pregatite sa surprinda cea mai mica greseala a modelului Logan.
Mecanica
Florin Alexandru (49 de ani). Sef la Sectia motoare, se mandreste ca, zilnic, din mainile celor 124 de angajati din subordinea sa ies 1.000 de motoare. Spune ca, in trecut, accidentele de munca erau frecvente, insa investitiile recente in instruirea muncitorilor il determina sa creada ca nu va mai avea astfel de probleme.
Control
Vasilica Mihaila (51 de ani). Zilnic, 90 de masini ies de pe poarta fabricii sub semnatura ei. Lucreaza din tinerete la Dacia, insa pe postul de controlor de calitate a venit doar de doi ani. Ne-ar da mai multe detalii despre munca pe care o face, dar o preseaza timpul: in cel mult un minut si jumatate trebuie sa examineze fiecare masina.
Comunicare
Tatiana Tipa (29 de ani). Basarabeanca ambitioasa, a venit la Dacia odata cu francezii, pe post de traducator. A invatat repede denumirile, aparent imposibile in franceza, ale materialelor, iar acum este indispensabila in Departamentul de comunicare. Raspunde in detaliu la intrebarile vizitatorilor si tine intalnirile cu potentialii clienti.
www.evz.ro
#338
Scris 26 martie 2007 - 04:28
sau nesimtirea la rang de arta
"Automobile Dacia va prezenta premierului o soluţie pentru taxa auto
Vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat luni că �i va prezenta primului ministru, Călin Popescu Tăriceanu, o soluţie pentru modificarea taxei de primă �nmatriculare, care nu poate mulţumi pe toată lumea, �nsă va fi conformă cu cerinţele Uniunii Europene.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat, luni, la Adunarea Generală a oraşelor, că, �n ciuda poziţiei UE, nu va renunţa la taxa de primă �nmatriculare deoarece nu doreşte transformarea Rom�niei �n 'lada de gunoi a Europei'.
Primul-ministru a adus ca argumente �n favoarea menţinerii taxei de primă �nmatriculare protejarea mediului de maşini vechi şi poluante şi păstrarea locurilor de muncă a miilor de oameni care lucrează �n industria automobilelor.
Taxă de mediu vs. taxă fiscală
Ministrul finanţelor, Sebastian Vlădescu, a declarat, s�mbătă, că taxa auto este o taxă de mediu şi, prin urmare, ea poate face obiectul unei iniţiative legislative cetăţeneşti pentru a fi eliminată, �n contradicţie cu ministrul mediului, Sulfina Barbu, care susţine că este o taxă fiscală.
Reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din Rom�nia (APIA) au explicat, la o dezbatere pe tema pieţei auto �n context european, că taxa de primă �nmatriculare are at�t o componentă fiscală c�t şi una de mediu, iar menţinerea ei este esenţială pentru a nu tranasforma Rom�nia �ntr-o ţară invadată de 'rable'. 'Cred că orice taxă are o componentă fiscală, şi fără �ndoială că taxa de primă �nmatriculare poate fi considerată fiind o taxă de mediu', a spus preşedintele APIA, Brent Valmar.
APIA consideră drept un 'demers iresponsabil' �ncurajarea achiziţiei de autovehicule vechi şi poluante şi dă ca exemplu negativ Polonia, unde �n primii doi ani de la aderare (2004 şi 2005) au fost aduse �n ţară două milioane de maşini second - hand, dintre care 70% au fost mai vechi de zece ani.
Cei de la APIA au mai spus că fără această taxă, la noi s-ar putea repeta situaţia din Cehia, unde, anul trecut v�nzările de maşini vechi le-au depăşit pentru prima oară pe cele noi, sau am putea ajunge ca Bulgaria, unde �n primele două luni din 2007 numărul de maşini second - hand �nmatriculate a fost de cinci ori mai mare dec�t numărul de maşini noi. Anul trecut, �n Rom�nia, s-au v�ndut aproape 300.000 de automobile noi şi alte 120.000 second - hand.
Dacia: Eliminarea taxei va afecta industria auto rom�nească
Vice-preşedintele Dacia, Constantin Stroe, a spus că eliminarea taxei ar putea afecta grav �ntreaga industrie rom�nească şi ar putea duce la �njumătăţirea v�nzărilor Dacia �n ţară. Stroe a adus şi el �n faţă exemplul Poloniei unde, 'industria a avut grav de suferit' din cauza importurilor foarte mari de maşini uzate şi a spus că Rom�nia nu-şi poate permite să ajungă ca Polonia, unde anul trecut s-au dus la export 88% dintre cele 700.000 de automobile noi produse.
APIA e de părere că susţinerea intrărilor de maşini vechi la preţuri c�t mai mici, constituie o �nşelare a cetăţeanului rom�n care va constata peste c�ţiva ani că trebuie sa plătească pentru posesia maşinii respective impozite sau taxe anuale mult mai mari dec�t pentru una nouă, analog cu cele din alte state ale UE.
Comisia Europeană a decis, săptăm�na trecută, să declanşeze procedura de infrigement (�ncălcarea tratatului de aderare) �mpotriva Rom�niei, din cauză că taxa de primă �nmatriculare auto discriminează maşinile la m�na a doua aduse din alte state membre.
Sursa: NewsIn"
Aceasta postare a fost editata de aztec: 26 martie 2007 - 04:30
#339
Scris 26 martie 2007 - 05:33
o mare masa de posibili detinatori de autovehicule se gandesc la masini de maxim 3-4 ani, cel putin euro 3. or daca alea nu sint masini sigure si putin poluante, inseamna ca tot la 3-4 ani posesorii de masini din Romania trebuie sa-si schimbe masinile.
frumos.
#340
Scris 26 martie 2007 - 09:24
Acuma salarii ar fi fost, dar daca ramanea Dacia singurica, fara dezvoltare si cu viitorul Super Super Nova, oare cat ar mai fi vandut? Mai ales ca de-acum veneau Fabii, Clio, Albea si Aveo pana in 10000 euroi. Sa nu fi dat Dacia faliment sau sa nu fi scazut vanzarile la jumatate. Cum pe profit nu ar fi mers sigur, ma gandesc ca ar fi taiat din personal si salariile ar fi fost mai mici. Deci eu nu m-as lega de salarii ca sigur prin venirea Renault s-au adus mai multi bani pentru salarii decat daca nu ar fi fost Renault.
Hai sa cautam un pic de date. Completati pe unde stiti si mai adaugati aspecte importante sa incercam un calcul.
Cand a venit Renault: 1999
Cate masini vindea Dacia anual, in medie, pana la venirea Renault: ???
Care era pretul mediu al unei Dacii inainte de venirea Renault: ???
Cate masini Dacia au fost produse de la venirea Renault: ???
Care este pretul mediu al unei masini Dacia vandute de Renault aici sau pt export: ???
De ce fel de avantaje fiscale a beneficiat Renault: ???
Care sunt taxele pe care le-a incasat statul roman pentru fiecare masina produsa pentru piata romaneasca: ???
Care sunt taxele pe care le-a incasat statul roman pentru fiecare masina produsa pentru export: ???
Cati salariati avea Dacia inainte de venirea Renault: ???
Care era salariul mediu al unui lucrator in uzina Dacia inainte de era Renault: ???
Cati salariati are Dacia acum: 10.000
Cat este salariul mediu al unui lucrator Dacia in era Renault: 500E
Care sunt taxele percepute de statul roman pe fiecare lucrator Dacia: ???
Aproximativ, dupa venirea Renault, cate locuri de munca s-au creat in alte companii de furnizori piese: ???
E posibil sa mai fie factori care mie imi scapa, dar cu exceptia ultimei intrebari care este foarte greu de aproximat, restul intrebarilor ar trebui sa aiba raspunsuri care pot fi gasite in anumite statistici. Daca stiti raspunsul la oricare dintre intrebari, scrieti aici si incercam sa facem cateva calcule. Daca va mai ganditi si la alti factori care mie mi-au scapat, scrieti tot aici.
Reprezentantii sindicatului Automobile Dacia si cei ai conducerii societatii au ajuns luni la un acord prin care angajatilor le sunt rezolvate revendicarile salariale. Lucratorii au obtinut astfel o majorare salariala de 20,19%. Cresterea salariala va fi acordata in doua transe, prima de la 1 ianuarie - in valoare de 150 de lei, iar cealalta, de 20 de lei, de la 1 iulie.
Deci acum mie imi da o medie a salariilor de 850 RON, sau aproximativ 255 euro net => cu toate impozitele si contributiile, cred ca vine pe la 500 Euro (daca stie cineva mai bine, va rog sa ma contraziceti).
Spre deosebire de constructorii de masini europeni sau asiatici, la uzina Dacia Renault din Mioveni, oamenii fac in continuare 80% din munca. De la tabla la piulita si apoi la montarea diferitelor piese in cadru, toate componentele si operatiunile poarta amprenta celor mai bine de 10.000 de angajati.
Durata de fabricare a unei Dacii a evoluat in ultimii sapte ani, ajungand aproape la jumatate:
1999 - 2000 ..................................42 de ore
2005-2006 ....................................28 de ore
2007 .............................................23 de ore
tinta 2009 .....................................18 ore
De ultimul aspect, legat de productivitate, o sa tinem cont cand facem calculele la sfarsit. Cred ca in principiu se pastreaza raportul cu nivelul salariilor. Se plateste mai mult, dar se face o masina mai repede - Renault nu pierde (nici angajatii).
Hai baieti, dati informatie aici. Imi e dor de rares care era pasionat de numere si de calcule.
Hai, cine stie cate masini a vandut Dacia intre 1990 si 1999? Dar din 2000 pana in 2006?
#341
Scris 26 martie 2007 - 11:35
APIA e de părere că susţinerea intrărilor de maşini vechi la preţuri c�t mai mici, constituie o �nşelare a cetăţeanului rom�n care va constata peste c�ţiva ani că trebuie sa plătească pentru posesia maşinii respective impozite sau taxe anuale mult mai mari dec�t pentru una nouă, analog cu cele din alte state ale UE.
parca era o vorba romaneasca: ciinele moare de drum lung si prostu' de grija altuia
in ceea ce priveste afirmatia lu' uica Stroe ca "eliminarea taxei ar putea afecta grav �ntreaga industrie rom�nească şi ar putea duce la �njumătăţirea v�nzărilor Dacia �n ţară" - nu vad care e problema, sa vinda la export ca asa intra valuta in tara (... am inceput s-o dau pe slogane ceausiste )
aici:
http://www.hotnews.r...In-picioare.htm
sint citeva mostre din gindire tariceanului:
"Daca unora nu le convine denumirea de taxa de prima inmatriculare, atunci o sa-i spunem taxa pentru o Romanie curata sau taxa de pastrare a slujbelor"
"Iar intre necesitatea de a avea o Romanie curata si de a avea locuri de munca garantate si cea a face servicul celor care se ocupa cu bisnita de masini second-hand, nu am nicio ezitare in a alege prima categorie"
... eu in prostia mea credeam chestiile alea cu economie de piata ... concurenta ...
... si daca tot e vorba de locuri de munca garantate si propus solutii pt. taxa auto si Romanii curate, am si eu ceva de spus: in Romania sint vreo 4000000 de salariati iar la Dacia vreo 20000 de angajati ... propun sa se introduca "taxa pentru locuri de munca garantate la Dacia" (copyright by adrian_r5 - r vine de la Renault deci este ok, are si "by Renault"): fiecare salariat roman trebuie sa contribuie lunar cu suma de 1,5 euro la "fondul de salarizare al angajatilor de la Dacia Pitesti" ... astfel incit fiecare angajat va primi lunar suma de 300 euro (sa speram ca Tariceanu si Vladescu vor fi domni si nu vor impoza aceste sume ! ) si pentru a nu se spune ca primesc banii acestia de pomana, toti angajatii de la Dacia, in frunte cu uica Stroe (care va primi o noua functie, evident onorifica - nu m-am gindit inca cum se va numi functia) si coordonati de tanti Sulfina vor merge la plantat copaci (care precum se stie sint adevarate fabrici de oxigen, "plaminul verde al planetei) contribuind astfel la ... (chestia aia cu Romania curata) !
(pun punct aici ca cine stie ce minuni mai scoate mintea mea dupa un paharel de rachiu sirbesc :party1: )
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#342
Scris 27 martie 2007 - 08:41
voi sunteti de origine romana sau ati dobandit cetatenia pe parcurs.
#343
Scris 27 martie 2007 - 09:03
m-am saturat sa fiu prostit in fata, ca dam o lege pt natura.. apoi e fiscala, si daca nu tine vrajeala.. sa pastram locurile de munca..
vor ecologie.. sa dea o lege in care la fiecare pet aruncat aiurea sa platesti x.. sau la reciclarea unui pet sau doza de aluminiu sa primesti ceva, nu sa avem raurile pline de plastic..
dar macar pe tine te inteleg.. dacia(by renault) te plateste, de acolo i-ti iei banii, .. eu de ce sa fiu nevoit sa platesc pt protejarea daciei..
face masini bune la un pret competitiv, se vand.. daca nu.. dam o lege
#344
Scris 27 martie 2007 - 09:36
#345
Scris 27 martie 2007 - 09:41
persoanele peste 55 ani sa fie impuscate ca dupa varsta asta au obiceiul sa se imbolnaveasca si sa necesite ingrijire spitaliceasca, (devin bosorogi), scoala sa inceapa la 2 ani, munca la 7 , pensionar la 56. dar ghinion.. esti impuscat cu un an mai devreme..
PS.. sincer m-am cam plictisit.. i-mi bat gura degeaba..
lasa sa platim.. ca suntem prosti.. si amenda tot noi, ca suntem prosti..
PS.. si benzina sa se faca 15 euro litru, ca asta polueaza, nu masina..
Aceasta postare a fost editata de aztec: 27 martie 2007 - 09:48
#346
Scris 27 martie 2007 - 10:06
la cat iese din taxa aia sunt destui bani de platit amenda
jumatate din statele UE au aceasta taxa, dar daca e sa aiba si Romania, deci sa se restranga putin piata de vanzare a epavelor lor, brust contravine legilor UE??? mai sa fie cu egalitatea asta
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 27 martie 2007 - 10:07
#347
Scris 27 martie 2007 - 10:11
jumatate probabil ca o au..
DAR.. sti care e taxa in "jumatatea" asta?
ups.. motorina la un moment dat era mai ieftina ca benzina.. mult mai ieftina..
si inca o intrebare.. ai masina noua vad, sa-ti traiasca.. ce te-ai face daca peste 5-7 ani nu ai mai putea sa o vinzi, si daca cumparatorul ar plati o taxa de 5.000 numai sa o ia de la tine.. ce ai mai zice.. ?
Aceasta postare a fost editata de aztec: 27 martie 2007 - 10:12
#348
Scris 27 martie 2007 - 10:16
nu te intrebi de ce?
va plangeti pentru o taxa de inmatriculare de 1000 euro in timp ce asigurarile si taxele anuale sunt aproape 0 in romania, ia vezi cat costa asigurarile si taxele in germania la o masina de 8 ani cu euro 2 ca sa nu mai zic cat costa casco
#349
Scris 27 martie 2007 - 11:31
aha. deci la o benzinara, Euro 2, impozitul este de 7.36 euro pe 100 cm3. la un motor de 2000, avem 150 euro, maxim 5 milioane.
la motorina Euro 2, impozitul e de 16 euro, deci la 2000 cm3 e 320 euro, asadar pana in 11 milioane.
nu mi se pare exagerat si peste cativa ani asa va fi si la noi.
in comparatie, la aceeasi cilindree, dar euro 4 avem
-benzina 135 euro
-motorina 309 euro.
ceea ce imi intareste convingerea ca cine isi cumpara dizal in Germania in mod cert va recupera diferentele din taxe si impozite prin distantele parcurse.
putem insa intoarce roata si sa calculam cat reprezinta 300 euro dintr-un salar mediu de 1500 euro si cat din 300 euro.
asigurarile obligatorii sint mai mari, dar si aici putem povesti peste 3-4 ani.
Nota : impozitele erau valabile prin 2005-2006.
Aceasta postare a fost editata de oaspetele: 27 martie 2007 - 11:49
#350
Scris 27 martie 2007 - 12:20
inafara de proiectul "rabla" nu vad nici-o smecherie.
In italia in 1996 a fost timp de 12luni un proiect "rabla" in care pt masina veche care nu valora nimic iti dadea statul echivalentul a 4.000euro actuali doar ca sa-ti cumperi o masina noua. Intr-adevar a fost o promotie cu locuri numarate....dar macar a existat.
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi