Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Versus Mare - CLASA MICA...


  • Please log in to reply
343 replies to this topic

#151 roadruner

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 29 Mesaje:
Inregistrat: 28-august 02
  • Location:Brasov

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:30

Pai si cand schimbi treapta, inainte?! DUpa ce ai ajuns la cuplu maxim nu treci cu o treapta mai sus? Sau mai bine, treci de cuplu maxim in asa fel incat la schimbarea treptei sa ajungi cat mai aproape de rotatia de cuplu maxim a treptei respective.


saishpe mishtocareli...

Este descurajata folosirea pe forum a torturarii cuvintelor (gen fratzi, mancatziash, bhai, jmeker, etc), aceasta fiind permisa doar in cazul in care sunt implicate nume proprii.
Citat din regulamentul forumului pe care activezi. :P
  • 0

#152 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:32

Acele cuvinte au fost folosite in speranta ca tu sa poti intelege ceva, alminteri nu obisnuiesc sa folosesc. Observ ca nu ai de comentat altceva din ce ti-am adus la cunostinta. Nu-i bai, omu' cat traieste invata...
  • 0

#153 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:32

tot nu ai raspuns la intrebare, ce aflii din experimentul tau ?
nu vad ce legatura are schimbatul treptei cu valoarea cuplului la o anumita turatie. plus ca nu exista o regula pt. toate motoarele daca vrei sa scoti totul din masina, dar nu asta e in discutie.
  • 0

#154 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:33

roadrunner, te rog frumos schimba tonul
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#155 roadruner

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 29 Mesaje:
Inregistrat: 28-august 02
  • Location:Brasov

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:41

tot nu ai raspuns la intrebare, ce aflii din experimentul tau ?
nu vad ce legatura are schimbatul treptei cu valoarea cuplului la o anumita turatie. plus ca nu exista o regula pt. toate motoarele daca vrei sa scoti totul din masina, dar nu asta e in discutie.


Nu te supara, in alt fel nu am cum sa-ti explic.
"Curba" de turatie ideala este o linie dreapta. Tu de fapt ce faci, contrazici toata evolutia motoarelor de la inceput incoace?
Aratam unui domn de aici ca a facut o afirmatie gresita.
Si ca nu exista o regula pentru toate motoarele... e clar. Dar regula generala asta este. Sau daca ai tu alta sunt nerabdator sa o "ascult".

MikeTekRacing, daca imi arati, te rog frumos, conform regulamentului unde am gresit imi asum greseala si imi prezint scuzele de rigoare.

Dar deja intram intr-un domeniu pe care nu il stapanesc toti. Haideti sa vorbim de masini, si ca tot vorbeam de Polo, sa vorbim de cel de 1.2
Deci, cati dintre Dvs., domnilor, ati avut placerea/neplacerea sa-l conduceti?
  • 0

#156 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:41

destul de plata inseamna un compliment. Sa-ti explic: daca spui are o curba cu foarte multe oscilatii, atunci spui ca-i de rau. Daca zici o curba destul de plata atunci e de bine.
Oscilant - rau.
Plat - bine, foarte bine, excelent.
Facem desen? :D

Compliment, necompliment, este de bine, logic. Ti-am spus deja: 1.6, 16v de pe Logan are disponibil peste 90% din cuplu incepand cu 2000 rpm. E destul de plata asta pt. tine ? :angry:
  • 0

#157 roadruner

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 29 Mesaje:
Inregistrat: 28-august 02
  • Location:Brasov

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:43

A, scuza-ma, atunci cand ai zis destul de plata se intelegea ca esti critic. Daca tu spui ca atunci evidentiai o caracteristica pozitiva atunci spunem amandoi acelasi lucru.
  • 0

#158 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:43

deci te contrazici degeaba, asta e concluzia. lumea se dispera sa vada care motor are cuplul mai mare la o turatie joasa, ex: 1500 rpm intre 1.2 si 1.4
nu exista nici curba de turatie (ca nu aflii nimic) ci exista doar curba de cuplu si curba de putere. iar curba de cuplu ideala ar fi o linie paralela cu orizontala, cuplu constant (valoarea maxima) de la 0 la max rpm. asta asa daca tot suntem pe langa subiect. curba de cuplu ideala nu exista la nici un motor, exista apropiate (vezi 2.0 tfsi) dar nu e nicidecum la 1.2 hpi.
  • 0

#159 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:44

intri aici

Sanctiunile vor fi publice (in afara de primul care este privat si se trimite prin u2u sau mail), vor fi postate in aria special destinata acestora, si exista ocazii in care moderatorul isi poate explica decizia. De obicei explicatia va fi postata, dar aceasta nu este o regula. Va rugam nu comentati in public decizia moderatorului care v-a atentionat/sanctionat. Comentarea acestei decizii in public duce la un ban permanent, fara discutii in prealabil.


si ca sa dau explicatia, nu imi place tonul pe care il ai cu unii membri pe care ii iei la misto. gata, tragem linie, aer in piept toti si discutam ca niste prieteni, ok?


iata renumita curba plata
[img]
http://www.skoda-auto.com/NR/rdonlyres/4FC...or_12_47_kW.jpg
[/img]
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#160 roadruner

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 29 Mesaje:
Inregistrat: 28-august 02
  • Location:Brasov

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:46

Apropiata de curba de cuplu ideala... nu e niciuna. Punct. Cele mai "apropiate" sunt cele cu distributiile variabile, cele cu "o infinitate" de trepte de viteza.

Si daca erai atent vedeai ca asta spuneam si eu ( probabil ca la un moment dat am folosit "curba de turatie" in loc de "curba de cuplu") Si ce spui tu acum am zis eu acum 30 min.
Curba de cuplu ideala (discutia plecase de la Artanis) este o linie dreapta.
  • 0

#161 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:48

A, scuza-ma, atunci cand ai zis destul de plata se intelegea ca esti critic. Daca tu spui ca atunci evidentiai o caracteristica pozitiva atunci spunem amandoi acelasi lucru.

Aparent ai pierdut firul discutiei.
Incercam sa te fac sa vezi ca orice motor pe benzina aspirat modern are o curba de cuplu cu variatii de ~10% in intervalul 2000-6000 rpm. Fiind date aceste chestiuni, atunci e greu de crezut ca un motor mai mic (in speta 1.2) cu un cuplu maxim inferior celui mai mare (in speta 1.4) poate avea la vreo turatie cuplu mai bun decat cel din urma. Asta la modul simplist. Daca ai tu alta demonstratie te invit sa ne-o arati.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 10 ianuarie 2007 - 11:49

  • 0

#162 roadruner

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 29 Mesaje:
Inregistrat: 28-august 02
  • Location:Brasov

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:49

Tonul este acela pe care l-am gasit pe aceasta discutie MikeTekRacing, eu nu am schimbat nimic. Dimpotriva, argumentez ceea ce am de zis.
Atmosfera ostila nu o fac eu. Daca vrei fac un rezumat al cuvintelor in deradere pe care le-am primit de la primul post aici si pana acum. Daca vrei...
  • 0

#163 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:50

uite o curba noname, de la 1.4 fara distributie variabila
Imagine amplasata
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#164 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:52

Mda, se confirma ideea ca acest HTP e doar marketing penibil...
  • 0

#165 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:52

vorbesti ciudat, ce inseamna infinitate de trepte de viteza la un motor? vorbeam de motor nu baga si altele in discutie ca asa nu mai aflii nimic la cate rapoarte de (de)multiplicare sunt pana la roata.
bun, deci ne-ai demonstrat vesnicul cunoscut al unui MAI. altceva constructiv ? ai aflat intre timp ce valoare a cuplului are 1.2 si ce valoare are 1.4 la 1500 rpm sau ne tii in suspans spunand cu "alte" cuvinte lucruri deja cunoscute (plata in loc de dreapta samd) ???

Aceasta postare a fost editata de CrisArkgoth: 10 ianuarie 2007 - 11:54

  • 0

#166 roadruner

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 29 Mesaje:
Inregistrat: 28-august 02
  • Location:Brasov

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:53

Fiind date aceste chestiuni, atunci e greu de crezut ca un motor mai mic (in speta 1.2) cu un cuplu maxim inferior celui mai mare (in speta 1.4) poate avea la vreo turatie cuplu mai bun decat cel din urma. Asta la modul simplist.


Asta la modul simplist si fara experienta. Vorbesti de 2 motoare pe care nu le-ai condus. Eu le-am condus.
Daca imi spui ca le-ai condus si ma contrazici inseamna ca sunt doua pereri subiective bazate pe experienta si nu mai am nimic de spus. Daca nu le-ai condus tu vorbesti teorii. Eu iti povestesc cum a fost. Care are o opinie mai "bazata"?
Nu trebuie sa va suparati pe mine, eu va contrazic energic pentru ca nu va bazati decat pe analogii cu alte masini. Eu va spun clar ca cel de 1.2 merge mai bine si mai intepat decat cel de 1.4.
Si daca aveti timp, dati o fuga la un dealer si faceti un test cu cele 2.
  • 0

#167 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:53

nu reusesc sa gasesc un 1.4 MPI de la vw, skoda, ma ajutati voi?
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#168 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:55

ok, concluzia : modelul cu 1.2 are reductor ! hahahahhahaha
  • 0

#169 roadruner

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 29 Mesaje:
Inregistrat: 28-august 02
  • Location:Brasov

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:55

vorbesti ciudat, ce inseamna infinitate de trepte de viteza la un motor?

pai numai intrebarea asta a ta imi arata nivelul de cunostinte. Remember, variabila?
  • 0

#170 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:56

Nu mai este cazul, curba de la 1.2 HTP vorbeste de la sine. Este mai proasta decat a unui 1.4 MPI de pe Logan. Cutia insa etajata scurt mai poate drege cate ceva, este singura explicatie pe care o vad pt. entuziasmul celor care au condus supranumitul HTP...
  • 0

#171 roadruner

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 29 Mesaje:
Inregistrat: 28-august 02
  • Location:Brasov

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:57

Merci Artanis, vad ca cineva a inteles cum si de ce.
  • 0

#172 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:58

aha, si alea se numesc trepte de viteza ?
chiar te rog sa imi arati la ce variaza viteza macar intr-o distributie variabila. tu chiar esti pe bune ? ai vazut vre-o distributie variabila pana acum ? ce variaza ? cati ani ai ?
  • 0

#173 sandumrs

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 38 Mesaje:
Inregistrat: 17-februarie 05
  • Location:Bucuresti

Scris 10 ianuarie 2007 - 11:58

Eu nu ma mai bag in certuri, doar va spun cam ce poate 1.2HTP-ul asta pe Fabia. Am condus si alte masini si stiu unde se afla fata de ele.

Deci de la 5300-5400rpm se taie injectia, cu a treia se prinde 100km/h, ca sa mergi in regim alert trebuie sa schimbi frecvent una sau chiar doua trepte in jos, am mers cu ea cu 4 persoane la drum lung cu 140km/h fara greturi si emotii, am facut un Logan 1.4(nu neaparat ca asta ar fi o performanta), nu da nici o senzatie de oboseala la orice turatie intre 1500rpm si 4000-4500rpm, motorul e senzational de zgomotos.

V-am spus ca masina de oras e ok. Asta in cazul in care e masina de firma, ca masina personala as recomanda alt motor indiferent ca e pentru oras sau nu.
  • 0

#174 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 11 ianuarie 2007 - 12:01

Merci Artanis, vad ca cineva a inteles cum si de ce.

Pai cand eu spuneam ca motorul nu este legat rigid direct la roti, si ca mai e si o cutie, si fara datele privind rapoartele cutiei de viteze vorbim sa ne aflam in treaba, amicul tau Relu ma lua peste picior...

In concluzie: motorul 1.2 HTP in sine nu este nici o inginerie, ci doar cutia bine adaptata si cu rapoarte scurte.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 11 ianuarie 2007 - 12:02

  • 0

#175 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 11 ianuarie 2007 - 12:01

curba de mai devreme arata ca peste maxim motorul moare sensibil
probabil obtii ceva daca o tii cum zici tu numai la turatii super mari
o nota buna pt rafinament e zgomotul
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi