
Versus Mare - CLASA MICA...
#126
Scris 10 ianuarie 2007 - 06:51
Daca vrei sa ma inveti ceva despre boxe si sisteme audio ascult cu placere..la motoare ma tem ca nu accept sfaturi de la cineva care considera ca motoarele diesel isi au locul doar pe masini de transport si afirma ca motorul de 1.2 are cuplu la 1500 rpm.
Si daca te uiti la masinile de lux adevarate vei vedea cupluri imense la 1800 rpm dar la motoare V8, W12 si nu 1.2 in 3 cil.
Daca vrei sa jignesti si sa spui chestii fara sens te rog sa continui singur. N-am chef de asemenea certuri si ca dovada ca nu generez flame-uri aceasta este ultima mea replica pe aceasta tema.
#127
Scris 10 ianuarie 2007 - 06:53
Compara si tu motoare constructiv identice: diesel cu diesel, turbo cu turbo, etc.De exemplu la masina mea. Motorul de la "fosta" - 2,5 de 97 CP si 245 Nm era mult mai "satisfacator" decat la actuala (din semnatura). Motivul este unul sigur, simplu de dedus.
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 10 ianuarie 2007 - 06:53
#128
Scris 10 ianuarie 2007 - 07:39
Daca vrei sa ma inveti ceva despre boxe si sisteme audio ascult cu placere..la motoare ma tem ca nu accept sfaturi de la cineva care considera ca motoarele diesel isi au locul doar pe masini de transport si afirma ca motorul de 1.2 are cuplu la 1500 rpm.
pai astea merg mana in mana. ce-ti mai trbuie dizel pe masini de oras daca si un aschilambic de 1.2 are cuplu la turatii asa joase ?

#129
Scris 10 ianuarie 2007 - 09:34
ce am gasit pe site la vokswagen.com
1.4 75cp 126 Nm 3800rpm
1.2 55cp 108 Nm 3000rpm
1.2 64cp 112 Nm 3000rpm
nu vad unde e fasnetzul 1.2 la turatii mici nici sa ma bati
mike, de plaja de turatie ai auzit? pai dejaba are 500 nm daca intr-un singur punct. Treaba e sa aiba cuplul respectiv pe o plaja de turatie cat mai mare. Nu ca e irelevant dar trebuie sa te dai cu masina ca sa stii ce face si cum se misca.
#130
Scris 10 ianuarie 2007 - 09:43
#131
Scris 10 ianuarie 2007 - 09:44
dar vezi, daca la 3800 are 126 nu cred nici mort ca la 3000 are cu 20% mai putin (ca sa fie mai prost)
nu are cum un aspirat sa castige 20% cuplu pe 800rpm
cu masina nu tin neaparat sa ma dau (decat daca oi avea ocazia vreodata), dar totusi 50-60 de cai si ~100Nm oricum i-ai privi tot sunt putini
#132
Scris 10 ianuarie 2007 - 09:48
daca masina aia ofera 108Nm la 3000rpm, iar 1.4 75cp ofera 120 la 3800 mi-e foarte greu sa cred ca e asa naravas cuplul ala de la 1.4 de creste cu 20% in numai 800rpm. Si chiar daca admit ca ar avea 90Nm la 3000rpm fata de 108 ca HTPul, pai cand trec de 3000 inseamna ca il mananc cu fulgi cu tot
chiar nu vad ce avantaje are motorul asta (in afara de faptul ca e cel mai ieftin), la varianta de 55 de cai stiu ca suta se atinge in peste 17secunde (wow, pt regina clasei), varianta de 64 nu stiu (cred ca pe la 15), insa sunt convins ca cea de 75 prinde mai repede. nu gasesc datele acum
e, eu am avut motorul asta, exact pe polo. Si citind posturile voastre imi dau seama ca in cel mai bun caz ati stat la stop langa o masina din asta, nu ati condus-o niciodata.
Tot ce am citit aici, in afara a 2 sau 3 membrii care vorbeau clar din experienta, a fost pura creatie literara. Numai presupuneri si pareri in aer, nici pe departe un studiu de caz facut la obiect.
Ce spun? Da, motorul e mic. Da, nu exceleaza ca putere. Dar in trafic are un comportament foarte bun si comparativ cu cel de 1,4 litri chiar este o diferenta in plus pentru el. Le-am condus pe amandoua, nu ma contraziceti decat daca le-ati condus, va umpleti de ridicol altfel.
Am stat azi la serviciu si am citit intreaga discutie (am primit linkul de la o prietena care se amuza pe seama sotului care e membru aici si care stia ca am avut masina asta de serviciu) si m-am amuzat copios.
Stiti cum va vedeti din afara? Ca doi barbati din Tecuci, oameni de la munca campului care se cearta pe tema - Care e mai buna la pat, Angelina Jolie sau Pamela Anderson?.
Va citesc replicile si vad niste opinii foarte ferme bazate pe... ce?
#133
Scris 10 ianuarie 2007 - 10:07
#134
Scris 10 ianuarie 2007 - 10:19
Tot ce am citit aici, in afara a 2 sau 3 membrii care vorbeau clar din experienta, a fost pura creatie literara. Numai presupuneri si pareri in aer, nici pe departe un studiu de caz facut la obiect.
Ce spun? Da, motorul e mic. Da, nu exceleaza ca putere. Dar in trafic are un comportament foarte bun si comparativ cu cel de 1,4 litri chiar este o diferenta in plus pentru el. Le-am condus pe amandoua, nu ma contraziceti decat daca le-ati condus, va umpleti de ridicol altfel.
Am stat azi la serviciu si am citit intreaga discutie (am primit linkul de la o prietena care se amuza pe seama sotului care e membru aici si care stia ca am avut masina asta de serviciu) si m-am amuzat copios.
Stiti cum va vedeti din afara? Ca doi barbati din Tecuci, oameni de la munca campului care se cearta pe tema - Care e mai buna la pat, Angelina Jolie sau Pamela Anderson?.
Va citesc replicile si vad niste opinii foarte ferme bazate pe... ce?
bazate pe bun simt (unde e cazul).
hai sa incerc sa gasesc o cale de mijloc. zici ca e mai prost ca 1.4 ala. o nota excelenta atunci pentru grupul vag, care la clasa mica vine cu htp rasuflat si un 1.4 care reuseste sa fie mai rasuflat decat el.
raman impresionat de "olympus" astia din ce in ce mai mult
iar prietena ta stie multe despre moatoare, nu? adica are experienta auto alta in afara de skoda, a mai condus una alta? tu la fel?
de ridicol nu ne umplem noi, ci posesorii de astfel de motoare care se cred la bordul unor bolzii uitand ca ei conduc poate cele mai slabe motoare din clasa.
#135
Scris 10 ianuarie 2007 - 10:27
Benzinarele aspirate noi si de cilindree mica au o curba de cuplu destul de aplatizata.mike, de plaja de turatie ai auzit? pai dejaba are 500 nm daca intr-un singur punct. Treaba e sa aiba cuplul respectiv pe o plaja de turatie cat mai mare. Nu ca e irelevant dar trebuie sa te dai cu masina ca sa stii ce face si cum se misca.
Asta ar fi doar un prim pas. Apoi e nevoie si de rapoartele de transmisie pt. cutie. Fara cifre vorbim in van.cel mai bine faceti voi rost de curbele de cuplu ca sa nu va mai contraziceti aiurea si sa fie tot alb pe negru.
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 10 ianuarie 2007 - 10:28
#136
Scris 10 ianuarie 2007 - 10:47
Road runner tu ce masini ai mai condus in afara de acel polo/labie cu motorul 1,2 htp?
Nu te supara, vad ca esti moderator... Nu inteleg cum se face ca folosesti cuvinte care nu-si au locul pe acest forum.
Cred ca ar fi de bun simt sa-ti controlezi limbajul.
#137
Scris 10 ianuarie 2007 - 10:52
#138
Scris 10 ianuarie 2007 - 10:56
raman impresionat de "olympus" astia din ce in ce mai mult
iar prietena ta stie multe despre moatoare, nu? adica are experienta auto alta in afara de skoda, a mai condus una alta? tu la fel?
de ridicol nu ne umplem noi, ci posesorii de astfel de motoare care se cred la bordul unor bolzii uitand ca ei conduc poate cele mai slabe motoare din clasa.
mda, daca ai face un studiu serios, bazat pe experienta personala ai fi chiar impresionat. Ma refer la Olympus. Au inventat cam 50% din tehnologia digitala (vanduta apoi sub patent).
Al doilea paragraf din replica ta ma face sa inteleg ca nu esti atent cand citesti. O sa-ti spun ce masini am condus. Alta data, ar fi afara din subiect. Acum vorbim de clasa mica.
Dar ce cuvinte am folosit domnul meu?ti-am adresat o intrebare,ce masini ai mai condus in afara de cele dotate cu propulsorul de 1,2 htp de intri cu primul post pe acest forum si ne faci pe toti prosti in fata.
In primul rand este evident ca nu stii ce inseamna cuvantul folosit de tine. Este parte din sistemul de reproducere, in fapt pliurile pielii care intra in componenta aparatului de reproducere feminin.
In al doilea rand vad ca vrei sa incepi un flame. daca ai fi realizat ca ai gresit, moderator fiind iti modificai postul propriu, cu scuzele de rigoare. Dar sunt sigur ca ai superiori asa ca, nu e treaba mea.
#139
Scris 10 ianuarie 2007 - 10:58
pentru alte idei/numultumiri de exprimare va rog folositi cu incredere report post sau mesaje private
#140
Scris 10 ianuarie 2007 - 10:59
Aceasta postare a fost editata de Maxy: 10 ianuarie 2007 - 11:00
#141
Scris 10 ianuarie 2007 - 10:59
daca citeai ce s-a scris intelegeai si de olympus
#142
Scris 10 ianuarie 2007 - 11:03
Benzinarele aspirate noi si de cilindree mica au o curba de cuplu destul de aplatizata.
Artanis, tentatia este sa te iau peste picior. Nu-mi permit insa asta, nu suntem la o bere.
Ca sa stii, toate inventiile noi, mari consumatoare de resurse, ca de exemplu distributia variabila au ca scop unul singur: curba de cuplu perfect plata. Ceea ce, dupa estimarile facute, nu se va obtine niciodata la o masina de serie. De ce? Costuri.
Si acum hai sa-ti explic care e curba de cuplu ideala: o linie perfect plata!
Sper ca ai inteles ca ai zis o... Aceasta informatie este elementara pentru un om care spune ca se pricepe la motoare.
Ok,observand faptul ca postezi total pe langa,ti s-au adresat intrebari tu raspunzi total pe langa,tin sa te anunt ca in primul nu avem nevoie de demonstratii demne de vwforum de la propietari fanatici al puternicului propulsor htp de la Skoda care face orice masina la semafor,avem experienta destula de pe alte forumuri,in al doilea rand nu este treaba ta care este intelesul cuvintelor mele,daca tu nu il intelegi asta e,sanatate,nu este vina mea.Iar faptul ca eu sunt mod nu cred ca ar trebui sa te intereseze pe tine.
Am scris un pm catre administratori. Vorbeste cu ei.
Iar la intrebari am raspuns exact la obiect.
on topic
daca citeai ce s-a scris intelegeai si de olympus
Stiu la ce te refereai, la ce a spus membrul Relu, ca prefera sa dea aceiasi bani pe un Olympus care face mai putine decat un Medion. Eu chiar ma informez inainte sa spun ceva.
#143
Scris 10 ianuarie 2007 - 11:03
curba poate sa fie plata, conceptul de linie plata (chiar complet plata) imi lipseste
#144
Scris 10 ianuarie 2007 - 11:07
Cum sa ai reziduu de ardere pe injectoarele de la acest motor?!
#145
Scris 10 ianuarie 2007 - 11:11
#146
Scris 10 ianuarie 2007 - 11:12
VVT-ul mai are 2 deziderate: reducerea emisiilor prin minimizarea arderilor incomplete, cuplata cu reducerea consumului. In fine, asta e cam pe langa subiect.Artanis, tentatia este sa te iau peste picior. Nu-mi permit insa asta, nu suntem la o bere.
Ca sa stii, toate inventiile noi, mari consumatoare de resurse, ca de exemplu distributia variabila au ca scop unul singur: curba de cuplu perfect plata. Ceea ce, dupa estimarile facute, nu se va obtine niciodata la o masina de serie. De ce? Costuri.
Si acum hai sa-ti explic care e curba de cuplu ideala: o linie perfect plata!
Insa matale ai greutati in a intelege un text simplu in lb. romana. Am spus : "curba de cuplu destul de aplatizata", nu am spus ideala, nu am spus perfect plata, astea-s nascocirile tale ! Daca nu stiai, pana si mirificul motor 1.6 saishpe valve de pe Logan se lauda cu obtinerea a 90% din cuplul maxim pe aproape toata curba de cuplu, asa ca nu ar strica sa mai inveti cate ceva si tu, inainte de face mishtocareli...
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 10 ianuarie 2007 - 11:19
#147
Scris 10 ianuarie 2007 - 11:17
nene specialistului...cum e aia o linie plata? poate dreapta
curba poate sa fie plata, conceptul de linie plata (chiar complet plata) imi lipseste
s-o fi referit la rigla, in generala asa mai ceream "baa, da si mie linia"
daca e rigla plata e ca o linie dreapta.
funny topic, strict vb de motor, dc nu cautati voi curbele de cuplu la 1.2 vs 1.4 ca sa nu luat jumate de aici ban si sa constatati cuplul constant pe intreaba plaja de turatie de la magnificul 1.2, am auzit ca ar fi ceva de genul 2.0 TFSI cu cuplu constant pe o plaja larga....

#148
Scris 10 ianuarie 2007 - 11:22
nene specialistului...cum e aia o linie plata? poate dreapta
curba poate sa fie plata, conceptul de linie plata (chiar complet plata) imi lipseste
Cred ca ceea ce faci tu, conform regulamentului se numeste "atac la persoana". IN sfarsit...
Datele problemei:
- avem un grafic 2D
- pe axa orizontala, sa-i spunem "x" avem reprezentarea turatiei motorului
- pe axa verticala, hai sa-i spunem "Y" avem reprezentarea cuplului
Atunci plecam din punctul O, punctul de congruenta al axelor, moment pe care il avem cu motorul oprit.
Astfel vom avea in momentul cresterii rpm (axa x) o crestere si a cuplului (axa Y). Veti vedea ca aceasta curba de cuplu creste (pana in momentul de cuplu maxim) odata cu turatia. Scade dupa momentul de cuplu maxim, odata cu schimbarea treptei de viteza si creste iar odata cu cresterea de turatie pe treapta respectiva.
Si ce avem? O sinusoida. Sau o linie curba.
Daca insa am avea motorul perfect si cutia de viteze perfecta, de la momentul zero avem o crestere instantanee a cuplului pana la momentul maxim al acestuia si de aici incolo o linie plata/dreapta (nu una curba - asta era problema, conceptul de linie dreapta/plata si una curba?).
nu ai cum pe injectoare, pe supape
Pai la asta ma gandeam si eu.
Insa matale ai greutati in a intelege un text simplu in lb. romana. Am spus : "curba de cuplu destul de aplatizata", nu am spus ideala, nu am spus perfect plata, astea-s nascocirile tale !
destul de plata inseamna un compliment. Sa-ti explic: daca spui are o curba cu foarte multe oscilatii, atunci spui ca-i de rau. Daca zici o curba destul de plata atunci e de bine.
Oscilant - rau.
Plat - bine, foarte bine, excelent.
Facem desen?

Aceasta postare a fost editata de roadrunner: 10 ianuarie 2007 - 11:23
#149
Scris 10 ianuarie 2007 - 11:22
nu ai cum pe injectoare, pe supape
Spune-i si lui Dee.....

#150
Scris 10 ianuarie 2007 - 11:23
intrebarea este : din minunatul tau experiment la care schimbi treapta dupa ce se ajunge la cuplul maxim ce reiese ?
ideea era sa vezi cat cuplu are 1.2 la 1500 rpm vs. cat are 1.4 la 1500 rpm
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi