Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Propunere legislativa - creste limita de viteza legala


  • Please log in to reply
196 replies to this topic

Poll: CRESTE VITEZA LEGALA? (49 membri au votat)

Aceasta prevedere va face traficul mai putin sigur?

  1. Nu, va fi la fel de sigur traficul. (26 voturi [53.06%])

    Procentaj din vot: 53.06%

  2. Da, va fi mai putin sigur. (23 voturi [46.94%])

    Procentaj din vot: 46.94%

Esti de acord cu aceasta prevedere?

  1. Da. (32 voturi [65.31%])

    Procentaj din vot: 65.31%

  2. Nu. (17 voturi [34.69%])

    Procentaj din vot: 34.69%

E un lucru care se cerea?

  1. Da, era cazul sa creasca viteza. (30 voturi [61.22%])

    Procentaj din vot: 61.22%

  2. Nu, e o prostie aberanta. (19 voturi [38.78%])

    Procentaj din vot: 38.78%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#76 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 23 octombrie 2007 - 06:26

Palmierii !! Unde-s palmierii ????
  • 0

#77 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 23 octombrie 2007 - 06:43

Acum ma uitam la TVR, la stiri. Este evident ca ne aruncam ca proastele cu capul in gard.
In Europa se vorbeste de reducerea la 30km/h in marile aglomerari urbane. Noi ce facem? Crestem la 60, ca noi avem Dacii din 72 pe strada frate, ne permitem!

Acum sunt pe Antena 1, tocmai se da spotul ala cu "Viteza Ucide"...

Asa-i Relule, hai sa strangem bani de palmieri...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#78 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 23 octombrie 2007 - 06:47

heh si eu l-am vazut . Nu surprinde prin nimic , dar e mai bine decat nimic .


Apropo , dau si eu bani de palmieri !
  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein

#79 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 23 octombrie 2007 - 07:02

voi astia care sunteti mai catolici decat papa, de ce aveti fiecare cate un detector de radar in dotare? adica legea e buna cand se aplica la altii, dar sa nu ni se aplice si noua? Nu cred ca exista soferi care merg in toate localitatile cu viteza legala. Nu zic 1%, ci zero!!! Nu exista sofer care sa mearga cu 50 la ora intotdeauna, in toate localitatile!!! Se circula in coloana, cu 70-90, si se circula foarte bine. Ieri m-am intors de la TM, si m-am convins inca odata. Cu 50 se merge in 2 cazuri: 1. cand e radar in localitate, si 2, cand e vreun morcovit cu lada care merge cu 45 la ora.

Yo personal ma duc cu 95 in localitati (unde se poate). Ideea e sa raman sub 100, sa nu raman fara permis, si poate apuc sa reduc la 60 cand imi bipaie detectorul. Pt ca gunoierii astia de rahati cu chipiu stau la panda pe liniile drepte, daca se poate la vale, nici din greseala nu stau in locurile periculoase, ci pe portiunile unde poti sa mergi lejer cu 120, dar ei stau la panda sa prinda vitezomanii cu 61km/h.

Puteau sa mareasca vmax la 70 (80) in cel putin 87% din localitati, iar permisul sa se retina, ca si pana acum, la 101 km/h.

Parerea mea de expert in expertize seismice.
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#80 neron

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 644 Mesaje:
Inregistrat: 24-martie 04
  • Location:Bucuresti - Ploiesti
  • Marca:Citroen
  • Model:C4
  • Motorizare:1.6HDI 110cp

Scris 23 octombrie 2007 - 07:24

60 mi se pare normal in localitate intr-o zona libera. In zonele mai problematice pot limita viteza cu indicatoare. Totusi hai sa fim seriosi, acele accidente de care vorbiti nu se petrec la 60 la ora intr-o zona de 50.

In schimb, pe drumurile europene mi se pare mult 120, in special pentru ca avem multe masini vechi pe strazi si foarte putini soferi sunt constienti de cum se comporta masina lor la viteza mai mare.
  • 0

#81 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 23 octombrie 2007 - 07:39

e clar ca cei care sustin limitele actuale sunt depasiti de "inteligenta" senatorilor.
am mai spus.. acolo unde oameni sunt inteligenti cu adevarat, fac studii si a facut cand au modificat legea si au redus viteza maxima in localitate de la 60 la 50. credeti ca acolo oameni au fost fericiti?
Nu, dar au inteles utilitatea.
Nu conteaza cate zeci de siteme de franare si control al masini ai.. timpul de reactie al omului este acelasi si in general este de pana la 1 secunda daca este atent la drum si se mai adauga si inertia sistemuli de franare de 0.1 sec.
deci calculati si voi ce distanta parcurgi la 50 si la 60 km pana sa apesi pedala de frana.. apoi se adauga distanta franari.
Dra nu.. romania are cea mai mare rata de accidente din europa, asa ca marim viteza in localitati si afara si coeficientul celor care ajung la pensie sau chiar al pensionarilor se reduce semnificativ. Asa ca nu mai platim pensi, private sau de stat.
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#82 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 23 octombrie 2007 - 08:16

voi astia care sunteti mai catolici decat papa, de ce aveti fiecare cate un detector de radar in dotare?


stiu ca nu te refereai la mine. Sunt sigur de asta.
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#83 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 23 octombrie 2007 - 08:23

a
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#84 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 23 octombrie 2007 - 09:03

stiu ca nu te refereai la mine. Sunt sigur de asta.

de ce ? aa, nu esti catolic ...
;)
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#85 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 23 octombrie 2007 - 11:36

"Senatorul liberal a citat cercetari care sustin, paradoxal, ca "o viteza adaptata conditiilor de drum poate functiona si cu caracter preventiv pentru comiterea unor accidente". Punctul sau de vedere a fost sustinut si de alti senatori, printre care democratul Gheorghe Constantin. El a spus ca aceste norme se apropie de cele din Uniunea Europeana,"

"Desi conditiile structurii drumurilor din Romania nu impun, totusi sustin acest amendament", a precizat emocratul Gheorghe Constantin.

Senatorul PRM Nicolae Iorga s-a declarat, la randul sau, de acord cu majorarea limitelor de viteza, el criticand faptul ca, in prezent, pe anumite portiuni de pe DN1 se circula, din cauza traficului intens, cu "formidabila viteza de 50 km/h". (R.G.)

Seful Brigazii Rutiere a aflat din presa

Comisar sef Marian Motoc, seful Brigazii de Politie Rutiera a Capitalei, ne-a declarat ca, dintr-un anumit punct de vedere, prevederea de crestere a limitei de viteza din proiectul de lege pentru modificarea Codului rutier ar putea fi aplicata. Concret, spune seful Politiei Rutiere a Capitalei, cresterea limitei de viteza ar fi valabila pentru unele portiuni din infrastructura rutiera a tarii: "Eu am aflat de-abia azi (ieri - n.n.), din presa, de cateva dintre masurile propuse prin proiectul legislativ. Este adevarat ca avem o infrastructura destul de proasta si, in acest context, sporirea limitei maxime admise a vitezei ar putea duce la probleme....
Ea vine intr-un context in care orice masura luata de politisti pentru siguranta soferilor, a pietonilor, a traficului rutier in general este interpretata ca o masura nedreapta luata impotriva drepturilor soferilor. Asa ca nu am ce sa comentez. Interesant este ca seful Brigazii de Politie Rutiera a Capitalei declara, in urma cu un an, intr-un interviu publicat in ZIUA, ca "viteza, pietonii, reprezinta cauze principale in producerea accidentelor". Comisarul sef Motoc ne-a spus ca isi mentine aceasta opinie reinterand faptul ca in Bucuresti, cel putin in perioada urmatoare, va fi aproape imposibil sa se circule cu viteza sporita.

Potrivit statisticilor Directiei Politiei Rutiere, numarul accidentelor pe soselele Romaniei s-a dublat in ultimii trei ani fata de anii anteriori. Astfel, daca in anul 2004 se inregistrau circa 7400 de accidente, in 2005, numarul evenimentelor rutiere a ajuns la aproape 20.000, dintre care aproximativ 6000 de accidente s-au soldat cu raniti grav, iar peste 2600 cu decese. In anul 2006, numarul accidentelor a ajuns la 19.200. Politia Rutiera noteaza, totusi, ca o crestere brusca a numarului de evenimente rutiere din 2005 s-a datorat faptului ca, incepand cu anul respectiv, in baza de date au fost introduse si accidentele cu raniti usor. Din 1999 si pana in 2006, in Romania s-au inregistrat aproape 84.000 de accidente, dintre care aproape 20.000 au fost mortale, iar circa 50.000 s-au soldat cu raniti grav.

Norica Nicolai, senator PNL

"Fluidizarea traficului"

"Faptul ca limita maxima de viteza in localitati sa fie de 60 km/h va facilita fluidizarea traficului. La capitolul acesta chiar avem probleme. Nu este vorba despre o modificare majora, daca ne raportam la normele admise in cadrul Uniunii Europene. Diferenta de 10 km/h era admisa, intr-un fel, si cand te sanctiona pe radar pentru depasirea vitezei." (R.G.)

Gheorghe Constantin, senator PD

"Armonizarea cu normele UE"

"Am sustinut amendamentul care prevede ca limita maxima de viteza sa fie de 60 km/h. Eu am militat pentru armonizarea cadrului nostru legislativ rutier la normele europene. Aceasta armonizare trebuie insa sa aiba mereu in vedere infrastructura din Romania. Noi, in Romania, avem 200 de km de autostrada, si nici aia nu sunt ca lumea, din pacate. Trebuie sa accentuam necesitatea clarificarii aspectului infrastructurii. Din punctul meu de vedere, in unele zone poti circula cu 50 km/h, in altele poti circula cu 60 km/h. De exemplu, de la Roman la Suceava nu se poate circula cu 60 km/h deoarece soseaua este foarte ingusta si apropiata de casele oamenilor." (R.G.)




spicuiri din ZIUA

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Liber la viteza!
24 Octombrie 2007
Raluca Dan

Romania a devenit unica in Europa: are cele mai mari limite de viteza pentru cea mai slaba infrastructura. Prin grija Noricai Nicolai, amendamentele aduse de senatori noului Cod Rutier fac din Romania o tara unica in Europa la capitolul "siguranta traficului".



Si asta in conditiile in care numarul de accidente cauzate de viteza excesiva este in crestere, la nivel national, iar, in aceste zile, la Bruxelles, specialistii discuta reducerea limitelor maxime de viteza in statele membre ale Uniunii Europene.

Senatorul liberal si-a sustinut ideea majorarii limitelor de viteza cu argumente care, in opinia specialistilor, nu se prea potrivesc cu realitatea.

�Atata vreme cat intr-o tara civilizata exista autostrada si un parc auto care este sigur in a rula cu aceste viteze, este anormal sa introduc o limitare ca si cum as avea o infrastructura total nepregatita�, a aratat Nicolai.

Bosman: Sa-si asume responsabilitatea pentru victime!

Norica Nicolai a gasit repede intelegere din partea colegilor din Comisia juridica, iar acestia au votat fara sa stea prea mult pe ganduri: 60 km/ora in localitati, 120 km/ora pe drumurile expres sau nationale europene si 100 km/ora pentru celelalte categorii de drumuri, pentru autoturisme si motociclete.

Argumentele Noricai Nicolai au fost demontate, ieri, de seful Politiei Rutiere, comisarul-sef Gino Bosman, aflat la Bruxelles, la reuniunea sefilor Politiilor Rutiere din statele europene. �Chiar azi am discutat aici despre combaterea excesului de viteza. (...)

Potrivit ultimelor studii de specialitate, cresterea cu 5% a limitei de viteza aduce o crestere cu 10% a numarului de accidente si cu 15% a numarului de victime. Pozitia noastra trebuie sa se alinieze cu cea a celorlalte state membre UE care discuta reducerea limitelor maxime de viteza�, a spus Bosman.

In opinia acestuia, drumurile din Romania nu sunt construite pentru viteze mari. �La noi, drumurile sunt prost proiectate, dar, si daca erau bune, tot aveam o problema, pentru ca nu suntem in stare sa asiguram nici macar sistemele de semnalizare corespunzatoare. La noi lipsesc inclusiv acele garduri de pe marginea autostrazii care impiedica animalele sa iasa pe carosabil.

Probabil, senatorii sunt constienti ca, in Romania, autostrazile vor aparea prea tarziu pentru ei. Si atunci, marim limitele de viteza. Cine vrea sa ia asemenea masuri sa-si asume responsabilitatea pentru cresterea numarului de victime!�, a conchis seful Politiei Rutiere.

Lege schimbata de 72 de senatori cand in sala au fost 60!

Modul in care Comisia juridica a Senatului a adoptat luni seara modificarile aduse noului Cod Rutier ridica numeroase semne de intrebare.

Potrivit Mediafax, desi in sala nu erau mai mult de 60 de senatori - care au votat prin ridicarea mainii, dupa ce se anuntase ca sistemul electronic de vot nu va functiona -, prese-dintele de sedinta, Norica Nicolai, a anuntat ca in favoarea proiectului de lege s-au pronuntat 72 de senatori, numarati de secretarii de sedinta.

Mai mult, Nicolai nu a considerat necesara si opinia specialistilor de la Rutiera, care, in timpul sedintei, au avut un reprezentant in sala.
Nicolai: �Un text de lege creeaza o posibilitate�

O pozitie interesanta a adoptat si senatorul democrat Gheorghe Constantin, care si-a inceput discursul aratand ca Romania dispune de numai 200 de kilometri de autostrada, dintre care 100 sunt impracticabili. �Desi conditiile structurii drumurilor nu impun, sustin totusi acest proiect�, a aratat el.

Ieri, Nicolai si-a nuantat afirmatiile din Senat sustinand ca cei doua-trei sute de kilometri de autostrada pe care ii are Romania sunt suficienti pentru a mari limitele de viteza.

�Un text de lege creeaza o oportunitate, nu o obligatie�, a adaugat senatorul care, intrebat daca nu intentioneaza sa propuna si o serie de amendamente referitoare la siguranta rutiera, a replicat: �Ca sa nu fie niciun accident, sa mergem cu 20 km/ora pe toate drumurile. E bine asa? (...) Si o sa mai fac o modificare la aceasta lege!�.

evenimentul zilei

Imagine amplasata

Aceasta postare a fost editata de aztec: 23 octombrie 2007 - 11:41

  • 0
calator prin timp si spatiu...

#86 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 24 octombrie 2007 - 12:06

In schimb, pe drumurile europene mi se pare mult 120, in special pentru ca avem multe masini vechi pe strazi si foarte putini soferi sunt constienti de cum se comporta masina lor la viteza mai mare.



Iarasi se pierde din vedere faptul ca aia e viteza maxima ... nu viteza obligatorie. Eu, de exemplu, in afara orasului merg cu 120-140km/h, f rar trec de 140, iar in general cred ca pe la 130 sunt. Faptul ca ar urma sa creasca viteza legala la 120km/h nu ma influenteaza decat prin faptul ca asa nu mai stau cu grija ca iau amenda. Insa, sa fim seriosi ... cati dintre voi ati vazut radar in afara localitatilor? Nu cresterea limitei vitezei legale in afara e problema principala, ci cel mult cea din oras.

Singura chestie cu adevarat stupida din noile reglementari mi se pare faptul ca se renunta la obligativitatea sustinerii examenului de conducere ptr a reprimi permisul suspendat
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#87 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 24 octombrie 2007 - 12:34

de acord cu andrei la toate aspectele ... dar mai ales la cel cu retragerea datului examen ... mi se pare cea mai mare prostie posibila . Era singura metoda prin care mai puteai forta un conducator auto sa mai puna mana pe legislatie/cod rutier , ca poate mai retine si el cate ceva . Si cu cat examenul e mai dificil cu atat putem avea pentru mai mult timp , mai putini soferi vitezomani si neatenti pe sosele .

Aceasta postare a fost editata de Cristian: 24 octombrie 2007 - 12:34

  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein

#88 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 24 octombrie 2007 - 01:42

Iarasi se pierde din vedere faptul ca aia e viteza maxima ... nu viteza obligatorie.


Mai oameni buni, hai sa nu ne mai prefacem ca nu stim, ordinea in lumea civilizata se face prin legi si prin aplicarea lor (asta incluzand si masurile punitive).
Nu exista control si liniste fara lege.

Intr-o societate umana, daca vrei ordine, nu poti lasa oamenii sa calculeze singuri si sa speri ca va fi bine. Nu te poti astepta ca oamenii sa devina brusc responsabili si constienti, fiecare face ce-i trece prin cap si apoi regreta.

La intrunirea politistilor europeni s-a vorbit de reducerea vitezei in metropole la 30km/h.
Anul trecut s-a dat alarma generala in Romania si s-a spus ca viteza este unul dintre cele doua motive din cauza carora se moare atat de mult pe sosele.
Am avut 4 campanii in care se facea apel la reducerea vitezei.
Avem un topic despre reducerea vitezei, topic popular.
Suntem constienti de ceea ce inseamna viteza si totusi...

Vine Sh si spune eu merg cu 95 in sate si e ok. Vine altcineva si spune eu merg 140-150km/h pe DN-uri si e ok.
Si totusi, daca deschidem tv-ul vom vedea ca viteza este cel mai pacatos dusman al celor din trafic.
Si totusi, noi sustinem aceasta noua reglementare spunand ca aceasta viteza nu este impusa si nici obligatorie.

Nu ma intelegeti gresit, daca as fi singurul de pe strazi as sustine cu toate puterile mele o initiativa care sa scoata din lege termenul de viteza maxima.
Dar, avand in vedere toate cele de mai sus, cred ca oamenii care au pornit aceasta modificare a legii sunt nu inconstienti ci... pur si simplu fara creier in cap.

Cum poti sa spui ca aceasta crestere a vitezei fluidizeaza traficul?! Cum?!

Cum poti spune ca oricum infrastructura e varza si ca nu ai unde sa mergi dar sa sustii initiativa?!

Cum poti sa crezi ca oamenii vor lua aceasta noua viteza maxima drept orientativa dar vor merge prudent si linistiti?!

E ceva cat de cat logic in presupunerea asta?!

In occident avem parcuri auto de 2 ori mai moderne decat ale noastre. Nu intereseaza pe nimeni ca avem mai multe Q7 la mia de locuitori decat austriecii cat timp aia au un parc auto cu 30 de ani mai tanar decat al nostru.
In occident soferii sunt atenti la semne, la celelalte masini si la radio. La noi sunt atenti la semne, la alte masini si la radio cand au timp. Pentru ca sunt ocupati cu ochitul gropilor si cu telefoanele mobile in cele mai multe momente...
In occident avem infrastructura oraselor pusa la punct, cu stopuri sincronizate care traverseaza orasele pe mai multe axe (uite Budapesta de ex.).
In occident avem sisteme de supraveghere si control al traficului puse la punct de cel putin 10-15 ani.
Si ei, prostii pamantului se gandesc sa reduca de la 50km/h.

Noi suntem in situatia in care suntem si ne este foarte clar ca trebuie crescuta viteza...

Bravo noua da destepti ce suntem!
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#89 adytzu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.294 Mesaje:
Inregistrat: 14-noiembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mazda
  • Model:6
  • Motorizare:2.0l, 147CP

Scris 24 octombrie 2007 - 07:50

Oare asa sa fie?
Ma uitam aseara la teve si arata un accident de pe la Urziceni. O tanara de 28 de ani a intrat in depasire si s-a proptit intr-un TIR. Care a fost concluzia Politiei si a reporterului? AVEA VITEZA FOARTE MARE, CCA. 100KM/H. Nu ca nu s-a asigurat, nu ca a intrat ca vita in depasire, ci ca avea viteza. Hai sa trecem cu vederea toate celelalte prostii pe care le fac unii pe sosele (nesemnalizare, taiat curbe, bagat in depasire in curbe sau in panta....) si sa dam vina numa' pe viteza.
Ce naiba...va stiam oameni cu ceva judecata!
  • 0
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."

#90 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 24 octombrie 2007 - 09:23

E simplu.
O viteza mai ,,mica'' diminueaza sau chiar inlatura efectele prostiei.
In zadar ai incerca sa le explici unora despre modul cum trebuie facuta o depasire,despre modul cum trebuie sa conduca pe o suprafata cu aderenta scazuta,bla,bla...
Impui o limita maxima adaptata prostiei generale,care sa diminueze consecintele unui posibil accident.
  • 0

#91 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 24 octombrie 2007 - 09:51

BRAVO mol !
  • 0

#92 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 24 octombrie 2007 - 09:52

mol a explicat foarte bine, cu totii gresim pe strazi adi.
ideea este ca daca se circula cu viteza mai mica posibilitatile de scapare se inmultesc.
Ai luat exemplul fetei respective... daca facea depasirea aia la 70km/h cred ca suntem amandoi constienti ca:
- poate era mai relaxata la viteza asta si atentia crestea
- poate tir-ul avea timp sa o evite
- poate nu mai ajungea tir-ul din urma si nu mai avea ce sa depaseasca.

Nu mai raporta la tine, asta e greseala pe care o fac mai multi. Aici sunt numai pasionati de masini, se vorbeste numai de masini, e normal sa ai oameni care teoretic se pricep mai mult la condus.
Tu poate la 150km/h esti in continuare relaxat si nu-ti ia viteza atentia distributiva, te descurci la fel de bine ca la 100...

Dar tu esti tu, eu sunt eu, iar ceilalti... Cel de Sus cu mila...

Aseara m-am verificat sa vad cu ce viteze merg eu, ieri spre si dinspre Cluj la fel.
In oras am ajuns la 80 o singura data, intr-o manevra de depasire a unui cretin. In rest am avut intre 60 si 70 (limita maxima pe limitarea de 60km/h de pe Mihai Bravu).
Afara din oras am avut in cea mai mare parte 80-90km/h. Lasand la o parte depasirile rar am ajuns la 100. De ce? Conditiile de trafic absolut imposibile. In conditiile astea am fost depasit tot timpul de fel de baieti destepti pe care-i vedeam cum se chinuie sa-si tina masinile pe sosea.
Tot timpul am intalnit accidente... daca baietii destepti respectau viteza si erau radare din 2 in 2 km mai erau accidente?
Probabil si posibil dar sunt convins ca in loc de 1 accident la 50km aveam unul la 150km...

Deci, eu cred ca merg decent. In afara orasului depinde de conditii de trafic si de cele meteo, in oras am tot timpul 10km/h peste limita de pe tronsonul respectiv.Asta in conditiile in care am o masina cu x sisteme de control, de distributie a franarii, de control dinamic al maselor si niste frane care opresc si trenul (am facut o comparatie a franelor cu unele custom de pe un Evo IX, sistem integral schimbat cu Brembo cu 6 pistoane si ca eficienta sunt fix la fel - fadding-ul insa la mine apare mai repede). Merg tot timpul cu gume dedicate anotimpului in care suntem si cand ajung la martorul de uzura le schimb chit ca am, chit ca n-am bani.
Pe deasupra mai am si doua cursuri de mers in regim de raliu (unu cu B. Marisca pe macadam si altul pentru asfalt cu M. Leu).
Si totusi, cu toate astea merg cu vitezele pe care le pomeneam mai sus.
Care e rezultatul? Tot timpul ma uit in oglinzi ca sa las istericii sa ma depaseasca, cu toate tarabele lor de rahat, fara frane, fara luimni, fara cauciucuri, fara... bun simt.

Nu ma intelegeti gresit, si eu voi merge mai tare daca se da legea asta. Si pe mine, strict egoist ma bucura ca o sa ma pot misca mai repede.

In acelasi timp nu ma pot opri sa ma gandesc la faptul ca fiica-mea, ca pustiul lui Viper, ca mama sau bunica-mea vor oesi pe strada si la un moment dat vor trebui sa traverseze. Si cand ma uit cum se merge ma gandesc ca as pune radare din 30 in 30m si o limita de viteza de 30 la ora...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#93 adytzu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.294 Mesaje:
Inregistrat: 14-noiembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mazda
  • Model:6
  • Motorizare:2.0l, 147CP

Scris 24 octombrie 2007 - 10:21

Nu ma intelegeti gresit, si eu voi merge mai tare daca se da legea asta. Si pe mine, strict egoist ma bucura ca o sa ma pot misca mai repede.


Pai cu fraza asta mi-ai sustinut punctul de vedere. :party1:
Poate asa o fi cum spuneti voi, ca e riscant sa te bazezi pe constiinta oamenilor. Ca practic, asta se incearca: da, noi va dam posibilitatea sa mergeti un pic mai repede, dar voi, conducatorii auto, trebuie sa constientizati asta si sa va adaptati conditiilor e drum.
Modificarile, sunt bune, in sine...prost e modul cum a fost conceputa, ca o lege generala. SUNT tronsoane de drum in tara asta care suporta trafic la 120km/h in afara si 70-80km/h in localitati fara a creste riscurile. Dar atat, nu mai mult. Peste 120km/h pot sa puna si 50 de radare. Sunt de acord.
Problema apare din partea administratiilor locale, pentru ca ele si nu Politia e responsabila cu aceste limite. Si lor le este prea lene sa-mi miste fundurile grase si sa stabileasca anumite limite de bun simt. Dau un exemplu pentru cei din zona Moldovei: localitatea Haret de langa Bacau. Cred ca are vreo 20km lungime, in linie dreapta, pe drum europea cu 1,5 benzi pe sens. INTOTDEAUNA veti gasi radar acolo, gata sa te ia daca depasesti faimoasa viteza de 50km/h.
In fine...discutiile astea pot continua la nesfarsit cu argumente pro si contra.
Pana la urma, asa cum a zis si Spin, cred ca la noi se poate face treaba numai cu biciul si pusca.
Deunazi, intre Trafic Greu si Sebastian, am deschis geamul si l-am intrebat pe Nenea cu Chipiu din masina paralela cu mine: "Dom'le, ia uite-i pe astia care vin val vartej pe linia de tramvai, se baga in fata, si mai sunt unii care fac chiar dreapta prin fata ambelor benzi....chiar nu aveti de gand sa luati nici o masura? Ca asta se intampla in fiecare zi". Raspunsul lui a fost: "Ce sa le fac? Eu sunt singur pe tot sectorul...nu ma pot ocupa de toate..." http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/angry.gif
La astfel de atitudine...ce poti sa mai zici? ;)
  • 0
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."

#94 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 24 octombrie 2007 - 11:19

Pai cu fraza asta mi-ai sustinut punctul de vedere. :party1:

Pana la urma, asa cum a zis si Spin, cred ca la noi se poate face treaba numai cu biciul si pusca.


Man, eu mi-s sincer, doar nu vrei sa spun ca "Nu, in forma de protest o sa merg cu 50km/h cand lega este 60!"...
Ce sustin este ca siguranta va scadea si nr. de accidente si de victime va creste...

Si ca sa nu ne amaram si mai tare, peste tot in lume treaba s-a facut cu biciul. Crede cineva ca structural neamtul este mai corect si mai responsabil decat romanul? Nici gand! Numai ca la ei legea exista si se aplica (si ustura tare buzunarul cand se aplica)... la noi legea exista si se aplica (dupa caz, dupa pile, dupa sumele investite, dupa influenta, ce sa mai... dupa criterii frate!).
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#95 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 24 octombrie 2007 - 11:33

Cum poti sa spui ca aceasta crestere a vitezei fluidizeaza traficul?! Cum?!


Pai simplu, si acum o sa fiu macabru: se va face o "purjare" a masinilor si soferilor prin accidente si se vor imputina cei de pe sosele. Suna bine, este?
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#96 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 24 octombrie 2007 - 11:35

Voi ce sustineti marirea maximei sunteti la fel de optimisti ca si cei care vor arme la liber..
Sa aibe oameni arme.. si sa ne bazam pe responsabilitatea lor ca nu le vor folosi..
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#97 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 24 octombrie 2007 - 05:33

Crede cineva ca structural neamtul este mai corect si mai responsabil decat romanul? Nici gand! Numai ca la ei legea exista si se aplica (si ustura tare buzunarul cand se aplica)... la noi legea exista si se aplica (dupa caz, dupa pile, dupa sumele investite, dupa influenta, ce sa mai... dupa criterii frate!).

poate actualmente, fraza ta se apropie de realitate. dar in urma cu cativa ani, te asigur ca nu era asa. dar, desigur, sintem off topic.

Aceasta postare a fost editata de oaspetele: 24 octombrie 2007 - 05:34

  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#98 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 24 octombrie 2007 - 06:56

no no no.
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#99 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 24 octombrie 2007 - 07:08

Ok, chill guys, nu e cazul. Multumesc. Hai sa revenim la oalili noastre.
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#100 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 24 octombrie 2007 - 08:08

no no no.

Aceasta postare a fost editata de spining: 24 octombrie 2007 - 08:17

  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi