Salt la continut


Fotografie
* * * * * 1 Voturi

Cum alegem o masina ?


  • Please log in to reply
658 replies to this topic

#251 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 iulie 2009 - 04:17

e vreo problema daca pe mine ma amuza motivul curea de distributie? sorry, mi se pare stupid (motivul, nu interpreta).
daca ti se pare "misto", nu-i nimic, pot aborda si un ton serios

Ce treaba are zona aici? eu stiam ca e si un complex pe tema asta, dar cred ca nu e cazul


cum ma doar relu?! asa se obisnuieste la voi, sa marginalizati oltenii?! ca acu ma supar si eu !!! :crying:

finut ti-a raspuns si vanzatoru' legat de zona :)

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 29 iulie 2009 - 04:16

  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#252 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 29 iulie 2009 - 04:44

bai, deci ca s-o dam in ontopic :

criteriile cele mai importante ptr mine estem in ordinea asta :

1) MOTOR
daca as face multi km, dizal. ptr consum decent.
daca nu, si mi s-ar rupe, benzen. ptr "feeling" as prefera turbo. subiectiv.
minim incepand de la 140-150cp. la clasa compacta
urcand cu un 30-40cai min la fiecare clasa. 180-190cp min ptr medie, si tot asa
nu imi trebuie 0-100 in 3-4 secunde, dar nici 10, 10+ secunde.
pb se pune si la depasiri, care sunt f dese la mine. deci si un timp bun ptr un 60-120, 80-140, etc

2) DOTARI
nu ma rup dupa navigatie, piele, trapa si alte chestii cu care as putea trai fara.
dar OBLIGATORIU, 4-6 airbaguri, xenon, scaune incalzite, comenzi volan, ESP si un sistem de sunet decent. nu sa fie rockford sau olufsen sau alte minunatii ( :) ) dar sa se auda bine, cotiera si alte maruntisuri gen oglinzi electrice, heliomate, si alte maruntisuri care fac viata mai buna la ghidon
un alt plus la dotari ar fi si pentru jante. as prefera de 17 totusi. un echilibru bun intre aspect/marime/pret anvelopa. un suport bun si ptr stabilitate, aderenta, etc.

3) DESIGN
nu ma rupe prea tare, dar trebuie sa imi si placa totusi.

4) DIMENSIUNI
MOMENTAN, nu ma intereseaza. cand va fi cazul, poate criteriul asta va urca mai sus pe lista.
acuma prefer ceva mai mic si mai agil.

cam astea ar fi criteriile mele in alegerea momentana a unei masini.
cand situatia o va impune, mai mult ca sigur ca unele chestii vor fi mai importante ca altele.

banuiesc ca ceva de genu astepta neamtzu.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#253 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 29 iulie 2009 - 05:12

ai uitat tipul de distributie.

Serios acuma, cam asta asteptam. Plus, sa zic asa, imi place dizal ca...sau imi place benzinara ca....
E clar ca la peste 20 000 km pe an balanta inclina clar catre dizal sau la 10000 pe an nici vorba ca benzinarul e mai corect dpdv financiar. normal, daca exista diferente semnificative la achizitie.

@mike, vorbeam de zona in sensul ca probabil prin zona voastra se prectica misto-ul.
iar salesman e intr-adevar baiat finut; de altfel se vede foarte usor care e gluma si care e ...

e vreo problema daca pe mine ma amuza motivul curea de distributie? sorry, mi se pare stupid (motivul, nu interpreta).
daca ti se pare "misto", nu-i nimic, pot aborda si un ton serios

daca te amuzi razi si gata, dar nu fa din asta motiv de postare, si nu odata.
daca ai avea 2 masini cam la fel si singurul aspect care le deosebeste ar fi curea/lant, nu ar fi si asta un criteriu ??
plus ca repet, masina va fi achizitionata SH, probabil prin zona 50-70 000 km. in ideea asta s-ar putea sa trebuiasca sa faci un schimb de curea, care nu cred ca la un TFSI generatie 2008-2009 costa 1000 roni, cat costa la un TDI.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#254 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 29 iulie 2009 - 05:32

Daca tot veni vorba, eu vad masina de familie ideala asa :

1- Motor
Never ever motorina ! Motive: - la mersul afara, diferentele sunt infime la consum. In oras consumul e ceva mai mare la banzinara, dar macar face cald, nu tremura si nu sunt stresat ca nu demareaza pina peste 2000 ture, si simt ca am masina ( nu rocar de simon ). Regimul de mers in oras e preponderent in zona turbo "oha", asa ca "pa" fumigena !
Motorul pe care eu il consider cel mai potrivit pentru o astfel de masina, e benzina 2 litri aspirat. Nu conteaza caii.

2- Dotari
Nu dau 2 bani pe altceva in afara de : clima, inchidere + oglinzi + geamuri electrice, xenon, ABS+EBD+( eventual dar nu obligatoriu ) ESP, jante aliaj, obligatoriu wagon.

3- Design
In proportie de 90% mi se rupe

4- Dimensiuni
In niciun caz mare, sa o pot folosi si in afara de concediu ca n-am bani de 2 masini. Pentru nevoia de spatiu suplimentar pot atasa un portbagaj pe plafon in concedii.

5- Cel mai important, made in Japan sau Germany ! :)

......
plus ca repet, masina va fi achizitionata SH, probabil prin zona 50-70 000 km. in ideea asta s-ar putea sa trebuiasca sa faci un schimb de curea, care nu cred ca la un TFSI generatie 2008-2009 costa 1000 roni, cat costa la un TDI.


Ia vezi lantul la citi km se schimba, si cit costa :)

Ca tot o iei "second" :P

Aceasta postare a fost editata de Relu: 29 iulie 2009 - 05:34

  • 0

#255 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 29 iulie 2009 - 06:13

dupa cate stiu eu, lantul se schimba pe la 250 000 km.
:)
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#256 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 29 iulie 2009 - 06:18

Nu stiu, intereseaza-te, poate e mai putin :)
  • 0

#257 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 29 iulie 2009 - 06:38

dupa cate stiu eu, lantul se schimba pe la 250 000 km.
:)


Ia baga ochiu aici :)

http://www.motortrad..._477/page_m.asp

In earlier years, the timing belt was actually a metal chain which was more durable but chains were noisy and heavier so belts were developed. However, new technology has made it possible to make chains quieter and many manufacturers have actually reverted to this type. In any case, replacement is still necessary and it varies from vehicle to vehicle although most manufacturers recommend replacement between 80,000 and 100,000 kms. Refer to the Owner�s Manual or check with the authorized service centre which handles your make for the interval.
  • 0

#258 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 29 iulie 2009 - 06:45

ia uite ce zice alex :
hmmm citez The M30's timing chain is designed to last the life of the engine and it will, if the timing chain tensioner is maintained

sursa:http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#259 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 29 iulie 2009 - 06:46

Eu am mai scris ce si cum, cum privesc eu chestiunea aceasta din prisma datelor initiale oferite de tine, dar daca tot se foloseste un "tipizat" am sa scriu si eu unul. :)

1. MOTOR: sunt deschis oricarei variante (diesel sau benzen), tocmai datorita rulajului estimat pt acea masina. Aici as spune ca trebuie cantarit f bine, pt ca cel putin eu am gresit o data intr-o estimare (e drept ca si datele problemei s-au schimbat f mult la cateva luni dupa achizitie). Dpmdv, la un rulaj de pana la 20k km anual un diesel nu castiga detasat vs cu o benzinara, ar fi tot cam pe acolo (fireste depinde f mult si de dif dintre preturile de achizitie; una e sa fie 1k euro si alta e sa fie 4k euro).
Avand in vedere ce voi specifica la dotari si dimensiuni, nu urmaresc o sportiva, dar realmente sportiva nu un simulacru de sportivitate, pt ca o sportiva in cazul A6 ar insemna RS6, ceea ce nu-mi permit nici la achizitie si nici nu as fi linistit privind costurile de exploatare. Sa nu mai spun ca daca se doreste o sportiva, aceasta nu prea este si masina de familie, sau viceversa. Dar asta nu insemna ca poate fi orice motor, de asa natura incat sa fi nevoit sa opresti clima in depasire sau sa ai tendinta sa vrei sa o impingi pt a face depasirea mai ok. Trebuie cautat un echilibru care sa confere incredere si relaxare in exploatare si in efectuarea unor manevre mai "scurte" (depasiri in special), placere in conducere, dar si costuri rezonabile privind intretinerea si exploatarea.
Astfel, un motor de min 150 cp pe o masina de clasa medie ar fi min. rezonabil, cu amendamentul ca daca este break si/sau integrala rezultand o greutate mai mare (sau chiar daca masina fara integrala este mai grea de felul ei), motorul trebuie sa fie ceva mai potent si flexibil.
As prefera ca benzinara sa fie turbo; ambele motorizari sa nu fie mai mari de 2L cilindree, dar nu exclud o varianta care nu se incadreaza. Ex.: 2.5i aspirat; cilindree de peste 2L dar nu mai mare de 3L.

2. DOTARI: nu ma pasioneza in mod deosebit tapiseria de piele sau navi sau trapa sau anumiti senzori (ex presiune roti). Vreau, in schimb, anumite dotari de bun simt pt 2009, chiar daca pot fi considerate peste medie; cum ar fi: sistemele de siguranta activa si pasiva (de la esp de ultima generatie pana la o baterie cat mai completa de airbag-uri); clima; 4 geamuri electrice, de preferat auto; oglinzi electrice, incalzite si pliabile, de preferat heliomate; un sistem audio decent care sa ofere si port usb; parbriz incalzit si protectie uv; anumiti senzori (ploaie, lumini,..); de preferat, dar nu musai, xenon; un sistem bun de tractiune integrala ar fi un plus, dar nici asta nu e musai pt mine; nu in ultimul rand o cutie automata desteapta (desi aici este o intreaga nebuloasa).
Cam asta ar fi in linii mari.

3. DESIGN: nu pot spune ca mi se rupe, dar nici nu ma intereseaza parerea celor de pe trotuar. Trebuie sa-mi placa mie, in primul rand interior si apoi exterior. Iar aici ergonomia are un cuvant important, chiar daca designul este ceva mai clasic sau simplu.

4. DIMENSIUNI: avand in vedere ca nu sunt holtei sau fara copii, trebuie sa fie o masina incapatoare, atat pe bancheta spate, dar si ca portbagaj. Astfel ca vorbim de clasa medie, cel putin; compactele f generoase din pct asta de vedere sunt exceptii, dar cu compromisuri. De ceva ani apreciez mai mult, decat pana atunci, break-urile. Asadar daca as avea de ales intre doua masini, una sedan si cealalta break, as alege break-ul. Insa mai este un criteriu, anume garda la sol, care trebuie sa fie adecvata :drumurilor" din RO. Astfel ca am de ales intre un break mai inalt si un SUV "de asfalt" sau crossover daca vrei. Daca este SUV cam trebuie sa fie 4x4, ca doar 2WD nu are prea mult sens.
E adevarat ca o masina cu astfel de dim. este mai greu de condus si parcat in centrul Buc., dar viata nu se invarte exclusiv in jurul centrului capitalei, poate chiar deloc; insa si-n cazurile in care e musai sa ajungi acolo exista solutii.

Tinanad cont de acestea as trece pe "shortlist", asa cum am mai tot spus-o, Subaru Outback 2.0 diesel sau 2.5i (sau poate vor scoate un benzinar de 2L - 2,5L turbo), sau varianta mai scumpa A6 Allroad 3.0 TDI-CR. Aceasta neinsemnand ca lista s-ar inchide cu acestea doua, cine stie ce ar mai aparea interesant, avand in vedere cele de mai sus.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#260 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 29 iulie 2009 - 06:53

ia uite ce zice alex :
hmmm citez The M30's timing chain is designed to last the life of the engine and it will, if the timing chain tensioner is maintained

sursa:http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30


Vax albina. Numai daca motorul tine 100.000 km..... :)
Manualul e sfint. Cauta unul si vezi ce scrie acolo.
  • 0

#261 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 29 iulie 2009 - 10:25

well M30 e cam nemuritor :)
http://www.usautopar...engines/m54.htm M54 pare la fel
in principiu umbla vorba ca pe la 400-500 mii km lanturile decedeaza
ceva probleme cu lantul de distributie au fost la modelele in 4 cilindri daca nu ma insel 1.8is si 2.0is se pot remedia prin inlocurirea patinei lantului de distributie cu una de M3 E36 :)
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#262 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 iulie 2009 - 10:27

iar salesman e intr-adevar baiat finut; de altfel se vede foarte usor care e gluma si care e ...

no comment

daca te amuzi razi si gata, dar nu fa din asta motiv de postare, si nu odata.

o data, de 2 ori, de mai multe, ori..daca am exagerat te rog da-mi warn si gata :), o sa supravietuiesc si cu el, sunt convins
nu-i nevoie sa te simti atacat din cauza ca nu avem aceeasi parere cu tine. daca doar mie mi se pare amuzant criteriul cu lantul asta e..nu toti putem fi asa isteti sa avem glume mai bune.

daca ai avea 2 masini cam la fel si singurul aspect care le deosebeste ar fi curea/lant, nu ar fi si asta un criteriu ??

mai degraba m-ar interesa ce marca de anvelope au cele 2 masini sau cum suna mp3 playerul
iar daca absolut toate ar fi indentice s-ar putea sa ale curea pentru ca lantul e mai zgomotos. la diesel insa nu prea conteaza ca e si asa simfonie acolo

plus ca repet, masina va fi achizitionata SH, probabil prin zona 50-70 000 km. in ideea asta s-ar putea sa trebuiasca sa faci un schimb de curea, care nu cred ca la un TFSI generatie 2008-2009 costa 1000 roni, cat costa la un TDI.

da, o sa te coste vreo 400 de euro, adica sub 2% din valoarea masinii...
normal ca orice cost in plus e de evitat doar ca mi se pare doar o chichita sa simti cumva ca justifici balanta spre diesel..nu tb sa ne-o justifici, serios :)


hai sa iti dau si eu criteriile de alegere poate ma intelegi


1. MOTOR. Am acasa si benzina si diesel. Daca as avea un rulaj de 40.000 pe an m-as gandi spre motorina. Evident fiind un model mai high end si nu un clio diesel probabil ca ar mai disparea din minusurile propulsorului diesel.
cum nu fac 25.000 pe an o sa iau probabil tot o benzinara, min 200cp, de dorit spre 300. Daca s-ar putea sa fie un aspirat mare f bine, daca nu un turbo dar tot de capacitate mare.....(adica nu ceva de genul 1.8 280 cai).

2. DOTARI. Transmisie integrala aproape obligatoriu, in principiu cutie manuala insa depinde mult si de masina....
In rest..clima sa fie, sistem de sunet se mai repara el..nu ma intereseaza prostii de genul camere de parcare, senzori de lumina, de ploaie etc...probabil insa ca ii va avea ca vin la pachet

3. DESIGN. Aici nu stiu..nu am gusturi prea speciale, daca mi se pune pata pe o masina o sa o iau

4. DIMENSIUNI. Aici e f greu. Inca oscilez intre berlina/break pe de-o parte si suv.......balanta inclina spre SUV, pe lista fiind bmw x3, mercedes glk, audi q5 si mai nou infiniti ex. daca va fi berlina/break...naiba stie :P

Cam astea sunt criteriile mele..foarte fuzzy, nu am tinut niciodata la imaginea pe care o au ceilalti, mi-am luat kia cand nu isi lua nici dracu doar pt ca mi-a placut, am demarat procesul de cumparare subaru break la doar cateva ore de cand am vazut oferta etc.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#263 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 29 iulie 2009 - 10:37

well M30 e cam nemuritor :D
........


Cica : "The camshaft chain drive and the V-belt drive are maintenance-free and designed for the life of the engine."
:) :) :P
  • 0

#264 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 29 iulie 2009 - 10:55

am uitat doo lucruri

daca ar fi de luat, as prefera sa fie masina cu tractiune integrala. dar sa aibe si o putere suficienta ptr asta.
tone de cai pe FWD nu as lua niciodata.
la fel cum nici in momentul de fata nu as fi pregatit pentru o RWD de 2-300cp.

cutia de viteze... la putere medie, obligatoriu manuala. la diesel mai puternic merge si o automata.
la benzinara, cred ca as merge tot pe manuala.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#265 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 29 iulie 2009 - 10:58

Ma omoriti cu zile. Termin semintele.... :)
  • 0

#266 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 iulie 2009 - 10:59

depinde de motor ska :)
si eu ziceam la fel, macar ceva gen dual clutch daca nu manuala...
dar pe ex 37 chiar n-am simtit nevoia unei manuale..daca motorul poate, dispare nevoia
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#267 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 29 iulie 2009 - 11:32

e greu de descris un tipar de urmat cu sfintenie, dar ca la orice "ecuatie", eu am incearcat intai sa minimizez numarul de necunoscute.
adica ce imi era clar ca vreau am bifat la "must have", ce imi era clar ca nu voiam am taiat, ce nu imi clar am lasat la "necunoscute"

noua sau veche? fiind de serviciu, nu putea sa fie decat noua
clasa: dupa un proces de gandire am decis ca nu imi trebuie "medie", ci ca mi-ar placea mai mult "mica", dar nu am setat 100%
forma: eu nu vreau break, deci am exclus din start
combustibil: benzina de dorit, dar nici diesel total de lepadat. depinde si de alti factori (e.g producator). a ramas incert
capacitate cilindirica/putere: in jur de (preferabil peste) 200 CP
cutie de viteza: manuala, dar nici automata nu e 100% exclus
tractiune: in nici un caz spate! preferabil integrala, dar depinde de producator. idem combustibil
dotari: pt mine era important sa aiba AC (preferabil clima), scaune sport, comenzi pe volan, oglinzi incalzite, un sistem audio decent. ESP nu ma intereseaza. si nici nr de aibaguri. restul, cu cat mai multe atat mai bine!
buget: 20 - 30k CIP
alte subiecte de interes:
timp de livrare
reprezentata service in romania
traditie si experiente useri cu respectivul model - recomand www.whatcar.com
parerile cunoscutilor

in functie de acesti factori, am facut un excel cu ce modele se potriveau - nu erau foarte multe - dar am lasat si marje de eroare la fiecare factor incluzand mai multe modele decat ar fi rezultat din respectarea stricta a criteriilor.

foarte important: lista respectiva am trecut-o printr-un filtru propriu de genul "asta imi place, asta nu-mi place!" pt ca nu pot sa aleg o masina doar cu capul. insa nici doar cu inima ...
de ex imi place foarte mult Alfa Romeo, ca masina, ca imagine, ca aspect, ca pozitie a farurilor, ca interior, etc, dar dupa ce m-am documentat si am facut si un drivetest... am taiat-o de pe lista
nu am o afinitate pt Opel, Audi, Citroen, Peugeot, Chevrolet, Fiat, Hyundai, Kia, Toyota, Seat, Mercedes, asa ca mi-a fost usor sa tai de pe lista modelele lor. plus ca unii nu aveau nimic care sa se potriveasca, iar altii erau mult prea scumpi
am mai taiat Ford pt ca am avut si mi s-a parut foarte zgomotos la drum lung

incet, incet s-a cam conturat "masina ideala" si au ramas cateva modele (pana in 10) cu care am incercat sa merg. sau cel putin sa ma urc in ele.
tot in cadrul acestui proces m-am mai consultat cu niste redactori de la o revista auto, au contat si parerile lor.

cam asta e, cred ca destul de clasic, deci nu stiu daca te ajuta cu ceva...
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#268 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 30 iulie 2009 - 06:57

pana la urma, ajuta, te forteaza sa privesti "prin ochii altora".
dar oare cate scriem aici fara sa ajute la nimic...
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#269 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 30 iulie 2009 - 07:17

offf scriu si eu ca ceilanti
0.CAZANUL-aici e clar tot un BMW va fi cel mai probabil :D
1.MOTOR-in principiu benzen desi nu mi-ar displace ceva gen 123d 335d 330d daca este benzen atunci minim 2,5 daca estem dizel minim 2 litri biturbo ca idee sub 192 cai nu cred ca as mai lua poate 320d de 177 cai
2.DOTARI-geamuri+oglinzi electrice AC automat daca pe langa astea mai vin si scaune incalzite sau trapa bine ,daca nu asta e merge si fara ele,minim 4-6 airbaguri ESP nu e un must dar e bine sa fie si el acolo.xdrive nu e ceva care imi doresc neaparat :P
3.DESIGN-chiar mi se rupe as lua oricand un serie 1 din ala urat :) conteaza mai mult ce e sub capota+tinuta masinii
4.DIMENSIUNI-maxim serie 3 sau X3
Acum daca as fi in locul tau:
0.CAZANUL ai avut folksvagen si a fost ok acum ai G6 so Audi e o alegere destul de logica pret ok fiabilitate ok
1.MOTOR-aici m-ar interesa doar prin prisma pretului masinii din ce am inteles masina va fi pentru extraurban asa ca daca gasesc sa zicem un 3TDI la pret de 2TFSI as lua 3TDI altfel as mai calcula putin,again trebuie vazut intretinerea la ambele cat va costa avandu-se in vedere si nr de km parcursi.
2.DOTARI-ESP+cam tot ce se poate integrala intradevar e un+ la noi desi rezulta costuri ridicate fata
3.DESIGN-sa arate cat de cat ok
4.DIMENSIUNI-nu stiu ce sa zic nu am copil si nu stiu ce bagaje in plus implica treaba asta :D
cred ca am batut campii cel mai mult pe topicul asta :)
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#270 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 30 iulie 2009 - 07:18

..........
dar oare cate scriem aici fara sa ajute la nimic...


O vorba din popor spune ca Domnul iti da, dar nu-ti baga si-n curte..... :)
  • 0

#271 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 30 iulie 2009 - 08:08

@Relu, adica vrei musai clima si doar "eventual" ESP ? La mine e tocmai pe dos, iar clima in cele mai multe cazuri, tot pe manual o actionez :)

@MikeTekRacing, vrei musai AWD pentru o masina de familie ? De ce, pentru 2-3 zile din an in care e cu adevarat util, si 99% din timp in care cari zeci de kg de transmisie inutil ?
La modul ideal, toate masinile ar trebui sa aiba AWD, insa trebuie cantarite cu atentie avantajele si dezavantajele (limitele) tehnologice ale solutiilor astora.

Revenind la "clientul" nostru, pentru el este relativ facil, pentru ca are deja o compacta, si vrea o a doua masina de familie, care nu poate sa fie decat o medie/mare (sedan sau break). Personal, exclud din calcul SUV-urile. De ex. eu n-as putea sa tin 2 masini deocamdata (nici financiar si nici ca spatiu) asa ca cel mult ma pot gandi la un compomis: o compacta mai spatioasa.

Revenind, din considerente ce nu tin doar de design, as merge pe sedan: caroserie mai rigida, aerodinamica mai buna - chiar daca pierd cativa litrii la portbagaj in comparatie cu un break. Cum spunea si Relu, cand ai nevoie de mai multe bagaje la drum lung (in concedii) pui un portbagaj suspendat si ai rezolvat problema.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 30 iulie 2009 - 08:12

  • 0

#272 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 30 iulie 2009 - 08:37

@Relu, adica vrei musai clima si doar "eventual" ESP ? La mine e tocmai pe dos, iar clima in cele mai multe cazuri, tot pe manual o actionez :)
........


- In opinia mea, de ESP te poti lipsi daca ai idee cit de cit ce-i aia o masina. Dar daca este, nu ma deranjeaza atita timp cit poate fi -la nevoie- decuplat.
- La aia cu clima, trebuie sa recunosc ca la inceput ( cind am avut prima masina cu aer automat ) am gindit tot ca tine. Ulterior, mi-am dat seama ca automatizarea aerului conditionat nu a fost inventata degeaba. Avantajul major e faptul ca stie oricum mai bine ca tine ce are de facut, dirijeaza aerul dupa nevoi functie de temperaturi, si te fereste de socurile termice, extrem de periculoase pentru sanatate.
Din pacate, si acasa tot romanul cind porneste aerul conditionat baga 18 grade, crezind ca face mai rece... Si daca-i mai spui si de climatizare, ti-o serveste instant : da ce nene, nu face frig si asta ? de ce sa dau de 2-3 ori mai mult pe un inverter ? :P

Aceasta postare a fost editata de Relu: 30 iulie 2009 - 08:38

  • 0

#273 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 30 iulie 2009 - 09:10

depinde de motor ska :P

evident :)
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#274 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 30 iulie 2009 - 09:51

@MikeTekRacing, vrei musai AWD pentru o masina de familie ? De ce, pentru 2-3 zile din an in care e cu adevarat util, si 99% din timp in care cari zeci de kg de transmisie inutil ?
La modul ideal, toate masinile ar trebui sa aiba AWD, insa trebuie cantarite cu atentie avantajele si dezavantajele (limitele) tehnologice ale solutiilor astora.

depinde mult de putere :)
daca vrea 2-300 de cai....awd obligatoriu, sa o pot si folosi
problema e ca nu imi permit masina pentru fiecare conditii (sport decapotabilta pt vara-fun, masina pt oras etc)...trebuie sa gasesc un all-year car
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#275 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 30 iulie 2009 - 10:53

Ar mai fi un aspect, eu nu vad necesitatea unei masini de peste 200CP pe soselele din Romania...
  • 0




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi