Subaru Legacy/Outback vs. A6 Allroad/Avant/Sedan vs. Necunoscuta
#26
Scris 07 septembrie 2009 - 07:43
2. Ai atins punctul sensibil 170 bhp (daca or fi toti) de la 2.0 Turbo fata de 240 de la 3.0 motorina sunt extrem de putini
3. Amalgamul de motoare exista pentru a primi sfaturi de la voi. Tu zici ca un 3.0 quattro e peste un 2.0 TFSi. Si bine zici. Dar luam si costurile suplimentare in calcul.
Ce-ai zice in schimb de varianta unui 2.0 TFSi chip-uit? Aici nu vad motorizarea de 2 litri, dar zice-se ca din 1.8 turbo benzina si 150 bhp initiali (si 210 cuplu) se fac 195 bhp (si 278 nm cuplu). Probabil ca din cei 170 ai unui 2 litri ies peste 200 bhp. Deja se schimba lucrurile.
Uite si dovada - un 2.0 TFSi cu chip ajunge la 205 bhp si 340 nm cuplu (din 280 initiali). Deci lucrurile se schimba si chiar radical.
Ce spui?
Alfa 159? - no way
Honda Accord? - interesanta, frumoasa, dar nu are acel ceva care sa ma atraga (prefer sedanul de la ei, ca o a doua masina)
Mazda 6? - oarecum
Renault Laguna? - no way
Skoda Octavia - nu-mi place
Superb? - vechia e o masina excelenta! spatiu cat cuprinde. Noul are un spate execrabil!
#27
Scris 07 septembrie 2009 - 08:14
Cat priveste latura dinamica am o "amicitie" buna cu un Allroad 2.7TDI, modelul actual, care nu ma incanta cu nimic. Chiar astazi am facut un drum de aproximativ 250 km cu ea si nu am nimic cu ce ma lauda. Am avut o medie orara de 60 km/h un consum mediu de aproape 10% si mi-a lasat inca odata impresia ca pe viraje abordate rapid masina sta mai prost decat un amarat de Focus care costa mai putin de jumatate. E drept masina e luxoasa, pielea, navigatia, MMI-ul, magazia de CD din bord, look-ul masiv, jentile de 18" sau cromul/aluminiul care nu lipseste creeaza o imagine de masina.
Eu as lua un Legacy sau Outback in functie de "oferta" primita echitata de un 2.5 sau 3.0 benzina. Cred ca o vei simti mai masina decat un A6 echipata de orice motor mai mic de 3 litri(diesel sau benzina, turbom sau nu). Plus ca vei sta dupa acizitie sensibil mai bine la capitolul financiar. Eventual poti sa iei si acel Accord ca a 2-a masina.
#28
Scris 07 septembrie 2009 - 08:33
#29
Scris 07 septembrie 2009 - 08:42
Apoi, asa cum am spus-o si pe topicul Oaspetelui, combinatia 3.0 TDI-CR, quattro, tiptronic facea ca in bucuresti consumul sa nu prea scada mai jos de 15-16%. Sensibil mai mult decat un S-class 320cdi, generatia anterioara, in aceleasi conditii.
Skoda Superb va primi si o varianta Combi.
In alta ordine de idei, la orice masina din clasa medie si chiar mare va fi cel putin greu ca un adult sa intre/iasa in/din mijlocul banchetei spate, in conditiile in care la extremitati sunt scaune de copii. La capitolul asta masinile de genul S-max, Sharan, etc. sunt mult mai potrivite.
#30
Scris 07 septembrie 2009 - 08:47
crede-ma , o masina daca o iei tine-o cat mai stock si va tine si ea cu tine cat mai mult timp .
in primul rand tu vrei spatiu , vrei si sportivitate in mod deosebit ? daca da legacy 3.0R ... super masina . crede-ma SUPERBA . dar te penalizeaza costurile aditionale, asa cum bine ai amintit.
vrei sa tina mai mult cu casa masina , ia diesel , dar nu e la fel de sportiv.
stii ce mi-as lua eu pentru spatiu si sportivitate ? FORESTER 2.5XT ! care este si comod si sportiv si daca te superi il faci STI . ce e bine la masina asta : nu trebuie sa o mai vinzi ! (aia cu odata subaru intotdeauna subaru e adevarata) . cum asa ? simplu , te plictisesti de ea ii mai iei o piesa noua , mai schimbi ceva la ea si iar iti face placere sa mergi si zici ca e alta masina .
votul meu : SUBARU FORESTER 2.5XT !
daca nu intotdeauna exista varianta cutie ambulanta aka impreza WRX SportWagon . si asta are aceleasi avantaje ca si foresterul .
oricum , ambele masini prezinta elementul surpriza banuiesc ca relu cunoaste preabine ce inseamna sa ai muuult mai multi cai ca un haudi3.0tdi si sa le lingi pe paine cu unt cu tot .
ce are forester :Urmatoarea masina din dotarea subsemnatului trebuie sa satisfaca urmatoarele cerinte:
- spatiu mare portbagaj
- spatiu mare interior
- motor bun (as indrazni sa spun foarte bun)
- dotari de siguranta: minim 6 airbaguri, incluzand frontale si cele tip cortina; ABS, ESP
- dotari de brizbriz dorite (se poate si fara unele din ele): trapa, scaune electrice si incalzite, piele, navigatie.
- tractiunea integrala e un plus, dar nu e o chestie neaparat necesara (nu zic ca nu e buna).
1. are
2. are
3. A R E !
4. nu are ESP ! poti sa traiesti bine mersi fara el . eu am 360cp acum pe o masina fara ESP merge de n-are aer.
5. trapa ARE , scaune incalzite ARE, piele ARE ( sincer nu inteleg de ce ti-ai dori piele pe o masina dar noh, fiecare cu piticii lui) , navigatie ARE (masinile enumerate de tine toate pot avea navigatie , dar harti de romania are doar Mercedes-Benz)
6. ARE AWD se califica ?
si ca sa-ti faci o idee de pret la un forester 2.5XT. si-a luat un coleg de-al meu (la insistentele mele si dupa un DT cu un forester 2.5XT de prin familie ) forester 2.5XT 60 000 km , din 2005 la 13 900 eur cu tot cu tva .
la banii astia e un super pret si iti raman bani si de modificari. multe modificari , multi km la drum lung , multa benzina si vreo 5 concedii .
#31
Scris 07 septembrie 2009 - 08:55
DAR, aici se vede si faptul ca gusturile, si feelingul difera de la om la om.
am fost si eu de cateva ori cu A6, dar sedan 3,0 tdi quattro tiptronic, si mie mi-a placut foarte mult masina.
mi-am gasit repede pozitia la volan. totul era la indemana. motorul foarte corect ca performante si consum, iar stabilitatea era mai mult de decat foarte buna. mi s-a parut o masina foarte echilibrata. bine, nu am dat in ea ca in hotii de cai, ca pe circuit. sa ne intelegem. dar ptr o utilizare normala e mai mult decat arhisuficient.
despre spatiu nu pot vb, ptr ca la mine asta e unul dintre ultimele puncte de pe lista la momentul actual adica mi s-a parut "prea" mare
la o masina de genul asta, ptr a se misca decent, un minim de 200cp eu zic ca ar trebui sa fie acolo. unde mai pui ca masina va fi plina cu bagaje si pasageri si restul care mai baga lejer un 200kg in plus.
cu cat ai cai mai putini, cu atat o chinui mai tare si creste consumul mai mult.
chip la masina de 100 000 + km ... suna a diverse piese noi de pus pe ea pana la 130 000 o pui si de reconditionat motorul ... poate o turbina , de ce nu
intreaba-l pe oaspete cum e cu chipul la km multi
reg forester, masina e o bomba.
dar consumul... consumul...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#32
Scris 07 septembrie 2009 - 09:02
chip la masina de 100 000 + km ... suna a diverse piese noi de pus pe ea pana la 130 000 o pui si de reconditionat motorul ... poate o turbina , de ce nu
Corecta afirmatie, dar nu neaparat 100% adevarata. "E posibil sa se intample" e mai bine spus.
crede-ma , o masina daca o iei tine-o cat mai stock si va tine si ea cu tine cat mai mult timp
Perfect de acord
in primul rand tu vrei spatiu , vrei si sportivitate in mod deosebit ? daca da legacy 3.0R ... super masina . crede-ma SUPERBA . dar te penalizeaza costurile aditionale, asa cum bine ai amintit.
3.0R imi place foarte mult
vrei sa tina mai mult cu casa masina , ia diesel , dar nu e la fel de sportiv.
stii ce mi-as lua eu pentru spatiu si sportivitate ? FORESTER 2.5XT ! care este si comod si sportiv si daca te superi il faci STI . ce e bine la masina asta : nu trebuie sa o mai vinzi ! (aia cu odata subaru intotdeauna subaru e adevarata) . cum asa ? simplu , te plictisesti de ea ii mai iei o piesa noua , mai schimbi ceva la ea si iar iti face placere sa mergi si zici ca e alta masina .
Din pacate/fericire Forester-ul nu-mi place aboslut deloc.
votul meu : SUBARU FORESTER 2.5XT !
daca nu intotdeauna exista varianta cutie ambulanta aka impreza WRX SportWagon . si asta are aceleasi avantaje ca si foresterul .
Nici aceasta nu ma atrage
oricum , ambele masini prezinta elementul surpriza banuiesc ca relu cunoaste preabine ce inseamna sa ai muuult mai multi cai ca un haudi3.0tdi si sa le lingi pe paine cu unt cu tot
Nu ma pasioneaza sa ling pe paine masini Hai sa zicem ca singur in masina m-ar gadila talpa, dar cu 2 copii in spate in nici un caz. Totusi, un numar de peste 200 bhp e evident, de dorit
ce are forester :
1. are
2. are
3. A R E !
4. nu are ESP ! poti sa traiesti bine mersi fara el . eu am 360cp acum pe o masina fara ESP merge de n-are aer.
5. trapa ARE , scaune incalzite ARE, piele ARE ( sincer nu inteleg de ce ti-ai dori piele pe o masina dar noh, fiecare cu piticii lui) , navigatie ARE (masinile enumerate de tine toate pot avea navigatie , dar harti de romania are doar Mercedes-Benz)
6. ARE AWD se califica ?
si ca sa-ti faci o idee de pret la un forester 2.5XT. si-a luat un coleg de-al meu (la insistentele mele si dupa un DT cu un forester 2.5XT de prin familie ) forester 2.5XT 60 000 km , din 2005 la 13 900 eur cu tot cu tva .
la banii astia e un super pret si iti raman bani si de modificari. multe modificari , multi km la drum lung , multa benzina si vreo 5 concedii
Se califica Foresterul, sigur ca se califica - dar nu-mi place
DAR, aici se vede si faptul ca gusturile, si feelingul difera de la om la om.
EXACT!
#33
Scris 07 septembrie 2009 - 09:06
Adica daca se ia in considerare Legacy 3.0i nu vad de ce nu s-ar lua in discutie si Allroad 3.0TFSI.
#34
Scris 07 septembrie 2009 - 09:08
bine mie imi placea multipla cand a aparut si mi-a placut din primul moment impreza SW .
si acum vreo 6 ani imi doream un STI WS ALB cu jante galbene (obvious) . dar ce sa vezi peste 4 ani de la dorinta mea masina alba devenea uniforma cocalaristica pe Q7.
daca nu iti doresti sa lingi masini pe paine nu iti trebuie 200 cp . 100 cp te vor duce de la A la B in foarte mare siguranta . o depasire rapida se califica la lins masini pe paine ! altfel poti face depasiri si cu 150 cp. get the point ?
PS: foresterul are cea mai mare trapa posibila din masinile enumerate de tine
#35
Scris 07 septembrie 2009 - 09:23
Referitor la linsul masinilor - chiar nu ma pasioneaza sa depasesc tot sau sa fiu primul care pleaca de la semafor. Depasiri faci si cu 90 bhp si cu 300 bhp, diferentele constau in timpul de reactie, durata 60 km/h (sau 90) - 100 (sau 130), etc. Cu cat mai scurt cu atat mai bine, desigur, asta stie toata lumea.
Un 3.0 TFSi? Chiar nu stiu pe nimeni sa aiba... parca nu era 3.2 TFSi???
#36
Scris 07 septembrie 2009 - 09:28
#37
Scris 07 septembrie 2009 - 09:48
chip mai mult decat agresiv la golful meu, pe la 135 000 km - e cu motorul de 101 cp, cu cel mai slab ambreiaj posibil.intreaba-l pe oaspete cum e cu chipul la km multi
dupa 10 000 km, incepe sa patineze. pun o mapa mai putin agresiva si cu limitari de cuplu, o mai frec 10 000, pana la urma schim kitul de ambreiaj.
(culmea, a costat sub 500 ron). de atunci, pana la 200 000 km, cand am si vandut-o, masina n-a avut nimic legat de remapare. si cel putin pana spre 180 000 km, am mers destul de tare cu ea.
eu zic ca o remapare facuta cu cap, de catre oameni care au mai mancat asa ceva, nu iti face probleme.
Cat despre Allroad 3,0 tfsi, ati citit ce poate motorul ala pe versusul pus de ska ieri-alaltaieri. E beton si cred ca consuma mai putin decat vechiul 2,7.
singura problema e ca masina e cred motorizata cu 3,0 tfsi doar de anul asta, deci pretul e prohibitiv.
@berkut, sa nu uitam ca si 3,0 tdi poate fi remapat. superchips zice aproape 300 cp si 600 Nm.
#38
Scris 07 septembrie 2009 - 09:52
#39
Scris 07 septembrie 2009 - 09:57
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#40
Scris 07 septembrie 2009 - 09:57
dar sa revenim la semi on topic, eu nu am asa o mare temere vizavi de o remapare. stage one, sau normala, cum sa-i zic. o crestere de putere de 20% CP si ceva newtoni nu cred ca va stresa prea tare masina aia. In cazul asta, si un A6 2,0TFSI se califica, cred ca peste 200 de cai e ok.
Eu unul tot as fi curios de o serie 5. musai 530 xd, in cazul asta. Nu cred ca e mai scump decat un A6.
#41
Scris 07 septembrie 2009 - 10:09
#42
Scris 07 septembrie 2009 - 10:44
Dar cuplul ala plus quattro asigura un comportament echilibrat si permite o deplasare foarte rapida cand e cazul, Incercat totusi sa va ganditi ca de cele mai multe ori un familist nu merge singur cu masina. si ca viata nu ne permite tuturora sa ne dam cu un STI modificat la greu. Nici macar cu unul nemodificat.
asta nu inseamna ca n-am vrea.
#43
Scris 07 septembrie 2009 - 10:58
Foarte interesante puncte de vedere - si pertinente intr-o anumita masura. Subaru ofera masini corecte Legacy/Outback sunt mai mult decat bune. Dar, la un Subaru, ce te faci cu revanzarea, reviziile/service-ul, etc? Cel putin aici la Suceava/Iasi cred ca-s complet pe dinafara. As merge la Cluj, acolo am fost student, dar mi-e ca acolo e la fel.
norium, eu nu o sa-ti dau argumente de ordin tehnic deoarece dupa semnatura pot fi acuzat ca sunt subiectiv dar:
unu la mana, nu pot intelege de ce nu tii cont de feeeling-ul de la volan, doi la mana, nu pricep de ce nu vrei sa ai o masina mai deosebita decat "europenele" binecunoscute, si trei, unde este componenta emotionala in alegerea ta ?
Tu, inainte de a cumpara masina, inainte de a te bucura de ea, iti pui problema cu cat o vei revinde. Eu daca as investi banii de care vorbesti, m-as gandi in primul rand cata stisfactie imi ofera masina si nu cat voi mai obtine dupa ce m-am plictisit de ea. (cine stie cum va fi piata peste 3-5 ani.)
Cat despre service, eu n-am avut nevoie de el decat pentru revizii, si oricum nu cred ca Subaru este mai scump ca Audi. Din contra. Si nu mai repet treaba cu rechemarile in service care la cateva europene de marca a devenit ceva aprope normal.
Eu zic sa alegi masina in care te simti cel mai bine : La volan, sofand pe serpentine, ofcourse
ex Subaru Impreza 2008
ex Subaru Outback 2005
#44
Scris 07 septembrie 2009 - 11:25
Pentru mine, ca tata a 2 copii, cu drepturile si obligatiile aferente, satifactia de la volan paleste si lasa locul unor considerente obiective. Feelingul de la volan conteaza strict pentru mine, nu si pentru sotie sau copii - ei au alte nevoi si eu sunt obligat sa le asigur.
Nu am condus nici un Subaru, deci nu pot emite nici o judecata in acest sens. Din ce am studiat insa, Legacy 3.0R pare o masina beton - si imi place mult. Sa vedem insa cum mi se pare in urma unui drive test.
Da, imi pun problema revinderii fiindca masina nu o s-o tin 10 ani si atunci cand o voi vinde prefer sa o dau relativ repede. Mai bine prevazator decat pierzator.
PS: ma refeream la service in sensul de revizii, nu de costuri. Nici prin gand nu-mi trece sa fie mai scump la Subaru decat la Audi Ar fi culmea
PS2: masina pe care o voi lua, indiferent ce va fi, trebuie neaparat sa nu aiba bube si sa nu ma puna sa scot alti bani din buzunar aiurea pentru piese sau defecte de fabricatie. Nu am timp de pierdut, si nici nervi
Aceasta postare a fost editata de norium: 07 septembrie 2009 - 11:28
#45
Scris 08 septembrie 2009 - 01:23
In principiu ai dreptate, ar fi absurd ca cineva sa sustina ca 2 motorizari de serie, una benzinara si alta diesel, cat de cat similare ca putere/cilindree/etc. sa aiba un comportament similar sau ca dieselul sa fie mai sportiv (cu sau fara ghilimele) decat benzinara. Insa mai sunt si unele particularitati, de ex un diesel desi are o plaja disponibila pt cuplu si puterea maxima mai mica decat o benzinara, acesta nu scade in turatie chiar la fel de repede ca benzinara.ska , eu sunt fan benzina pana la moarte. dieselul are avantajele lui dar sportivitatea nu e unul din ele . 300cp la 3600-3800 rpm ... ce naiba , asta e camion , autobuz, ce vrei tu numai masina sportiva nu e .de ce ? pentru ca nu suna cum trebuie si nu merge cum trebuie . o masina sport trebuie sa aibe o plaja de turatii ca sa o poti tine pe viraje . la diesel astea lipsesc cu desavarsire.
Astfel existand mici chestiuni, sa spunem compensatorii, poate rezulta un comportament rezonabil pt un utilizator normal/mediu.
#46
Scris 08 septembrie 2009 - 05:38
Aici e marea confuzie ( sa nu-i zic pacaleala ). La turbo diesel ai o plaja "utila" care este exact aia in care ai presiune ( max. 2500 ture ). Pe cind la benzina turbo, plaja utila e TOATA incepind de la relanti. Adica minim 5000 ture !..... Insa mai sunt si unele particularitati, de ex un diesel desi are o plaja disponibila pt cuplu si puterea maxima mai mica decat o benzinara, acesta nu scade in turatie chiar la fel de repede ca benzinara.
........
In viata reala asta inseamna ca benzinara are plaja utila absolut peste tot, pe cind fumigena te obliga sa stai mereu peste 2000-2500. Asta e unul din motivele principale pentru care nu imi voi lua niciodata fumigena, decit de la gip in sus
Aceasta postare a fost editata de Relu: 08 septembrie 2009 - 05:40
#47
Scris 08 septembrie 2009 - 07:26
so intre ce ai zis:alegerea mea personalaUrmatoarea masina din dotarea subsemnatului trebuie sa satisfaca urmatoarele cerinte:
- spatiu mare portbagaj
- spatiu mare interior
- motor bun (as indrazni sa spun foarte bun)
- dotari de siguranta: minim 6 airbaguri, incluzand frontale si cele tip cortina; ABS, ESP
- dotari de brizbriz dorite (se poate si fara unele din ele): trapa, scaune electrice si incalzite, piele, navigatie.
- tractiunea integrala e un plus, dar nu e o chestie neaparat necesara (nu zic ca nu e buna).
Momentan se califica in cursa:
1. Pole position: Audi A6 Avant 2.0 TFSi
2. Subaru Legacy/Outback 2.5 sau 3.0 H6 benzina. Penalizare datorita costurilor mai mari pentru Casco, RCA si impozit.
3. Audi A6 Avant 3.0 motorina. Penalizare datorita costurilor mai mari pentru Casco, RCA si impozit.
4. Subaru Legacy/Outback motorina
5. Audi A6 Sedan? Trebuie sa mai verific
6. O ilustra necunoscuta care poate fi sugerata de voi
La cv as prefera sa fie manuala, automata nu e pe gustul meu, dar daca voi gasi masina corecta cu cutie automata, nu o voi ocoli.
Masini pe care le-am descalificat din varii motive: Opel Insignia, Ford Mondeo MK4, VW Passat, Audi A4, BMW 3 & 5, Citroen C5, Saab 9.3 & 9.5, Volvo S40 & S60.
Cu multumirile de rigoare pentru sprijinul acordat,
Al dumneavoastra coleg
Norium
1.nu motorina
2.daca se poate benzina turbo
din ce ai zis as alege Legacy/Outback motorul de 3 litri sau A6 dar cu motor mai mare de 2TFSI
Forestieru e dragut dar consumul nu cred ca e punctul lui forte
ca si revanzare Audi sta mai bine cred,oricum vad ca preturile la Subaru s-au dus binisor in jos:)
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 08 septembrie 2009 - 07:30
#48
Scris 08 septembrie 2009 - 08:01
sau mai bine zis ce inseamna plaja utila ??
la dizal iti spun eu ca macar pe 2000 de ture te poti bizui. evident, la o benzinara e mai mult.
dar, de exemplu, la MPS conta intr-adevar zona de la 3500 - 5500 rpm. sub era cam lesinata, peste nu mai merita.
#49
Scris 08 septembrie 2009 - 08:21
Nu inteleg unde-i confuzia in ceea ce am scris eu.Aici e marea confuzie ( sa nu-i zic pacaleala ). La turbo diesel ai o plaja "utila" care este exact aia in care ai presiune ( max. 2500 ture ). Pe cind la benzina turbo, plaja utila e TOATA incepind de la relanti. Adica minim 5000 ture !
In viata reala asta inseamna ca benzinara are plaja utila absolut peste tot, pe cind fumigena te obliga sa stai mereu peste 2000-2500. Asta e unul din motivele principale pentru care nu imi voi lua niciodata fumigena, decit de la gip in sus
#50
Scris 08 septembrie 2009 - 08:23
Plaja utila e aia pe care o poti utiliza. Benzinara are plaja asa cum am zis, intre relanti si zona rosie !relu, cum sa aiba benzinara plaja utila peste tot ?
sau mai bine zis ce inseamna plaja utila ??
Pai si eu ce am zis ? Am fost chiar mai indulgent cind am zis 2500 !la dizal iti spun eu ca macar pe 2000 de ture te poti bizui.
Nu confunda zona utila cu aia in care masina rupe !dar, de exemplu, la MPS conta intr-adevar zona de la 3500 - 5500 rpm. sub era cam lesinata, peste nu mai merita.
De ex. eu merg prin oras 95% din timp pina in 2000 ture ! Si crede-ma ca masina se misca
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi