Spalatorii
#201
Scris 30 martie 2011 - 10:01
Sa ai gura aurita Relu, si in 15 ani sa umblam toti numai cu benzinare cu 2 turbine, cu cuplu cacalau pe toata plaja de turatie. N-ar fi rau. S-ar misca decent
#202
Scris 30 martie 2011 - 10:22
#203
Scris 30 martie 2011 - 10:26
#204
Scris 30 martie 2011 - 10:38
#205
Scris 30 martie 2011 - 10:45
#206
Scris 30 martie 2011 - 10:55
#207
Scris 30 martie 2011 - 10:56
#208
Scris 30 martie 2011 - 11:03
#209
Scris 30 martie 2011 - 11:11
#210
Scris 30 martie 2011 - 11:13
se face el mare, dar pana atunci ii punem niste vata
#211
Scris 30 martie 2011 - 11:32
Alt topic distrus.
Trebe reglementata treaba asta. Vinovatii sa dea beri:lol:.
Aceasta postare a fost editata de alias: 30 martie 2011 - 11:32
ex Subaru Impreza 2008
ex Subaru Outback 2005
#212
Scris 31 martie 2011 - 12:05
noi sa fim sanatosi.
ca topicul e AL MEU si fac ce vreau cu el, da?? ii fac si nod daca vreau
#213
Scris 01 aprilie 2011 - 09:55
Nu stiu voi de cind urmariti fenomenul auto. Unii precum Relu probabil de foarte multa vreme, altii de mai deunazi. Eu urmaresc fenomenul auto din Iunie 1990, cind cineva care fusese in strainatate mi-a adus o revista Quattroroute, era numarul acela anual care avea si un fel de catalog inclus, deci prezenta practic toate masinile din toate marcile vindute in Europa.
Majoritatea covirsitoare a masinilor, atit benzina cit si diesel, erau la momentul acela aspirate. Masinile turbo erau exceptiile. Nu stiu daca va amintiti, dar printre primele marci de masini importate in Romania erau Peugeot-urile, si aparusera modelele 405, mai ales break, la care ne uitam cu totii ca la Rolls Royce-uri. Ei bine, gama initiala a acelor masini avea numai motoare aspirate. Un 2.0 benzina facea 125 si 160 CP, iar pe diesel cel mai apropiar era 1.9 D care facea 68 CP. Apropo de diferenta. Abia mai tirziu a aparut ca o mare chestie versiunea turbodiesel a lui 1.9 care obtinea 92 CP.
La Mercedes la fel. Adusese nea Tiri masinile Mercedes, ne uitam cu totii la W124 (E-Class), ce sa mai, era limuzina perfecta, raiul auto pe pamint. la fel, in gama initiala doar motoare aspirate. 2.3 benzina L4 facea 132 CP (cel mai de succes model al gamei), 2.6 benzina L6 facea 160 CP, iar la diesel aparuse intii 2.5 L5 diesel aspirat care facea 90 CP... abia la ceva vreme a aparut 250D Turbo cu 125 CP....
Acum, avind in vedere decalajul de performante intre benzina si diesel, versus dorinta de a se propune pentru cei care rulau mult de modele diesel mai performante, turbo a inceput sa se extinda, dar pina mai deunazi, baza gamei diesel era tot un aspirat mare, de genul 1.9D 65 CP. Abia in ultimii 8-10 ani au inceput sa apara si modele de baza diesel turbo. Marele break through al motoarelor diesel a fost aparitia common-rail, dar totusi ramine o tehnologie costisitoare - nu va doresc sa va pice rampa comuna la o masina diesel in afara garantiei.
Motorul diesel actual are avantajul cuplului motor, dar cuplul este dat de turbo. Amintiti-va ce cuplu avea 1.9 SDI, si cum se tira masina aia. Totul e o evolutie in cicluri, asa cum acum 10-20 de ani motoarele diesel au inceput sa se tot dezvolte, sa isi puna turbo etc, ca sa recupereze decalajul fata de cele pe benzina, tot asa acum, cind motoarele diesel au ajuns sa se apropie dpdv confort, silentiozitate de motoarele benzina, a venit momentul ca si motoarele pe benzina sa riposteze, si coroborat cu obsesia pentru norme de poluare si consum axate pe CO2, asa au aparut noile motoare cu downsizing si cilindree redusa.
Cu toate astea, tehnologia vine tot din zona benzina. A se vedea noul motor 1.8 DI-D si 2.2 DI-D de la Mitsubishi, despre care toata lumea mentioneaza cu elogii, mentionind silentiozitatea, elasticitatea, gama larga de turatii (mai bune decit 2.2 diesel de la Peugeot, totusi un tenor al clasei diesel) - ei bine, toate astea se datoreaza tocmai faptului ca inginerii niponi au gindit acest motor ca un motor pe benzina, si au implementat tehnologia MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system) de distributie variabila controlata electronic si pe acest motor diesel. Este prima familie de motoare diesel pentru turisme din lume care aplica un sistem variable valve timing pe motorizari diesel.
Aceasta postare a fost editata de Frank SF: 01 aprilie 2011 - 09:55
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#214
Scris 01 aprilie 2011 - 10:05
In fine, spre deosebire de altii care mor cu benzinarul in brate eu imi imaginez motorul perfect ca suma urmatoarelor calitati: silentios ca un benzinar, consum mic precum un diesel, cuplu de jos ca fumigena dar plaja larga ca un benzinar, avid de turatii ca benzinara dar potent oricand ca un diesel. Si eventual fiabil cum acuma nu mai e niciunul (toate au turbine, compresoare si injectii costisitoare).
#215
Scris 01 aprilie 2011 - 10:19
Motoarele turbo diesel pana in 2L sunt lesinate, indiferent de cuplu/turatia la care bagi picioru in ea.
#216
Scris 01 aprilie 2011 - 11:00
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#217
Scris 01 aprilie 2011 - 11:29
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#218
Scris 01 aprilie 2011 - 11:35
#219
Scris 01 aprilie 2011 - 11:48
Mai ales ca un 1.9TDI de 130CP da fum la orice benzinar aspirat de 2litri...(mai putin exceptiilor gen motorul de pe Honda S2000)
Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 01 aprilie 2011 - 11:48
#220
Scris 01 aprilie 2011 - 11:54
#221
Scris 01 aprilie 2011 - 11:58
Pune langa a lu Relu un 1.9Multijet la 150CP si nu-mi spune ca e mai lent dieselul.... e doar diferenta de feeling. Deci de gusturi.
Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 01 aprilie 2011 - 11:59
#222
Scris 02 aprilie 2011 - 12:05
Clio are 197/200CP la 7250.
Motoare de 2L aspirate nu prea mai gasesti din pacate.
Corect. La diesel (-urile mici) simti ca te baga in scaun. Si atat.e doar diferenta de feeling.
#223
Scris 02 aprilie 2011 - 12:06
Pana una alta, passat 1.9 130cp: http://www.autoevolu...tdi-130-hp.html
Fiat Stilo 1.8, benzina, aspirat: http://www.autoevolu...or-2001-18.html
Bleu, ce spui tu cu diesel-urile e exact ca la caii putere nemtesti care sunt mai viteji decat restul. Aceeasi putere, aceeasi greutate, sau nu se masoara in aceleasi unitati de masura?
Aceasta postare a fost editata de alexx_elf: 02 aprilie 2011 - 12:07
#224
Scris 02 aprilie 2011 - 12:19
#225
Scris 02 aprilie 2011 - 01:08
Intre Passat si Fiat diferenta majora o simti in rezervor, atata tot. Da, la Passat simti ca te baga in scaun, da trece repede. La Fiat poti sa te duci pana la aproape 100km/h in treapta a II'a
Chiar sunt curios cum vor evolua in urmatorii 5-10 ani motoarele, atat cele pe benzina, cat si cele diesel. Dupa parerea mea, prea multe inovatii nu se vor mai face prea curand, deja evolutiile de'acum cred ca vor fi nesemnificative. Ah, ca vor mai pune o turbina ici, un compresor pe colo sau ca vor incerca sa inglobeze sisteme de genul stop&start sau motoare electrice, asta e altceva. Insa motoarele in sine nu vor mai suferi schimbari majore
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi