Dupa 300 si ceva de km cu Ibiza, din care vreo 50 in Bucuresti restul in extraurban, concluziile sunt urmatoarele:
Masina este foarte bine inchegata pt o masina de clasa mica, si sta surprinzator de bine pe sosea la drum intins. Meritul probabil il are directia foarte bine configurata, chiar incisiva, cu un bun feedback. Motorul 1.6TDI 90CP asigura suficienta putere pentru deplasari extraurbane de bun simt si lucreaza la niste turatii fantastic de reduse: la 90km/h intr-a 5-a are doar 1500rpm. Paradoxal insa urca foarte increzator in ture, in conditii de condus mai 'sportiv' simti nevoia sa bagi a 5-a undeva pe la 130-140km/h. Viteza maxima din carte nu e deloc greu de atins pe autostrada, insa viteza de croaziera ar fi undeva pe la 140-160km/h unde masina nu se simte fortata. Peste aceasta valoare nu mai poti avea pretentii la nimic
Insonorizarea este foarte buna, tzacanitul de diesel il auzi doar la ralanti, peste 2k de ture se aude doar un zgomot gutural deloc deranjant. De vibratii in pedale si/sau schimbator nici nu se pune problema. Acceleratiile sunt surprinzator de viguroase daca sunt pornite de pe la 2300rpm, in orice caz treptele lung demultiplicate permitand retrogradari fara socuri inutile. Consumul este fantastic de mic, nu l-am masurat ca n-avea CB, dar ochiometric, condusa mai in blana n-a consumat mai mult decat dCi-ul de la Logan.
Sincer, raportand motorizarile la pretul de achizitie eu as merge pe un 1.2 benzina 70CP - nu stiu cum se misca dar pt oras cred ca este suficient iar pretul de achizitie este foarte interesant.
Interiorul ramane de vazut cum se comporta in timp. Daca plasticele folosite la panourile de usa nu vor capata greierasi si nu se vor zgaria aiurea, atunci totul va fi bine. Echiparea Reference cu pachetul Copa este atat hilara - pt ca are tempomat dar n-are CB, cat si suficienta. N-as baga banii in alte dotari, masina avand suficiente: AC manual, proiectoare cu cornering, oglinzi electrice incalzite, geamuri fata electrice, scaun reglabil pe inaltime, volan reglabil pe doua directii, inchidere centralizata si cheie briceag.
Nu stiu cum sunt preturile la Polo, dar cred ca Ibiza e ceva mai ieftina. Deci daca nu-s bani de VW si iti doresti un design mai dinamic decat al Fabiei, Ibiza este o alegere interesanta. Totodata daca ai bani de i20, merita o suplimentare de buget, aspectul si calitatea inspirata de Ibiza fiind net superioare.
Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 24 martie 2012 - 12:17