Seria de plimbari cu camionete 4x4 se incheie cu ISUZU D-MAX 2.5TD model 2012 - recent lansat la inceputul verii si in Romania.
Dupa flendureala cu celelalte modele din gama, dupa revelatia suprema a segmentului, Toyota Hilux, si cunoscand deja fosta generatie D-Max, asteptarile au fost mici, interesul la fel. M-a cam intrigat atitudinea sales managerului de la Isuzu, care n-a scos un cuvant despre masina, doar a insistat sa ma urc in ea si sa plec la drum. Stia ce ma asteapta....
Ce-i drept m-a cam socat designul, masina aratand foarte bine pe viu dar nu ma asteptam sa fie altceva decat un tractor ieftin si solid. Dupa inca un mic soc generat de interiorul complet nou a urmat surpriza cea mare dupa primele sute de metri. Motorul este o adevarata
BIJUTERIE. Cuplu de elefant, putere livrata liniar indiferent de turatie, cand strivesti acceleratia simti cum iti paraie gatul. Pedala de ambreiaj cu cursa foarte lunga te pune pe ganduri, dar de fapt ambreiajul cupleaza rapid si scurt, exact unde trebuie si unde te astepti sa o faca. Daca ar fi redus cursa pedalei la jumatate ai fi putut sa juri ca esti intr-o Toyota.....
Ultima surpriza placuta, si cea de-a treia, a fost stabilitatea cazanului pe sosea si directia foarte bine setata. Diferentele fata de generatia precedenta sunt ca de la cer la pamant. Clar nu o vei arunca de kur in viraje, dar vei putea trece pe la Paraul Rece fara sa versi tot din tine....Amarok-ul e cam tot pe acolo la capitolul acesta, dar VW-ul se simte rigid - si asta te cam arde in teren accidentat. Supletea suspensiilor de la Hilux nu o vei regasi la niciun model, dar D-Max nu se simte deloc rigid in teren accidentat, este mult mai maleabil decat - de exemplu - Ford Ranger.
Cei 163 de cai putere scosi din 2500cmc cu ajutorul a doua turbine sunt foarte naravasi si misca mastodontul cu o lejeritate surprinzatoare - mai ales in off-road, dar nici pe autostrada calatoria nu mai este un chin, viteze de 150-160km/h putand fi sustinute fara probleme si cu un consum sub cel al concurentei.
Apropo, cred ca motorul acesta este cel mai economic din categoria camionetelor. Consuma mai putin si decat Hilux, si pare usor mai rafinat decat 2,5-ul de la Toyota.....Este clar mult mai placut si liniar decat motorul de pe Amarok si cel de pe Ranger si se poate bate linistit cu cei 190CP scosi de dCi-ul Navarei.
Interiorul este mult mai ergonomic, mai bine lucrat, mai modern si mai frumos decat pana acum. Pozitia la volan este in sfarsit corecta, ambianta este placuta si totul este bine asamblat. Dimensiunile sunt foarte generoase, in spate mi se pare cel mai spatios model....
Reversul medaliei il reprezinta anumite mici detalii pe unde se simte un lejer rabat la calitate: carcasele oglinzilor laterale, grila fata si manerele nichelate sunt dintrun plastic ordinar iar farurile foarte frumos desenate nu lumineaza prea bine. La interior singurul minus il simti cand atingi cotiera: din nou plastic ieftin...si parca nici pielea de pe volan nu pare sa faca multi bani - dar macar se simte a fi rezistenta....
Pretul, cel care ne doare cel mai tare, este destul de flexibil. Se ofera discounturi serioase ajungandu-se destul de mult sub pretul de lista. Una peste alta imi pare cea mai ieftina camioneta de pe piata. Aproape de D-Max ar mai fi Rangerul, dar Fordul la interior chiar lasa de dorit dpdv al calitatii resimtite.
Imaginea este clara: daca banii nu sunt o problema si vorbim de foarte multa munca in conditii extreme - Hilux e solutia unica, pentru conditii aspre si medii D-Max este perfect. La ora actuala, eu pe alte camionete nu as da banii.
Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 09 august 2012 - 12:40