By courtesy of a good friend am avut astazi la drive-test pentru cateva ore noul
i30 de la
Hyundai.
Designul exterior cred ca a cucerit pe toata lumea, impactul vizual al partii frontale fiind puternic iar din lateral arata intr-un mare mare fel. Spatele nu este atat de impresionant insa inchide intrun mod armonios linia de design. Agresiv, impunator, armonios si atent desenat - cred ca este primul Hyundai care chiar este
frumos, al
dracului de frumos. Asta da identitate de marca! Ca detalii relevante putem nota forma farurilor, manerele portierelor si linia laterala deosebit de reusita.
Interiorul este alta surpriza placuta, nu doar dpdv stilistic dar mai ales calitativ. Partea superioara a bordului si a fetelor de usi este din material moale, placut la atingere si care nu reflecta razele soarelui, fetele de usi se continua cu material textil si ceva vinilin unde sprijini bratul, primul plastic mai economic il gasesti abia la buzunarul de pe usa. Ornamentele argintii din jur nu par foarte rezistente si cele de pe volan cred ca sigur vor prezenta uzura prematura.
Avem insa scaune bune, incapatoare si cu sustinere laterala buna, avem butoane si manete solide si usor de gasit. Avem iluminare de bord albastra, ceasuri mari si un display decent in mijloc. Gasim insa un CB cam neergonomic dar se compenseaza cu comenzile de pe volan plasate destul de bine.
Spatiu mult de tot in fata, nu am cifre, dar sigur este in top. In spate senzatia de spatiu este foarte puternica dar la picioare parca nu prea te lafai, insa ai un portbagaj spatios cu acces bun.
Pozitia de condus este buna, joasa atat cat trebuie, reglajele sunt suficiente la scaun dar cam aiurea la volan - totusi, nimic deranjant.
Din pacate
motorizarea pe care am nimerit-o nu m-a entuziasmat deloc:
1.4MPI 100CP. Adica pauza lipsa gaura. Cine isi poate dori in ziua de azi un
unupatru ASPIRAT pe o masina de clasa compacta lunga de 4.3 metri si grea de 1.3 tone? Pare a fi o optiune doar pentru o fiica de 18 ani care si-a luat permisul ieri sau pentru mama cand o iesi la pensie......Ei bine situatia nu este chiar asa. Plecatul de pe loc in trafic urban nu ridica probleme, in general fataiala prin Bucuresti este ok. Poti depasi, poti sa te bagi cu incredere printre celelalte masini, cu ceva avant urci si pante in viteza. Secretul sta in turatie: mereu peste 3000 ture si pt ceva putere te duci peste 4000. Din fericire lesinata
care-nu-este-de-fapt-prea-lesinata nici nu este exagerat de insetata. Suge benzina in limitele normale: 9-10 in trafic normal si cam 11 in aglomeraciune, la un stil de condus miserupist poate si mai putin.
Pentru extraurban ai putea pune pariu cu oricine ca nu depasesti cu ea altceva decat loganuri 1.4 pe gaz.... iaca din nou surprize-surprize ca lesinata se tine al dracu de bine dupa celelalte masini mai cu motz, are reprize foarte lungi insa cu ceva rabdare atinge viteze de croaziera si de varf destul de ridicate. Gratie trenului de rulare placut si a tinutei de drum foarte bune, mergi lejer cu 150-170km/h si ajungi relativ usor la viteza maxima oficiala de 182km/h. Lipsa de putere si mai ales cuplu te face sa o tii undeva intre 130 si 160 pt a fi sigur ca la nevoie tragi levierul in a 5-a si mai poti sa prinzi putin avant. Am zis putin, da?!

Reversul medaliei este ca daca o arzi in >140 la ora consumul sta undeva pe la 12% in ciuda cutiei de viteze cu 6 trepte.Pentru o lipsa generala de zvac nu prea se merita, nu?. In plus zgomotul motorului la >4000rpm nu este tocmai muzica nici macar pentru o ureche de diletant....
Versiunea testata
Comfort este al doilea nivel de echipare si cuprinde - spun eu - minimum necesar pe o compacta a anului 2012. As fi dorit in plus climatizare si jante de aliaj.
Pretul afisat de importator este de
13086 euro - o valoare buna pt o compacta nou-noutza cu o tinuta de drum foarte buna si o garantie extrem de lunga. Dar ce ne facem pe un Rucar-Bran, Paraul Rece, Cheia sau chiar si pana la Sinaia cu anorexicul 1.4 aspirat? Din pacate gama de motorizari pe benzina este deosebit de fada, 1.6MPI sau 1.6GDI nu sunt cea mai fericita solutie si mai ridica destul de mult pretul fiind oferite doar cu echipari mai generoase.
Singurul motor care se merita pe masina aceasta este
1.6CRDI 110CP care in aceeasi echipare Comfort vine la
15422 euro - ceva mai ieftin decat un 1.6TDI pus pe Octavia.
Oricat de bine ar arata masina si in ciuda saltului calitativ, eu as merge - contra unei diferente de pret - pe o Octavia 2 mult mai plictisitoare dpdv estetic dar cu un delicios 1.4TSI 122CP.