Ok, scurt update
masina a facut 1 an si inca ma incanta la fel de mult ca la inceput.
Nu stiu ce as fi putut alege mai bine considerand ce ofera si cat a costat.
Recent am avut la drive test un BMW 630d Gran Turismo (modelul nou) si am constatat ca 30d-ul de 258 CP fuge cam la fel ca BiTDi-ul meu, de fapt, am lasat nitel masina de drive test deoparte si am dat o tura si cu Tiguanul sa imi validez aceasta opinie - care de altfel este confirmata si de masuratori: http://www.zeperfs.c...el6393-4027.htm. Sigur ca un 2.0 fata de un 3.0 plafoneaza la viteze mari (cam peste 170-180 la ora se simte, in vreme ce alte 2.0 cum ar fi 20d plafoneaza mai repede), insa in zona de utilizare uzuala performantele sunt similare.
Ceea ce are insa L6-le in linie este sound-ul, si aici sa spunem ca am o remarca legata de masina - chiar daca BiTDi-ul este foarte bine insonorizat la viteze civilizate, cand accelerez la maxim cu kick-down sau retrogradez din padele si motorul se duce sus in ture, se aude totusi ca un 4 cilindri diesel, adica nu foarte rafinat. Dar, un X3 30d similar generatia precedenta ar fi costat cu toate reducerile cu 17-18k eur mai mult (adica inca o masina buna), iar la X3-ul asta nou au marit si mai mult preturile. Masina sta f f bine pe curbe, e unul din cele mai bune suv-uri pe care le-am condus sub acest aspect, poate ajuta si suspensia adaptiva pe care o tin mai tot timpul pe sport.
Cealalta mica remarca e legata de faptul ca desi DSG-ul 7 DQ500 este foarte bun, nu egaleaza cutia automata ZF 8 mai ales in setarile reusite de BMW. Exista un mic lag la kickdown de sub 1 secunda pana cand se decide cutia si masina ce sa faca si sa tasneasca in depasire. la un 30d cu Steptronic nu exista chestia asta. Pentru aceasta situatie exista insa doua solutii: fie inainte de kickdown sa accelerez putin mai tare (dar nu kickdown) - e ca si cum ii dau semnalul cutiei ca va urma un kickdown, fie sa apelez la padele si sa apas putin mai lung padela de retrogradare - caz in care cutia reactioneaza ca la Mercedes, adica imi duce cutia in treapta care este optima dpdv putere si cuplu pentru cea mai buna repriza.
Un alt mic detaliu regretabil este lipsa rotii de rezerva datorata faptului ca BiTDi-ul are bateria localizata in porbagaj, sub podeaua portbagajului (nu mai era loc la motor datorita celor doua turbine) si au pus bateria fix pe centru langa inchizatoare asa ca nu mai e loc de roata de rezerva galeta - am cautat o vreme solutii aftermarket dar pana la urma am cam renuntat - am anvelope ContiSeal si de vara si de iarna si am fost suprins sa constat ca sistemul chiar functioneaza - aveam un piron in una din rotile de iarna pe care nu numai ca nu l-am simtit si nu a pierdut deloc presiune, dar pana sa ma duc cu rotile la schimb, smacul ala din roata l-a impins in afara si a sigilat bine mersi gaura. Problema ramane la o eventuala forfecare pe lateral a anvelopei.
in rest, sa tot fie timp si bani de vacante, masina fiind excelenta in rolul asta. Nevesti-mii si fiica-mii le place f mult masina, cand ne mai invartim prin oras cu Focusul de serviciu sau cu Golful nevestei imi spun ca le e dor de Tiguan (fii-mea zice: "de masina cea mare", ii place foarte mult ca are mult loc si ca sta mai sus si vede mai bine peisajul cand se uita pe geam).
a consumat citeva sute de grame de ulei, acum sta intre minim si maxim uleiul pe joja, il verific inainte si dupa vreun drum mai lung. cartea tehnica zice sa nu completez decat cand ajunge la minim (in fapt, recomandarea e ca daca nu e la minim sa nu completez decat in situatia in care urmeaza sa fac drumuri lungi cu masina incarcata la maxim la viteze mari).
nu prea stiu ce sa fac cu revizia, setarea masinii zice la 2 ani sau 30.000 km, masina are ceva peste 10.000 km, nu stiu daca sa ma duc acum la 1 an la revizie sau sa astept sa se ceara ea. nasi-miu care a luat si el un Tiguan TDI 190 cu vreo 3 luni inaintea mea a fost la revizie acum in toamna, avea insa vreo 18.000 km. Alta intrebare e unde sa ma duc la revizie, as avea niste relatii si la PBN (unde s-a dus nasi-miu) si la Midocar Vitan, ideea e ca ar fi bine sa continui cu cei cu care am inceput daca va fi cazul (sper sa nu) de vreo problema/culanta comerciala.
o alta problema dar nelegata de masina se refera la oferta vodafone-vw privind internetul in masina de care am beneficiat. Anul oferit gratuit a expirat si desi mi se spusese ca ma va contacta vodafone pt prelungire, nu m-a contactat nimeni. Intre timp, am uitat parola si userul de pe site-ul "vodafone internet in the car". Am incercat sa vorbesc la Vodafone si e un total mister cu serviciul asta. Mai intai am fost la un magazin Vodafone in drumul meu unde datele de mai jos au fost inutile pentru ca in sistemul lor angajatii de acolo aveau blocat accesul la sim-ul/numarul respectiv. Am sunat apoi la *221 unde dupa multe asteptari si parlamentari am fost sfatuit sa sun la 0040 31 780 1205 care este call center dedicat Vodafone Internet in the Car. Acolo am vorbit cu o domnisoara foarte draguta si binevoitoare care insa nu a reusit sa ma ajute cu nimic. Mai intai, mi-a cerut adresa de mail cu care m-am integistrat in sistem insa tipa nu m-a putut gasi in sistem cu nici una din adresele mele de mail private pe care le folosesc. In cele din urma m-a cautat dupa seria de SIM si mi-a zis ca acel sim nu este aferent serviciului Internet in the Car ci unui abonament lunar de date pe client firma si ca daca vreau reactivarea sau activarea unui serviciu nou Internet in the Car trebuie sa iau legatura cu dealerul meu auto ca ea nu poate seta sau activa nimic. Am vorbit cu dealerul care a vorbit la Porsche Romania si in final m-a sunat cineva de la Vodafone pt clarificari dar inca nu era lamurit si nu avea o solutie. Oricum cica sim-ul pt "Vodafone Internet in the car" nu este un simplu sim de date ci este un sim M2M (machine-2-machine)
Acuma, sigur ca as putea lua un sim obisnuit de date si sa il pun in Car Stick dar as vrea sa merg pe varianta Internet in the Car deoarece inteleg ca sunt niste pachete pe perioade care se pot activa prepay cu card bancar (in functie de cand folosesc masina) - n-as mai face inca un abonament - si de asemenea inteleg ca ar fi oarecum optimizate pentru folosirea in miscare (de exemplu pe valea oltului unde mobilul nu avea semnal Car Net-ul era functional).
Aceasta postare a fost editata de Frank SF: 20 decembrie 2017 - 01:54