Eu nu pot spune ca sunt fan VAG neaparat, dar "sunt in familia VAG" de vreo 18 ani cred, am trecut prin service-uri agreate Porsche din Ploiesti, Bucuresti (Brady, PBA) , Buzau, Targoviste , deja stiu ce poate fiecare si unde trebuie sa merg ca sa iasa o treaba de calitate cand vine vorba de servicii/revizii etc. Cu BMW ar trebui sa o iau de la capat cu alergatul pe la toti, pana sa gasesc pe unii care sa lucreze asa cum vreau eu. Mecea este multumit de cei de la Pitesti, dar eu am invatat pe pielea mea, ca cei din provincie nu sunt la fel de bine trainuiti , desi sunt oameni amabili si te lasa sa stai langa masina, la mine au facut niste prostii incredibile: de ex. mi-au reglat geometria alegand Octavia 4x4 la modelul masinii, niste imbecili de provincie ....
Nu m-am atasat cu Skoda de VAG, am avut un Audi 80 cu ani in urma, pe ala am invatat eu sa conduc. Pozitia la volan, confortul in scaun erau o placere la acea masina, daca avea aer conditionat probabil ca nu as mai fi vandut-o, dar deh, acum ne uitam la masini cu cat mai multa electronica in ele si gadgeturi care mai decare.
Cu Audi Q5 nu m-am dat inca, astept sa ma dau cand va aparea cel cu FL, voi face o comparatie proaspata si cu X3, si atunci voi alege. X3 are si el atuurile lui, imi place mult la aspect, e o masina buna, sper ca si fiabila , dar aici astept impresii in timp de la Mecea
. In conditiile in care in Bucuresti mai mult stai decat mergi in trafic, iar afara eu nu doresc sa fac liniutze, unde BMW sunt sigur ca ar castiga, pentru mine conteaza urmatoarele:
- masina cu cea mai buna fiabilitate, sa petrec cat mai putin timp cu ea in service (aici BMW ar castiga momentan pentru revizii mai rare, 25k vs 15k, daca nu sunt probleme cu motorul sau altele)
- costuri de intretinere (revizii, consum, consumabile): la X3 mi-am calculat, in mare m-ar costa aproximativ cat platesc acum la Skoda. Pana si consumul la al meu 1.9 TDI e mai mare decat la X3-ul lui Mecea, zi de weekend in Ploiesti, scot intre 7% (noaptea, sosea libera) si 10-12% ziua, nu foarte aglomerat.
- confortul : nu doar in scaune, ci si insonorizare, siguranta, feelingul la drum lung (inclusiv feedback de la motor/cutie). Am comparat cutia X3 in mod standard, cu DSG 7 viteze in mod standard, si DSG-ul mi s-a parut clar mai puturos. Daca la Audi va fi la fel de puturoasa si nu compenseaza mult mai bine la celelalte aspecte ce tin de confort, clar nu raman la el.
- comportamentul 4x4, iarna. Sunt constient ca nu voi deveni un zmeu, sa pot iesi oricand din orice zapada. Dar vreau ca masina sa se comporte decent cand ma duc la tara iarna si sa urce o panta cu zapada (batatorita) fara probleme, ca masina sa nu mai "fuga" in partea stanga cu totul, cand iau o curba la dreapta. Am patit de 2-3 ori aceasta problema (si pe DN1 si pe Paraul rece), ESP-ul nu a reactionat deloc, sper ca macar cu xDrive sau tractiune integrala sa rezolv aceasta problema. Si poate din acest motiv, acest criteriu ar trebui sa fie pe locul 1 la egalitate cu fiabilitatea. A fost palpitant cand am ajuns pe Paraul rece de pe banda 1, pe contrasens, gata sa ies in rapa
Iar viteza nu aveam, aproximativ 60 km/h, afara era 1 grad.
Poate cel mai corect test drive pentru mine, ar fi sa merg la dealeri din Brasov iarna urmatoare, si sa plec intr-un DT pe Timis macar, daca nu pe parul rece (drumuri, nu ape desigur
).
Aceasta postare a fost editata de kng: 05 mai 2012 - 10:45