Jurnal de Bord: VW Tiguan 2.0BiTDi 4Motion Highline
#426
Scris 01 mai 2012 - 12:18
#427
Scris 01 mai 2012 - 12:21
#428
Scris 01 mai 2012 - 12:40
Oricum la ce ai spus tu, raspunde cu brio ca nevoi si un Passat Alltrack, alegere ceva mai ieftina
#429
Scris 01 mai 2012 - 12:58
X3-ul a clar masina soferului. driver's car. cu un accent mai mare pe sportivitate.
Q5-ul pune clar un accent mai mare pe confort, si un interior mai placut/calitativ.
depinde ce fel de om esti. suflii in ceafa, sau musti din perna
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#430
Scris 01 mai 2012 - 04:52
ska: filmuletul tau ilustreaza ce am zis: xdrive e proactiv, de aceea cu el iesi mai rapid din rahat
Din pacate NU este deloc proactiv, precum orice transmisie fara diferential central.
Pana x-u nu simte pierdere de aderenta pe puntea spate, NU da comanda abreiajului care transmite forta catre puntea fata !
Repet: "SLIP THEN GRIP" !
Cu alte cuvinte, transmisiile care NU au dif. central, sunt "curative" si NU "preventive" !
#431
Scris 01 mai 2012 - 06:21
ar fi interesant un poll cu voturi, sa vedem ce prefera lumea.
#432
Scris 01 mai 2012 - 06:29
....., cum ca nu s-ar mai merge pe slip then grip, ci pe sesizarea imediata a pierderii de cuplu pe roata in cauza care pierde aderenta.
Pai tocmai asta inseamna SLIP !
#433
Scris 01 mai 2012 - 06:34
xDrive este conectat la sistemele ABS si DSC. In cazul patinarii unei roti sau a instabilitatii directionale care persista, desi xDrive a modulat raportul de cuplu intre punti, DSC va frina in mod independent rotile pentru a recapata tractiunea si a imbunatati stabilitatea directionala si traiectoria in viraje fara interventia soferului. Totul se produce in milisecunde, iar armata de senzori cuplati la sistem ii permit acestuia sa reactioneze si in mod proactiv in anumite situatii. Senzorii iau in considerare acceleratiile laterale, gradul de bracare a rotilor, miscarea masinii in jurul axei sale etc. Diferentialele spate si fata ale sistemului xDrive sunt de tipul deschis, bazindu-se deci pe aplicarea frinarii de catre sistemul DSC pentru a transfera puterea de la roata care patineaza la roata cu tractiune. Sistemul xDrive intervine inainte ca masina sa devina instabila si interventia sa este de multe ori nedetectabila de catre sofer.Din pacate NU este deloc proactiv, precum orice transmisie fara diferential central.
Pana x-u nu simte pierdere de aderenta pe puntea spate, NU da comanda abreiajului care transmite forta catre puntea fata !
Repet: "SLIP THEN GRIP" !
Cu alte cuvinte, transmisiile care NU au dif. central, sunt "curative" si NU "preventive" !
dai in spate si iei avant, doar ca trebuie sa dai mai mult decat la un haldex/xdrive
se aplica de electronica, daca nu o dezactivezi, sau daca esti in panta la fel dai in spate iei avant.
in panta degeaba aplica putina frana din cauza greutatii nu prinde moment suficient sa urce
La xDrive imi e clar ca electronica frineaza roata care derapeaza sau n-are aderenta, dar la quattro Torsen care e pur mecanic nu cred ca transferul intre punti e facilitat de faptul ca electronica frineaza roata fara aderenta...
Aceasta postare a fost editata de Frank SF: 01 mai 2012 - 08:17
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#434
Scris 01 mai 2012 - 07:08
xDrive este conectat la sistemele ABS si DSC. In cazul patinarii unei roti ..
...
ASTA e esenta !
Pana nu apare patinarea, puntea fata NU lucreaza !
De ce nu vreti sa intelegeti ca CEL MAI IMPORTANT lucru e ca patinarea sa apara cat mai TARZIU ?
Am mai scris intr-un post ( ieri parca ) ca la integrale forta de tractiune e distribuita PERMANENT pe toate cele 4 roti, si la X-uri doar pe spate, adica 2 roti !
Nu vi se pare normal ca aderenta rotilor motoare sa se piarda de 2 ori mai repede/devreme la o singura punte motrica ?
Ce naiba mai, e ingrozitor de simplu si evident ....
#435
Scris 01 mai 2012 - 07:24
#436
Scris 01 mai 2012 - 07:34
Repet, m-am uitat la niste prezentari, si insistau pe faptul ca iti corecteaza directia in curbe...
Aceasta postare a fost editata de kng: 01 mai 2012 - 07:34
#437
Scris 01 mai 2012 - 07:46
Relu, n-ai citit pina la capat, pe baza datelor de la armate de senzori, se poate ca xDrive sa fie si proactiv, de exemplu daca senzorii detecteaza o acceleratie puternica si faptul ca volanul e in pozitie de viraj, pot trimite o parte din putere si cuplu in fata pentru a controla supravirarea. Sau daca ii dai talpa la plecarea pe loc, pe baza informatiei de la senzorul pedalei drive by wire da automat cuplu si putere si pe rotile din fata ca sa nu patinezi rotile din spate.
X1 se stie ca are o tractiune mai de sosea uscata, ca nu are sanse in fata Haldex-ului de ultima generatie, dar X3 e altceva si nu se intimideaza deloc de Q5 cu al sau Torsen. In rest Pejte, X3 fiind o masina mai barbateasca suna altfel, chiar pe site-ul BMW vei gasi o sectiune cu sunetul masinilor BMW, cam asa sunt facute din fabrica. Vrei liniste deplina iei Mercedes. dar ar fi interesant sa vedem si Touareg-ul in zapada
xDrive e la fel la toate modelele, doar ca la unele (X3 de ex.) se poate opta pentru Performance Control (repartizeaza prin frinare cuplu intre rotile spate) iar la X5 M si X6 toate modelele exista un diferential vectorial spate botezat Dynamic Performance Control care repartizeaza cuplul intre rotile spate.
Clipul asta mai mai ca scoate Touareg-ul si Torsenul de pe lista mea.... intr-o situatie similara cu aia stiu din experienta ca xDrive ar fi iesit fara probleme,,,
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#438
Scris 01 mai 2012 - 07:51
#439
Scris 01 mai 2012 - 07:55
Despre proactivitatea xDrive - in anumite situatii poate fi proactiv
Frank, nu te lua dupa toate filmele de pe net. Nu poti sti daca ESP era activat/dezactivat, ce cauciucuri avea, ce sofer era. Ai avut acel Tuareg la test, chiar daca nu mai e zapada acum sa ii faci un test concret, ai putea sa mergi pe un camp cu noroi, si sa ii vezi acolo comportamentul, comparativ cu un X3.
N-am gasit noroi...Si sa-l bag pe aratura nu mi-a venit, in general am mila de masinile pe care le iau la drive test
Presupun totusi ca in clipul ala aveau roti de iarna pe Touareg.
Aceasta postare a fost editata de Frank SF: 01 mai 2012 - 07:56
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#440
Scris 01 mai 2012 - 08:03
#441
Scris 01 mai 2012 - 08:06
Deja e mult prea grav/comic ce se scrie, ca de ex:
Ma retrag din discutie pentru ca deja ma bufneste rasul/plansul .....In plus nici nu este bine sa ai tractiune integrala continuua. Asta ar insemna sa ai diferentialele blocate. Deci vrei nu vrei si la Torsen trebuie sa modifici tractiunea altfel nu mai iei curbe.
#442
Scris 01 mai 2012 - 08:09
#443
Scris 01 mai 2012 - 08:12
http://www.germancar...e-2#post-486695
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#444
Scris 01 mai 2012 - 08:23
#445
Scris 01 mai 2012 - 10:14
#446
Scris 01 mai 2012 - 10:41
Alt post util, cu o singura eroare si anume BMW nu poate da 100 % pe fata:
http://www.germancar...e-2#post-486695
este foarte corect, se duce 100% pe puntea fata.
oricum ma minunez de un lucru > atatea minti luminate care nu se intreaba de ce pe rollere q5 trece cu puntea fata si moare cu cea spate ... relule vreo idee ?
VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.
#447
Scris 02 mai 2012 - 06:14
Si inca o data, xDrive nu da 100% fata.
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#448
Scris 02 mai 2012 - 07:53
Pai e ceea ce s-a spus mai sus: daca o punte are aderenta zero, Torsen transmite un multiplu de zero la cealalta punte.
bai frank gandeste > daca ar fi cum spui tu sa inteleg ca rollerele sunt blocate cand trece cu puntea fata peste ele ?!?!?
Si inca o data, xDrive nu da 100% fata.
si inca odata xDrive difera intre masini, pe x3/5/6 merge 100/0-0/100 intre punti, pe 3 si x1 50/50-0/100, banuiesc ca si pe 5 face la fel fiind vorba de cutie de transfer din aceeasi familie > pune mana pe telefon si vb la bmw cu cineva care nu se ocupa de marketing/vanzari ci de tehnic
daca ar fi cum ziceti voi x3-ul nu ar parasi rollerele veci cand ajunge cu puntea spate pe ele, si cu toate astea o face
VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.
#449
Scris 02 mai 2012 - 09:02
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#450
Scris 02 mai 2012 - 09:09
cuplajele de ultima generatie, haldex3/4, xdrive, folosesc o pompa actionata electric pentru crearea presiunii hidraulice necesare transferului de cuplu intre punti, la xdrive din start cuplul se distribuie 40/60, fata/spate, iar la haldex 4 85/15, fata/spate, functie de necesitate ecu moduland pana la 100/0 sau 0/100 ... doar pentru xdrive pe x3/5/6, pe 3/5/x1 mi se pare ca procentul de start este 33/67 si poate fi modulat dupa cum am scris mai sus.Din pacate NU este deloc proactiv, precum orice transmisie fara diferential central.
Pana x-u nu simte pierdere de aderenta pe puntea spate, NU da comanda abreiajului care transmite forta catre puntea fata !
Repet: "SLIP THEN GRIP" !
asta era valabil in urma cu 7-8 ani cand cuplajele aveau nevoie de pierderea aderentei la o roata ca sa se creeze presiunea hidraulica necesara activarii, de altfel la acel moment cuplajele erau considerate reactive intradevar
Cu alte cuvinte, transmisiile care NU au dif. central, sunt "curative" si NU "preventive" !
VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi