Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Jurnal de Bord: VW Tiguan 2.0BiTDi 4Motion Highline


  • Please log in to reply
3209 replies to this topic

#426 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 01 mai 2012 - 12:18

ska: filmuletul tau ilustreaza ce am zis: xdrive e proactiv, de aceea cu el iesi mai rapid din rahat :D
  • 0

#427 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 01 mai 2012 - 12:21

am cazut cu totii deacord ca masina asta NU va fi folosita in offroad, NU va urca pe munte iarna, NU va vedea altceva decat iarba verde si un drum batatorit (ca acela unde l-am dus pe Frank cu Touaregul), insa continuam contradictiile pe tema capacitatiilor de tractiune....
  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#428 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 01 mai 2012 - 12:40

bleu: eu am aceeasi enigma ca si Frank, nu ma legam neaparat de alegerea sa. Eu inca oscilez intre X3 si Q5...

Oricum la ce ai spus tu, raspunde cu brio ca nevoi si un Passat Alltrack, alegere ceva mai ieftina :D
  • 0

#429 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 01 mai 2012 - 12:58

pai daca tot nu va intereseaza "tehnica" asa de mult, si nu o bagati in balarii, sa-i incrucisati puntile, si alte rahaturi d-astea, atunci ce mai stati pe ganduri?
X3-ul a clar masina soferului. driver's car. cu un accent mai mare pe sportivitate.
Q5-ul pune clar un accent mai mare pe confort, si un interior mai placut/calitativ.

depinde ce fel de om esti. suflii in ceafa, sau musti din perna :lol: :lol: :lol:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#430 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 01 mai 2012 - 04:52

ska: filmuletul tau ilustreaza ce am zis: xdrive e proactiv, de aceea cu el iesi mai rapid din rahat :D


Din pacate NU este deloc proactiv, precum orice transmisie fara diferential central.
Pana x-u nu simte pierdere de aderenta pe puntea spate, NU da comanda abreiajului care transmite forta catre puntea fata !
Repet: "SLIP THEN GRIP" !

Cu alte cuvinte, transmisiile care NU au dif. central, sunt "curative" si NU "preventive" ! ;)
  • 0

#431 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 01 mai 2012 - 06:21

Ma repet ca sa nu radeti de mine, chiar daca trebuie sa-mi vina X3-ul, habar nu am si nici nu m-am interesat cum lucreaza tractiunea sa, in schimb o stiu bine pe cea de la Pajero, mai ales ca nu mai vreau sa vand asemenea utilaj. Dar, intamplator mi-a ajuns pe la ureche , dar poate ma insel, cum ca nu s-ar mai merge pe slip then grip, ci pe sesizarea imediata a pierderii de cuplu pe roata in cauza care pierde aderenta. In felul acesta reactia devine foarte rapida. Ma repet , poate ma insel, dar treaba asta parca o citisem intr-o revista cum ca Mitsubishi lucra la asa ceva pentru Evo de multa vreme, ultimul model cica ar avea asa ceva, iar inainte ar fi vandut ceva patent BMW-ului care a scos Xdrive-ul. Se spunea acolo ca Subaru ar fi ramas un pic in urma din cauza solutiei clasice. Parca si Ferrari are asa ceva la modelul sau nou 4x4. Am citit ceva de genul acum un an, doi chiar, dar nu i-am dat importanta si totusi imi este teama sa nu va induc in eroare. Luati ceea ce v-am spus cu o rezerva foarte mare.

ar fi interesant un poll cu voturi, sa vedem ce prefera lumea.
  • 0

#432 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 01 mai 2012 - 06:29

....., cum ca nu s-ar mai merge pe slip then grip, ci pe sesizarea imediata a pierderii de cuplu pe roata in cauza care pierde aderenta.


Pai tocmai asta inseamna SLIP !
  • 0

#433 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 01 mai 2012 - 06:34

Din pacate NU este deloc proactiv, precum orice transmisie fara diferential central.
Pana x-u nu simte pierdere de aderenta pe puntea spate, NU da comanda abreiajului care transmite forta catre puntea fata !
Repet: "SLIP THEN GRIP" !

Cu alte cuvinte, transmisiile care NU au dif. central, sunt "curative" si NU "preventive" ! ;)

xDrive este conectat la sistemele ABS si DSC. In cazul patinarii unei roti sau a instabilitatii directionale care persista, desi xDrive a modulat raportul de cuplu intre punti, DSC va frina in mod independent rotile pentru a recapata tractiunea si a imbunatati stabilitatea directionala si traiectoria in viraje fara interventia soferului. Totul se produce in milisecunde, iar armata de senzori cuplati la sistem ii permit acestuia sa reactioneze si in mod proactiv in anumite situatii. Senzorii iau in considerare acceleratiile laterale, gradul de bracare a rotilor, miscarea masinii in jurul axei sale etc. Diferentialele spate si fata ale sistemului xDrive sunt de tipul deschis, bazindu-se deci pe aplicarea frinarii de catre sistemul DSC pentru a transfera puterea de la roata care patineaza la roata cu tractiune. Sistemul xDrive intervine inainte ca masina sa devina instabila si interventia sa este de multe ori nedetectabila de catre sofer.

dai in spate si iei avant, doar ca trebuie sa dai mai mult decat la un haldex/xdrive

se aplica de electronica, daca nu o dezactivezi, sau daca esti in panta la fel dai in spate iei avant.

in panta degeaba aplica putina frana din cauza greutatii nu prinde moment suficient sa urce


La xDrive imi e clar ca electronica frineaza roata care derapeaza sau n-are aderenta, dar la quattro Torsen care e pur mecanic nu cred ca transferul intre punti e facilitat de faptul ca electronica frineaza roata fara aderenta...

Aceasta postare a fost editata de Frank SF: 01 mai 2012 - 08:17

  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#434 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 01 mai 2012 - 07:08

xDrive este conectat la sistemele ABS si DSC. In cazul patinarii unei roti ..
...


ASTA e esenta !
Pana nu apare patinarea, puntea fata NU lucreaza !

De ce nu vreti sa intelegeti ca CEL MAI IMPORTANT lucru e ca patinarea sa apara cat mai TARZIU ?
Am mai scris intr-un post ( ieri parca ) ca la integrale forta de tractiune e distribuita PERMANENT pe toate cele 4 roti, si la X-uri doar pe spate, adica 2 roti !
Nu vi se pare normal ca aderenta rotilor motoare sa se piarda de 2 ori mai repede/devreme la o singura punte motrica ?

Ce naiba mai, e ingrozitor de simplu si evident ....
  • 0

#435 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 01 mai 2012 - 07:24

Pare evident dupa cum spui tu Relu, dar in practica xdrive nu este deloc rau cata vreme se pastreaza o limita a decentei. In plus nici nu este bine sa ai tractiune integrala continuua. Asta ar insemna sa ai diferentialele blocate. Deci vrei nu vrei si la Torsen trebuie sa modifici tractiunea altfel nu mai iei curbe. La Pajero peste 100kmh/h nu poti sa mergi decat cu tractiune spate. Exista o granita cu tractiune optima daca vrei sa ai si viteza mare nu merge cu diferentialele blocate. De fapt asta e scopul, sa dai "bobarnace" rotilor din mers astfel incat sa mentii traiectoria. Este ca la flipper
  • 0

#436 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 01 mai 2012 - 07:34

Xdrive as putea zice ca e mai potrivit pentru oameni fara skilluri la volan, cat timp unul din principalele atuuri cu care vad ca se lauda pe net, e acela ca iti corecteaza directia cand subvirezi, sau supravirezi. Orice ati spune voi, aduce spre acelasi grad de confort/asistare ca lane-assist de la audi/mb

Repet, m-am uitat la niste prezentari, si insistau pe faptul ca iti corecteaza directia in curbe...

Aceasta postare a fost editata de kng: 01 mai 2012 - 07:34

  • 0

#437 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 01 mai 2012 - 07:46

lane assist e cu totul altceva.
Relu, n-ai citit pina la capat, pe baza datelor de la armate de senzori, se poate ca xDrive sa fie si proactiv, de exemplu daca senzorii detecteaza o acceleratie puternica si faptul ca volanul e in pozitie de viraj, pot trimite o parte din putere si cuplu in fata pentru a controla supravirarea. Sau daca ii dai talpa la plecarea pe loc, pe baza informatiei de la senzorul pedalei drive by wire da automat cuplu si putere si pe rotile din fata ca sa nu patinezi rotile din spate.

X1 se stie ca are o tractiune mai de sosea uscata, ca nu are sanse in fata Haldex-ului de ultima generatie, dar X3 e altceva si nu se intimideaza deloc de Q5 cu al sau Torsen. In rest Pejte, X3 fiind o masina mai barbateasca suna altfel, chiar pe site-ul BMW vei gasi o sectiune cu sunetul masinilor BMW, cam asa sunt facute din fabrica. Vrei liniste deplina iei Mercedes. dar ar fi interesant sa vedem si Touareg-ul in zapada :D

xDrive e la fel la toate modelele, doar ca la unele (X3 de ex.) se poate opta pentru Performance Control (repartizeaza prin frinare cuplu intre rotile spate) iar la X5 M si X6 toate modelele exista un diferential vectorial spate botezat Dynamic Performance Control care repartizeaza cuplul intre rotile spate.



Clipul asta mai mai ca scoate Touareg-ul si Torsenul de pe lista mea.... intr-o situatie similara cu aia stiu din experienta ca xDrive ar fi iesit fara probleme,,,
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#438 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 01 mai 2012 - 07:51

Frank, nu te lua dupa toate filmele de pe net. Nu poti sti daca ESP era activat/dezactivat, ce cauciucuri avea, ce sofer era. Ai avut acel Tuareg la test, chiar daca nu mai e zapada acum sa ii faci un test concret, ai putea sa mergi pe un camp cu noroi, si sa ii vezi acolo comportamentul, comparativ cu un X3.
  • 0

#439 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 01 mai 2012 - 07:55

http://www.bmwheaven...el-drive-system

Despre proactivitatea xDrive - in anumite situatii poate fi proactiv

Frank, nu te lua dupa toate filmele de pe net. Nu poti sti daca ESP era activat/dezactivat, ce cauciucuri avea, ce sofer era. Ai avut acel Tuareg la test, chiar daca nu mai e zapada acum sa ii faci un test concret, ai putea sa mergi pe un camp cu noroi, si sa ii vezi acolo comportamentul, comparativ cu un X3.


N-am gasit noroi...Si sa-l bag pe aratura nu mi-a venit, in general am mila de masinile pe care le iau la drive test

Presupun totusi ca in clipul ala aveau roti de iarna pe Touareg.

Aceasta postare a fost editata de Frank SF: 01 mai 2012 - 07:56

  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#440 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 01 mai 2012 - 08:03

Am cativa colegi pe la birou, amatori de off-road si membri pe un forum de genul, in weekend ei se duc de regula si se joaca cu prelungirea putzei (aka masina) in noroi. Daca vrei ii intreb de un astfel de loc, intalnire eventual, sa fii sigur ca are cine sa te tracteze apoi :-)
  • 0

#441 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 01 mai 2012 - 08:06

Cu tot respectul ( si-mi doresc sa nu fiu inteles gresit ), din filme si reclame nu veti intelege/invata niciodata ce inseamna o masina, tehnica incorporata in ea, si mai ales comportamentul rutier.
Deja e mult prea grav/comic ce se scrie, ca de ex:

In plus nici nu este bine sa ai tractiune integrala continuua. Asta ar insemna sa ai diferentialele blocate. Deci vrei nu vrei si la Torsen trebuie sa modifici tractiunea altfel nu mai iei curbe.

Ma retrag din discutie pentru ca deja ma bufneste rasul/plansul .....
  • 0

#442 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 01 mai 2012 - 08:09

Relu, ai perfecta dreptate, eu doar vorbeam despre "cu ce se lauda marketingul BMW". Nu cred ca un om care arunca un car de bani se bazeaza doar pe ce vede pe youtube sau marketing. De aia si facem DT.
  • 0

#443 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 01 mai 2012 - 08:12

Alt post util, cu o singura eroare si anume BMW nu poate da 100 % pe fata:
http://www.germancar...e-2#post-486695
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#444 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 01 mai 2012 - 08:23

Te-o pufni pe tine rasul Relule pentru ca m-am exprimat ca la gradinita :) dar eu iti spun inca odata: nu este identica tractiunea 4x4 de la offroad cu tractiunea 4x4 folosita la viteza, ba chiar sunt destul de diferite ca principiu.
  • 0

#445 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 01 mai 2012 - 10:14

Cata vreme ai un singur Torsen intre punti si nu 3 care sa mute cuplul si intre roti poti sa te. ...... pe ea de integrala ca nu te ajuta mai deloc.
  • 0

#446 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 01 mai 2012 - 10:41

Alt post util, cu o singura eroare si anume BMW nu poate da 100 % pe fata:
http://www.germancar...e-2#post-486695


este foarte corect, se duce 100% pe puntea fata.

oricum ma minunez de un lucru > atatea minti luminate care nu se intreaba de ce pe rollere q5 trece cu puntea fata si moare cu cea spate ... relule vreo idee ?
  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#447 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 02 mai 2012 - 06:14

Pai e ceea ce s-a spus mai sus: daca o punte are aderenta zero, Torsen transmite un multiplu de zero la cealalta punte.

Si inca o data, xDrive nu da 100% fata.
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#448 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 02 mai 2012 - 07:53

Pai e ceea ce s-a spus mai sus: daca o punte are aderenta zero, Torsen transmite un multiplu de zero la cealalta punte.
bai frank gandeste > daca ar fi cum spui tu sa inteleg ca rollerele sunt blocate cand trece cu puntea fata peste ele ?!?!?

Si inca o data, xDrive nu da 100% fata.
si inca odata xDrive difera intre masini, pe x3/5/6 merge 100/0-0/100 intre punti, pe 3 si x1 50/50-0/100, banuiesc ca si pe 5 face la fel fiind vorba de cutie de transfer din aceeasi familie > pune mana pe telefon si vb la bmw cu cineva care nu se ocupa de marketing/vanzari ci de tehnic


daca ar fi cum ziceti voi x3-ul nu ar parasi rollerele veci cand ajunge cu puntea spate pe ele, si cu toate astea o face
  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#449 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 02 mai 2012 - 09:02

are dreptate mecea, m-am mai documentat si eu, cel putin pe X3 and up (X5, X6, Seria 5, Seria 6, Seria 7), xDrive-ul actual poate sa dea orice intre 100/0 si 0/100 fata/spate. S-ar putea ca pe X1 sa fie un sistem cu limita de maximum 50 fata, din motive de spatiu.
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#450 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 02 mai 2012 - 09:09

Din pacate NU este deloc proactiv, precum orice transmisie fara diferential central.
Pana x-u nu simte pierdere de aderenta pe puntea spate, NU da comanda abreiajului care transmite forta catre puntea fata !
Repet: "SLIP THEN GRIP" !
asta era valabil in urma cu 7-8 ani cand cuplajele aveau nevoie de pierderea aderentei la o roata ca sa se creeze presiunea hidraulica necesara activarii, de altfel la acel moment cuplajele erau considerate reactive intradevar
Cu alte cuvinte, transmisiile care NU au dif. central, sunt "curative" si NU "preventive" ! ;)

cuplajele de ultima generatie, haldex3/4, xdrive, folosesc o pompa actionata electric pentru crearea presiunii hidraulice necesare transferului de cuplu intre punti, la xdrive din start cuplul se distribuie 40/60, fata/spate, iar la haldex 4 85/15, fata/spate, functie de necesitate ecu moduland pana la 100/0 sau 0/100 ... doar pentru xdrive pe x3/5/6, pe 3/5/x1 mi se pare ca procentul de start este 33/67 si poate fi modulat dupa cum am scris mai sus.
  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi