Integrala inseamna foarte mult si pe asfalt curat, la viteze decente !... Pentru un om inteligent,...
Jurnal de Bord: VW Tiguan 2.0BiTDi 4Motion Highline
#401
Scris 30 aprilie 2012 - 05:45
#402
Scris 30 aprilie 2012 - 07:52
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#403
Scris 30 aprilie 2012 - 08:37
Cat priveste filmul pus de tine cu acel X3 in zapada, pe mine unul nu ma prea impresioneaza:
- la inceput bmw-ul merge doar cu un colt prin zapada, nu integral, deci are suficienta aderenta
- cand "impinge" zapada cu botul este avantajat de tractiunea spate, poate este si un motor de 3 litri si deci un cuplu suficient de puternic astfel incat sa aiba forta necesara, probabil si cauciucuri bune.
Ca idee, prin zapada de aproape aceeasi inaltime, ma bag si eu cu skoda mea (am 16.4 cm garda la sol, fata de 20 bmw-ul) dar.... cu spatele ca sa fiu sigur ca nu raman blocat cu fata, si sa imi asigur aderenta sa ies. Asta iarna, dupa ce am dezapezit vreo 3 parcari intr-o zi, ultima data am bagat in marsarier si mi-am facut loc sa parchez
Aceasta postare a fost editata de kng: 30 aprilie 2012 - 08:37
#404
Scris 30 aprilie 2012 - 09:24
Si acum filmuletul cu "rahatul" de X3.... Parca e altceva, nu ? http://www.youtube.c...d&v=xOUu5aHiGsg
prin zapezi d'astea m-am jucat cu Amarokul, mergea de n-avea aer, apoi mi-am dat seama ca nici macar nu cuplasem puntea fatza
asta asa ca sa intelegem ce inseamna o integrala....
#405
Scris 30 aprilie 2012 - 09:33
Eram zilele trecute la Carrefour Baneasa, vine un tip cu un seria 3 sa parcheze, merge spre bordura si.... surpriza a dat cu bara in bordura... asta e, masina prea joasa.
Been there, done that twice, de atunci am o atentie exagerata de fiecare data cind am de-a face cu o bordura.
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#406
Scris 30 aprilie 2012 - 09:36
#407
Scris 30 aprilie 2012 - 09:47
Si eu m-am uitat la Infiniti, masini foarte misto dar prost impachetate dpdv al spatiului interior, in bugetul meu intra doar EX care are portbagajul mai mic decit o compacta.Fx este superb ca design, mai ales generatia actuala, dar are un portbagaj de bascalie, si foarte putin spatiu pe bancheta spate.
Si eu am vrut unul, mi-au oferit un fx37s, cu pachete sport, lux, ma rog full nu se mai putea pune nimic pe el la 38000 banu jos, avea discount 50% la lista, eu am cerut un fx30d cel mai chel, deosebit de dotat altfel, la 45-47k euro, adica cam 17-20% discount si am primit ciuciu.
FX37-ul ala era probabil masina de drive test cu citeva mii de km la bord, exclus asa un discount la o masina noua. Infiniti considera ca masinile lor sunt prin prisma echiparii standard deja very good value for money si nu pun nici o presiune de a vinde volume in Europa, vind oricum suficient in US, Middle East and Asia, probabil 2-5 % la masina pe comanda si 5-7 % la masina de pe stoc e maximum ce se poate obtine ca discount.
Arata-mi si mie unde lucreaza glk excelent in raport cu x3 ?
Ca sa nu zic de q5 la care gripul este permanent de bolund la cum invarte toate rotile ...
Din punctul meu de vedere q5 este peste x3 in termeni reali iar glk nici macar nu e in aceeasi clasa cu ele.
Gasesti relu si cu roata cu tractiune pe fata filmulete cu xdrive destule si pleaca si acolo, xdrive isi muta 100% cuplu intre punti, ca tu nu crezi e cu totul alta poveste.
Pentru ce e el gandit torsenul lui q5 lucreaza excelent atata vreme cat nu este decuplat esp-ul, ca sa poata infrana rotile si directiona cuplul, altfel diful mecanic lucreaza mecanic ... Si este si mai fiabil decat cutia de transfer de xdrive.
Cind zici ca un Q5 este peste X3 la ce te referi? Presupun ca nu la tractiune, unde ziceai ca e bolund...
Chiar nu ma intereseaza, daca iau ceva de la VAG iau Touareg la banii de Q5Frank, ar trebui sa ceri si un Q5 la DT, macar asa de impresii, chiar daca iti iei X3
prin zapezi d'astea m-am jucat cu Amarokul, mergea de n-avea aer, apoi mi-am dat seama ca nici macar nu cuplasem puntea fatza
asta asa ca sa intelegem ce inseamna o integrala....
Eu stiu ce poate xDrive pentru ca imi aduc aminte cum am iesit din cartier pe 4 ian 2008, cam in genul in care era aratat in filmuletul ala cu X3-ul vechi, doar ca ma mai opream uneori si mai dadeam inapoi, si apoi iar cu elan, ca deh, 3ar-ul nu are cine stie ce garda la sol.
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#408
Scris 30 aprilie 2012 - 10:09
Daca te uiti pe schema transmisiei de behemve, vei vedea CLAR cum la behaitoarea asta NU poti decupla/altera transmisia SPATE ! Behemveuu e o transmisie SPATE, care, uneori, printr-un AMBREIAJ !!! mai da cate cefa si catre fatza !
O mega BASHINA !
Si sa fie cat se poate de clar, notiunea de "integrala" implica in mod OBLIGATORIU un diferential central !
FARA acel diferential central, orice transmisie se poate numi cum vrei tu, numai integrala NU !
Si DA !!! Exista haudiuri care AU acel diferential central ! Numai alea se pot numi transmisii integrale, si se PISHA pe toate x-urile !
Am explicat aici:
http://www.garajul.r...-by-motor-ag-2/
cum functioneaza xDrive-ul actual, intr-adevar da minimum 50% pe spate, dar imi amintesc clar cind te-am auzind spunind ca asta e un sistem gindit bine pentru ca da puterea in principal pe spate si din cind in cind, atunci cind e nevoie, transfera pina la un procent (pina la 50%) pe fata.
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#409
Scris 30 aprilie 2012 - 10:17
O transmisie cu adevarat buna e aia care ajuta in primul rand la mersul normal. Am mai zis-o si o mai zic o data: degeaba te scoate din kakat o masina, daca nu te ajuta sa nu INTRI in acel kakat !
Orice transmisie care are diferential central, va distribui in permanenta tractiunea in mod egal pe cele 4 roti ! Nu ma luati cu procentele, ca alea reprezinta cu totul altceva.
La transmisiile care NU AU diferential central, tractiunea se face pe DOAR 2 roti ( o punte ) si NUMAI in momentul pierderii aderentei de pe puntea motoare, se ACTIVEAZA si cealalta punte !
Asta inseamna "SLIP THEN GRIP", si bag seama ca nu au inteles multi despre ce-i vorba.
Important e sa ajungi cat mai tarziu in situatia de a pierde aderenta, si asta nu se poate face decat REDUCANT cuplul/roata, lucru posibil NUMAI la masinile cu adevarat intergrale, care in orice moment au cuplul la jumatate fata de imitatii, care INITIAL au o singura punte motoare !
Daca nici acum nu s-a inteles, chiar nu mai are sens sa mai discutam despre subiectul asta.
@ Frank
Corect ce am zis atunci.
#410
Scris 30 aprilie 2012 - 10:42
Nu mai judecati masinile exclusiv dupa comportamentul in situatii extreme, pentru ca situatiile alea sunt extrem de rare, si aparatul de luat virajele face mai mult decat orice transmisie.
O transmisie cu adevarat buna e aia care ajuta in primul rand la mersul normal. Am mai zis-o si o mai zic o data: degeaba te scoate din kakat o masina, daca nu te ajuta sa nu INTRI in acel kakat !
cand esti prost intri in rahat oricat te ajuta masina...
Orice transmisie care are diferential central, va distribui in permanenta tractiunea in mod egal pe cele 4 roti ! Nu ma luati cu procentele, ca alea reprezinta cu totul altceva.
q5, de mai sus, ARE DIFERENTIAL CENTRAL cu toate astea nu distribuie nimic egal pe toate rotile.
VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.
#411
Scris 30 aprilie 2012 - 10:49
#412
Scris 30 aprilie 2012 - 11:02
VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.
#413
Scris 30 aprilie 2012 - 11:21
Oricum si torsenu se comporta ca un diferential deschis, DACA una dintre roti/punti pierde complet aderenta !!!!!!
http://auto.howstuff...fferential6.htm
"However, if one set of wheels loses traction completely, the Torsen differential will be unable to supply any torque to the other set of wheels. The bias ratio determines how much torque can be transferred, and five times zero is zero."
#414
Scris 01 mai 2012 - 07:22
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#415
Scris 01 mai 2012 - 07:25
Cobori din masina, ai grija sa nu cazi/te afunzi, te duci acasa si astepti primavarace faci in situatia asta, sa zicem pe gheata sau zapada?
Parca era o tehnica cu apasatul franei, dar nu stiu daca se aplica si in cazul asta
#416
Scris 01 mai 2012 - 07:37
Pentru ca in realitate are minimum 50% pe spate. In cazul de fata, rotile din spate nu au aderenta si masina e in urcare, drept urmare cele maximum 50% pe fata nu sunt suficiente sa traga masina si in fata si in sus. Solutia e cea ilustrata corect si de ei: putin in spate si apoi cu putin elan in fata.
2:03 si 2:20.
Daca face cum zici tu, de ce nu s-a miscat de pe loc?
Atentie ca Audi din clipul asta este Q3 care are Haldex, nu Torsen. Chiar as fi fost curios cum s-ar fi descurcat un Q5 la proba asta...conform cu cele discutate mai sus, nu prea bine, dar fiind panta ar fi putut da in jos la vale datorita greutatii si apoi poate cu elan inainte.
Pai pentru ca Audi nu isi promoveaza capabilitatile 4x4, or sti ei de ce...Ciudat cum peste tot sunt numai filmulete in care Audi nu se descurca neam in teste de genul asta iar Bmw-ul totdeauna iese in fata. Dar.. tot deasemenea in toate filmulete astea nu vad altceva decat bmw x drive tour, bmw joy tour etc...
Pai zice si acolo la site-ul indicat de Relu, dar pentru cazul unei roti in aer. Nu mi-e foarte clar, apas frina dar nu pina la capat, ceva gen 50% si pe urma cu frina apasata accelerez?Cobori din masina, ai grija sa nu cazi/te afunzi, te duci acasa si astepti primavara
Parca era o tehnica cu apasatul franei, dar nu stiu daca se aplica si in cazul asta
Din efectul frinei rotile fara aderenta nu se vor roti in gol si Torsen-ul va da cuplu spre celelalte roti - dar nu cam bruschezi masina la faza asta?
Aceasta postare a fost editata de Frank SF: 01 mai 2012 - 07:29
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#417
Scris 01 mai 2012 - 07:38
dai in spate si iei avant, doar ca trebuie sa dai mai mult decat la un haldex/xdriveBravo Relu, misto site-ul pe care l-ai gasit si in plus, ai pus punctul pe i cu problema, sau hai sa ii zic limitarea, lui Torsen: cind un set de roti ajunge in situatia de aderenta aproape de zero, atunci sistemul nu transmite nimic la celelalte roti - ce faci in situatia asta, sa zicem pe gheata sau zapada?
se aplica de electronica, daca nu o dezactivezi, sau daca esti in panta la fel dai in spate iei avant....Parca era o tehnica cu apasatul franei, dar nu stiu daca se aplica si in cazul asta
in panta degeaba aplica putina frana din cauza greutatii nu prinde moment suficient sa urce
VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.
#418
Scris 01 mai 2012 - 07:38
#419
Scris 01 mai 2012 - 07:47
#420
Scris 01 mai 2012 - 07:49
xdrive difera, iar pe x3/5/6 plimba 100% cuplu intre punti, pe x1 doar 50%, la x6 suplimentar fata de restul plimba intre rotile spate prin niste cuplaje planetare suplimentare
Aceasta postare a fost editata de andrei041: 01 mai 2012 - 12:59
VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.
#421
Scris 01 mai 2012 - 07:53
Unele 4x4-uri se comporta la fel de bine la urcarea unei pante ca astra mea cu gume de vara incercand sa urce o mica panta cu putina zapada. Fix la fel.dai in spate si iei avant, doar ca trebuie sa dai mai mult decat la un haldex/xdrive
Din punctul meu de vedere nu-si merita nici 2 bani in plus xdrive-ul pe x1 fata de sdrive daca nu e in stare sa plece de acolo, in conditiile in care rotile fata se invarteau in gol. Daca nu ajungea putere la ele mai era cum eraPentru ca in realitate are minimum 50% pe spate. In cazul de fata, rotile din spate nu au aderenta si masina e in urcare, drept urmare cele maximum 50% pe fata nu sunt suficiente sa traga masina si in fata si in sus. Solutia e cea ilustrata corect si de ei: putin in spate si apoi cu putin elan in fata.
#422
Scris 01 mai 2012 - 08:08
Aceasta postare a fost editata de andrei041: 01 mai 2012 - 01:02
#423
Scris 01 mai 2012 - 11:49
http://www.youtube.com/watch?v=QM4GCuCGbSg&feature=player_embedded
Si ca raspuns la filmul cu X3 in zapada, uitati si niste melteni de pe la noi, cu un a seis quattro in zapada:
http://www.youtube.c...h?v=0xclyeThoek
Mergand de asemenea, pe comparatia xdrive vs quattro:
- quattro este mecanic, prin urmare este reactiv, raspunde dupa ce intri in (cuvant urat) cu masina
- xdrive este electronic, este mai degraba proactiv, si te poate ajuta eventual sa nu intri in (cuvant urat)
De asemenea, Q5, distribuie puterea in mod normal 40% fata - 60% spate, putand ajunge maxim la 30-70 sau 85-15 daca am inteles eu bine.
Aceasta postare a fost editata de kng: 01 mai 2012 - 11:57
#424
Scris 01 mai 2012 - 12:05
Si uite un SubaruUitati un Quattro in actiune :-)
#425
Scris 01 mai 2012 - 12:10
3 roti fara aderenta, dar de data asta 2 spate + 1 fata ( nu 2 fata + 1 spate cum au fost in filmuletele anterioare )
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi